تبریک کاخ سفید به ناسا برای ماموریت”آرتمیس۱”

هریس در ماه اوت از “مرکز فضای کندی” (KSC) ناسا بازدید کرد تا برای پرتاب به دلیل مشکلات فنی باشد.

تبریک کاخ سفید به ناسا برای ماموریت"آرتمیس۱"

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، “آرتمیس۱” (Artemis 1) برنامه اکتشاف ماه را با پرتاب بدون سرنشین در ساعت ۱:۴۷ بامداد به وقت منطقه زمانی روز شرقی چهارشنبه ۱۶ نوامبر آغاز کرد که طی آن، “سامانه پرتاب فضایی” (SLS) با موفقیت کپسول “اوریون” (Orion) را به سوی ماه فرستاد. «بیل نلسون» (بیل نلسون)، مدیر ناسا در توئیتی نوشت که «جو بایدن» (جو بایدن)، رئیس جمهور آمریکا نیز پرتاب را تماشا کرده بود و مستقیماً با ناسا تماس گرفت تا تبریک بگوید.

همچنین، باید بعدا نظر خود را در یک توئیت بیان کرد. او در این توئیت خود نوشت: این فضاپیما اولین زن و اولین شخص رنگین‌پوست را قادر می‌سازد تا بر سطح ماه قدم بگذارد و دانش‌آموزان بی‌شماری را به سوی کاوشگر شدن هدایت می‌کند و امکانات بی‌حد و مرز آمریکا را به جهان نشان می‌دهد.

اگر آرتمیس۱ تمام پروازی خود را اعلام کند، «آرتمیس۲» نیز برای پرتاب در سال ۲۰۲۴ همراه با سرنشین‌سازی می‌شود. اولین فرود روی ماه از سال ۱۹۷۲، در ماموریت «آرتمیس۳» انجام می‌شود که ممکن است در سال ۲۰۲۵ یا ۲۰۲۶ فرود بیاید.

«کامالا هریس» (کامالا هریس)، معاون رئیس جمهور آمریکا که رئیس هیئت مدیره «شورای ملی فضایی» (شورای ملی فضایی) است، در توییتی از ناسا و همه کسانی که در ماموریت آرتمیس۱ شرکت دارند، تقدیر کردند.

هریس آخرین بار در ماه سپتامبر، ریاست شورای ملی فضایی را بر عهده گرفت و در آن جلسه خواستار تغییر بیشتر در نیروی کار فضایی آمریکا شد. همچنین، کاخ سفید متعهد شد که برای یک برنامه آزمایشی به منظور افزایش آموزش در فضا، همراه با شرکت‌های بزرگ مانند “بلو اوریجین”، “بوئینگ”، “لاکهید مارتین” (لاکهید مارتین)، “نورثروپ” بود. گرومن (Northrop Grumman) و شرکت‌های دیگری مانند «اسپیس‌ایکس» (SpaceX)، «آمازون» (Amazon) و «راکت لب» (Rocket Lab) کمک مالی کند.

بخوان  پدیده نادر رویت خورشید در آسمان سیاره سرخ

تبریک کاخ سفید به ناسا برای ماموریت"آرتمیس۱"

کاخ سفید از پرتاب موفقیت‌آمیز اولین ماموریت “آرتمیس” ناسا به مقصد ماه تقدیر کرد.

سایر ابتکارات بعدی کاخ سفید در فضای عبارتند از: بودجه پروژه موسوم به «جعبه‌های ناهار دیدن» (Learning Lunchboxes) برای جوامعی که نیاز به حمایت بیشتر دانش‌آموزان دارند، پاکسازی مدارک بیشتر و جلوگیری از تولید فضای آزاد به منظور تحقق میزان فزاینده‌های سفره‌ها. فضایی و همچنین، تکرار عدم انجام آزمایش‌های ضد ماهواره در مدار. در ماه‌های پس از آزمایش‌های روسیه در نوامبر ۲۰۲۱، انبوهی از فضاهای فضایی ایجاد شد که به ایستگاه فضایی بین‌المللی و ماهواره‌های “استارلینک” (Starlink) اسپیس ایکس رسیدند.

انتهای پیام



منبع

هریس در این توئیت نوشت: به ناسا و بخش خصوصی ما و شرکای بین‌المللی راه‌اندازی آرتمیس۱ تبریک می‌گویم. امروز، آمریکا در حال ترسیم مسیر بازگشت به ماه است. این یک لحظه مهم برای ملت ما و جهان است.