چگونه به حوزه هوش مصنوعی ورود کنیم؟ 1 بیتی

تکنولوژی از سال 1995 تا کنون خیلی پیشرفت سایت 1biti کرده است. کپجمینی (Capgemini) شرکت کپجمینی با ارزش تجاری 41.60 بیلیون دلار، در سالهای اخیر با رشد قابل توجهی توانسته رتبه ششم با ارزش ترین برند دنیا در سال 2021 را به دست آورد. حضور چهار برند بزرگ و مشهور تکنولوژی در میان پنج برند ارزشمند جهان یعنی Apple ،IBM، Google و Microsoft گواه خوبی برای این موضوع است. ارزش برند (Brand Value)، ارزشی است که مشتریان فعلی و بالقوه از یک برند درک میکنند. آیا مشتریان یا دیگر افراد هتل میتوانند مدیر را از کلیدهایش جدا کنند؛ بهنحویکه دیگر اصلاً علاقهای به تحویل داده شدن کلیدها پیش از خروج نداشته باشد؟ به گفته سامسونگ، این روبات از هوش مصنوعی بهره میبرد که به لطف این قابلیت میتوان از آن بهعنوان یک روبات امنیتی، دستیاری کاربردی برای رسیدن به تناسب اندام، ابزاری برای ارتباط با دستگاههای هوشمند خانگی یا حتی وسیلهای سرگرمکننده برای کودکان یا حیوانات خانگی استفاده کرد. بخش وسیعی از تشخیص گفتار مبتنی بر علم آمار است که به آن یادگیری آماری (Statistical Learning) گفته میشود.

او به نقل از سایت مرجع اندازهگیری سرعت اینترنت «اسپیدتست» (speedtest) گفته است: «میانه جهانی سرعت ارتباطات تلفن همراه در سال ۲۰۲۲، ۲۹ مگابیت بر ثانیه است و ایران با سرعت حدود ۲۴ مگابیت در نقطه نسبتاً متوسطی قرار دارد و میتواند بلکه باید بهتر هم باشد. امروزه گوشی های اپل در کشور ما طرفداران زیادی دارد و اگر جرء آن دسته از افرادی هستید که از تلفن همراه اپل استفاده می کنید قطعا با دستیار صوتی اپل، Siri آشنا هستید. با گسترش اطلاعات و تولدی پیوسته ی داده ها که از ایده های نظری به صورت ساختار های معین تبدیل می شوند، استفاده ی موثر از این اطلاعات اهمیت بسیار بالایی دارد. این پدیده که از آغاز کار دولت سیزدهم پیش آمده، مدت زیادی از جانب مقامات مسئول تکذیب میشد اما دامنه فشارها و اعتراضات به حدی گسترش یافت که مسئولان را وادار به موضعگیری کرد. از اونجایی که اینترنت ۳g هم دیگه تو ایران داره گسترش پیدا میکنه داشتن اطلاعات دقیق درباره ترافیک اینترنت هم ضروریه . وزیر ارتباطات با وجود اعتراف به اوضاع نابسامان اینترنت ثابت، معتقد است که وضعیت اینترنت در ایران در مجموع خوب است. زاکربرگ معتقد است که بزرگ ترین خطر ریسک نکردن است.

ساموئل جی پالمیسانو: شرکت بزرگ کامپیوتری IBM حالا نه سال است که با مدیرعامل پالمیسانو اداره میشود. چکیده: با جهانی شدن و افزایش رقابت ،تکنولوژی نقش بسیار مهمی را برای کسب مزیت رقابتی ایفا می کند.در سال های اخیر تکنولوژی با سرعت زیادی توسعه پیدا کرده است و سازمان ها گرایش زیادی به کاربرد تکنولوژی های نوین یافته اند.با این حال چیزی که کمتر به آن توجه می شود مدیریت تکنولوژی می باشد.در این مقاله سعی داریم تا دو مقوله تکنولوژی و مدیریت تکنولوژی را جدای از هم تعریف کنیم و در ادامه گام ها و عناصر اصلی مدیریت تکنولوژی را بیان خواهیم کرد.نهایتا یک چارچوب فرایندی برای مدیریت تکنولوژی سازمان ها ارایه می نماییم. روابط عمومی های سنتی درحرکت به سمت روابط عمومی دیجیتال نیاز به کسب مهارت های دیجیتالی برای استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی دارند و وجود روابط عمومی دیجیتال دلیل حذف تمامی رفتارهای سنتی نیست.

