باور این 8 افسانه‌های مربوط به اینترنت شما را از رشد بازمی‌دارد.

این موضوع در کتابی با عنوان “ماشین های اخلاقی”(Moral Machines) نوشته “وندل والاچ” عنوان شد که وی در آن، مفهوم “عامل های اخلاقی مصنوعی” (artificial moral agents (AMA)) را معرفی کرد. در سال ۱۹۵۷، هشت کارمند شاکلی از نحوه رفتار و سلوک وی خسته شدند، به همین دلیل شرکت را ترک کردند. بر طبق یک بررسی، اصطلاح “یادگیری عمیق” توسط رینا دچتر در سال 1986 به جامعه یادگیری ماشینی معرفی گردیده و پس از اینکه ایگور آیزنبرگ و همکارانش در سال 2000 این عبارت را به شبکه های عصبی مصنوعی معرفی کردند، این عبارت توجه ها را به سمت خود جلب کرد.

پرسپترون ها، پرسپترون های چند لایه و شبکه های پایه شعاعی از جمله معروف ترین شبکه های feedforward هستند.شبکه های عصبی با تکنیک هایی چون نظریه هب، GMDH یا یادگیری رقابتی می توانند برای مشکل کنترل هوشمند (برای روباتیک) و یادگیری به کار برده شوند. چنین ارزیابی هایی “تست تورینگ خبره در موضوع خاص” (subject matter expert Turing test) نامیده می شوند. Turing Test که در سال ۱۹۵۰ توسط Alan Turing معرفی شد، آزمونی است که توانایی یک سیستم کامپیوتری در نشان دادن رفتارهای هوشمندانهٔ مشابه انسان را مورد سنجش قرار میدهد. “یک سیستم نماد فیزیکی ابزارهای کافی و لازم برای عمل هوش عادی را دارد” نِوِل و سیمون چنین استدلال کردند که هوش از عملکردهای صوری بر پایه ی نمادها تشکیل شده است.

بسیاری از الگوریتم های یادگیری از الگوریتم های جست و جوی مبتنی بر بهینه سازی استفاده می کنند. “هانس موراوک”، “ری کرزویل” و دیگر دانشمندان چنین استدلال می کنند که از لحاظ تکنولوژی کپی کردن مستقیم مغز به سخت افزار و نرم افزار شدنی است و در نتیجه چنین شبیه سازی ذاتاً همانند اصل خود خواهد بود. شبکه های بیزی ابزاری بسیار جامع است که می تواند برای بسیاری از مشکلات استفاده گردد: استدلال (با استفاده از الگوی استنباط بیزی)، یادگیری (با استفاده از الگوریتم امید ریاضی-بیشینه سازی)، برنامه ریزی (با استفاده از شبکه های تصمیم گیری) و درک (با استفاده از شبکه های بیزی پویا). پرسپترون همانند مفهوم قدیمی رگرسیون خطی، شبکه یادگیری با یک لایه است.

چندین چالش پیش روی توسعه دهندگان این فناوری قرار دارد که اصلیترین آن، محدودیتهای نرم افزاری است. چندین بسط و توسعه از منطق برای مدیریت حوزه های خاصی از دانش طراحی شده است مثل: منطق توصیفی، حساب موقعیت(situation calculus)، حساب رویداد(event calculus) و حساب روان (fluent calculus) (برای تظاهر رویدادها و زمان)؛ حساب اتفاقی (casual calculus)، حساب باور (belief calculus) و منطق موجهات (modal logics). این یک روش معمول و پیشفرض برای ایمپورت کردن فریم ورک تنسورفلو به حساب میآید. از گوگل و اپل گرفته تا فیسبوک و آمازون همگی شرکتهای فناوری به حساب میآیند. Amazon Rekognition مبتنی بر یادگیری عمیق است و کاملاً درون اکوسیستم خدمات وبِ آمازون تلفیق شده است.

