ایا روزی هوش مصنوعی مانند ما اگاهی خواهد داشت؟ 1 بیتی

بلاکچین اساسا یک دفتر کل عمومی آنلاین است که یک رکورد دائمی و قابل دسترس از هر مرحله از زنجیره تامین ایجاد میکند. با این حال، فناوری سه بعدی به طور اساسی این فرآیند را ساده میکند و با به اشتراکگذاری اطلاعات مناسب از طریق یک پلت فرم دیجیتال، آنچه قبلا یک فرآیند کاملا دستی بود، به شکل پایدار و خلاقانه درآمده است. الگوریتم Google Brain الگوریتم هایی را ایجاد کرده است که بر خلاف آنچه قبلا دیده شده است، روش های رمزنگاری جدید را برای محافظت از اطلاعات از دیگر شبکه های عصبی ایجاد کرده اند. موتور استنتاج سیستم خبره بخشی از سیستم است که قوانین منطقی را برای استنباط اطلاعات جدید در پایگاه دانش اعمال می کند. در یادگیری نظارت نشده، به جای اینکه الگوریتم به بازخورد حاصل از خروجیهای مطلوب دادههای ورودی واکنش نشان دهد، سعی میکند تا شباهتهای موجود میان دادههای ورودی را شناسایی کند. در این زمینه، آینه هوشمند یا اتاق رختکن مجازی هر دو فناوریهای هیجانانگیزی هستند که پتانسیل بالایی را نشان میدهند. شواهد نشان میدهد که برندهایی که شفافیت را به سیستم خود تزریق میکنند، بهتر با مشتریان آینده ارتباط میگیرند.

متاسفانه محصولات تقلبی در بازار موجود می باشد که توسط افراد سودجود و با استفاده از لوگوی شرکتهای معتبر و مارک محصولات اصلی روانه بازار می شوند و افرادی که از شناخت بسیار پاینتری برخوردار می باشند به صورت اشتباه این محصول را به اسم اصلی خریداری و استفاده می کنند و پس از مدت بسیار کوتاهی دستگاه مورد استفاده خراب و بدون گارانتی باقی می ماند و ضرر بسیار فراوانی را نصیب خریداران می کند. برندهایی که برای این گزارش مورد بررسی قرار گرفتند، گفتند که آنها همچنین میخواهند در زنجیره تامین خود شفافیت ایجاد کنند، اما مککینزی خاطرنشان کرد که شرکتهای کمی هنوز به آن دست یافتهاند.

بسیاری از اعمال روزانه و عادات فردی وابسته به تکنولوژی و خدمات پیوسته آن برای ما سایت 1biti است. ما باید واقعاً در این باره فکر کنیم و تصمیم بگیریم چه چیزی باعث بهرهوری ما می شود و ارزش افراد در جامعه چیست. ما تصور میکنیم که این موارد مشابه هوش انسانی است و چیزی فراتر از این حقیقت نیست.» کیت کرافورد درباره چگونگی ساخت هوش مصنوعی میگوید: «شما با نشان دادن چگونگی ساخت هوش مصنوعی، آن خطای اصلی را تایید میکنید؛ که این هم مانند بسیاری از فرآیندهای صنعتی، اشتباه به نظر میرسد. وایزن بام، محققان هوش مصنوعی (و برخی فلاسفه) را که بسیار علاقه مند بودند مغز انسان را چیزی هم چون یک برنامه کامپیوتری در نظر گیرند، مورد نکوهش قرار داد (وضعی که هم اکنون، محاسبه گرایی شناخته می شود). در حال حاضر تسلا با عرضه انواع خودروهای هیبرید و الکتریکی که تنها با یک بار شارژ شدن شما را مایلها همراهی میکنند، پیش قدم است. درست مانند مورد قبلی، سیستم توربوشارژ نیست برای نخستین بار در ماشینهای نظامی استفاده شد. در دهه 1980 و با رونق بخش ICT در سراسر دنیا، این سالن به تدریج به یک نمایشگاه مجزا تبدیل شد تا اولین بار در سال 1986 به عنوان یک نمایشگاه مستقل و رسمی شروع به کار کرد؛ نمایشگاهی که چهار هفته زودتر از نمایشگاه اصلی هانوفر برگزار می­شد.

