چین به دنبال ساخت پایگاه در ماه با فناوری چاپ ۳ بُعدی



چین چاپ فناوری سه‌بعدی را در ماه برای ساختن زیستگاه آزمایش می‌کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از اکونومیک‌تایمز، روزنامه رسمی چینیادیلی روز دوشنبه گزارش داد که چین به استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی برای ساختن سکونتگاه در ماه می‌پردازد. این در حالی است که پکن برنامه‌های را برای سکونت دراز مدت در ماه بهبود می‌بخشد.

در مأموریت قمری سال ۲۰۲۰ چین، کاوشگر بدون سرنشین چانگای۵(Chang’e5)، که به نام الهه افسانه‌های چینی ماه نامگذاری شده است، اولین نمونه‌های خاک ماه را به زمین آورد. چین که اولین فرود روی ماه را در سال ۲۰۱۳ انجام داد، قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ یک فضانورد در سطح ماه فرود آورد.

از حالا تا آن زمان، چین ماموریت‌های چانگهای ۶، ۷ و ۸ را پرتاب کرد که وظیفه‌های چانگی ۷ جستجوی منابع قابل استفاده مجدد در ماه برای سکونت طولانی‌مدت انسان است.

چاینا دیلی به وو وایرن(Wu Weiren)، دانشمند اداره ملی فضای چین گزارش کرده است که کاوشگر چانگ‌های ۸ تحقیقاتی را در محل در محیط و ترکیب مواد معدنی ماه انجام می‌دهند و همچنین می‌کند که آیا فناوری‌هایی مانند چاپ سه‌بعدی می‌شوند. سطح ماه مورد استفاده قرار گرفتن یا خیر.

وو گفت: اگر بخواهیم برای مدت طولانی در ماه بمانیم، باید ایستگاه‌هایی را با استفاده از مواد خود ماه روی این قمر ایجاد کنیم.

چین می‌خواهد با استفاده از خاک ماه شروع به ساخت پایگاهی در ماه کند.

به گفته یک کارشناس آکادمی مهندسی چین، رباتی که وظیفه ساخت «آجر از خاک ماه» را دارد، در طی ماموریت چنگ‌های ۸ در حدود سال ۲۰۲۸ به فضا پرتاب خواهد شد.

بخوان  مایکروسافت Copilot را به تسترهای ویندوز 11 بیشتری می آورد – اما به نظر نمی رسد از هوش مصنوعی مطمئن باشد.

برای رقابت در سال های اخیر، به ویژه با حضور ایالات متحده آمریکا برگزار می شود.

در ماه جاری، ناسا و آژانس فضایی کانادا اسامی چهار فضانوردی را که طی ماموریت آرتمیس ۲ سال ۲۰۲۴ به مدارک ماه می‌روند، اعلام کردند.

انتهای پیام



منبع