تولید غذا از پلاستیک ممکن می شود

کارشناس فناوری مواد غذایی سه بُعدی وابسته به ناسا می‌گوید: وعده‌های غذایی در مریخ از محصولات پلاستیکی ساخته می‌شوند.

انتهای پیام



منبع

بنابراین اگر از پلاستیک استیک بسازید، کل مکانیسم یک طرف این ظرف می‌تواند از پلاستیک یا سینه مرغ استیک تولید کند.

شرکت «Beehex» در حال توسعه راه حل‌هایی برای تولید غذا در اعماق فضا با استفاده از فناوری‌های مختلف غذایی با چاپ سه بعدی است. تاسیس این شرکت که توسط کارآفرین و مهندس وابسته به ناسا ایجاد شده است، با ارائه وعده‌های غذایی دقیق، شخصی‌سازی شده و سه‌بعدی شده به فضاهای جهانی در شرایط ریزگرانش منتشر می‌شود. در فضا، زمان خدمه محدود است و پخت و پز جزو گزینه‌ها نیست.

یک راه حل خاص در CES که مورد توجه قرار گرفته است، تبدیل پلاستیک به مواد غذایی قابل مصرف است.

این کارآفرین فاش گفت که این پروژه توسط سازمان‌های پروژه‌های پژوهشی پیشرفته دفاعی(دارپا) یکی از بزرگترین سازمان‌های تحت حمایت دولت آمریکا تامین مالی می‌شود.

او می‌گوید: آنچه در اینجا می‌بینید یک کانتینر حمل و نقل است که ما آن را کاملاً تغییر داده‌ایم. از یک سمت، دسته‌های پلاستیکی جمع‌آوری و خرد می‌شوند و در نهایت به بیورآکتوری می‌رسند که حاوی مواد مهندسی شده بسیار خاصی است که می‌شوند. کارخانه‌های مهندسی شده پلاستیک را می‌خورند و آن را به زیست توده تبدیل می‌کنند. سپس می‌توان از این زیست توده برای تولید انواع بافت‌ها و اشکال استفاده کرد.

آنچه را که می‌توانید تصور کنید، چاپ سه وعده غذایی بعدی می‌تواند به حل مشکلات غذا در آن کمک کند.

بخوان  مراقب مک خود باشید: macOS Sonoma می‌تواند به صورت خودکار درست زیر بینی شما نصب شود

روزگار بستنی‌های یخ زده و خشک شده در دنیای فناوری فضایی به پایان رسیده است. برای یافتن راه‌هایی برای رشد غذا در فضا، سازمان‌هایی از جمله ناسا، آژانس فضایی ژاپن و آژانس فضایی اروپا با شرکت‌های تجاری مواد غذایی همکاری می‌کنند.

او می‌افزاید که ما پیش‌بینی می‌کنیم که این پروژه احتمالاً حوالی سال‌های ۲۰۲۶ تا ۲۰۲۷ آغاز می‌شود و اولین کاربرد آن در پروژه‌های مربوط به ماه خواهد بود.

مقابله با ناامنی غذایی در زمین

پس از آن دستگاه فرعی به گونه‌ای ساخته می‌شود که در یک فضاپیما و ایستگاه‌های فضایی در مدار پایین زمین (LEO) مانند ایستگاه‌های فضای بین‌المللی (ISS) قرار می‌گیرد.

او افزود: ایده این است که ابتدا این نوع کانتینر در عملیات امدادرسانی یا مکان‌هایی که کمپ‌های پناهندگان وجود دارند، قرار می‌گیرند. این سیستم به طور ویژه برای ارتش یا تفنگداران آمریکا کارآمد است.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، یک بیورآکتور پیشرفته در نمایشگاه CES ۲۰۲۳ رونمایی شده است که می‌تواند غذای آینده در فضایی را تغییر دهد.

تولید استیک از پلاستیک و فراتر از آن