قدرتمندترین افراد جهان در عرصه تکنولوژی و فناوری اطلاعات 1 بیتی

نکته قابلتوجه دیگر اینکه سگ روبات ها را همچنین میتوان به آنتنهایی مجهز کرد تا دسترسی به شبکه را در دسترس مکانهایی قرار دهد که در آنها زیرساختهای ارتباطی موردنیاز وجود ندارند. قزاقستان، گرجستان، عربستان و ارمنستان در رتبههای بعدی دیده میشوند و ایران نیز با عدد 96.6 در جایگاه هشتم منطقه قرار گرفته است. از همه همکاران عزیز و همراهانی که برای تحقق اهداف این شرکت تلاش میکنند قدردانی میکنم و باور دارم که با برنامهریزی منسجم و همراهی خانواده ارتباطات چه در دولت و چه در بخش خصوصی، ایران اسلامی ما به زودی به قطب ارتباطی در منطقه خاورمیانه تبدیل خواهد شد. تبدیل شدن به هاب ترانزیت منطقه: ظرفیت ترانزیت ترافیک داده تا مرداد ۱۴۰۰ به ۱.۳ ترابیت بر ثانیه رسیده بود و اکنون در آستانه یکسالگی دولت، با رشد تقریبا ۷۷ درصدی به ۲.۳ ترابیت بر ثانیه افزایش یافته است و پیشبینی میشود تا پایان دولت سیزدهم ترانزیت داده در کشور از مرز ۶ ترابیت بر ثانیه عبور کند. لازمهی ارتباطی پایدار و پرسرعت، افزایش هماهنگی و کیفیت ارتباطات در هر سه لایهی دسترسی، تجمیع و هسته است که اکنون به ترتیب بر عهده اپراتورهای ثابت و سیار، شرکت مخابرات ایران، و شرکت ارتباطات زیرساخت است. لطفا تجربه تون رو درباره استفاده از این سه سرویس بفرمایید تا این پست تکمیل تر بشه و بقیه هم کارشون راه بیوفته .

درک تفاوت بین هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و یادگیری عمیق میتواند گیج کننده باشد. چهار دسته اصلی سیستم هوش مصنوعی، هر یک بخشی از این فناوری را پیش میبرند؛ ماشین واکنشی، ابتداییترین نوع هوش مصنوعی است که صرفاً به سناریوهای فعلی واکنش نشان میدهد و نمیتواند برای تصمیمگیری در زمان حال به دادههای آموزش داده شده یا تکراری تکیه کند. این ماشینها قادر به انجام وظایفی هستند که معمولا به هوش انسانی نیاز دارند. این مقررات معمولا در سطح محتوا (مثلا با بستن سایت) یا در سطح کاربر (اتهامات کیفری) اعمال میشود. ثبت نام در سایت ها چه ضرورتی دارد ؟ عامل هوشمند از ترتیب پاداش ها و تنبیه ها استفاده می کند تا یک استراتژی برای اجرا در فضای مسئله ایجاد کند. در سیستم های چند عاملی ، عامل ها دانش و فعالیت های خود را هماهنگ می کنند و در مورد فرآیندهای هماهنگی استدلال می کنند.

همین امر در مورد علم ژنوم در مقابل مهندسی ژنوم نیز صادق است. این عدد به اندازهی کافی به چهار متغیری که ما میشناسیم نزدیک است، اما هنوز هیچ توضیحی نمیدهد که هوش مصنوعی در مورد چیستی این متغیرها چه فکری میکند. ما به کمک اینترنت اشیاء صنعتی غالبا با صنایع تولیدی مواجه می شویم که اشاره به زیر مجموعه ای از اینترنت اشیا دارد. در تعریف هوش مصنوعی باید گفت که شاخهای از علوم کامپیوتر است و در آن به ساخت ماشینهایی هوشمند پرداخته میشود که مانند انسانها عمل میکنند و واکنش نشان میدهند. یکی از دلایل پیشرفت فوقالعاده انسان در حوزه هوش مصنوعی، پیشرفت در دیگر حوزههای تکنولوژی است و جهان و بهویژه تکنولوژی، از زمان پیدایش این مفهوم تا به امروز بارها متحول شده است.

