دستگاه ایکس ری 6040 دستگاه x ray پردازش هوشمند پارسیان | zoomfing

هر روزه بار زیادی در گمرک وارد کشور میشود که باید تحت نظارت های امنیتی ورود آن ها تایید شود . از مهم ترین مشخصات ایکس ری این است که ویژگی‌ های تعیین ‌کننده پرتوهای ایکس ، توانایی این را دارند که به مواد مات نوری نفوذ کنند . توانایی آن‌ ها در نفوذ به مواد مات نوری، طول موج‌ های بعد اتمی آن‌ ها و انرژی بالای فوتون ‌های پرتو ایکس ، منجر به طیف گسترده‌ای از کاربردهای صنعتی، پزشکی و علمی این دستگاه ها می ‌شود. این سیستم یک سیستم بازرسی اشعه ایکس پورتال است و کامیون های بارگیری شده ، وسایل نقلیه لود شده ، ظروف ، محموله های بزرگ و محموله های هوایی را به راحتی میتواند اسکن کند . نحوه ی کار به این شکل است که جسم و یا کالای مورد نظر ابتدا روی ریل قرار گرفته و سپس وارد تونل شده که توسط دستگاه و با استفاده از فناوری مادون قرمز مورد بررسی قرار بگیرند و شی های هدف را شناسایی کنند.

انواع ایکس ری

دستگاه ایکس ری 6040 دستگاه x ray پردازش هوشمند پارسیان | zoomfing

در پست‌های قبلی با سایر تجهیزات بازرسی از جمله گیت و راکت بازرسی بدنی zoomfing.ir آشنا شده‌ایم. در این بخش یکی دیگر از تجهیزات بازسی با نام دستگاه ایکس ری یا x ray آشنا خواهیم شد. دستگاه کنترل بازرسی ایکس ری در حقیقت شبیه یک تونل است که اجسام از داخل آن عبور کرده و بدین ترتیب عناصر عبوری را ردیابی می‌کند، در اجلاس‌های مهم و کنفرانس‌ها از این دستگاه برای کنترل عبور و مرور افراد و همچنین بررسی اشیا مشکوک استفاده می‌شود. دستگاه ایکس ری از جمله تجهیزات آنالیتیکال آزمایشگاهی بر پایه اشعه ایکس X-ray می باشد و جهت آنالیز مواد با هدف شناسایی خصوصیات و ویژگیهای فیزیکی و شیمیایی آن توسط اشعه ایکس مورد استفاده قرار می گیرد.

  • آنالیز تصاویر این امکان را به شما می‌دهد تا قطعات خطرناکی که از هم جدا شده‌اند را به صورت یک شی واحد تشخیص دهید و از ورود آن‌ها به داخل هواپیما جلوگیری نمایید.
  • بهتر هست قبل از انتخاب دستگاه ایکسی ری مناسب شرکتتون با مشاوران ما در واحد فروش صحبت کنید.
  • بدین ترتیب یک تصویر کلی از اسکلت خودرو، باک، لاستیک ها و فضای داخلی آن برای بررسی به دست می آید.
بخوان  نمایندگی فروش باتری صبا به قیمت درب کارخانهبا باتری اتمی شرکت صبا با تاریخ تولید جدید | necasbattery
دستگاه ایکس ری عموماً در گمرکات کاربرد فراوانی دارد که به وسیله آن انواع کیسه های بار، چمدان، پیشخوان و بسته بندی کالاهای وارداتی تست و اسکن می شود و با تطبیق کالا با اظهارنامه دولتی، گمرک رسمی کالا را تأیید می کند. در دستگاه ایکس ری میزان نفوذ در فولاد ( تشخیص نوع موادی که با پوشش فلزی پنهان شده اند ) بسیار مهم است. قابلیت تشخیص مواد و نوع آن زمانی که با یک حفاظ فلزی پوشیده شده است را ضریب نفوذ در فولاد تعریف می کنند. این میزان برحسب میلیمتر اندازه گیری می شود و میتواند از ۲۹ تا ۴۰ میلیمتر باشد.

بخشهای مهم دستگاه ایکس ری

ایکس ری چیست ؟ اولین سوالی که باید به آن پاسخ داد ، این است که ایکس ری چیست ؟ همانطور که در ابتدای سخن گفتیم ، دستگاه های بزرگی که کالا یا چمدان ها را درون آن قرار میدهند و اسکن میکنند یک نوع ماشین بزرگ به نام ایکس ری (X-RAY) است . این دستگاه میتواند با کمک اشعه ایکس خصوصیات و ویژگیهای شیمیایی و فیزیکی مواد را بصورت سریع در اختیار اپراتور دستگاه قرار دهد . چنین بازرسی هایی نیز می تواند برای مسافران ناخوشایند و خسته کننده باشد. به طور حتم تا به حال در فرودگاه ها یا ادارات بسیار مهم و سازمان های امنیتی ، دستگاه های بزرگی را دیده اید که چمدان و ساک و لوازم را از داخل آن عبور میدهند تا اسکن شده و از ورود لوازم خطرناک به آن محل جلوگیری شود . شرکت دیاکو مهر تامین کننده دستگاه ایکس ری ساخت اروپایی غربی برای خطوط تولید میباشد. لطفا جهت انجام هر گونه مشاوره در خصوص آشنایی بیشتر با انواع دستگاه ایکس ری با کارشناسان فروش این شرکت نماس حاصل فرمایید.

بخوان  یک لیوان هوش مصنوعی برای همه! 1 بیتی