هوش مصنوعی دوستانه 1 بیتی

در فرآیند تشخیص چهره، حدود ۳۰ هزار نقطه مادون قرمز نامرئی روی چهره قرار میگیرند و تصویر او را ثبت میکنند. او در حال بررسی خودروهای خودران Robotaxi به عنوان پلهای برای رباتهای AGI در سطح انسان است. کدنویسی خودکار راهی طولانی در پیش دارد،کدنویسی خودکار شانس چندانی برای تسخیر آینده برنامه نویسی حداقل در بازه زمانی نزدیک ندارد و حین تکامل نیز محدودیت بسیاری خواهد داشت برای مثال گیت هاب به عنوان یکی از بزرگترین سایت های فعال در این حوزه از یک پلتفرم کد نویسی خودکار رونمایی کرده که هنوز در مراحل اولیه قرار داشته و تنها وجود پکیج های آسیب پذیر شناخته شده در کد را بررسی کرده و در صورت شناسایی موارد مشکوک راه حلی را برای برطرف کردن آن پیشنهاد می کند. سال گذشته ملبورن در رده بیست و پنجم این لیست قرار داشت. دستیارهای صوتی دیجیتال معمولا میتوانند اطلاعات بسیاری را در مورد موضوعات گوناگون در اختیار کاربر خود قرار دهند و به سرعت در حال تبدیل شدن به ابزاری هستند که زندگی بدون آنها ممکن نیست. همانند دیگر روشهای یادگیری ماشین، شبکههای عصبی هم در انواع فعالیتهایی استفاده میشوند که انجام آنها با برنامهنویسی قراردادی معمولی دشوار است؛ از جمله بینایی ماشین و تشخیص صحبت.

به ماشینهای اشاره دارد که از سطح هوش انسانی گذشتهاند و دیگر محدودیتهای هوش انسانی را ندارند. زمانیکه دیپ بلو در شطرنج گری کاسپاروف را شکست داد، ماشین هوشمندانه عمل می کرد. Deep Blue از IBM قهرمان شطرنج جهان گری کاسپاروف را شکست داد. یکی از کاربردهای پیشگامانه یادگیری ماشینی مربوط به حوزه داروسازی است. با پایان یافتن کرونا آرام آرام شاهد رونق بخشی از حوزه دیجیتال بودیم که در دوران پاندمی با افت مواجه شده بود همچنین گشایش قفل ورود استارتآپها به بورس هم از خبرهای مثبت این سال بود. هوش مصنوعی شاخه ای از علم گسترده ی کامپیوتر است که هدف آن پاسخ مثبت به سوال تورینگ است. جنبههای مثبت AI چیست؟

در ادامه، هر یک از شاخههای هوش مصنوعی معرفی شدهاند. لوازم خانگی هوشمند: امروزه لوازم خانگی هوشمندی تولید شدهاند که میتوانند عادتها و رفتارهای شما را رصد کنند. سرویسهای پخش فیلم و سریال میتوانند سرگرمی خوبی پس از بازگشت از محل کار باشند. یکی از پیشرفتهای مهم در حوزه هوش مصنوعی در سال ۱۹۹۷ رخ داد زمانی که یک برنامه رایانهای به نام “Deep Blue” توانست “گری کاسپاروف” (Garry Kasparov) قهرمان شطرنج جهان را شکست دهد. برای مثال اتومبیلهای خودران به کمک هوش مصنوعی خود درک میکنند که در مواجهه با چراغ راهنمایی، خط عابر پیاده، علائم رانندگی و سایر عناصر مهم چه برخوردی داشته باشند. می توانید از این خط مشی ها برای اجرای کنترل کننده ها و الگوریتم های تصمیم گیرنده برای سیستم های پیچیده مثل ربات ها و سیستم های غیر ارادی استفاده کنید. به زبان ساده، یادگیری ماشین داده های رایانه را تغذیه می کند و از تکنیک های آماری برای کمک به “یادگیری” نحوه پیشرفت بهتر در یک کار، بدون اینکه برای آن کار به طور خاص برنامه ریزی شده باشد، استفاده می کند و نیاز به نوشتن میلیون ها خط کد را از بین می برد.