اگر امروز قطعی لینک ارتباطی با روسیه (به دلیل جنگ روسیه و اوکراین) با پهنای باند ۴۰۰ گیگابیت بر ثانیه یا قطعی لینک ارتباطی با قطر در خلیج فارس با پهنای باند ۸۰۰ گیگابیت بر ثانیه یا قطعی لینک با پهنای باند ۱.۸ ترابیت بر ثانیه در ارمنستان، ارتباطات کشور را دچار بحران نمیکند ناشی از اقدامات مهندسی ترافیک بینالملل و رعایت اصول پدافندی در تامین ترافیک خارجی از حداقل ۸ کشور مختلف (از گذشته تا کنون) و افزایش بیش از ۴۰ درصدی ظرفیت اینترنت بینالملل کشور در یک سال گذشته است. در گام نخست اجرای این پروژه، تا پایان سال ۱۴۰۱ ظرفیت انتقال کشور از حدود ۳۰ ترابیت بر ثانیه به حداقل ۶۰ ترابیت بر ثانیه افزایش خواهد یافت یعنی افزایش دو برابری ظرفیت انتقال در کمتر از ۱۸ ماه. یا انجام محاسبات با دقت محدودتر برای افزایش سرعت و توان عملیاتی محاسبات بهره میبرند. با وقوع همزمان اکتشافات گوناگون در زمینه علوم اعصاب، نظریه اطلاعات و سایبرنتیک، پژوهشگران احتمال ساخت یک مغز الکترونیکی را نیز مطرح کرده و در نظر گرفتند. در سال ۱۹۷۵، «هاوارد گاردنر» ایده هوش چندگانه را مطرح کرد. در ۲۰۲۰، هوش مصنوعی به دانشمندان کمک کرد تا با کووید-۱۹ مبارزه کنند و واکسن برایش بسازند.

بخوان  بهترین شهرهای جهان برای مراکز تکنولوژی 1 بیتی

«برای ما میگه کد ملی با شماره همراه همخوانی نداره! او به نقل از سایت مرجع اندازهگیری سرعت اینترنت «اسپیدتست» (speedtest) گفته است: «میانه جهانی سرعت ارتباطات تلفن همراه در سال ۲۰۲۲، ۲۹ مگابیت بر ثانیه است و ایران با سرعت حدود ۲۴ مگابیت در نقطه نسبتاً متوسطی قرار دارد و میتواند بلکه باید بهتر هم باشد. شبکههای کامپیوتری کوچک در اواخر دههی ۵۰ و ۶۰ میلادی هم مورد استفاده قرار میگرفتند. از دیگر مزایای استفاده از هوش مصنوعی در شبکههای اجتماعی میتوان به امکان تجزیهوتحلیل دادهها برای بازاریابها اشاره کرد. زیرا تقریبا هر آنچه را برای کار بر روی هوش مصنوعی نیاز دارند، توسط سایر توسعهدهندگان طراحی و برنامه نویسی شده اند. این مدل حاکی از آن است که شرکتهایی که بدون در نظر گرفتن سایر قابلیتهای عملکردی، بر بهبود چابکی تأکید میکنند، احتمالاً با شکست و ناکامی مواجه خواهند شد.

چه کسانی که دنبال خریدهای روزمره سوپرمارکتی هستند، چه کسانی که دنبال ماشین آلات صنعتی یا خدمات میگردند. از آنجایی که بستهها از طریق مسیرهای مختلف قابل ارسال هستند، برای پروتکل اینترنت (IP) یافتن مسیر جدیدی برای رسیدن به مقصد موردنظر به راحتی امکانپذیر است. افزایش هزینههای بخش ارتباطی در سالیان گذشته منجر به کاهش سرمایهگذاری در توسعه شبکه به ویژه در حوزهی برق و نیرو گشته است.توسعه و نوسازی شبکه سوئیچ در ۳۵ نقطه از کشور، توسعه شبکهی IP، راهاندازی مرکز سوم، بهسازی شبکه برق زیرساخت، و تنوعبخشی به مسیرهای ارتباطی با هدف ارتقای پدافند غیرعامل از پروژههای مهم شرکت زیرساخت در دو سال آینده است. دادهها از طریق مسیرهای مختلف در «بستهها» ارسال میشوند. زومیت در ادامه به نقل از مرکز ملی فضای مجازی و شرکت ارتباطات زیر ساخت نوشت، ایران با کاهش واردات پهنای باند مواجه نیست و مشکل اینترنت به عدم رشد زیرساختهای اینترنت ثابت باز میگردد. با جستجوی تلفن مورد نظر خود در بخش جستجوی اینترنت ADSL می توانید علاوه بر اطلاع از پوشش دهی مرکز مربوطه، از PCM ، UNO و یا فیبر نوری بودن خط تلفن خود نیز اگاه گردید. این رفتار میتواند از تشخیص تفاوت بین یک گربه و یک پرنده تا انجام فعالیتهای پیچیده در یک مرکز تولیدی، متغیر باشد.