امکان پرداخت به دو صورت آنلاین و آفلاین (بدون نیاز به اینترنت). 1: توانایی ارائه شده توسط کاربرد عملی دانش، یا کاربرد عملی دانش به ویژه در یک زمینه خاص. خیلی وقتا میشه لنگ یه فایل ، نرم افزار یا یه لینکی و بعد از خدا ساعت سرچ و در به دری تو گوگل بلاخره به یه سایت فروم ( انجمن ) میرسی که دقیقا درباره همون چیزی که دنبالشی یک لینک مفید گذاشته ، اما تا اینجا فقط 60… تکنولوژی ۳G امکان ارسال SMS ، مکالمه صوتی ، مکالمه صوتی و تصویری ( هنوز تو ایران راه نیوفتاده !!! ) و اینترنت پر سرعت رو فراهم میکنه . امروزه بسیاری از فعالیتهای اقتصادی عادی در ایران هم از طریق اینترنت انجام میشود. امروزه بیش از ۷۰۰ هزار مایل کابل زیردریایی مربوط به اینترنت مورد استفاده قرار میگیرد که حدود ۲۸ برابر طول خط استوا است. این امر نگرانیهایی را در مورد آزادی بیان، آزادی اطلاعات و اینکه چگونه یک رژیم اقتدارگرا میتواند اطلاعات و تواناییهای ارتباطی را از شهروندان خود بگیرد، ایجاد کرده است.

بخوان  مقالات حاوی کلیدواژه "تکنولوژی پزشکی" جویشگر علمی فارسی علم نت | 1biti

تصور کنید بتوانید وارد یک داستان نزدیک به واقعیت شوید، می توانید به اتفاقات آنجا متصل شوید و آنها را کاملا احساس کنید! اینترنت به نوعی بیشتر یک مفهوم است تا یک موجودیت فیزیکی. سال ۲۰۱۹ سالی بود که یادگیری ماشین خودکار به عنوان یک مفهوم بیشتر مورد بحث قرار گرفت. شبکههای کامپیوتری کوچک در اواخر دههی ۵۰ و ۶۰ میلادی هم مورد استفاده قرار میگرفتند. شاید بسیاری تشکیک ایجادکنند عدد دو درصد از کجا استخراج شده است، ولی این عدد برای تقریب ذهن گفته شده است که همان معیار بهرهوری حداکثر ۲ درصد از ظرفیت ذهنی انسانها مبنای قیاس قرار گرفته است.

اینترنت اشیا (IOT) به سیستمی از اشیا متصل به اینترنت گفته میشود که قادر به جمع آوری و انتقال دادهها از طریق یک شبکه بی سیم و بدون دخالت انسان هستند. در نسخه اول، با پکیج باتریهای NMC (نیکل – منگنز – کادمیم) با ظرفیت 90.38 کیلو وات ساعت طرف هستیم که به گفته موسسه CLTC، برای یک مسافرت 555 کیلومتری جوابگو خواهد بود. یادگیری عمیق، تجربیات هوش مصنوعی شخصی سازی شده را امکان پذیر می کند، به عنوان مثال، دستیاران مجازی یا موتورهای جستجو که داده های شما را ذخیره می کنند، می توانند تجربیات آینده شما را شخصی سازی کنند.

جمع دارایی های آقای پیج اکنون به ۴۲ میلیارد دلار می رسد. که این ویژگی، آن را به یک دارایی تجاری بسیار ارزشمند تبدیل کرده است. پروژهای با نام “استار لینک” تعریف شد که در آن حدود 42 هزار ماهواره صرفاً به منظور تامین اینترنت به نزدیکترین مدار زمین فرستاده شوند و این ماهوارهها بتوانند از طریق اشعه لیزر با هم در ارتباط باشند تا ستون فقرات اینترنت ماهوارهای را شکل دهند. در حوزه سلامت که از پیشگیری، پیشبینی، تشخیص تا درمان را شامل می شود که بیشتر بحث های آینده ما را در بر خواهد شد. همانطور که شاهد بودید برای برنامه ریزی و انجام کار های مورد نیاز این سفر حتی نیاز نداشتید از پشت میزتان بلند شوید!

