هوش مصنوعی چین بسیار قوی خواهد شد



ایلان ماسک با جملاتی شبیه «من فکر می کنم افراد بسیار باهوش و با استعدادی در چین وجود دارند.» و «پیش‌بینی من این است که دارای فناوری بسیار قدرتمندی خواهد بود.» به تمجید از قابلیت‌ها و برنامه‌های توسعه هوش مصنوعی در چین پرداخت.

به گزارش ایسنا و به نقل از سیانبیسی، ایلان ماسک معتقد است که چین در زمینه توسعه هوش مصنوعی در موقعیت قدرتمندی قرار دارد و این کشور در هر کاری که بخواهد، عالی خواهد بود.

ماسک دارای اهمیت تجاری قابل توجهی در چین است، به طوری که خودروهای الکتریکی خود را در آنجا می‌فروشند و یک کارخانه بزرگ در شانگ‌های دارند.

ایلان ماسک در سخنانی ویدیویی در کنفرانس جهانی هوش مصنوعی که در شانگهای برگزار می‌شود، به اظهار نظر پرداخت و به تمجید از جنبه‌های خاصی از اقتصاد بزرگ جهان می‌شود.

وی گفت: من فکر می کنم تعداد زیادی از افراد بسیار باهوش و با استعداد در چین وجود دارند. من همیشه یک تحسین‌کننده فوق‌العاده استعداد و انگیزه‌ای که در چین وجود دارد، بوده است.

وی افزود: بنابراین من فکر می کنم واقعاً چین در هر کاری که نیت کند، عالی خواهد بود. بنابراین من فکر می‌کنم که می‌کنم قابلیت هوش مصنوعی بسیار قوی خواهد داشت. پیشبینی من این است.

دلیلی که اشاره شد، ایلان ماسک چین به این موضوع توجه دارد، چرا که به عنوان مثال شرکت خودروسازی خودروهای برقی خود را در این کشور می‌فروشد و یک کارخانه بزرگ در شانگ‌های دارد.

ماسک در گذشته خودروسازان چینی را ستایش کرده و آنها را با لقب «رقابتی‌ترین در جهان» توصیف کرده است. او در سال ۲۰۲۰ گفت: به نظر من، چین می‌ترکند.

بخوان  اولین باتری فضایی جهان با هسته‌ای در راه است

اظهارات اخیر ماسک در حالی بیان می‌شود که در ایالات متحده آمریکا و چین بر سر فناوری به راه افتاده است.

واشنگتن در سال 2022 در ارتباط با تراشه‌های کلیدی و تجهیزات نیمه‌رسانا به چین وضع شد. این اقدام می‌تواند فناوری‌های پکن را برای تقویت داخلی خود در یک صنعت حیاتی کند. اما تحلیلگران صنعت بر این باورند که سازندگان ترا چینی با وجود تلاش‌های اعلامی برای ارتباط با این کشور، همچنان نیمه‌رسانه‌های پیشرفته خود را توسعه خواهند داد.

علاقه به هوش مصنوعی و توسعه بالقوه تحول آن بر جامعه این اواخر توسعه یافته است. سال گذشته شاهد بودیم که ربات‌های گفتگوگری مانند ChatGPT ساخته شده شرکت OpenAI سر و صدای زیادی به پا کرد. در حالی که در عین حال مورد بحث بشر‌ها در مورد این که آیا یک تهدید مصنوعی بر روی آن است یا خیر، در حال انجام است.

انتهای پیام



منبع