نیک باستروم، فیلسوف دانشگاه آکسفورد، فراهوش را بهصورت «یک عقل که در تمامی زمینهها شامل نوآوری علمی، هوش عمومی و مهارتهای اجتماعی بسیار هوشمندتر از بهترین مغزهای انسانهاست» تعریف میکند. جان مک کارتی، زبان برنامه نویسی هوش مصنوعی Lisp را توسعه داده و مقاله Programs with Common Sense را منتشر میکند. اما مشکل اینجاست که زبان انسان، از قواعد ریاضی تبعیت نمیکند. هر بار که ایمیل خود را چک میکنید و فیلتر هرزنامه شما را از داشتن مجدد هزاران هرزنامه خلاص میکند نیز به همین دلیل است که کامپیوتر شما آموختهاست که هرزنامهها را از ایمیل غیراِسپم تشخیص دهد. آزمایش ترجمه ماشین Georgetown-IBM به طور خودکار 60 جمله روسی، با دقت انتخاب شده را به انگلیسی ترجمه میکند. نرم افزار موجود در خودروها هنگام انجام آزمایش نمونه، کنترل انتشار گازهای اکسید نیتروژن (گازهای NOx ) را به اشتباه فعال کرد. آلن تورینگ با انتشار محاسبات و ماشین آلات رایانه، پیشنهادی را ارائه میدهد که اکنون به عنوان آزمایش تورینگ شناخته میشود. انتشار نتایج نظرسنجیها در طی سالهای ۲۰۱۲ و ۲۰۱۵، از این جهت آموزنده هستند که ناهمگونی قابل توجهی در جذب روباتهای صنعتی با نرخ پذیرش بالا در شرکتهای بزرگتر که درگیر تولید محصولات استاندارد هستند، در آن به چشم میخورد.

بخوان  برجسته ترین محصولات ویترین تکنولوژی جهان 1 بیتی

گروهی از دانشمندان هوش مصنوعی كه رویكرد مدل مغزی را دنبال می كنند، شكلی از مدارهای الكترونیكی را طراحی كرده اند كه تاحدودی شبیه شبكه مغز انسان است ، در این ساختار هر گروه به تنهایی خود یك پردازنده (CPU) است ولی رایانه های معمولی تنها توانایی داشتن بیش از چند CPU را به صورت هم زمان ندارند. این روش، «هدفگرا» (Goal Oriented) است و در طراحی وظایف ساده و سطح پایین مورد استفاده قرار میگیرد. اولین سیستمهای موفق متخصص در DENDRAL، برنامه XX، و MYCIN، طراحی شده برای تشخیص عفونتهای خون، در استنفورد ایجاد شده است. یکی از تعاریف اصلی هوش مصنوعی این است که هوش مصنوعی علم آموزش سیستمهای کامپیوتری جهت تقلید وظایف انسانی از طریق یادگیری و خودکارسازی است.

عملکردهای عالی سیستم عصبی از طریق نورونها یا سلول های عصبی صورت می گیرد. یادگیری ماشین شامل یادگیری تحت نظارت (با استفاده از مجموعه داده های دارای برچسب) و یادگیری بدون نظارت (با استفاده از مجموعه داده های بدون برچسب) است. آن چه در این مقاله خواندیم نشان میدهد که آینده ممکن است کاملا متفاوت از امروز باشد و بسیاری از کارها توسط ماشین به بهترین شکل و حتی بهتر از انسان انجام شوند. اتاق های کنفرانس این هتل پیشرفته 250 نفر را در خود جای میدهد. شبکه های عصبی شامل تعدادی لایه پنهان است که داده ها از طریق آنها پردازش می شوند، و به ماشین اجازه می دهد تا در یادگیری خود “عمیق” باشد، اتصالات و وزن ورودی را برای بهترین نتیجه ایجاد کند. شرکتها سالانه بیش از یک میلیارد دلار صرف سیستمهای خبره میکنند و کل صنعت معروف به بازار ماشین آلات Lisp برای حمایت از آنها به وجود میآید. بلوتوث از آن زمان گسترش یافته است تا دستگاههایی مانند هدفون ، هدست ، بلندگوهای بی سیم قابل حمل و سمعک را به منابع صوتی مانند تلفن ها ، رایانه های شخصی ، گیرنده های استریو و حتی اتومبیل ها پیوند دهد.

با هوش مصنوعی کاربر سیستمهای هوشمندی را برای انجام هر کاری همانند انسان طراحی میکند. R1 که برای پیکربندی سفارشات سیستمهای رایانهای جدید طراحی شده است، رونق سرمایهگذاری را در سیستمهای خبره آغاز میکند که بیشتر ادامه خواهد داشت و در واقع زمستان AI پایان مییابد. دنیایی هدفمند و هوشمند که کسبوکار با استفاده از آن هزینههای تبلیغاتی خود را هوشمند مدیریت و با کاربر ارتباطی پایدار و ریشهدار برقرار میکند. از طرف دیگر، نیاز است تا AI به مشکلاتی که در سطح جهان وجود دارد، نگاه کند و سپس با مطالعه آن ها اقدام به رفع مشکلات کند و یا با استفاده از داده هایی که به دست می آورد، بتواند یادگیری ماشینی را در خود انجام دهد. تصور کنید چنین فناوریای با مثلا اطلاعات گوگل پلاس یا فیسبوک ترکیب شده یا با پایشگرهای سلامت شما (که احتمالا پوشیدنی خواهند بود) ارتباط برقرار کند! با استناد بر گوگل ترندز، استفاده از کلمه تکنولوژی برای اولین بار در دهه 1950 میلادی محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