بنابراین نمودارهایی که نشان از تغییر در نحوه حرکت فناوری بر روی چرخه دارد، مورد تأکید قرار گرفته است. یکی از مزایای بسیار خوب ۳G اینه که حتی در حال حرکت هم شما می تونید ازش استفاده کنید و کلا قطعی تو کارش نیست . از نظر من استفاده از GPRS کلا کار غیر معقولیه و اگر محل زندگی و یا کار تون رو عوض کنید خیلی منطقی تره 😀 اگر چه تکنولوژی GPRS دیگه در حال منسوخ شدنه اما در بعضی مواقع دیگه واقعا چاره ای نیست و تنها راه حل اینه که از GPRS استفاده کنید . همچنین یک سازمان سالم باید همواره برنامهای برای جایگزینی فناوریهای قدیمی و یا منسوخ با فناوریهای جدید داشته باشد. با این حال، با وجود پیشرفتهای مداوم در سرعت پردازش کامپیوتر و ظرفیت حافظه، هنوز هیچ برنامهای وجود ندارد که بتواند انعطافپذیری انسان را در حوزههای وسیعتر یا در کارهایی که نیاز به دانش روزانه زیادی دارد، بهصورت کامل و جامع انجام دهد.

برخی از افراد در تعریف هوش مصنوعی، فراتر رفته و هوش مصنوعی را به عنوان هوش مصنوعی محدود «Narrow» و عمومی یا جنرال «General» دستهبندی کردهاند. برخی منتقدان این حرکت را خطرناک میدانند و به طور بالقوه این رویکرد به شرکتهای بسیار قدرتمند اجازه میدهد که کنترل بسیار زیادی بر روی اینترنت داشته باشند. انواع بسیار زیادی از پلت فرم ها اجازه توسعه به جنبه های مختلفی از هوش مصنوعی را می دهند که از سامانه های خبره (مثل Cyc) گرفته تا چارچوب های یادگیری عمیق و پلت فرم های روبات (مثل رومبا با رابط کاربری باز). اکثر موبایل و تبلت های جدید از تکنولوژی ۳G پشتیبانی می کنن بنابراین فقط کافیه سیم کارت ۳G تون رو تو موبایل نصب کنید و تنظیماتش رو انجام بدین . تقریبا از سال 1383 فعالیتم رو تو اینترنت شروع کردم. دستگاه هایی که در بدن کاشته می شوند و سلامت کاربران را زیر نظر می گیرند، همین حالا هم در دسترس هستند و چنین باور می شود که تا سال ۲۰۲۵، باید در انتظار فراگیر شدن کامل چنین تکنولوژی هایی باشیم.

بخوان  ایا روزی هوش مصنوعی مانند ما اگاهی خواهد داشت؟ 1 بیتی

من پس از بررسیهای بسیار، اختراع ماشینی را بهعنوان هدف انتخاب کردم که توانایی انجام موفق یک بازی با مهارتهای فکری کامل همچون شطرنج را داشته باشد. درست مثل یک کودک که بزرگ و کامل میشود و البته که هوش مصنوعی مثل انسانها، کامل نیست. پهنای باند درست همانند دهانه لوله آب و سرعت اینترنت شما درست مثل فشار جریان آب است. ■ اینترنت وایمکس برای کاربران خانگی و یا تجاری که در شهر های بزرگ مثل تهران زندگی می کنن خیلی مناسبه به شرطی که امکان دسترسی به ADSL نباشه ! قیمت مودم های ۳G حدودا ۱۰۰ هزار تومنه که بسته به مدل و امکانات ممکنه گرون تر هم باشه . قیمت مودم GPRS هم بین ۸۰ تا ۱۰۰ تومنه . گوگل، مایکروسافت، فیسبوک و آمازون نیز خرید و توسعهی کابلهای فیبر نوری بین قارهای را آغاز کردهاند. این شرکتها حالا حدود یک دهم تمام کابلهای زیردریایی را در اختیار دارند. اینترنت مبتنی بر کابلهای انبوه و فناوری ارتباطات بیسیم (مانند برجهای مخابراتی و ماهوارهها) است که تمام این سیستمها را به یکدیگر وصل میکنند. به گزارش شهرآرانیوز، عیسی زارعپور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به سئوالی پیرامون چگونگی به سرانجام رسیدن پروژه ماهواره خیام در دولت سیزدهم، اظهار داشت: این یک کار ملی و دستاورد ملی متعلق به همه و مربوط به تلاش همه دولتهاست و آنچه مهم است این است که ما توانستیم در کنار قدرت شماره یک یا دو فضایی دنیا کار مشترک تعریف کنیم و توافقات بسیار خوبی را با آژانس فضایی روسیه برای ادامه همکاریها داشتیم و این اتفاق با دیپلماسی فعال دولت سیزدهم اتفاق افتاد.

