فناوری نانو یا نانو تکنولوژی و کاربردهای آن رایکا صنعت افرند | 1biti

مي‌توان نيمه‌هادي‌هاي مورد استفاده در ديودهاي نوراني ( LED ها) را به مقدار زياد در ابعاد نانو توليد کرد. در ا مريکا ، تقريبا” ۲۰% کل برق توليدي، صرف روشنايي (چه لامپهاي التهابي معمولي و چه فلوئورسنت) مي‌شود. مجله خبری 1 بیتی مطابق پيش‌بيني‌ها در ۱۰ تا ۱۵ سال آينده ، پيشرفتهايي از اين دست مي‌تواند مصرف جهاني را بيش از ۱۰% کاهش دهد که ۱۰۰ ميليارد دلار در سال صرفه‌جويي و ۲۰۰ ميليون تن کاهش انتشار کربن را به‌همراه خواهدداشت .

دانلود pdf مقاله کاربردهای فناوری نانو در ایران

پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با گرافن و خواص شگفت انگیز آن، نگاهی بر مقاله «گرافن — به زبان ساده» داشته باشید. چینش اتمی زنون و نوشتن عبارت IBMاز این دست تصاویر مشابه با شکل فوق در دنیای تکنولوژی زیاد است که بیشتر به منزله قدرت‌نمایی تکنولوژیکی شرکت‌های بزرگ است. اما یکی از مهم‌ترین کاربردهای تکنولوژی نانو، توانایی کنترل یا تغییر در چینش اتمی و ساختار مولکولی مواد است که منجر به کاربردهای‌ فراوانی نظیر رشد لایه‌های اتمی بر روی دیگر سطوح (لایه نشانی)، کوچک شدن ابعاد ترانزیستورها، نانو دارو و … شده است.

  • بسياري از کشورهاي توسعه‌يافته و در حال توسعه (در حدود ۳۰ کشور)، برنامه‌هايي را در سطح ملي براي پشتيباني از فعاليتهاي تحقيقاتي و صنعتي نانوتکنولوژي تدوين و اجرا مي‌نمايند.
  • از این حیث یکی از مزیت‌های تکنولوژی نانو، ایجاد ساختارهای تراشه‌ای چند لایه‌ است.
  • به منظور دسترسی آسوده تر در هنگام نظر دهی، نام، ایمیل و وبسایت مرا در این مرورگر ذخیره کن.
  • هدف اصلی اکثرتحقیقات نانو تکنولوژی شکل دهی ترکیبات جدید یا ایجاد تغیراتی در مواد موجود است.
  • نانو تکنولوژی امروزه در همه ی ابعاد زندگی انسان ها نفوذ کرده است.
بخوان  معرفی مقطع کارشناسی تکنولوژی پرتوشناسی دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کاشان کاشان | 1biti

تمام فعالیتهای اولیه در زمینه فناوری نانو توسط فیزیکدانان و مهندسان انجام شد آن ها عمدتا به استفاده از یک ماشین فکر می کردند ساخته شده از اجزای ساخته شده تا دقت مشخصی برای ساخت اشیا یا اجزای ماشین دیگر. بنابراین ساختارهای نانو از تعداد محدودی اتم و مولکول تشکیل شده است. در مقیاس مقایسه ای، اگر یک سنگ مرمر یک نانومتر بود، یک متر به اندازه زمین خواهد بود. کاربرد اکسید زیرکونیوم، تا حدی وسیع و گسترده است که شاید حتی دسته‌بندی و ایجاد مرز بین کاربردهای مختلف آن هم س…

تفاوت علم نانو و علم شیمی

در ابعاد خیلی خیلی کوچک نیروهای فیزیکی، رفتاری متفاوت از خود نشان می‌دهند. به عنوان نمونه، نیروی گرانش در ابعاد ماکرو برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد، این در حالی است که این نیرو در ابعاد نانو قابل صرف نظر کردن می‌باشد. البته شایان توجه می‌باشد که این پیشرفتها همچنان ادامه داشته و بخش های جدیدی در صنایع مختلف و به کمک نانو فناوری و تکنولوژی نانو شناسایی می‌گردد. دلیل این موضوعآزادی عمل اتمها و مولکولهای آنها در این مقیاس ذکر می گردد. درصورتیکه همین موضوع در خصوص ریز ذرات نانو مس کاملاً متفاوت می‌گردد. و شما می‌توانید شفافیت منحصر بفردی را در این ریز ذرات مشاهده نمایید.

http://118amoozesh.ir

اولین همایش ملی معماری، مرمت، شهرسازی و محیط زیست پایدار، همدان، دانشکده فنی شهید مفتح همدان، شهریور ۱۳۹۲. کلیه حقوق برای شرکت نانو گستر کیمیاگران آروند محفوظ است.کپی به هرشکل غیرمجاز و غیرقانونی است. با دریافت اپلیکیشن فرادرس از گوگل‌ پلی، می‌توانید تمامی امکانات سایت را روی موبایل خود نیز داشته باشید.

بخوان  محصولات موی فر

فلاسک کشت سلول چیست؟ – هر آنچه باید بدانید