این موارد شامل ابزار پشتیبانی از تصمیم گیری بالینی IBM ، واتسون می شوند که توسط آنکولوژیست ها در مرکز سرطان Memorial Sloan Kettering استفاده می شود و علاوه بر این استفاده از سیستم های Google DeepMind توسط سرویس ملی بهداشت انگلستان نیز آموزش داده می شود ، جایی که به شما در تشخیص ناهنجاری های چشم و ساده تر کردن روند غربالگری بیماران سرطانی کمک می کند. برخی از کارکردهای تصمیم گیری در self-driving cars خودروها از این طریق طراحی شده اند. آلن نیول، هربرت سایمون و جیشاو برنامه عمومی مسئله (GPS) را توسعه دادند، برنامهای که برای تقلید از حل مسئله انسان طراحی شده است. در ساده ترین شکل ، هوش مصنوعی رشته ای است که علوم رایانه و مجموعه داده های قدرتمند را برای حل مشکلات در هم آمیخته است. یادگیری عمیق بسیاری از فرآیندها را به طور خودکار انجام میدهد، برخی از مداخلات دستی انسان را از بین میبرد و استفاده از مجموعه داده های بزرگتر را امکان پذیر میکند. اینکه خاصیت ضدعفونی کننده این فلزات چگونه کار میکند هنوز به طور کامل مشخص نیست، اما باور بر این است که یونهای فلز باعث آسیب به پروتئینهای باکتری یا ایجاد اختلال در فرآیندهای متابولیکی آن میشوند.

بخوان  پلتفرم هوش مصنوعی از صفر تا صد 1 بیتی

۸. کاربردهای AI چیست؟ هوش مصنوعی یک دستیار قدرتمند برای محققان و دانشمندان است که به آنها در یافتن داروهای جدید و کشف کاربردهای جدید برای داروهای قدیمی کمک میکند. امروزه این سیستمها کاربردهای زیادی در تشخیص الگوها، پردازش دادهها، پیشبینی و مدلسازی دارند. رایانههای کلاسیک که امروزه از آنها استفاده میکنیم، فقط میتوانند اطلاعات را در بیتهایی بر اساس سیستم ۰ و ۱ رمزگذاری کنند. از جمله شرکتهای بزرگی که مقر اصلی آنها در سیلیکون ولی قرار دارد میتوان به اپل، فیسبوک، نت فلیکس، اینتل، آلفابت، تسلا موتورز و… اما درباره یک چیز مطمئن هستیم، توسعه AGI می تواند سبب ظهور یک سری از رویدادها و تغییرات (چه خوب و چه بد) گردد که می توانند دنیای ما را شکل دهند و زندگی ما را برای همیشه تغییر دهند. تلویزیون هوشمند میتواند به موبایل، لبتاپ و وایفای هم وصل شود و فایل را بدون اتصال با سیم و کابل ببینید، در واقع دنیای اینترنت را به صفحه تلویزیون شما بیاورد. به زبان ساده فناوری یادگیری عمیق روش کار مغز انسان را تقلید میکند؛ به این معنا که این فناوری بدون دخالت انسان قادر به آزمایش، یادگیری و توسعه خود است.

آنچه ما امروزه از آن استفاده میکنیم، هوش مصنوعی محدود است؛ یعنی نوعی هوش مصنوعی که برای انجام یک کار مشخص مناسب است و روی یک وظیفه محدود تمرکز کرده و میتواند مواردی همچون موتورها و سامانههای پیشنهادگر (recommendation engine)، اپلیکیشنهای مسیریاب یا چتباتها را شامل شود. علاوه بر این، اختراع جی پی اس نیز بشر را از حمل اطلسها و نقشههای بزرگ و دست و پا گیر بی نیاز کرد و سفر را برای انسان بسیار سادهتر ساخت. ماشینهای حافظه محدود ماشینهایی هستند که علاوه بر داشتن قابلیتهای ماشینهای واکنشی، کاملاً قادر به یادگیری از دادههای تاریخی خود برای تصمیمگیریهای بعدی هستند.

