ماموریت «آرتمیس۱» اولین عکس‌ها را به زمین فرستاد

اولین عکس سلفی از سخت‌افزار کپسول «اوریون» (Orion) و قرص نیمه‌روشن زمین، بیش از ۹ ساعت از پرواز آرتمیس۱ به دست آمده است. در آن زمان، کپسول اوریون بیش از 92 هزار کیلومتر از زمین فاصله داشت و با سرعتی نزدیک به 880 کیلومتر در ساعت حرکت می‌کرد.

علاوه بر سلفی، ناسا از داخل کپسول را نیز منتشر کرده است. این تصویر، “مونیکین کامپوس” (Moonikin Campos)، مانکن فرمانده ماموریت را نشان می‌دهد که در حال حاضر لباس نارنجی‌رنگی را در پروازهای بعدی خواهند پوشاند.

انتهای پیام



منبع

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، مأموریت «آرتمیس۱» (Artemis 1)، دیروز ۱۶ نوامبر در ساعت ۱:۴۸ بامداد به وقت منطقه زمانی شرقی، برفراز «سامانه پرتاب فضایی» (SLS) پرتاب شد تا یک پرواز آزمایشی بدون سرنشین را به دور ماه انجام دهد.

طبق بیانیه ناسا، دو دوربین دیگر در داخل کپسول قرار دارند. یکی از دوربین‌ها، از پنجره جلوی کپسول به بیرون نگاه می‌کند و دیگری، فضای بیرون از پنجره دریچه بالا را مورد بررسی قرار می‌دهد.

“ساندرا جونز” (Sandra)، سخن ناسا گفت: این منظره از زمین، از آخرین ماموریت آپولو در 50 سال پیش جو دیده نشده است. این منظره از زمین آبی‌رنگ ما در فضای سیاه اکنون تخیل نسل جدید، نسل آرتمیس را تسخیر کرده است.

ماموریت آرتمیس۱، پنج روز آینده را در پیمودن مسیر به سمت ماه می‌گذراند. کپسول اوریون در روز دوشنبه ۲۱ نوامبر، نزدیکترین فاصله خود را به ماه خواهد داشت. سپس، چندین روز را در مدار ماه می‌گذراند و مسیر خود را معکوس می‌کند. این ماموریت ۲۵ روزه، در ۱۱ دسامبر به پایان می‌رسد.

بخوان  «فیروزگر» مرکز ملی مغز برای توسعه فناوری سلامت مغز/برنامه ۵ ساله برای تولید فناوری

ماموریت "آرتمیس۱" اولین عکس‌ها را به زمین فرستاد

همچنین در نمای داخلی، آزمایش “کالیستو” (Callisto) دیده می‌شود که با شرکت “آمازون” (Amazon) برای بررسی فناوری “الکسا” (Alexa) در فضا مشارکت می‌کند. یکی از پنجره‌های اوریون، در سمت راست تصویر قابل مشاهده است.

همچنین، کپسول اوریون در آغاز ماموریت آرتمیس1 به سوی ماه، این منظره خیره‌کننده را از سیاره مادری ما ثبت کرد.

«دیوید ملندرز» (دیوید ملندرز)، سرپرست ادغام تصاویر برای برنامه اوریون گفت: هر یک از چهار بال آرایه خورشیدی اوریون دارای یک دوربین است که در نوک آن نصب شده و برای استفاده در فضای بسیار اصلاح شده است. این دوربین، یک نمای بیرونی را از فضاپیما ارائه می دهد.

در مجموع، این کپسول دارای چهار پنل خورشیدی است که به شکل متقاطع چیده شده است. این تصویر در واقع از یکی از آن پنل‌ها گرفته شده است که ناسا آن را «بالهای آرایه خورشیدی» می‌نامد.

ماموریت "آرتمیس۱" اولین عکس‌ها را به زمین فرستاد

منظره‌های سلفی، کپسول اوریون را در سمت چپ تصویر نشان می‌دهند؛ از جمله سیستم مانور مداری آن و موتور بزرگی که پرواز آن به دور ماه را پشتیبانی می‌کند. همچنین در تصویر، یک پنل خورشیدی و بخشی از پنل دوم قابل مشاهده است.

ماموریت «آرتمیس۱»، اولین عکس‌های خیره‌کننده را طی مأموریت خود در اعماق فضا به خانه فرستاد.