این موضوع ضروری است که افراد بدانند آیا مشاغل مرتبط با هوش مصنوعی امیدوار کننده هستند و درآمد برنامه نویسی هر ساله این مهارت چقدر است؟ مطالعه غیر یادگیری شبکه های عصبی مصنوعی در دهه پیش از پایه گذاری تحقیقات هوش مصنوعی با اقدامات والتر پیتز و وارن مک کالو آغاز گردید. این پنداشت در پیشنهاد کنفرانس سال 1956 دارتموث ثبت شده و اوضاع اکثر تحقیقات کارآمد هوش مصنوعی را نشان داد. تعداد زیادی از رقابت ها و جوایز برای ارتقای تحقیقات در زمینه هوش مصنوعی می باشد. چندین شکل مختلف از منطق در تحقیقات هوش مصنوعی استفاده می شود.

بخوان  نمایندگی هایک ویژن در ایران دوربین مداربسته هایک ویژن با بهترین قیمت

چگونگی طراحی دستگاههای استدلال گر، برای رسیدن به مجموعهای از تصمیمات منطقی با استفاده از دانشی که در اختیار آنها قرار میگیرد اساس کار طراحی سامانههای خبره (expert systems) است. میز روباتیک Retriever توسط شرکت Labrador به گونهای طراحی شده است که غذا را از یک یخچال اختصاصی با استفاده از بازوهای جمع شونده بیرون میکشد، سپس به سمت مبل شما میآید و با تنظیم ارتفاع غذای شما سرو میکند. در سال 2006 مقاله “جفری هینتون” و ” Ruslan Salakhutdinov” شیوه دیگر پیش آموزش “شبکه های عصبی پیش نگر” (feedforward neural networks(FNNs)) چندلایه را معرفی کرد، به این صورت که آموزش یک لایه در یک زمان، به گونه ای که هر لایه به نوبت بصورت یادگیری بی نظارت یک “ماشین بولتزمن محدود” (restricted Boltzmann machine) بوده و سپس با استفاده از الگوریتم پس انتشار با نظارت، تنظیم نهایی گردد. تنظیم کننده ها می توانند بر اساس نمونه ها تنظیم شده و برای استفاده در هوش مصنوعی بسیار جذاب شوند.

همان طور که میدانید قیمت روز موبایل در بازار همواره در نوسان بوده و تغییر میکند، فروشگاه آنلاین موبایل 19کالا در کنار بسیاری دیگر از خدماتی که ارائه داده، قیمت روز گوشی را هم در اختیار شما یک بیتی قرار میدهد. هدف از ایجاد این فروشگاه اینترنتی تخصصی تلفن همراه عرضه مستقیم و بدون واسطه محصولات با کیفیت و اصلی ، با گارانتی معتبر ، با بهترین قیمت به همه هموطنان عزیز می باشد. از ویژگیهای جالب توجه گرافن میتوان به اینها اشاره کرد: میتواند خودش را ترمیم کند، نازکترین ترکیب شناختهشدهاست، سبکترین ماده است (هر مترمربع از آن فقط ۰٫۷۷ میلیگرم وزن دارد)، قویترین ترکیب کشف شدهاست (۱۰۰ تا ۳۰۰ برابر از فولاد قویتر بوده و دارای سختی کششی ۱۵۰ میلیون psi است)، بهترین هدایتکنندهٔ گرما و الکتریسیته در دمای اتاق است. مطمئناً سالها پیش کسی فکرش را هم نمیکرد که روزی کامپیوترهای زمخت و سنگین جای خود را به لپتاپهای ظریف و قابل حمل داده و آرزوی بسیاری از افراد که داشتن دستگاهی با ویژگیهای یک کامپیوتر اما در ابعاد جمع و جور و سبک بود نیز به حقیقت بپیوندد.