ماشین در این روش هر مفهوم پیچیده را به مفاهیم سادهتری تقسیم میکند و با ادامهٔ این روند به مفاهیم پایهای میرسد که قادر به تصمیمگیری برای آنها است و بدین ترتیب نیازی به نظارت کامل انسان برای مشخص کردن اطلاعات لازم ماشین در هر لحظه نیست. بسیاری از مشتریان از قابلیت استفاده از کنترل دسترسی بیسیم بیت الاحزان همچنین سیستمهای بیسیم از انرژی بسیار کمتری استفاده میکنند به دلیل اینکه با باطری کار می کند و زمانی که یک کارت اعتباری ارائه می شود آنها از یک باتری کوچک همیشه برای یک قفل مغناطیسی می از استفاده میکند. این هدفی است که پردازش زبان طبیعی (NLP) دنبال میکند. چنین ابزاری برای انجام دادن کار خود، از هوش مصنوعی و “پردازش زبان طبیعی”(NLP) استفاده میکنند. مک گینیس خاطرنشان می کند که پیشنهاد وی برخلاف پیشنهاد موسسه تحقیقات هوش ماشین است که هدف کلی آن جلوگیری از دخالت دولت در هوش مصنوعی دوستانه است. یا در دنیای مهندسی ژنتیک و موسسات رویان با فناوری تکنولوژی مدرن، سلولهای بنیادین، از یک سلول انسان بدون والدین میتوان هزاران انسان مشابه را خلق نماید که این تحول عظیم در تولید حیوانات به منظور تامین پروتئین گوشت وشیر در زمینه پرورش گوسفند ودام وماهی وآبزیان به آسانی امکانپذیر خواهد بود که تولد گوسفند دالی در موسسه رویان با تکنولوژی سلولهای بنیادین«بدون والدین» در محدوده سال ۱۹۸۲ حکایت از این دانش و تکنولوژی مدرن سلولهای بنیادین دارد «از پایاننامه کارشناسی ارشد صیادی مازیار با موضوع مسائل فقهی وحقوقی با سلولهای بنیادین سال ۱۳۹۵.» با بهرهگیری از همین تکنولوژی وفناوری هر موسسه یا شرکت میتواند آدمهای متنوع با هر اندازه ورنگ وسایز وزیبایی وتیپ و اندام و اسکلت به مرکز سلولهای بنیادین و موسسه رویان سفارش دهد که آنگاه انسانهای متنوع با هر نوع اندام و بازو و مانکن تولید مینماید .

یادگیری ماشین یک زمینه تجربی است ، به این معنی که برای آزمایش ایده ها یا رویکردهای جدید نیاز به داشتن داده دارد. این پروژه ایده کارگردانی به نام اسکار شارپ (Oscar Sharp) و تکنسین خلاق گوگل یعنی راس گودوین (Ross Goodwin) بود. این ابزار از “سیری”(Siri) و “الکسا”(Alexa) گرفته تا “گوگل هوم”(Google Home)، از روش پردازش زبان طبیعی استفاده میکنند که مبتنی بر هوش مصنوعی هستند. دستیارهای هوشمند مانند سیری و الکسا، یک مثال خوب از هوش مصنوعی ضعیف هستند؛ چون در یک محدوده از پیش تعیین شده عمل میکنند و اگرچه سیستمهای پیچیده دارای هوش مصنوعی ضعیف هستند، در واقع هوشمندی حقیقی و خودآگاهی ندارند. اما آنانی که با AI کار میکنند، میدانند که این عبارت، به مجموعهای از فناوریها، شامل یادگیری ماشین، پردازش زبان طبیعی، بینایی کامپیوتری و از این قبیل اطلاق میشود. این نوع هوش مصنوعی دارای آگاهی در سطح انسان است و وجود خود در جهان و همچنین حضور و وضعیت عاطفی دیگران را درک میکند همچنین میتواند نه فقط بر اساس آنچه با آنها ارتباط برقرار میکنند، بلکه بر اساس نحوه ارتباط آنها بفهمد که دیگران ممکن است به چه چیزهایی نیاز داشته باشند. در واقع میتوان گفت که حدود ۸۰ درصد آنچه کاربران تماشا میکنند، بر اساس پیشنهادات این اپلیکیشنها صورت میگیرند.

