نانو Nano به زبان ساده فرادرس مجله‌ | 1biti

این “سیستم های میکرو الکترومکانیکی” در حال یافتن برنامه های گسترده ای هستند، به ویژه در زمینه های خودرو و پزشکی، جایی که هزینه و عملکرد مبتنی بر اندازه از عوامل اصلی هستند. ما می توانیم در اینجا ببینیم که تأثیرات عظیمی که کار در مقیاس بسیار کوچک بر جهان ما می گذارد. فن آوری نانوتکنولوژی شاخه ای از فن آوری است که با ذرات کوچک تر از 100 نانومتر سروکار دارد.این حوزه شامل روش هایی در مقیاس بسیار کوچک است و مجله خبری 1 بیتی در یک حوزه مطالعات فنی عمیق توسعه یافته است. طیف گسترده ای از کاربردهای نانوتکنولوژی به دنبال درمان برخی از چالش های مهم است که طی سال ها تکرار شده اند و این مشکلات ناشی از مسائل حقوقی, محیطی, اخلاقی, پزشکی و روانی است. نانو تکنولوژی در واقع به عنوان یک فرایند شناخته می شود که به وسیله ی دستکاری مواد در مقیاس اتمی به همراه تولید ابزار و مواد به وسیله کنترل آنها در سطح مولکول ها و اتم ها انجام می گیرد.

http://118amoozesh.ir

شرکت دانش بنیان شیمی صنعت رشد سهند اولین شرکت تولید کننده روانکار با تاییدیه نانو مقیاس از معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری میباشد. از آنجا که فرآیندهای زیستی, از جمله رویدادهایی که منجر به توسعه سرطان می شوند, در مقیاس نانو در سطح و درون سلول ها رخ می دهند, فن آوری نانو ابزارهای فراوانی را برای این زمینه ارائه می دهد. ارتباطات عصبی – الکترونیک و دیگر حسگرهای مبتنی بر نانوالکترونیک نیز اهداف تحقیق حاضر هستند. در زمینه نظری نانوتکنولوژی, تصور می شود که دستگاه های تعمیر سلولی می توانند در زمینه پزشکی انقلابی ایجاد کنند. اثرات زیست محیطی این ذرات کوچک نانو ممکن است منجر به مشکلات عظیمی در آینده شود اگر مقیاس های جدید اختراع نشده باشند. بنابراین، نانوتکنولوژی ها باید به دقت مورد تحقیق قرار گیرد تا میزان آسیب ناشی از تجمع نانوذرات در محیط را تعیین کند.

بخوان  دانلود مقالات ISI درباره هوش مصنوعی + ترجمه فارسی 1 بیتی

کاربرد نانوفناوری در بهبود حسگرهای(سنسور) شیمیایی

کاربردهای نانو تکنولوژی در دهه 80 قرن بیستم به شکلی باور نکردنی مورد توجه قرار گرفت. فناوری نانو توانایی کنترل لایه های اتمی و ملکولی است که به قصد تغییر خواص مواد انجام می شود. دانشمندان از نانو بعنوان یکی از علومی که آینده جهان را تغییر می دهد نام می برند. نانو تکنولوژی یک علم جدید محسوب نمی شود ولی در چند دهه گذشته رویکردی جدید در تمامی علوم داشته و مواد نانو در تمامی رشته ها تولید شده اند. ذرات نانو در طیف وسیعی از صنایع پزشکی، مهندسی، علم کامپیوتر، الکترونیک، محیط زیست، هوا فضا، بیوتکنولوژی و ….تحول ایجاد کرده است.

علوم نانو مجموعه ای جامع و تئوری از اطلاعات را به ما نشان می دهد که با آن میتوان یک فناوری را بوجود آورد . لازم به ذکر است که ما برای توصیف و کنترل مواد در مقیاس نانومتر به دستگاه هایی مخصوص نیاز داریم که بتوانند عملیات نظارت و کنترل بر مواد نانو را به درستی و با دقت مناسب انجام دهند . فناوری نانو برخلاف چیزی که از آن یاد می شود جدید نیست و بشر از ابتدا و در سیر مسیر تکامل و پیشرفت بارها و بارها با آن دست و پنجه نرم کرده است . اول، وی امکان ساخت ماشین هایی را در نظر گرفته بود که بتوانند اتمهای منفرد را برای ساختن ترکیبات شیمیایی انتخاب و قرار دهند. در سال ۱۹۸۱، بینگ و روهرر، در IBM در زوریخ، میکروسکوپ کاوشگر اسکن را اختراع کردند.

نانو فناوری چیست؟ به زبان ساده و خودمانی

اما در مقیاس نانو، تاثیر این نیرو بسیار کمتر از نیروهای الکترومغناطیسی بین اتم‌ها و مولکول‌ها است. به طور خلاصه به نظر می‌آید قواعد بازی علم، زمانی که شما در مقیاس‌های کوچک نانومتری در حال کار هستید، متفاوت است. این تحقیقات که در مجله Nature Communications منتشر شد، راه را برای ساخت کامپیوترهای پیچیده در مقیاس نانو برای پیشگیری و درمان سرطان و سایر بیماری‌ها هموار می‌کند.

  • حتی ممکن است با رفع ژن‌های آسیب دیده، شرایط ژنتیکی فرد بهبود یابد.
  • نانو تکنولوژی، توانمندي تليد مواد، ابزارها و سيستمهاي جديد با در دست گرفتن کنترل در سطوح ملکولي و اتمي و استفاده از خواص است که در آن سطوح ظاهر مي­شود.
  • امروزه با افزایش جمعیت کره زمین و افزایش زندگی شهری، کمبود منابع انرژی بیش از پیش احساس میشود و ذخیره آن مخصوصاً در حوزه ساختمان سازی اهمیت بسیار زیادی دارد .
  • آماده شنیدن پیشنهادات، انتقادات و پاسخگوی سوالات شما در روزها و ساعات کاری هستیم.
  • خاصیت آنتی‌باکتریال نانوذرات ZnO و ترکیبات آن از زمان‌های بسیار قدیم شناخته شده است.
بخوان  زندگی، مرگ و تکنولوژی