زهره در جهت مخالف می‌چرخد!

فاصله از زمین: ۲۶۱ ​​میلیون کیلومتر – ۴۰ میلیون کیلومتر (۱۶۲ میلیون مایل – ۲۵ میلیون مایل)

– زهره در مقایسه با اکثر سیارات دیگر بر روی شخصیت خود در جهت مخالفت می‌چرخد.

سن: 4.53 میلیون سال

آلمان: ۴٫۸۶۷×۱۰۲۴ ساختمان

نام ونوس برگرفته از : الهه رومی عشق و زیبایی

– زهره داغ‌ترین سیاره در تمام منظومه شمسی است.

آیا می‌‌‌‌‌‌ زهره را از زمین می‌توانم کرد؟

حقایق شگفت‌انگیز بی‌شماری در مورد سیاره زهره وجود دارد که به برخی از آن‌ها اشاره می‌کند:

– این سیاره طولانی ترین روز را در میان سیاره های منظومه شمسی دارد؛ حدود ۲۴۳ روز زمینی

طول سال: ۲۲۴.۷۰۱ روز زمینی

چه کسی زهره را کشف کرد؟

– یک سال زهره (که حدود 225 روز زمینی است)، از یک روز زهره کوتاه تر است.

بیشترین کشیدگی زهره تقریباً هر ۹ ماه یکبار رخ می دهد. زهره پیش از طلوع خورشید در فاصله بیشتری از افق قرار گرفته و در آسمان می‌درخشد، از این رو، آن را «ستاره صبح» می‌نامند. علاوه بر این، بزرگی شرقی در شامگاه رخ می‌دهد و پس از غروب خورشید، سیاره در بالاترین ارتفاع از قرار گرفتن می‌گیرد و به همین دلیل زهره در هنگام غروب خورشید در آسمان می‌شود و می‌درخشد.

سطح سطح: ۴۳۸ درجه سانتیگراد تا ۴۸۲ درجه سانتیگراد (۸۲۰ درجه فارنهایت – ۹۰۰ درجه فارنهایت)

شعاع: 651.8 کیلومتر (376.4 مایل)

– فشار اتمسفر روی سیاره زهره حدود 92 برابر بیشتر از زمین است. این میزان معادل فشاری است که در حدود ۱ کیلومتری در دریاهای زمین تجربه می‌شود.

بخوان  ابداع یک هیدروژل ترکیبی برای ترمیم بافت مغز

انتهای پیام



منبع

– در اتمسفر این سیاره، بادها با سرعت فوق العاده بالا، حدود 30 کیلومتر در ساعت (186 مایل در ساعت) می‌وزند.

– این سیاره دارای باران‌های اسید سولفوریک است که هرگز به آن نمی‌رسد.

طول روز خورشیدی: ۱۱۶.۷۵ روز زمینی

حضیض: ۱۰۷.۴۷۶ میلیون کیلومتر (۶۶.۷۸۲ میلیون مایل)

به گزارش ایسنا و به نقل از استار واک، از زمان‌های قدیم، زهره به‌عنوان درخشان‌ترین سیاره در آسمان شناخته شده است، به همین دلیل آن را با نام‌های «ستاره صبح» و «ستاره عصر» می‌شناسند. این سیاره که در اندازه، جرم، قطر و ترکیبات ساختاری شبیه به زمین است را نیز «خواهر زمین» می‌نامند. در ادامه این مطلب نکاتی شگفت انگیز درباره این سیاره می‌پردازیم.

ایسنا/اصفهان نام سیاره ونوس برگرفته از الهه عشق و زیبایی در اساطیر رومی است. این سیاره در مدار خود از سمت شرق به غرب می‌چرخد، در حالی که تمام سیاره‌های دیگر از جمله زمین از سمت غرب به شرق به دور خود می‌چرخند.

– زهره قمر یا حلقه ندارد.

زهره در جهت مخالف می‌چرخد!

– اجرای فضاپیما با موفقیت بر روی این سیاره فرود آمده‌اند، اما به دلیل شرایط سخت در سطح این سیاره عمر عملیاتی آن‌ها بسیار کوتاه بوده است.

نوع سیاره: زمینی

زهره را می‌توان به راحتی با چشم غیرمسلح در آسمان مشاهده کرد، چرا که بعد از ماه، درخشان‌ترین جرم آسمانی طبیعی در آسمان شب است. از آنجایی که زهره به خورشید نزدیکتر از زمین است، تابش خورشید در بیشتر مواقع سیاره را در آسمان درخشان می‌کند. این سیاره فقط در بازه های زمانی معینی برای ناظران زمینی قابل مشاهده است و بیشترین زمان را برای مشاهده زهره از زمین، که سیاره به بیشترین مناسب برای خود یا به عبارتی به بیشترین جدایی از خورشید می رسد.

بخوان   اپلیکیشنی که کووید را تشخیص می‌دهد

اطلاعات شناسنامه سیاره زهره به قرار زیر است:

از آنجایی که زهره سیاره‌ای درخشان است، منجمان باستان در تمدن‌های مختلف آن را از سپیده دم رصد می‌کردند. به همین دلیل، مشخص نیست که برای اولین بار چه کسی زهره را کشف کرده است. کوپرنیک و گالیله، هر دو زهره را به‌عنوان یک سیاره شناختند و معرفی کردند. گالیله اولین رصد دقیق زهره را در سال ۱۶۱۰ انجام داد. او این سیاره را از طریق تلس مشاهده کرد و در این مشاهده مراحل آن را که شبیه به فازهای قمری است، کشف کرد. این کشف همچنین نظریه کوپرنیک را در این باره که سیاره‌ها در مدارهایی به دور خورشید می‌چرخند را ثابت کرد.

طول روز غیر طبیعی: ۲۴۳.۰۲۲ روز زمینی