واقعیت مجازی یا تکنولوژی VR چیست؟ 1 بیتی

یادگیری ماشین که جزئی جدانشدنی از هوش مصنوعی به حساب میآید، دارای انواع گوناگون یادگیری است که هر کدام نشان دهنده رویکرد و روش عملکرد پروژه هستند. برای اینکه بتوان با الگوریتمهای یادگیری ماشین کار کرد، باید مباحث جبر خطی را فراگرفت. زیرا گزینههای زیادی وجود دارد که پزشک میتواند از میان آنها انتخاب کند و این امر گزینش داروی صحیح برای یبماران را با چالش مواجه میسازد. از فن آوری های تدریس نوین مبتنی بر هوش مصنوعی می توان برای تدریس به دانشجویان بر اساس میزان موفقیت آنها در دوره ها و مطالب گذشته استفاده کرد. به عنوان مثال یک سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی به تازگی موفق به ساخت موسیقی کلاسیک شده است که از افسانه های کلاسیک، باخ و موزارت الهام گرفته است. این ابزار، محتوای یادگیری آنلاین را بر اساس تجربه یادگیری و سایر دادههایی که کاربر ممکن است ارائه دهد (شامل سابقه جستجو یا درخواستهای خاص) به کاربر توصیه میکند. امروزه، شبکههای اجتماعی در تولید محتوای خبری از تلویزیون پیشی گرفتهاند و این در حالیست که حتی سازمانهای خبری نیز برای تولید و توزیع خبر وابسته به پلتفرمهای شبکههای اجتماعی هستند. امروزه، گستره وسیعی از پژوهشهای هوش مصنوعی بهجای کاربردهای غیر قابل اجتناب و ضعیف (مانند تشخیص خطای پزشکی یا ناوبری خودرو) در حال انجام است.

محل زندگی ایلان ماسک در حال حاضر ایالت تگزاس آمریکاست. برخی، مانند واکسن های mRNA، در حال حاضر زندگی ما را تغییر داده اند، در حالی که برخی دیگر هنوز چند سال دیگر لازم است تا به بلوغ برسند. این در حالی است که فناوری پشت ارزهای دیجیتال و ایدههای جدیدتر مانند محاسبات غیرمتمرکز امیدوارکننده به نظر میرسد و به واقعیت نزدیکترند، اما جذابیت جریان اصلی آن هنوز نامشخص است. انواع فناوری های هوش مصنوعی کدامند؟ این زبان به دلیل داشتن توانایی در مدیریت الگوریتمهای پیچیده و جریانهای دادهای، انتخابی مناسب برای برنامه نویسی هوش مصنوعی به حساب میآید. برای استفاده از مجموعه دادهها در مدلهای الگوریتمهای دستهبندی باید آنها را به دو یا سه بخش «آموزش» (Train)، «تست» (Test) یا «اعتبارسنجی» (Validation) تقسیم کرد.

برای پیاده سازی مفاهیم مربوط به هوش مصنوعی، نیازمند برنامه نویسی هستیم. هوش مصنوعی محدود تواناییهای محدودی مثل پیشنهاد یک محصول به کاربران پلتفرمهای تجارت الکترونیکی یا پیشبینی آبوهوا دارد. همچنین هوش مصنوعی به کمک آموزش داده شده توانایی درک و شناسایی تغییرات در جریان ترافیک را دارد تا بتواند مسیری را پیشنهاد دهد که از مسدود شدن جادهها و ازدحام جلوگیری کند. این ویژگی خاص پایتون باعث میشود که این زبان به عنوان یک انتخاب مناسب برای مهندسان در سطحهای مختلف تازهکار تا پیشرفته باشد و نیازی به داشتن تجربه زیاد در برنامه نویسی برای کار در زمینه هوش مصنوعی وجود نداشته باشد. مسائل این نوع از هوش مصنوعی از طریق الگوریتمهای یادگیری ماشینی انجام میشوند که مختص یک زمینه خاص هستند و با استفاده از این الگوریتمها تنها میتوان مسئله مربوط به آن زمینه خاص را حل کرد. برای حل چنین مسئلهای بهتر است که انرژی و زمان فرد فقط روی یادگیری ابزارها و موارد متناسب با همین مسئله صرف شود تا بتوان یادگیری هوش مصنوعی را بهتر و بهینهتر به پیش بُرد. دادهها میتوانند متناسب با پروژه تعریف شده، هر چیزی از جمله تصویر، متن، ویدیو، کلمه و سایر موارد باشند. در بخش بعدی به بررسی روشهای پیدا کردن شغلی متناسب با هوش مصنوعی پرداخته شده است.