اکثر افراد فکر می کنند که بزرگترین شرکت های فناوری دنیا در آمریکا هستند اما باید بدانید که در آسیا نیز چند شرکت فناوری خود را در میان برترین ها قرار داده اند. تحولات در زمانهای تاریخی، از جمله چاپ فشاری، تلفن و اینترنت، موانع جسمانی برقراری ارتباط را کاهش داده و به انسانها امکان تعامل آزادانه در مقیاس جهانی را دادهاست. راجر پنروز معتقد است که ممکن است فیزیکی جدید در مغز ما، در تقاطع گرانش و مکانیک کوانتومی در مقیاس پلانک وجود داشته باشد. کورت گودل، جان لوکاس (در سال 1961) و راجر پنروز (در یک بحث مفصل از سال 1981 به بعد) بر سر اینکه انسانها قابل تنزل به ماشین های تورینگ نیستند، به مباحثه پرداختند.

بخوان  تحقیق در باب ذات‌گرایی تکنولوژی پزشکی: دلایل و شواهد2 فلسفه پزشکی | 1biti

این نمونه ها به عنوان مشاهدات یا الگوها شناخته می شوند. آنچه که بیان شد یک نتیجه کلی است که اگر پذیرفته شود، می توان نشان داد که شبکه های سخت افزار عصبی و کامپیوترهای مبتنی بر پردازش های تصادفی (مثل رهیافت های تبرید) و کامپیوترهای کوانتومی مبتنی بر کیوبیت گره دار (مادامی که فیزیک جدید را شامل نشوند) قابل تبدیل به ماشین های تورینگ هستند. این یعنی در کامپیوترهای کوانتومی، یک بیت که در اینجا به آن «کیوبیت» (QuBit) گفته میشود، میتواند در آن واحد دو مقدار صفر و یک را داشته باشد. در گوشی برخی از برندها و چک کردن دو رقم آخر کشور سازنده مشخص میشود.

این بحث مخالفان بسیاری داشته که راجر پنروز به آنها پاسخ داده است و هم اکنون بحثی بسیار بغرنج و پیچیده است. درنهایت برای فعالیت در این حوزه نیاز به یادگیری داده کاوی هم داریم. همچنین اگر شغل شما بهدلیل کرونا دورکاری باشد، باز نیاز به یک لپ تاپ ضروری بهنظر میرسد. اگر بخواهیم ویژگی گوشیهای جی پلاس و وان پلاس را برای شما بیان کنیم، در ابتدا نظر شما را به کیفیت بالای این گوشیها جلب میکنیم. در این مرحله هم میتوان با استفاده از برنامه نویسی مدل مورد نظر و خاص خود را ایجاد کرد و هم میتوان از شبکههایی که قبلاً نوشته و آموزش داده شدهاند برای حل مسائل استفاده کرد. به عنوان مثال ممکن است با جمعیتی از موجودات زنده (فرض ها) کار خود را آغاز کرده و سپس به آنها اجازه جهش و بازترکیبی داده شود، انتخاب طبیعی در هر نسل شایسته ترین آنها را حفظ خواهد کرد (پالایش فرض ها).

لپتاپهایی با مشخصات و ویژگیهای مختلف با قیمت متفاوت وجود دارد. همینطور در سایت فوری کالا می توانید بر اساس فیلتر های طراحی شده برند ، قیمت و یا مشخصات دستگاه ، گوشی موبایل مورد نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید. با این که سامسونگ تو بخش طراحی پیشرفت خوبی داشته اما باز هم رقبای GALAXY A52 طراحی و مخصوصا کیفیت ساخت بهتری دارن. با شتابی که هوش مصنوعی artificial intelligence (AI) دارد پیشرفت میکند و رد پایش در جایجای زندگی و کارمان پیداست، در آیندهای نهچندان دور بخش مهمی از زندگی ما را در بر خواهد گرفت. یکی از پیشرفت هایی که در این رابطه انجام شده است از طرف محققین دانشگاه شیکاگو بوده که توانستند به کمک هوش مصنوعی داده های MRI را تحلیل و شناسایی کرده و به پزشکان در این زمینه کمک کنند تا به عنوان مثال تومور بیمار را به طور دقیق رد یا قبول کنند.

