سفر در زمان با استفاده از لیزرهای چرخشی

مالت با بیان اینکه برادران رایت در ابتدا یک تونل باد برای تعیین پیکربندی به بال‌های هواپیما ایجاد کردند، گفت: در ساخت ماشین نیز چنین است و مانند همین واقعه، تونل باد باید قبل از هواپیما ساخته شود.

کرم‌چاله‌ها پدیده‌هایی هستند که بین دو نقطه از فضا و زمان پیوند ایجاد می‌کنند. برخی معتقدند که اگر کرم‌چاله‌ای یافت شوند و در آن وارد شوند و به سوی دیگر آن رفتند، زمان قادر خواهند بود تا به مکان دیگری سفر کنند. کرم‌چاله‌ها به صورت تجربی مشاهده نشده‌اند. آنها همچنین ناپایدارند و تقریباً به میزان بسیار زیادی از تشکیل فرومی‌آورند و از بین می‌روند در نتیجه امکان ورود به آن غیرممکن به نظر می‌رسد.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، «رونالد مالت»(Ronald Mallett) به مأموریت خود داده است تا یک ماشین واقعی که از لیزر استفاده می‌کند، بسازد. او که از کودکی شیفته این مفهوم بوده، اکنون ۷۷ سال دارد.

بنابراین سفر در زمان هنوز یک موضوع رایج در داستان‌های علمی-تخیلی است، اما بر اساس آنچه در حال حاضر درباره علم می‌دانیم، نمی‌شود که امکان پذیر باشد.

وی توضیح می‌دهد: فرض کنید که شما همین الان یک فنجان قهوه در مقابل خودتان هستید و شروع به خوردن قهوه با یک قاشق می‌کنید. شروع قهوه به چرخیدن در اطراف می‌کند، درست است؟ این کاری است که یک سیاه‌چاله در حال چرخش است. در نظریه اینشتین، فضا و زمان با همدیگر مرتبط هستند. به همین دلیل است که به آن فضا-زمان می‌گویند. به همین دلیل که سیاه‌چاله در حال چرخش است، باعث پیچ خوردن زمان می‌شود.

اما مالت فکر می‌کند که ممکن است یک روزنه و راه گریز پیدا کرده باشد. ایده‌ای برای ایجاد یک سیاه‌چاله مصنوعی است که می‌تواند باعث ایجاد گرانشی شود که به حلقه‌های زمانی و سفر به گذشته تبدیل شود. وی از سال ۲۰۱۹، نمونه اولیه یک پرتوی نور به طور مداوم در حال چرخش تولید شده است.

بخوان  به‌روزرسانی Apple Vision Pro باعث می‌شود که Personas کمتر ترسناک باشد و می‌تواند فرآیند ایجاد را از دست شما دور کند

هر ماشین متحرکی حتی خودروی شخصی شما هم می‌تواند به عنوان یک ماشین زمان عمل کند. هر جسم دارای حرکت، زمان مخصوص به خود را دارا خواهد بود، زیرا وقتی یک جسم با سرعت بیشتر حرکت کند، نحوه گذر زمان نیز برای آن متفاوت از بقیه اجسام خواهد بود. مثلاً ما می‌توانیم با سوار شدن به یک ماهواره و گردش با سرعت بالا دور زمین روزی چند میلیونیوم زمین این پدیده را در زندگی‌مان حس کنیم. زمان در این حالت برای ما کندتر از حالتی است که در روی زمین می‌گذرد. حالا هر چه قدر می شود و نزدیک به سرعت سرعت بیشتر این پدیده بیشتر قابل دریافت خواهد بود، به صورت تصویری که مثلا اگر با سرعت نزدیک به نور حرکت کنیم بعد از سکون متوجه اختلاف فاحش میان زمان گذشته برای ما(چه از نظر مفهوم و چه از نظر فیزیولوژیکی) تشخیص داده شد. پس ما با این کار مثل دنیای کوانتومی به نوعی زمان را برای خود کندتر و به آینده سفر می کند.

یک فیزیک به نام «رونالد مالت» معتقد است که یک حلقه لیزر در حال چرخش می‌تواند زمان را خم کند و به سفر در زمان تبدیل شود. وی حتی یک نمونه اولیه برای آزمایش این ایده دارد.

انتهای پیام



منبع بنابراین مالت نمونه اولیه ماشین زمان خود را ایجاد کرده است. او معتقد است که این ماشین ممکن است کار کند، اما هنوز این اتفاق نیفتاده است. اگر کار کند، نمی‌تواند آنقدر که او می‌خواهد به عقب برگردد.