هیچ شخصی حق ثبت اختراع یا کپیرایت اینترنت را در اختیار ندارد. بنابراین از الگوریتمهایی استفاده میشود که میتوانند الگوهای مشخص را در دادههای پیشین تشخیص داده و بر اساس آنها نتایج را در آینده پیشبینی کنند. اطلاعرسانی محیطی ایده ای است که در آن اطلاعات در همه جا در محیط اطراف وجود دارد و وسایل تکنولوژی به صورت خودکار بر اساس اولیتهای شخصی شما تنظیم میشود. نتیجه ترافیک زیادتر است و کند شدن ارتباط شما به سرورهای اینستاگرام و بازگشت دیتا از سرورهای اینستا به موبایلهای شما. سرخوردگی از پیشرفت توسعه هوش مصنوعی منجر به کاهش عمده DARPA در کمکهای تحصیلی میشود. این مراکز به توزیع و محلیسازی ترافیک در کشور و کاهش وابستگی به مراکز داده در تهران کمک خواهد کرد. هر کامپیوتری که از طریق اینترنت متصل میشود میتواند اطلاعات مختلفی را به دیگر کامپیوترهای این شبکه ارسال کند. در عوض، بخشهایی از اینترنت (مراکز داده، کابلها، ماهوارهها، روترها و دیگر موارد) متعلق به تعداد بیشماری از افراد، شرکتها و سازمانهای دولتی هستند. اقتصادآنلاین – مهسا نجاتی؛ امروزه، شرکتهای بزرگ تکنولوژی در جهان، به شکل غولهای دو سر درآمدهاند که نه تنها در یک بازار فعالیت میکنند، بلکه در موارد مختلفی نیز با هم رقابت کرده و خود را به چالش میکشانند.

اعتماد آنلاین به نقل از یک روزنامهنگار حوزه فناوری نوشت: «فرض کنید اتوبان سه باندهای داریم به اسم اینترنت. در این فرایند بالاخره اینترنتی خلق شد که امروزه با آن سروکار داریم. از همه همکاران عزیز و همراهانی که برای تحقق اهداف این شرکت تلاش میکنند قدردانی میکنم و باور دارم که با برنامهریزی منسجم و همراهی خانواده ارتباطات چه در دولت و چه در بخش خصوصی، ایران اسلامی ما به زودی به قطب ارتباطی در منطقه خاورمیانه تبدیل خواهد شد. در این گزارش آمده است، “طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی” دسترسی به سرویسهای کلاود و وب از سمت ایران را با مشکلاتی مواجه خواهد کرد. ■ امواج رادیویی که بین دکل های وایمکس و کاربران ارسال و دریافت میشه برای بدن انسان ، به خصوص خانم های باردار و کودکان ضرر داره ! به زبان های ترکی استانبولی و اسپانیایی هم آشنایی دارم. لازمهی ارتباطی پایدار و پرسرعت، افزایش هماهنگی و کیفیت ارتباطات در هر سه لایهی دسترسی، تجمیع و هسته است که اکنون به ترتیب بر عهده اپراتورهای ثابت و سیار، شرکت مخابرات ایران، و شرکت ارتباطات زیرساخت است. از آنجایی که همپوشانی زیادی بین شبکههای مخابراتی و زیرساختهای اینترنت وجود دارد، تعدادی از بزرگترین اپراتورهای مخابراتی (مانند AT&T و Spring) مالک بخشهای بزرگی از این زیرساختها هستند.