سونی اطلاعاتی را در مورد پلی استیشن ۵ در اختیار کاربران قرار داد؛ این کنسول بازی به نسل سوم پردازنده هشت هستهای Ryzen مجهز است. سیستمهای آگاهی دهنده ۷ در مرحله بعد قرار می گیرد . سیستمهای هوش مصنوعی کنونی نسخههای بسیار ساده و یا محدودشده از مسائل AI-Complete را میتوانند حل کنند، اما هرگز قادر به حل کردن در حالت کلی آنها نیستند. به گفته این مهندس، هوش مصنوعی متفاوت از سیستمهای خودکار موجود در شبکه برق عمل میکند. این ربات ها دارای هوش مصنوعی هستند که آن ها را کنترل می کند. اینترنت GPRS بسیار کنده و خیلی ها رو کلا پشیمون میکنه . در حال حاضر در ایران دو تکنولوژی اینترنت همراه مبتنی بر سیم کارت ارائه میشه : اینترنت ۳G و اینترنت GPRS . در حال حاضر در ایران دو تا شرکت مبین نت و ایرانسل سرویس اینترنت همراه وایمکس ارائه میکنن . این دو مفهوم در کنار هم میتوانند قدرت بسیار بیشتری داشته باشند! روی هم رفته طراحی زیرساختهای اینترنت به گونهای است که کنترل آن را بسیار سخت میکند. البته این آمار به این معنی نیست که همه پروژههای هوش مصنوعی بسیار سخت هستند، پروژههای سادهتری نیز وجود دارند که برای شروع برنامه نویسی هوش مصنوعی میتوان به انجام آنها پرداخت.

بخوان  آیا زندگی بدون 1 بیتی

از این رو اگر چه ما در دوران کنونی آیفون، مایکروویو و واکسن فلج اطفال را داریم، اما مردمان گذشته تاریک نیز در دنیایی زندگی میکردند که دارای لرزهنگار، تکنولوژی نانو و سایت 1biti حتی ربات بود. اینجاست که تکنولوژی های مفید برای محیط زیست به کمک ما و محیطزیست میآیند. با بهرهگیری درست از تجارب فعلی میتوانیم مطمئن شویم که هوش مصنوعی تبدیل به تهدیدی برای انسانها نخواهد شد و بالعکس کمکی مفید برای انسانها خواهد بود. اکنون تولید کنندگان بیشتر و بیشتری هوش مصنوعی را در تفلن های همراه خود به کار می برند و تولیدکنندگان بزرگ تراشه الکتریکی مثل کوالکوم و هواوی تراشه هایی که دارای قابلیت هوش مصنوعی داخلی هستند, تولید می کنند.

