انقلاب در منطقه پیوند عضو با حضور هوش مصنوعی

یک عضو تنها می‌تواند برای مدت محدودی از بدن زنده نگه داشته شود و در موارد بیشتر، تنها یک سفر از بیمارستان به بیمارستان‌ها امکان‌پذیر باشد، این به معنای آن است که تصمیم درست به سرعت گرفته شود. بخش کلیدی کار OrQA ارزیابی و بررسی کامل بافت است و این مهم است زیرا اندام‌های مسدود شده با لخته خون، قادر به اتصال به سیستم خون گیرنده در طول پیوند نخواهند بود.

تخمین زده می‌شود که این فناوری که به نام OrQA(زیابی کیفیت اندام) می‌شود، می‌شود، به دریافت پیوند کلیه به 200 بیمار بیشتر و یکصد پیوند بیشتر در سال در بریتانیا می‌رسد.

انتهای پیام



منبع

نرم‌افزار OrQA برای یک مطالعه دارای مجوز در سرویس سلامت انگلیس ظرف دو سال آماده می‌شود. همچنین می تواند این ابزار را در سراسر جهان ایجاد کند. «کالین ویلسون» جراح پیوند و استاد افتخاری دانشگاه نیوکاسل و یکی از رهبران این پروژه گفت: پیوند بهترین درمان برای بیماران مبتلا به نارسایی اندام است، اما متأسفانه برخی از اعضای بدن به دلیل نگرانی از عملکرد صحیح آنها پس از پیوند نمی‌توانند استفاده شوند. نرم افزارهایی که ما کیفیت اندام را توسعه می دهیم را ارزیابی می کنیم و هدف آن پشتیبانی از جراحان است تا ارزیابی کنند که آیا اندام به اندازه کافی برای پیوند سالم است یا نه. امید نهایی ما این است که OrQA منجر به پیوندهای نجات دهنده بیشتر در بیماران شود و آنها را قادر سازند تا زندگی سالم تر و طولانی تر داشته باشند.

پژوهشگران دانشگاه «نیوکاسل» به تازگی در یک مطالعه اظهار داشتند، هوش مصنوعی می‌تواند به انقلابی در پیوند کمک کند.

بخوان  فردا آخرین مهلت ارسال ایده‌ها به فراخوان حمایت از طرح‌های فناورانه حوزه سالمندی

به گزارش ایسنا و به نقل از آی او، یک روش جدید برای ارزیابی کیفیت اعضای بدن برای اهدا، پتانسیل ایجاد انقلابی در سیستم پیوند، نجات جان و ذخیره دهها میلیون پوند را دارد. دانشگاه نیوکاسل این پروژه جدید را در یک بیانیه مطبوعاتی اینگونه توضیح داد: «بسته سلامت دیجیتال» که بیش از یک میلیون پوند بودجه از موسسه تحقیقات ملی بهداشت و مراقبت(NIHR) دریافت کرده است، به همان روشی که فناوری تشخیص چهره بر هوش است. برای ارزیابی کیفیت یک عضو عمل می‌کند، کار می‌کند.

بهترین درمان