نانوفناوری ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | 1biti

بدیهی است که جهت بهره‌وری از خواص ویژه نانو ذرات باید آن‌ها را ایجاد یا به اصطلاح سنتز کرد. روش‌های مختلفی جهت سنتز نانو ذرات یا نانو مواد وجود دارند که هر یک دارای مزایا و معایب خاص خود هستند. شماتیکی از مقایسه دو میکروسکوپ AFM و STMایده اصلی یک میکروسکوپ الکترونی، استفاده از پرتو الکترونی برای دیدن چیز‌هایی است که ابعادی کوچکتر از طول موج نور مرئی دارند. یک میکروسکوپ الکترونی از اثرات الکترونیکی و کوانتومی برای دیدن ذرات و ساختارهای نانو استفاده می‌کند.

فناوری نانو تکنولوژی و نانوحامل ها

تکنولوژی‌ها یا فناوری‌های مختلفی تاکنون توسط بشر طراحی و ایجاد گردیده است. و این فناوریها به نوبه خود موقعیت های قابل توجهی برای ساخت و پیاده سازی پروژه های علمی بوجود آورده اند. و آنها نیز نهایتاً می‌توانند به کالاها و خدمات نوینی تبدیل گردیده و در خدمت انسان قرار گیرند. نانوذراتی که برای القای لخته شدن خون جهت کاهش خونریزی بکار می روند. بانداژهایی که برای تسریع در بهبود زخم ها ، پالسهای برقی استفاده می کنند. نانو ذره هایی که می توانند خونریزی داخلی را کاهش دهند.محققان دانشگاه ویسکانسین یک باند را تولید کرده اند که با استفاده از برق تولید شده توسط نانو ژنراتورها که توسط خود بیمار پوشیده شده است، پالس های برقی را بر روی زخم جهت تسریع بهبود زخم اعمال می کند.

مودم همراه هواوی

کاربردهای نانو بسیار گسترده تر است و پژوهش های علمی در این زمینه هنوز ادامه دارد. اصطلاح فناوری نانو برای اولین بار درسال 1974 توسط نوریوتانیگوچی از دانشگاه توکیو برای اشاره به توانایی های مهندسی مواد با دقت بالا به جزئیات مجله خبری 1 بیتی ماده به کار برده شد . علم مهندسی مواد، علمی است که در آن به طراحی، توصیف، تولید و کاربرد مواد پرداخته شده و به جز بررسی کاربرد مواد گوناگون به کاربرد هریک از آنها در صنعت و تحلیل دستگاه ها و سیستم ها هم میپردازد .

  • در اکثر زمینه های علمی و مهندسی می توان اثری از نانوتکنولوژی یافت.
  • فاینمن در صحبت های خود فرایندی را توصیف کرد که در آن دانشمندان می توانند اتم ها و مولکول های منفرد را دستکاری و کنترل کنند.
  • (الف) انجمن علمی دانشجویی نانوتکنولوژی دانشکده فنی دانشگاه تهران، نانوتکنولوژی …
  • اغلب برای تولید نانو پوشش‌ها از سیستم‌های لایه نشانی به کمک پلاسما استفاده می‌کنند.
بخوان  باور این 8 افسانه‌های مربوط به اینترنت شما را از رشد بازمی‌دارد.

نانوتکنولوژي چنان چه ذکر شد، منجر به تغييراتي شگرف در استفاده از منابع طبيعي، انرژي و آب خواهد شد و پس اب و آلودگي را کاهش خواهدداد. همچنين فناوري‌هاي جديد، امکان بازيافت و استفادة مجدد از مواد، انرژي و آب را فراهم خواه ن د کرد. لازم به ذکراست، نانوتکنولوژي توان حذف آلودگي‌هاي کوچک از منابع آبي (کمتر از ۲۰۰ نانومتر) و هوا (زير ۲۰ نانومتر) و اندازه‌گيري و تخفيف مداوم آلودگي در مناطق بزرگتر را دارد. یا بعنوان نمونه‌ای دیگر می‌توان به ورود تکنولوژی نانو به صنایع پوشاک اشاره نمود. ساخت البسه‌هایی که دارای خواص ضد میکروبی، آب گریزی، درمانی و ضد امواج مغناطیسی هستند، از نمونه کاربردهای این فناوری در حوزه تولید پوشاک می‌باشند. بسیاری از دانشمندان به دنبال راه‌هایی برای توسعه منابع انرژی پاک، مقرون ‌به‌ صرفه و تجدیدپذیر، همراه با ابزارهایی برای کاهش مصرف انرژی و کاهش بار سمیت بر محیط‌ زیست هستند.

http://118amoozesh.ir

تاکنون، نورون‌ها و سیناپس‌های مصنوعی به‌طور جداگانه در بسیاری از زمینه‌ها توسعه یافته‌اند. این پژوهش علمی که در مجله Nature Material منتشر شده است نقطه عطف مهمی است که دو عنصر کاربردی در یک عنصر ترکیب شده است. با پررنگ شدن هرروزه نقش نانوتکنولوژی در زندگی بشر امروز، بی شک آینده کره زمین زیر سایه فناوری نانو رقم خواهد خورد.

ارتباط علم نانو و فناوری نانو