با این کار امنیتِ اتصال اینترنتی خود را تضمین و از قرار گرفتن اطلاعات شخصی خود در معرض خطر جلوگیری میکنید. نقره کار در پایان گفت: قطعی اینترنت آسیبهای اقتصادی سیاسی و اجتماعی هم به دنبال خواهد داشت، یک سوم کسبوکارهای اصفهان با قطعی اینترنت در خطر نابودی هستند و بهتر است با تدبیر با برخی از مسائل رفتار کرد. از مزیت های مهم استفاده از ربات ها این است که آن ها یک سری کارهای پیچیده که ممکن است برای انسان ها خطر آفرین باشند را می توانند انجام دهند. پس از اتمام آموزش مدل هوش مصنوعی، با مجموعه داده تست مدل آزمایش میشود و نتایج نهایی پروژه مشخص میشوند. بسیاری از مردم هوش مصنوعی را با آینده دور مرتبط می دانند. به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تکنولوژی روز دنیا به اندازهای در حال پیشرفت است که طی سالهای اخیر، بیم آن میرود که جای شریک زندگی را نیز برای بسیاری از مردم جهان پر کند. اطلاعاتی که میتوانید در هر جای دنیا و هر سیستم دیگری به کمک اینترنت بازیابی کنید. یکی از موارد دیگری که بر سایر موارد در این زمینه می چربد، به روزرسانی های سریع و همزمان برای آیفون در سراسر دنیاست که تمامی کاربران اپلی می توانند، در یک لحظه و در سراسر دنیا، سیستم عامل دستگاه های اپلی خود را به روزرسانی کنند.

استفاده از هوش مصنوعی برای تشخیص کلاهبرداری هم مفهوم خیلی جدیدی نیست. مساله ساخت هوش مصنوعی بهطور اساسی حل خواهد شد؟ البته ارائه سرویس ۳G توسط شرکت های همراه اول و ایرانسل ( نیمه دوم ۹۳ ) می تونه تا حد زیادی این مشکل رو حل کنه . به نظر من اینترنت وایمکس wimax بهترین نوع اینترنت همراه در ایرانه . البته کیفیت وایمکس به محل جغرافیایی کاربر خیلی بستگی داره ! این مدل به دلیل اینکه خیلی عمقی و جزئی روند یادگیری رو طی میکنه به یادگیری عمیق ( Deep Learning) شهرت داره. برای برطرف کردن این مسئله میتوان تغییراتی در لایههای مدل انجام و آن را با تعداد دورههای کمتری مجدداً آموزش داد. قیمت مودم های ۳G حدودا ۱۰۰ هزار تومنه که بسته به مدل و امکانات ممکنه گرون تر هم باشه . امروزه بیش از ۷۰۰ هزار مایل کابل زیردریایی مربوط به اینترنت مورد استفاده قرار میگیرد که حدود ۲۸ برابر طول خط استوا است. شرکت ارتباطات زیرساخت تنها متولی شبکههای مادر مخابراتی و ارتباطی در کشور است؛ شرکتی که دارای حداقل ۷۰ هزار کیلومتر فیبر نوری، ۳۰۰ ایستگاه فیبر نوری، ۳۴ ترابیت بر ثانیه ظرفیت انتقال، و ۲۴ ترابیت بر ثانیه ظرفیت IXP است اما با این همه، نیازمند تحول است.

در دولت سیزدهم با تکیه بر توانمندی شرکتهای دانشبنیان داخلی این ظرفیت را در طول ۴ سال به ۱۲۰ ترابیت بر ثانیه افزایش خواهیم داد. ظاهر این رایانه واقعا زشت بود و ساختار داخلی و نرم افزاری آن نیز یک فاجعه بود. ممکن است از نرم افزاری مثل Unreal Engine یا موتور غیر واقعی برای ترکیب کردن تصویر ایده آل دوربین برای پست کردن مدل هوش مصنوعی استفاده کنید. به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از روزنامه سان، برنامه هوش مصنوعی که برای مکالمه مانند انسان آموزش داده شده بود، همچنین کاربران را تشویق کرد که فیسبوک را کنار بگذارند تا زندگی «بهتری» داشته باشند!