این عاملها نیاز به راهی برای بصریسازی آینده (یک ارائه از وضعیت جهان و توانایی پیشبینی درباره اینکه چگونه اقدامات آنها جهان را تغییر میدهد) دارند و نیازمند اتخاذ تصمیماتی هستند که کارایی – یا ارزش – انتخابهای موجود را بیشینه کند. همچنین باید به این موضوع نیز توجه داشت که به هنگام نوشتن رزومه، داشتن یک یا چند نمونه کار مناسب برای نشان دادن تجربه شغلی و عملی خود میتواند رزومه را بسیار پربار و تاثیرگذار کند. دستهبندی برای تعیین اینکه یک نمونه متعلق به کدام دسته است مورد استفاده قرار میگیرد. اگر هر کدام از این فناوریها به خوبی فرا گرفته شوند، یادگیری فناوریهای دیگر هوش مصنوعی نیز برای افراد سادهتر خواهد شد.

بخوان  6 DIY اینترنت ایده شما ممکن است از دست رفته

در بخش بعدی به بررسی زبان برنامه نویسی پرداخته شده است. این پروژههای اولیه، در فرار از محدودیتهای مدلهای منطقی نمادین غیر کمّی شکست خوردند، و میتوان گفت با نگاهی به گذشته تخمین خوبی از سختیهای راه هوش مصنوعی ارائه کردند. مردم میتوانند با روشهای نوین، پروسه درمان خود را جلو بیاندازند. در این حالت یکی از روشهای از بین بردن بیشبرازش، کاهش تعداد Epochها است. رقابت در همه حوزههای جدید از تجارت الکترونیکی گرفته تا سرگرمیهای اینترنتی بسیار بالا است و برای پیشرفت در این صنعت باید روشهای بسیاری را امتحان کرد. برای مثال، یک قهرمان شطرنج از برخی موقعیتهای خاص در این بازی اجتناب میکند زیرا باور دارد که «بیش از اندازه در معرض خطر قرار میگیرد»، یا یک منتقد هنری تنها با نگاه کردن به یک مجسمه میتواند تشخیص بدهد که جعلی است. «یادگیری ماشین» (Machine Learning): در اکثر مواقع هوش مصنوعی همراه با یادگیری ماشین در نظر گرفته و استفاده میشود.

از آنجایی که روند رشد و توسعه صنعت تکنولوژی در کشورهای پیشرفته از دهه­ها و سال­ها پیش کلید خورده است، طبیعتا اولین­ها و مهم­ترین­های این رویدادها، مدت­هاست که در این سایت 1biti کشورها برگزار می­شوند. Deep Blue می تواند مکان قطعات را در صفحه شطرنج شناسایی و پیش بینی کند اما هیچ حافظه ای ندارد و نمی تواند تجربیات گذشته را برای حرکات آینده استفاده کند. پایه و اساس توسعه برنامههای هوش مصنوعی، ریاضی و آمار است و نمیتوان از اهمیت آن به هیچ عنوان چشمپوشی کرد. میتوان از سیستم عاملهای دیگر مانند ویندوز نیز برای هوش مصنوعی استفاده کرد، اما ممکن است نصب برنامههای هوش مصنوعی در این سیستم عامل کمی پیچیده باشد. عامل دیگری که توانایی خودروهای خودران را تحت تاثیر قرار میدهد امنیت برای مسافران است. در طراحی چنین عاملهایی این گرایش وجود دارد که برای کاربران سادهلوح یک تصویر غیر واقعی از عامل هوشمند ارائه کنند. برای مثال میتوان مسئله «میخواهم الگوریتمی را طراحی کنم که آب و هوا را پیشبینی کند.» را در نظر گرفت.