با این که از قرن نوزدهم، سفر در زمان موضوع داستانهای علمی-تخیلی بسیاری بوده است و همچنین سفر یک طرف در فضا با استناد به پدیده تناقض زمانی است که به سرعت در تئوری نسبیت خاص است که در تناقضات دوقلو تشریح شده است و همچنین تناقضات جاذبه های مختلف است. در نسبیت عام تقریباً امکان پذیر است، اما با این وجود قوانین فیزیکی امکان بازگشت به زمان گذشته را می‌دهند یا نه مجهول مانده است. این نظریه توسط آلبرت اینشتین مطرح شده بود و گفته بود که اگر جسمی بیشتر از سرعت نور حرکت کند به سفر در زمان می‌پردازد. امکان پذیرفته شدن بازگشت در زمان به دلیل اصل مردود است.

بخوان  ابتکار دانشمند ایرانی برای جلوگیری از خشکی چشم با کمک یک لنز

از طرفی برخی از نظریه‌ها مانند نظریه‌های نسبیت عام و ایده کرم‌چاله‌ها سفر در زمان ممکن است، اما این مدل‌ها بر اساس حدس و گمان‌های بسیاری بنا شده‌اند و به شرایطی نیاز دارند که با فناوری‌های فعلی نمی‌توانیم به آنها دست پیدا کنیم.

قوانین فیزیک طبق شناخت ما اجازه سفر به عقب در زمان را به روشی که با علّیت(رابطه میان علت و معلول) سازگار باشد، نمی‌دهد، این معنی که رویدادها نمی‌توانند از علل خود بیفتند.

او ادعا می کند که در زمان محدود به همان زمانی است که این حلقه ایجاد شده است.

وی قبلاً در دانشگاه «کنتیکت»(Connecticut) فیزیک تدریس می‌کرد و همیشه معتقد است که یک حلقه لیزر در حال چرخش همیشه می‌تواند زمان را خم کند، اما چنین چیزی ایجاد می‌کند و این کار سختی را انجام می‌دهد، زیرا طبق آنچه که در حال حاضر در مورد است. فیزیک می‌دانیم، سفر در زمان‌های مختلف در داستان‌های علمی-تخیلی نشان داده می‌شود، اما غیرممکن است.

به مالت، نور می‌توان گرانش ایجاد کند و اگر گرانش بر زمان تأثیر بگذارد، خود نور نیز می‌تواند بر زمان تأثیر بگذارد.

وی افزود: شما باید این مفهوم را از جایی شروع کنید. سال پیش، برادران رایت به یک هواپیمای ارزان قیمت.

اگر او هنوز امیدوار است، اما می‌گوید: تصور کنید که ما چند سال پیش این دستگاه را داشتیم و اکنون داروهایی داریم که می‌توانند کووید را درمان کنند. تصور کنید اگر بتوانیم دقیقاً زمان زلزله را سونامی را پیش بینی کنیم. بنابراین، من راه را به سوی این امکان باز می کنم.

بخوان  وقتی کرم های کوچک راه جوانی را به ما نشان می دهند

بر پایه نظریه نسبیت، با افزایش سرعت یک جسم، زمان برای آن جسم کندتر می‌گذرد. اگر با سرعت نزدیک به نور با قطار حرکت کنیم زمان خیلی دیرتر می‌گذرد. مانند این است که در حال چرخیدن به دور سیاه‌چاله‌های بزرگ هستیم و با این کار زمان بسیار دیرتر می‌گذریم و اگر با سرعت نزدیک به نور به مدت یک هفته حرکت کنیم، صد سال بعد می‌رویم.

سفر در زمان به حرکت ایده‌ای بین لحظه‌های مختلف در زمان می‌شود که حرکت مشابهی بین مکان‌های مختلف در فضای صورت می‌گیرد و در آن امکان ارسال اشیاء و در حالت‌ها فقط به زمان گذشته و آینده وجود دارد.

در ژوئن ۲۰۱۴ فیزیکدانان دانشگاه فیزیکدانان استرالیا ایجادند پدیده‌سازی «سفر در زمان» را برای ذرات نور(فوتون) شبیه‌سازی کنند. آن‌ها با استفاده از فوتون، این پدیده شگفت‌انگیز را ایجاد می‌کنند که از خواص کوانتومی ذرات برای اولین بار شبیه‌سازی می‌شود.