یعنی تنها در صورتی میتوان یک ماشین را ربات نامید که بتواند حس کند، فکر کند و عمل کند. عرف هواداری از یک کمپانی اینگونه است که کاربر همواره بعد از خرید محصول جدید کمپانی مورد علاقه خود، آن را از هر نظر ارزیابی و در صورت مشاهده نقص یا پسرفت،از آن کمپانی نا امید و حتی روی گردان میشوند.اما این مسئله در مورد هواداران اپل اصلاً صدق نمیکند، چراکه رابطه میان آنها و کمپانی،هیچ ارتباطی با کیفیت و امکانات محصول ندارد، بلکه “صرف خرید کردن از اپل” است که برای هواداران جذابیت دارد. این شرکت از فناوری بلاک چین برای ایجاد یک رکورد دائمی از هر مرحله از تولید استفاده میکند. اساسا، امتحان کردن یک لباس با تبادل داده قابل مقایسه است، به خاطر اینکه یک مصرفکننده و یک لباس اندازهگیریهای خاصی دارد. با حرکت به سمت مصرفکننده کسبوکار، برندها سریعتر به آزمایش و ادغام برنامههای مبتنی بر هوش مصنوعی در مقایسه با بخش پشتیبان یا زنجیره تامین اقدام کردهاند. اما انرژی مورد نیاز برای تولید آن در مقایسه با اثرات مضر مد واقعی برای محیط زیست، ردپای زیست محیطی نسبتا کمی دارد. همچنین پیشنهادات حرفهای توسط استایلیستهای آنلاین سبب میشود مصرفکنندگان مطابق با سبک پوشش و نیاز خود و متناسب با اندامشان آیتم مورد نظر را خریداری کنند و در طولانی مدت برای آنها کاربرد داشته باشد.

بخوان  آخرین رتبه قبولی تکنولوژی پرتوشناسی دانشگاه سراسری 1400-1401 | 1biti

Levi’s یک استایلیست مجازی از طریق پیام رسان فیس بوک و وب سایت آن راه اندازی کرد. در صورتی که تا همین اواخر، تنها راه برای مبادله و تطبیق اندازهها و این دادهها، این بود که چندین اندازه را امتحان کنند. این سیستم با مدلهای سال 1939 معرفی شد، اما یک اشکال داشت؛ این سیستم سنگین و پیجیده بود. باید توجه داشت، این نوع هوش مصنوعی هنوز بهصورت واقعیتی دور از ذهن است؛ زیرا در حال حاضر ابزارهای موردنیاز برای ساخت آن در دسترس نیستند که دلیل آن میتواند این باشد که حتی مغز انسان هنوز بهصورت یک جعبه سیاه است و انسان همچنان تا فهمیدن و درک معنی واقعی و درست هوش فاصله دارد. گیربکسهای اتوماتیک ماشینهای امروزی، اکثرا از نوع (CVT (Continuously Variable Transmission هستند.

تصور کنید تا چند سال دیگر با عینکهایی در خیابانها قدم بزنید که به شما امکان میدهد دنیای آفلاین را با دادههای مجازی از متاورس تقویت کنید. اینکه آیا لباسهای دیجیتال واقعا میتوانند جایگزین بیشتر مدهای دنیای واقعی شوند، در واقع به عنوان حدس و گمان باقی مانده است. بنابراین در چنین سناریویی، سبک و شخصیت واقعی ما تنها در واقعیت افزوده از طریق لباسهای دیجیتالی قابل مشاهده است. متاورس به نظر میرسد به ما فرصتی برای ایجاد یک تغییر مجازی ارائه میدهد؛ هویتی که میتواند از طریق تجسم در دنیای اینترنت و از طریق حس ما از سبک دیجیتال بیان شود.