بخوان  این گزارش را از دست ندهید 1 بیتی

در واقع، این یکی از سادهترین کارهایی است که میتوان از ماشینهایی برپایهی هوش مصنوعی (AI) انتظار داشت. بسیاری از مسائل در هوش مصنوعی را می توان با بررسی هوشمندانه راه حل های ممکن، حل کرد: استدلال می تواند تبدیل به یک جست و جو شود. این قطعی اتصال به شبکه هنگام مسافرت از بین شهری اتفاق میوفته که گویا قرار تا چند وقت دیگه این مشکل هم حل بشه . ■ مناطق تحت پوشش وایمکس مبین نت : اغلب نقاط ایران تحت پوشش وایمکس مبین نت قرار دارن اما در بزرگ مثل تهران ، پوشش وایمکس مبین نت بهتر و گسترده تره . شرکت مبین نت مناطق بیشتری رو در سطح کشور تحت پوشش وایمکس قرار داده ! اینکه در آینده نزدیک ما تحت تاثیر هوش مصنوعی یا سیستم های هوش مصنوعی بسیار قدرتمند باشیم و یا آنکه با یک هوش مصنوعی عمومی در تعامل کامل قرار بگیریم، چیز دور از ذهنی نیست.

این مراکز به توزیع و محلیسازی ترافیک در کشور و کاهش وابستگی به مراکز داده در تهران کمک خواهد کرد. راهاندازی قطب مراکز داده: یکی از پروژههای بزرگی که در دولت سیزدهم آغاز شده است راهاندازی قطب مراکز داده در حداقل ۳ نقطه از کشور است. از لایه هستهی زیرساخت شبکه ملی اطلاعات به عنوان شبکه مادر مخابراتی نیز تعبیر میشود، شبکهای که بر اساس تدابیر مقام معظم رهبری در بندهای «الف» و «ج» سیاستهای کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و نیز گروه سوم ماده ۲ و بند ج ماده ۳ قانون اجرای سیاستهای کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، از موضوع آزادسازی و خصوصیسازی مستثنا و بر عهدهی دولت گذاشتهشده و از سال ۱۳۸۶ سرمایهگذاری، مالکیت و مدیریت آن در قالب شرکت ارتباطات زیرساخت احیاء گردید.

پروژههای بهسازی و نوسازی: از اقدامات ضروری و فوری دولت سیزدهم لزوم اجرای سریع پروژههای بهسازی و نوسازی شبکه با هدف مقابله با فرسودگی شبکههای مادر مخابراتی است. از آنجایی که همپوشانی زیادی بین شبکههای مخابراتی و زیرساختهای اینترنت وجود دارد، تعدادی از بزرگترین اپراتورهای مخابراتی (مانند AT&T و Spring) مالک بخشهای بزرگی از این زیرساختها هستند. سپس با اختراع راهگزینی بستهی کوچک (packet switching)، شبکههای کامپیوتری بسیار بزرگتر در دانشگاهها، مؤسسات دولتی و شرکتهای مختلف توسعه داده شد. برخی منتقدان این حرکت را خطرناک میدانند و به طور بالقوه این رویکرد به شرکتهای بسیار قدرتمند اجازه میدهد که کنترل بسیار زیادی بر روی اینترنت داشته باشند. بر خلاف ماشینهای واکنشی، حافظه محدود میتواند با تجزیه و تحلیل اقدامات یا دادههای مربوط به آنها با هدف ایجاد دانش آزمایشی، از گذشته یاد بگیرد. بایگانیشده (PDF) از روی نسخه اصلی در ۱۹ مه ۲۰۱۶. بایگانیشده از روی نسخه اصلی در ۲۸ مارس ۲۰۲۰.

3. در انجمن های برنامه نویسی عضو شوید و دائما با سایر برنامه نویسان و متخصصین ماشین لرنینگ در ارتباط باشید تا علم خود را افزایش دهید. این روزنامه یادآور شده است، قرار بود در “برنامه ششم توسعه” که در انتهای ماه جاری به پایان میرسد، پهنای باند اینترنت بینالمللی افزایش یابد و برای توسعه زیرساختهای لازم، از سرمایهگذاران خارجی استفاده شود. اوایل سال جاری، اپلیمیشن های اندرویدی خاصی در کره جنوبی به خاطر افشای پسووردها و داده های تجاری مورد انتقاد قرار گرفته اند و کره جنوبی در زمینه ریسک بالا برای نفوذ به داده های افراد در رتبه بالایی جای گرفته است. این امر نگرانیهایی را در مورد آزادی بیان، آزادی اطلاعات و اینکه چگونه یک رژیم اقتدارگرا میتواند اطلاعات و تواناییهای ارتباطی را از شهروندان خود بگیرد، ایجاد کرده است.