تهیه ۶۵۰ موضوع درسی بر پایه واقعیت مجازی در کشور



۶۵۰ موضوع درسی پایه سوم تا دوازدهم مدارس کشور برپایه واقعیت مجازی «VR» از سوی یکی از شرکت‌های فناور مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در تهیه است.

به گزارش ایسنا، الیاس ناطق، عامل یکی از شرکت‌های فناور مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در حاشیه بیست و چهارم نمایشگاه‌های پژوهش، فناوری و فن‌بازار، گفت: با تغییر فضای آموزشی در عرصه جهانی و ایران، تولید کمک آموزشی از شکل تخته هوشمند، ویدئو. پروژه آموزشی و … به سمت دنیای واقعی مجازی تغییر شکل پیدا کرده است.

وی افزود: ابزار آموزشی مجازی مجازی شرکت ما به زبان‌های فارسی، عربی و با نظام آموزشی آموزشی ایران و انگلیسی عربی همسایه در حال تدوین است و تا ابتدای سال تحصیلی ۱۴۰۳ با ۳۰۰ موضوع به مدارس کشور ارائه می‌شود. همچنین در طول 11 سال فعالیت در حوزه کمک آموزشی، حدود یک میلیون نسخه از نرم‌افزارهای شرکت در زمینه کتاب‌های آموزشی، آموزشی، آزمون، فیلم و بازی آموزشی آزمایشگاه مجازی و راهنمای معلم، تهیه و در مدارس سراسر کشور منتشر شده است.

محقق این ادامه داد: واقعیت مجازی یا واقعیت مجازی که به اختصار VR نامیده می‌شود، فناوری نوینی است که به کاربر امکان می‌دهد تا با یک محیط شبیه‌سازی رایانه‌ای، هماهنگ باشد. با این فناوری می‌توانی را فراهم کرد تا افراد از اعماق زمین، کهکشان‌ها، درون بدن انسان و سایر موجودات زمین و کره و سایر کرات و … را به ملموس مشاهده کنند.

شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با حدود ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور مستقر در خود، به صورت تخصصی به رفع نیاز فناورانه صنایع می‌پردازد. صنایع پیشرفته مانند صنعت هوا فضا، نفت، گاز، پتروشیمی، تجهیزات پزشکی و همچنین صنعت فولاد، از جمله صنایعی هستند که از محصولات این شرکت‌ها برای پیشبرد اهداف خود در عرصه تولید استفاده می‌کنند.

بخوان  امید مردم پرجمعیت‌ترین کشور جهان به فضا رفت

بیست و چهارمین نمایشگاههای پژوهش، فناوری و فن‌بازار همزمان با هفته ملی پژوهش و فناوری از ۲۰ آذرماه در محل مصلای تهران آغاز به کار کرد و تا امروز، ۲۲ آذر ماه به کار خود ادامه داد.

انتهای پیام



منبع