در اکثر موارد، این افراد پس از اتمام دوره کارآموزی خود، با شرط موفقیت در دوره، میتوانند در همان شرکت استخدام شوند و شروع به کار کنند. فرض کنید که کارمندی تازه کار استخدام کردید که از تمام سوابق و سلایق مشتری های ثابت شما با خبر است. با توجه به آنکه در سالهای اخیر توجه بسیاری از شرکتهای فعال در زمینه تکنولوژی و غولهای فناوری در جهان بر روی توسعه و گسترش فناوریهای نوینی همچون هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی و شبکه اینترنت ۵G، هوشمندسازی شهرها و برقراری اینترنت اشیا تمرکز کردهاند، حالا موسسه تحقیقاتی گارتنر پیشبینی و اعلام کرده است که مجموع هزینههای جهانی در بخش فناوری و ارتباطات در سال آینده میلادی به ۳.۸ تریلیون دلار خواهد رسید. علاقهمندان و دانشجویان میتوانند از این مجموعه آموزشی برای یادگیری بیشتر هوش مصنوعی و موارد گوناگون مرتبط به آن استفاده کنند. هدف این زبان برنامه نویسی پویا، بیشتر تجزیه و تحلیل عددی و علوم محاسباتی است. بینایی ماشین در واقع توانایی تحلیل ورودیهای بصری است.

یادگیری ماشین در واقع مطالعه الگوریتمهای رایانهای است که از طریق تجربه کردن بهبود پیدا میکنند. در یادگیری تقویتی، عامل برای داشتن پاسخ خوب پاداش دریافت میکند و برای پاسخهای بد تنبیه میشود. اعمالی که عامل میتواند انجام دهد. علاوه بر تغییر در بستر نرمافزارهای حسابداری، تغییر در شیوههای پرداخت و انجام امور مالی و بانکی کسبوکارها نیز به دلیل تغییرات تکنولوژی مطرح شده است. بر اساس مطلب بیان شده در برنامه بلومبرگ تکنولوژی (Bloomberg Technology)، مایکروسافت هوش مصنوعی را توسعه داده که به پزشکان در کشف درمان صحیح برای بیماران مبتلا به سرطان کمک میکند. در ادامه این بخش به بررسی برخی از زبانهای برنامه نویسی پرداخته شده است که برای هوش مصنوعی مناسب هستند.

بخوان  Internet Download Manager (IDM) 6.41.2 Retail + Portable مدیریت دانلود 1 بیتی

این موضوع کاملاً واضح است که یادگیری زبان برنامه نویسی پایتون به طور کامل و سپس یادگیری پایتون برای هوش مصنوعی میتواند برای افزایش مهارت کدنویسی فرد بسیار سودمند باشد، اما این مسئله نیز باید در نظر گرفته شود که طی کردن همه این مراحل زمان زیادی نیاز دارد و ممکن است فرد نتواند زمان زیادی را به این آموزشها اختصاص دهد. پس از انتخاب نوع یادگیری برای پروژه، باید مدل هوش مصنوعی مناسب انتخاب یا طراحی شود. کتابخانه تنسورفلو: از این کتابخانه برای طراحی شبکههای یادگیری عمیق استفاده میشود. برای پیادهسازی یک پروژه هوش مصنوعی یا یادگیری ماشین، نیاز است که علاوه بر ابزارهای نرم افزاری، برخی از ابزارای سخت افزاری خاص نیست برای آن تهیه شوند. همچنین، بیان شده که ربات دارای تیم ناظر هنگام انجام جراحی بافت نرم و در واقع بخیه زدن روده یک خوک نسبت به انسانهای جراح عملکرد بهتری داشته است. در واقع باید گفت سیستمهای هوشمند پیچیده در یک وسیله نقلیه پیچیدهتر با یکدیگر یکپارچه شدهاند. این خودرو، اولین کامیون (در واقع نیمه کامیون) دارای مجوز برای کار در بزرگراههای ایالت متحده آمریکا است.