Balenciaga ،Nike ،Louis Vuitton ،Burberry ،Stefan Cooke، چند مورد از برندهایی است که متاورس را به عنوان یک پلتفرم آیندهنگر برای ارائهی طراحیهای شیک خود میدانند. در ابتدا، این اختراع شگفت انگیز و نجا دهنده «سیستم مهار بالشتکی هوا» نام داشت و به عنوان یک گزینه لوکس برای کادیلاکهای بزرگ (Cadillac)، محصولات بیوک (Buick) و مدلهای شورولت (Chevrolet) در سال 1973 در نظر گرفته شده بود. این لباس که Levi’s Indigo نام دارد، به خریدار آنلاین کمک میکند تا لباسی را در سایت برند پیدا کند که به بهترین وجه متناسب با سبک و اندازه خود باشد. Everledger (یک شرکت شفافسازی دیجیتال است که راهحلهای فناوری را برای افزایش شفافیت در زنجیرههای تامین جهانی ارائه میدهد.) کمک میکند تا این بینشها را برای دید بیشتر زنجیره تامین و داستانی معتبر برای مصرفکنندگان از طریق تعامل تلفن هوشمند با هر لباسی به دست بیاورند. برای تامین کنندگان، پلتفرم Everledger به همه ذینفعان در زنجیره تامین اجازه می دهد تا با ردیابی مالکیت هویت دیجیتال آن در یک بلاکچین خصوصی، داستان طول عمر یک دارایی، از مبدأ تولید تا معیارهای پایداری را ببینند.

یکی از مهمترین فناوریهای ارائه شده توسط این نام، گیربکس اتوماتیک است که Hydra-Matic نام داشت. نسخه موفق و کاربردی یکی از مهمترین اختراعات خودرویی یعنی ایربگ، توسط کمپانی جنرال موتورز (General Motors) معرفی شد. هوش مصنوعی (AI) یک محرک موفق برای نوآوریهای تکنولوژیکی است و در اینجا فرصتی برای شرکتهای فعال در زمینه مد وجود دارد تا از پتانسیل این فناوری برای پایدارتر شدن در پروژههای خود استفاده کنند. بسیاری از شرکتهای نوآوری، ارزش القای این نوع فرایند تکرارشونده را در میان گروههای متحد و چندرشتهای در سازمانشان فهمیدهاند. امید است رهیافت هوش مصنوعی جایگزین (Situated AI) ، هوش محاسباتی و یا هوش مصنوعی آماری راههای را برای نمود این نوع دانش در گیر و دار مسئله استدلال ساب سمبولیک فراهم آورد. نظریه یادگیری محاسباتی میتواند یادگیرندگان را با پیچیدگی محاسباتی بهوسیله پیچیدگیهای نمونه (چه میزان داده مورد نیاز است) یا براساس دیگر مفاهیم بهینهسازی ارزیابی کند. این جتها برای مانور دادن بر فراز آسمان، به طور مدام به سوخت نیاز داشتند. با این حال در زمان حیات خود، تکنولوژیهای جدیدی به صنعت خودرو معرفی کرد.

بخوان  نانو تکنولوژی و کاربرد‌های آن در زندگی امروزی | 1biti

هدف برنامه نویسی هوش مصنوعی این است که برنامهها را طوری طراحی کند تا کامپیوترها بتوانند به راحتی تصمیمگیری کنند و این نوع کدنویسی کار سادهای نیست. او معتقد است که این فناوری می تواند به برندها کمک کند تا به اهداف پایداری خود دست یابند و از شهرت لنزینگ به عنوان تولیدکننده منسوجات پایدار محافظت کند. بنابراین در اینجا قصد داریم در مورد بزرگترین شرکت های فناوری جهان صحبت کنیم و محتوای این مقاله در تاریخ 22 مارس 2020 به روز رسانی شده است. در اینجا ما درمورد کاربردهای هوش مصنوعی در زمینههایی مانند بازاریابی، مالی و بانکداری صحبت خواهید کرد. موسسات مالی از بینایی کامپیوتری برای جلوگیری از کلاهبرداری، اجازه سپرده گذاری موبایلی و نمایش اطلاعات به صورت بصری استفاده می کنند. الگوریتمهای ژنتیکی به طبقهای بزرگتر از الگوریتمهای تکاملی تعلق دارند که با استفاده از تکنیکهای الهامگرفته از تکامل طبیعی، مانند ارثبری، جهش، انتخاب و عبور، راه حلهایی را برای مسائل بهینهسازی، تولید میکنند.

