راه‌های در امان ماندن از برخورد فاجعه‌بار یک سیارک با زمین

پناهگاه‌ها می‌توانند گران شوند و هزینه‌هایی از ۲۰ هزار دلار تا یک میلیون دلار و بالاتر را شامل شوند. این موضوع، پناهگاه‌ها را بیشتر به یک مکان لوکس تبدیل می‌کند تا یک نیاز است.

یک شرکت به نام دِ ویووز گروپ» (The Vivos Group)، پناهگاه‌ها قیمت ۳۵ هزار دلاری با حداکثر « ۲۴ نفر می‌سازد. مجموعه‌ای از این امکانات در داکوتای جنوبی، ۱۰ هزار نفر را در خود جای می‌دهند و به عنوان «طرح پشتیبان برای بشریت» مورد استقبال قرار می‌گیرند.

می‌گویند که اگر ناسا نتواند یک فضای بزرگ را منحرف کند، بهترین راه این است که منطقه را ترک کند و از مناطق ساحلی دور خارج شود.

دانشمندان «دانشگاه آریزونای شمالی» (NAU) گفتند: به منظور اثبات مفهومی برای روش ضربه‌گیر جنبشی دفاع از سیاره‌ای باید این موضوع را نشان داد که می‌توان یک سیارک و مدارک را در طول برخورد با سرعت بالا هدف ارائه کرد.

پیشنهاد می‌کنند که پس از برخورد، در پناهگاه بمانید تا زمانی که محیط زیست امن را ثابت کند. این اثبات امنیت را می‌توان با بررسی مداوم هوای بیرون برای اطمینان یافتن از شرایط عادی، مطمئن از فروکش کردن آتش و سیل و عدم وجود بار باران اسیدی از آسمان انجام داد.

راه‌های در امان ماندن از برخورد فاجعه‌بار یک سیارک با زمین

در 26 سپتامبر، جهان مشاهده کرد که «دارت» با سرعت 15 هزار مایل در ساعت به سمت دیمورفوس اوج می‌گیرد تا آن را از مدار خود خارج کند و در روز اول مارس 2023، ناسا متوجه شد که این مأموریت موفقیت‌آمیز بوده است.

جدیدترین برخورد فاجعه‌بار، ۶۶ میلیون سال پیش رخ داد و دایناسورها را از بین برد. برخی از دانشمندان باور دارند که ما احتمالا باید در انتظار یک برخورد بزرگ دیگر باشیم.

بخوان  اپل جدیدترین برنامه iMessage اندروید را به زانو درآورده است، اما Beeper قول داده است که به آن دست بزند

آثاری که ناشی از برخورد یک سیارک هستند، بسیار ویرانگر خواهند بود.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، اغلب ناسا همیشه تأیید کرده است که می‌توان یک سیارک را از مسیر آن به زمین منحرف کند اما هنوز برای مردم وجود دارد که اگر سیارک قاتل به زمین برخورد کند، چگونه زنده بماند.

راه‌های در امان ماندن از برخورد فاجعه‌بار یک سیارک با زمین

از آنجایی که ۷۱ درصد از زمین از آب تشکیل شده است، احتمال سقوط سیارک در اقیانوس بیشتر است. هر گاه این اتفاق بیفتد، می‌تواند سونامی‌های بزرگی را ایجاد کند که تمام زمین‌های مجاور را در بر می‌گیرند.

راه‌های در امان ماندن از برخورد فاجعه‌بار یک سیارک با زمین

برخورد سیارک‌های بزرگ و خطرناک، یک تهدید بالقوه برای زمین به شمار می‌رود اما ناسا تاکید می‌کند که می‌توان این خطر را دفع کرد.

انتهای پیام



منبع

ناسا در سال ۲۰۲۲ برای اولین ماموریت دفاع از سیاره که «لحظه آرماگدون» (Armageddon moment) نامیده می‌شود، «آزمایش تغییر جهت سیارک دوگانه» یا «دارت»(DART) را انجام داد. هدف فضاپیمای دارت، قمری به نام «دیمورفوس»(Dimorphos) بود که به دور سیارک مادر خود موسوم به «دیدیموس»(Didymos) می‌چرخید.

با این عذرخواهی که جامعه علمی را فرا گرفته است، پژوهشگران به طور مستقیم روی دستورالعمل‌هایی کار می‌کنند که می‌توانند بشریت را در زنده ماندن یاری دهند.

احتمال برخورد یک سیارک به اندازه سیارک «چیکشلوب»(Chicxulub) قاتل دایناسورها به سیاره ما، هر صد تا ۲۰۰ میلیون سال یک بار است اما این رویداد غیرمکن نیست.

اولین گام برای نابودی سیارک قاتل باید پیش از این که خیلی دیر شود، برداشته شود. کاملاً به نظر می‌رسد آژانس فضایی آمریکا این موضوع را پوشش می‌دهد اما بیش از ۲۰۰۰ سنگ فضای بالقوه خطرناک وجود دارد که در شرف لغزش زیر رادار هستند.

بخوان  Google Contacts در اندروید شما اکنون می‌تواند موقعیت مکانی دوستان شما را در زمان واقعی نشان دهد

نکته دیگر برای زنده ماندن این است که به دنبال پناهگاه زیرزمینی باشید. با وجود این، زمانی که یک سیارک با زمین می‌کند، گرد و غبار، می‌کند و حتی گازهای سمی را می‌دهد که سال‌ها یا حتی دهه‌ها در جو باقی می‌مانند. در هر حال، بر این باورند که امن‌ترین مکان، پناهگاه زیرزمینی خواهد بود.

برای مثال، زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۹.۱ ریشتر در ۱۱ مارس ۲۰۱۱ در سواحل ژاپن رخ داد. این سونامی قوی، ذوب شدن سه راکتور را در نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما دایچی به همراه داشت و صدها هزار نفر از ساکنان باید منطقه را شناسایی کنند. آمار رسمی منتشر شده در سال ۲۰۲۱، از ۱۹ هزار و ۷۴۷ کشته، ۶۲۴۲ مجروح و ۲۵۵۶ مفقود در این فاجعه خبر می‌دهد.