همچنین دانشجویان و فارغالتحصیلانی که قصد شرکت در کنکور کارشناسی ارشد کامپیوتر گرایش هوش مصنوعی را دارند نیز میتوانند از محتوای دوره آموزشی هوش مصنوعی – مقدماتی استفاده کنند. هوش مصنوعی به برنامه نویسی پیچیده و زبانهایی با سینتکس و امکاناتی پیچیده نیاز ندارد و تنها با یادگیری مفاهیم مرتبط با هوش مصنوعی زبان برنامه نویسی مورد نظر میتوان ساخت پروژه و کدنویسی آن را آغاز کرد. در پروژه Neuralink که در تلاش برای ترکیب کردن مغز انسان با ماشین های دیجیتال است نیز Zilis از ابتکارات استراتژیک خود در بخش مدیریت و رهبری استفاده کرده است. کتابخانه «پانداس» (Pandas): این کتابخانه در علم داده کاربرد بسیار دارد و برای سازماندهی و تجزیه و تحلیل دادهها استفاده میشود. قابلیت و توانایی: تحلیل قابلیت،تلاشهایی بـــــه منظور شناسایی نقاط قوت در یک کسب و کار و یافتن راههایی است که این نقاط قوت بدان وسیله قابل توسعه بوده و به عنوان عامل محوری در بازارهای جدید و خلق فرصتهای جدید، مورد توجه قرار می گیرد. هم سطح مورد انتظار کارایی و هم پیچیدگی دادههای مورد استفاده در پردازشهای تصمیمگیری مدل هوش مصنوعی باید سازمان را در ارزیابی و انتخاب مدلهای یادگیری ماشین ممکن راهنمایی کنند.

محبوبیت این فرمت در سال 1999 هنگامی که شاون فانینگ دانش آموز 19 ساله این نرم افزار را در Napster ایجاد کرد و به کاربران این امکان را داد که فایل های MP3 را با یکدیگر به صورت رایگان در اینترنت به تعامل بگذارند بیشتر شد. در این بخش به بررسی بیشتری از این زبانها، همراه با برخی از ابزارهای آنها پرداخته شده است. در ادامه مقاله «چگونه هوش مصنوعی یاد بگیریم» به بررسی انواع مختلف هوش مصنوعی پرداخته شده است. البته هوش مصنوعی توانایی تشخیص محتوای ساختگی را نیز دارد و میتواند برای این هدف در خدمت قانون قرار بگیرد.

کتابخانه «وکا» (Weka): این کتابخانه در الگوریتمهای یادگیری ماشین و پیشبینی در مدلسازیها مورد استفاده قرار میگیرد. همانطور که در زندگی روزمره مشخص است، بیشتر سیستمهای جدید، سازمانها و حتی وسایل مورد استفاده بشر دارای سیستمهای هوش مصنوعی هستند و استفاده از آنها روز به روز در حال افزایش است. آنها باید همکاری بیشتر بین دو بخش را تسهیل کنند. خیلی از این فناوریها در حال حاضر هم مورد استفاده قرار گرفتهاند، اما امکان رشد بیشتر آنها وجود دارد. ضروری است زمانی استفاده از تکنولوژیهای اینچنینی را مد نظر قرار بدهیم که اکثریت قریب به اتفاق نیروهای سازمانی به آنها اعتقاد داشته باشند. به طور کلی در هنگام یادگیری هوش مصنوعی به عنوان یک فرد تازهکار، تسلط کامل بر زبان برنامه نویسی کاملاً غیر ضروری است. مجموعه آموزش که معمولاً بزرگترین مجموعه در نظر گرفته میشود، برای آموزش مدل، مجموعه اعتبارسنجی برای تست هر «دوره» یا همان «Epoch» آموزش در زمان پیادهسازی و مجموعه تست پس از پیادهسازی کامل مدل برای تست مدل نهایی استفاده میشوند.