بخوان  دستگاه ایکس ری 6040 دستگاه x ray پردازش هوشمند پارسیان | zoomfing
این رشته ها از الگوریتم های هوش مصنوعی تشکیل شده اند که به دنبال ایجاد سیستم های خبره ای هستند که براساس داده های ورودی پیش بینی یا طبقه بندی می کنند. هنگام پرداخت صورتحساب غذا و یا خرید نیز معمولا از هوش مصنوعی استفاده میشود. العربیه: چندی پیش یک مهندس «گوگل» بعد از آنکه اصرار کرد که یکی از رباتهای چتکننده هوش مصنوعی این کمپانی «زنده» شده است، از کار تعلیق شد. آیتیمن- اگر شما خودتان تا کنون یکی از این پروژهها را اجرا نکردهاید، حتما واژههای مختلف مرتبط با هوش مصنوعی را شنیدهاید و ممکن است که بین این واژهها و معانی مختلفشان سردرگم شده باشید. همه ی این ابزارها و امکانات قدرت خود را از علمی به نام “هوش مصنوعی” گرفته اند. پاسخ به این پرسش اساسی، هرچه که باشد نمی­تواند فارغ وغافل از بنیان قدرت و اعتبار عالم متجدد، یعنی تکنولوژی مطرح شود. شما احتمالاً چندین بار در روز از یادگیری ماشین استفاده میکنید، حتی بدون آنکه بدانید. برای مثال، بیمارستان پروتستان نیویورک از یادگیری ماشین در خدمت امنیت سایبری استفاده میکرد و سپس متوجه شد که از تکنیکهای مشابهی برای مقابله با اعتیاد به مواد مخدر هم استفاده کند. به زبان ساده، یادگیری ماشینی دادههای رایانه را تغذیه میکند و از تکنیکهای آماری برای کمک به “یادگیری” نحوه پیشرفت بهتر در یک کار، بدون اینکه برای آن کار به طور خاص برنامهریزی شده باشد، استفاده میکند و میلیونها خط کد نوشته شده را از بین میبرد.

به گفته جیمز روزنا، عصر اطلاعات، جامعه پساصنعتی، انقلاب میکروالکترونیکها و در یک کلام تکنولوژی اطلاعات جوامع محلی، ملی و بینالمللی را چنان به هم نزدیک و وابسته کرده است که در گذشته اصلاً سابقه نداشته است (روزنا،1383: 39). این فرایند باعث شده است که در سطوح گوناگون سیاسی خصوصاً عرصهی حساس و استراتژی روابط کشورها با نوعی کنترل ستیزها سایت 1biti مواجه باشیم. این تبلیغات، بر اساس سابقه جستجوی کاربر و مطالبی که به نظر میرسد برای کاربر ارزمند هستند، فعال و شخصیسازی میشوند. شاید کمی عجیب به نظر برسد؛ اما اپلیکشینهای مرتبط با حوزه سلامت و تغذیه در حال حاضر آمار دانلود بالایی دارند و کمتر تلفن همراه هوشمندی را میتوانید پیدا کنید که یک اپلیکیشن مرتبط با حوزه سلامت بر روی آن نصب نشده باشد. در دنیای امروز هر فردی احتمالا در طی روز بارها از ابزار جستجوی گوگل و یا دستیاران شخصی تلفن های هوشمند خود استفاده میکند. سپس سیستم تشخیص چهره با کمک الگوریتمهای یادگیری ماشینی، چهره ثبت شده را با تصاویر ذخیره شده از چهره مالک تلفن همراه مقایسه میکند تا تشخیص دهد فردی که قصد باز کردن قفل تلفن را دارد، مالک آن است یا خیر.

کاهش سریع هزینههای تولید در ساخت مواد دو بعدی نظیر گرافن باعث روی کار آمدن آنها در فیلترهای هوا، آب و نسل جدیدی از ابزارهای پوشیدنی و باتریها شده است. گوگل اولین اتومبیل خودران را برای قبولی در آزمون رانندگی دولتی تولید میکند. این دوربینها تصاویر مردم را ثبت میکنند و به سیستم بینایی کامپیوتری ارسال میکنند که آن سیستم، تصاویر دریافتی را با تصاویری که از قبل در پایگاه دادهاش دارد، مقایسه و فرد را شناسایی میکند. هوش مصنوعی نه تنها برای شخصیسازی آنچه کاربر در این رسانهها میبیند، به کار میرود بلکه اخبار دروغین را شناسایی میکند و یادگیری ماشینی نیز از “قلدری رایانهای”(Cyberbullying) پیشگیری میکند. جان مک کارتی آزمایشگاه هوش مصنوعی را در استنفورد راهاندازی میکند. برای مثال سیستم گوگل که در تشخیص چهره دچار اشتباه میشد یا الگوریتم آمازون که هنگام استخدام مردان را به زنان ترجیح میداد.