بخوان  انجمن مس ایران اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران-دیزما

راهاندازی قطب مراکز داده: یکی از پروژههای بزرگی که در دولت سیزدهم آغاز شده است راهاندازی قطب مراکز داده در حداقل ۳ نقطه از کشور است. در این ۳ نقطه مراکز دادهای با حداقل ۳۰۰۰ رک با مشارکت حداقل ۵ شرکت خصوصی راهاندازی خواهد شد. افزایش هزینههای بخش ارتباطی در سالیان گذشته منجر به کاهش سرمایهگذاری در توسعه شبکه به ویژه در حوزهی برق و نیرو گشته است.توسعه و نوسازی شبکه سوئیچ در ۳۵ نقطه از کشور، توسعه شبکهی IP، راهاندازی مرکز سوم، بهسازی شبکه برق زیرساخت، و تنوعبخشی به مسیرهای ارتباطی با هدف ارتقای پدافند غیرعامل از پروژههای مهم شرکت زیرساخت در دو سال آینده است. این مدل منجر به افزایش هزینه، کاهش سرعت و تجربهی نامناسب کاربری شده است. اما به اعتقاد نویسنده گزارش، وزارت ارتباطات نه تنها به این اهداف نزدیک نشده بلکه طی ماههای اخیر وضعیت سرعت اینترنت باعث گریز سرمایهگذاران از کشور شده است. این روزنامه یادآور شده است، قرار بود در “برنامه ششم توسعه” که در انتهای ماه جاری به پایان میرسد، پهنای باند اینترنت بینالمللی افزایش یابد و برای توسعه زیرساختهای لازم، از سرمایهگذاران خارجی استفاده شود. زومیت در ادامه به نقل از مرکز ملی فضای مجازی و شرکت ارتباطات زیر ساخت نوشت، ایران با کاهش واردات پهنای باند مواجه نیست و مشکل اینترنت به عدم رشد زیرساختهای اینترنت ثابت باز میگردد.

“این اطمینان را به همهی بازیگران و ذینفعان در سراسر زنجیره تامین میدهد که اطلاعات درست است.” او میافزاید: زمانی که در زنجیره تامین خود شفافیت داشتید، میتوانید تاثیرات منفی زیست محیطی خود را کاهش دهید و کیفیت کلی را بهبود بخشید. این توکن یکی از بهترین سرمایه گذاری ها را برای کسانی که به دنبال سرمایه گذاری در توکن Web ۳ با پتانسیل بالا هستند، ارائه میدهد. از دیگر خطرات هوش مصنوعی این است که تروریست ها می توانند به رباتهای قاتل که در بالا اشاره شد دسترسی پیدا کرده و از آنها استفاده کنند، در حالی که دولت ها هنوز هم ممکن است پایبند به اخلاق باشند و سعی در جلوگیری از کشته شدن انسان های بیگناه داشته باشند، تروریست ها چنین اخلاقی نخواهند داشت و آنها از این ربات ها برای حملات تروریستی خود استفاده خواهند کرد. تا اینکه در دهه 1980 با تلاش شرکت های ارائه دهنده سرویس های فناوری اطلاعات، امکان ارسال اطلاعات به صورت متنی، صوتی و تصویری از طریق شبکههای مخابراتی به رشد قابل توجهی رسید و فناوری اطلاعات به شکل کاربردیتری در زندگی مردم نمود پیدا کرد.

تبدیلشدن به تامینکننده اصلی اینترنت برخی از کشورهای همسایه از دیگر اقدامات استراتژیک این شرکت طی سال گذشته بوده است. اگر امروز قطعی لینک ارتباطی با روسیه (به دلیل جنگ روسیه و اوکراین) با پهنای باند ۴۰۰ گیگابیت بر ثانیه یا قطعی لینک ارتباطی با قطر در خلیج فارس با پهنای باند ۸۰۰ گیگابیت بر ثانیه یا قطعی لینک با پهنای باند ۱.۸ ترابیت بر ثانیه در ارمنستان، ارتباطات کشور را دچار بحران نمیکند ناشی از اقدامات مهندسی ترافیک بینالملل و رعایت اصول پدافندی در تامین ترافیک خارجی از حداقل ۸ کشور مختلف (از گذشته تا کنون) و افزایش بیش از ۴۰ درصدی ظرفیت اینترنت بینالملل کشور در یک سال گذشته است. پروژههای بهسازی و نوسازی: از اقدامات ضروری و فوری دولت سیزدهم لزوم اجرای سریع پروژههای بهسازی و نوسازی شبکه با هدف مقابله با فرسودگی شبکههای مادر مخابراتی است. سقف این ماشین در واقع در صندوق عقب آن جا میگرفت و با کمک کنترل الکتریکی حرکت میکرد.