بخوان  هفت راه‌ها ممکن است دریافت کنید اضافی هوش مصنوعی در حالی که خرج کردن کمتر
در گوگل، مایکروسافت و بایدو این رهیافت تشخیص گفتار(speech recognition) را دگرگون کرد. یادگیری عمیق در شبکه های عصبی مصنوعی با لایه های زیاد، بسیاری از زیر شاخه های هوش مصنوعی را دگرگون کرده است، زیر شاخه هایی هم چون: بینایی کامپیوتری، بازشناسی گفتار، پردازش زبان طبیعی و … عملکرد طبقه بندی کننده ها تا حد زیادی به ویژگی های داده هایی که بایستی طبقه بندی کند دارد. مغز می تواند توسط ماشین ها تقلید شود، و از آنجاییکه مغزها هوشمند هستند، مغزهای تقلید کننده نیز بایستی هوشمند باشند، از این رو ماشین ها می توانند هوشمند باشند. “هر جنبه ای از یادگیری یا هر مشخصه دیگری از هوش می تواند چنان موشکافانه شرح داده شود که بتوان ماشینی برای تقلید آن ساخت”. آموزش داده می شود. به عنوان مثال در سال 2015 تشخیص گفتار گوگل یک جهش چشمگیر 49 درصدی را از طریق LSTM آموزش دیده توسط CTC تجربه کرد، که هم اکنون از طریق google voice در دسترس میلیاردها استفاده کننده ی تلفن های هوشمند است.

اما آنها در نهایت امکان ایجاد زندگی را به سادگی از یک سلول بنیادی گرفته شده از جنین دیگری فراهم می کنند. سایت 19کالا با ارائه بهترین برچسب قیمتی و بدون واسطه بهترین قیمت گوشی را به خریداران خود ارائه داده به علاوه اینکه تخفیفات مناسبتی و جشنواره های زیادی نیز در در طول سال برگذار میکند که برای خریداران میتواند بهترین فرصت را جهت خرید موبایل فراهم میکند. تکنیک غیر مستدل بهترین فرض ها را برای برنامه، در جهت حل مسئله ایجاد می کند. تکنیک غیر مستدل جست و جوی راه حل ها را به فضای نمونه ای کوچک تری محدود می کند.

این الگوریتم ها ممکن است به عنوان الگوریتم “تپه نوردی” (hill climbing) در نظر گرفته شوند: جست و جو را از نقطه ای تصادفی در دورنما آغاز کرده و سپس با پرش ها یا قدم ها، حدس های خود را به طرف قله تپه حرکت می دهیم (با اصلاحات تدریجی) تا نهایتاً به قله برسیم(جایی که دیگر نمی توان اصلاحی را انجام داد). اندازه صفحه نمایش و نوع آن فاکتور بسیار مهمی برای کاربران و به ویژه افرادی است که به دنبال تماشای فیلم و سریال و یا انجام بازی با گوشی خود هستند. در نمودار مقایسه ما در زیر می بینید که سطح جزئیات اندازه گیری شده در تمام سطح نور در سامسونگ کمترین است. برای درک جزئیات به “فلسفه هوش مصنوعی لوکاس، پنروز و گودل” مراجعه کنید. اگر هم بودجه تون رو اعلام کنید بهتر میتونیم راهنمایی تون کنیم. با این حال فرایند آموزش دادن هنوز بر این محور میگردد که به فراگیران بیاموزند چگونه علایق خود را کشف کنند، در آنها روحیه آموزندگی و توسعه فردی را تقویت کنند و به طور تک به تک آنها را راهنمایی کنند و پرورش دهند.