بخوان  نمایندگی فروش باتری صبا به قیمت درب کارخانهبا باتری اتمی شرکت صبا با تاریخ تولید جدید | necasbattery

در ادامه ابتدا به معرفی مجموعه دورههای آموزش هوش مصنوعی سایت فرادرس و سپس به ارائه فهرستی از بهترین مقالههای آموزش پایتون مجله فرادرس پرداخته شده است. پایتون چه رابطه ای با هوش مصنوعی دارد؟ این نمادها با الكتر? IBM کامپیوتر هوش مصنوعی اختصاصی خود را با نام آیبیام واتسون ساخته، این کامپیوتر هوشمند در برخی موارد حتی از هوش انسانی نیز پیشی گرفته است. با این حال، امروزه فناوری در تمامی مقوله زندگی بشر پدیدار می شود، از اتومبیلها و لوازم خانگی تا هواپیماهای بدون سرنشین و حتی چراغهای راهنمایی در کل شهرها. علاوه بر «یادگیری انتقالی» (transfer learning)، پیشرفت فرضیههای هوش مصنوعی عمومی میتواند شامل توسعه معماری انعکاسی شود که توانایی مشارکت در نظریه تصمیمگیری فرا استدلالی را فراهم میکند و کشف کند که چگونه میتوان یک پایگاه دانش جامع را از کل وب ساختار نیافته ایجاد کرد. این الگوریتمها عدم کفایت خود در حل مسائل بزرگ استدلالی را با وقوع پدیده «انفجار ترکیبی» (combinatorial explosion) نشان دادند.

داستن ربات های هوشمند با کاراکتر آدم آهنی در داستان جادوگر شهر اُز شروع شد و در متروپولیس با کاراکتر ماریا که یک ربات انسان نما بود، به اوج خود رسید. Jeopardy در مقابل قهرمان پیشین این مسابقات به پیروزی دست یافت، بلکه پس از تشخیص بیماری سرطان یک خانم که از لوسمی رنج میبرد به یک قهرمان مبدل شد. برای مثال، اگر گفتوگویی درباره یک پرنده انجام شود، انسانها او را به صورت یک حیوان در سایز کف دست تصویر میکنند، که پرواز میکند و آواز میخواند. همچنین، پروژهای در راستای پیشگیری از ابتلا به سرطان انجام شده که در آن هوش مصنوعی جهت نظارت بر بیماران دارای ریسک فاکتورهای بالای ابتلا به بیماری مورد بهرهبرداری قرار گرفته است؛ در سیستم مذکور، این کار با طرح پرسشهای متعدد از بیمار و دادههای مربوط به تعاملات پزشک واقعی و بیمار انجام میشود. شبکه عصبی، یا به بیان فنیتر شبکه عصبی مصنوعی، بر مبنای چگونگی عملکرد مغز انسان طرحریزی و با بهرهگیری از ریاضیات پیادهسازی شده است. البته شرکت های جهانی تکنولوژی محور پیش از این هم دورکاری را در بین کارکنانشان کلید زده بودند تا جایی که بر اساس تحقیقات FlexJobs، تعداد آگهی برای استخدام دورکارها از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ حدود ۵۱ درصد افزایش داشته است.

در ابتدا، در توسعه قدرت هوش مصنوعی، پژوهشگران فقط به قدرت و امکان ماشینهایی پی بردند که معنی و ظرافتهای گفتار انسان را درک میکردند. قبل از ظهور سی اف سی (CFC) یخچالها از آمونیاک، متیل کلرید و دی اکسید گوگرد به عنوان مبرد استفاده میکردند. به عنوان بهترین مثالها برای این حوزه از هوش مصنوعی میتوان به تشخیص چهره، جستجو تصاویر و «تشخیص پلاک» (Licence Plate Recognition) اشاره کرد. قسمت سوم این مطلب (هوش مصنوعی ــ قسمت سوم: رویکردها) را مطالعه کنید. بعد از جنگ جهانی دوم آمریکا با برنامههای توسعه وارد کشورهای به اصطلاح جهان سوم شد و رویکرد استعماری کشورهای اروپائی را نفی نمود. Business Insider یک سایت تجاری با رشد سریع است که دارای جنبه های عمیق مالی، رسانه ای، فنی و سایر صنایع است. استدلال سنتی توصیه می کند برای تبدیل کردن یک چشم انداز به یک تجارت و بیزینس موثر، باید در یک حوزه و یا صنعت واحد تمرکز کرد. میبینید که هوش مصنوعی در بلاکچین میتواند نقش بسیار بزرگ و ارزشمندی را ایفا کند. معمولاً اکثر برنامههای هوش مصنوعی به صورت نرم افزاری برنامه نویسی میشوند و روی ماشین هدف پیادهسازی آنها انجام میگیرد.