تصاویری از یک دنباله دار سبز خیره کننده

تصاویری از یک دنباله دار سبز خیره کننده

این نقشه آسمان ناسا که توسط آزمایشگاه پیرانش جت در پاسادنا، کالیفرنیا منتشر شده، مکان تقریبی دنباله‌دارC/۲۰۲۲ E3 (ZTF) را در آسمان پیش از طلوع در ژانویه ۲۰۲۳ نشان می‌دهد.

جان چاماک(John Chumack) تصویر بالا را از یلو اسپرینگز در اوهایو گرفته است. چماک می‌نویسد که تخمین زده این دنباله‌دار با قدر ۱۱.۰۰ می‌درخشد، و حتما می‌توانم دنباله و گیسوی سبز ۲.۵ دقیقه آن را تماشا کنم. دقیقه قوسی واحدی در زاویه ای است که معادل یک شصت یک درجه است.

این دنباله‌دار که در ماه مارس سال ۲۰۲۲ طی بررسی نجومی «Zwicky Transient Facility» کشف شد و اولین گذر نزدیک خود از کنار زمین را ۵۰ هزار سال قبل انجام داد و از زمان نئاندرتال‌ها مشاهده نشد. از زمان کشف این دنباله‌دار، اخترشناسان و عکاسان نجومی تصاویر شگفت‌انگیز از این دنباله‌دار سبز و زیبا ثبت کرده‌اند که در ادامه برخی از آنها را تماشا می‌کنند.

تصاویری از یک دنباله دار سبز خیره کننده

تصاویری از یک دنباله دار سبز خیره کننده

دکتر کمال جبور(Kamal Jabbour) می‌نویسد که عکس خود را از دنباله‌دار C/۲۰۲۲ E3 ZTF را با تلسکوپ استلینا(Stellina) در رصدخانه «Rooster Inn» در پومپی، نیویورک، در روز ششم ژانویه ۲۰۲۳ (۱۶ دی) ثبت کرده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، دنباله دار C/۲۰۲۲ E3 ZTF قرار است پس از ۵۰ هزار سال از کنار و عبور کند و در ماه ژانویه و فوریه زمین نمایشی خیره‌کننده از خود در آسمان به جای خود که با چشم غیر مسلح قابل تماشا است.

کریس شور (Chris Schur) از پیسون (Payson)، آریزونا این تصویر از دنباله‌دار C/222 E3 ZTF را گرفت و نوشت که این عکس در نتیجه یک ساعت و نیم نوردهی از دنباله‌دار ثبت شده است که رنگ‌های دم غبارآلود آن را به خوبی نشان می‌دهد. می دهد.

بخوان  تلاش هکر‌ها برای حمله به سیستم‌های تلسکوپ فضایی جیمز وب

در روز فوریه ۲۰۲۳، این دنباله‌دار نزدیک‌ترین فاصله خود را به شما خواهد داد و در فاصله ۲۶.۴ میلیون مایلی (۴۲.۵ میلیون کیلومتری) از سطح سیاره ما قرار می‌گیرد از دومی که به منظومه شمسی بیرونی باز می‌شود.

تصاویری از یک دنباله دار سبز خیره کننده

انتهای پیام



منبع

این عکاس همچنین افزود که “چند کهکشان ضعیف(با ۱۶ تا ۱۷) در این تصویر قابل مشاهده هستند، زیرا دنباله‌دار در حال حرکت در دب اکبر است.

تصاویری از یک دنباله دار سبز خیره کننده

اریک تیشلر(Eric Tischler) از اوهایو که این تصویر از دنباله دار C/222 E3 ZTF را ثبت کرده است: من این تصویر را با استفاده از تلسکوپ از راه دور «Roboscope» با استفاده از لنز «Takahashi FSQ-106» در اسپانیا. گرفتم

تصاویری از یک دنباله دار سبز خیره کننده

عکس‌های شگفت انگیز از دنباله‌دار سبز و زیبایC/۲۰۲۲ E3 (ZFT) منتشر شده است که پس از ۵۰ هزار سال برای گذر از کنار زمین به منظومه شمسی ما باز می‌گردد.

دنباله دار در آن زمان در آسمان شمال شرقی بود و هنوز با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نبود. قرار است این دنباله‌دار در روز ۱۳ ژانویه (۲۳ دی) نزدیک‌ترین فاصله خود را به خورشید برساند و در روز دوم فوریه (۱۳ بهمن) به زمین نزدیک شود.

تصویری از دنباله دار C/۲۰۲۲ E3 ZTF در روز ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۲ توسط جیانلوکا ماسی(Gianluca Masi) از پروژه تلسکوپ مجازی از رم، گرفته شده است.