هوش مصنوعی ضعیف شناخت انسانی را شبیهسازی میکند و کارهای وقتگیر و تجزیهوتحلیلهایی که بشر بهصورت عادی قادر به انجام آنها نیست را انجام میدهد. هوش مصنوعی، به سادگی و با دقت بالا قادر به ترمیم بخش های از بین رفته است. زارا به سرمایهگذاری پشت هوش مصنوعی، اتوماسیون و کلان دادهها در زنجیره تامین و استراتژی تجاری ادامه میدهد تا از رقابت پیشی بگیرد و از موجودی اضافی دور بماند. “این اطمینان را به همهی بازیگران و ذینفعان در سراسر زنجیره تامین میدهد که اطلاعات درست است.” او میافزاید: زمانی که در زنجیره تامین خود شفافیت داشتید، میتوانید تاثیرات منفی زیست محیطی خود را کاهش دهید و کیفیت کلی را بهبود بخشید. TextileGenesis از رمزهای دیجیتال، معروف به سکههای فیبر، استفاده میکند تا رکوردی با مهر زمانی از جریان محصولات فیزیکی از طریق شبکه لجستیکی ارائه دهد.

همچنین برندهای مد به طور فزایندهای مشتاق هستند تا اعتبار سبز خود را تبلیغ کنند، اما با توجه به اینکه تولید لباس اغلب شامل زنجیرههای تامین پیچیده جهانی است، نمیتوانند همیشه تضمین کنند که از مواد سازگار با محیط زیست استفاده میشود. مشخصات محیط کاری شامل معیار عملکرد، محیط خارجی، اهرمها و حسگرها است. در واقع فست فشن سبب شده است، این صنعت در سالهای اخیر از سوی فعالان محیط زیست، سازمانهای حقوق بشر و رهبران تجاری که به طور فزایندهای از آلودگی آب، شرایط کاری ناعادلانه،حجم بیرویه میکروپلاستیکها و زبالههایی که به سیاره زمین آسیب میرسانند خشمگین شدهاند، مورد انتقاد قرار بگیرد. مدیریت تکنولوژی، در واقع مدیریت سیستمی است که خلق، کسب، و بهکارگیری تکنولوژی را ممکن میسازد و شامل مسوولیتی است که این فعالیتها را در راستای خدمت به بشر و برآورده ساختن نیازهای مشتری قرار میدهد.تحقیق، اختراع، و توسعه اساسیترین مولفههای خلق تکنولوژی و وقوع پیشرفتهای تکنولوژیک هستند.

در این آمیختگی بین واقعیت و متاورس، مردم میتوانند اصول اولیه پایدار را در دنیای واقعی بپوشند و خود را در متاورژن از طریق شیکترین لباسها، چاپها و اکسسوریها ابراز کنند. ما همچنان در دنیای آفلاین خود فعالیت و تعامل خواهیم داشت و به هر شکلی باید لباسهای واقعی را روی بدن خود بپوشیم. آقای ری کرزوایل پیش بینی می نماید که در سال 2043 تکنولوژی به قدری پیشرفت خواهد کرد که انسان خواهد توانست اعضای بدن و بدن خود را به هر شکلی درآورد. جیتکس شاید نزدیک­ترین و آشناترین رویداد حوزه تکنولوژی برای ما باشد که هر سال درست در آن­سوی آب­های خلیج فارس در مرکز تجارت جهانی شهر دوبی برگزار می­شود. البته متاورژن نمیتواند به طور کامل جایگزین واقعیت ما شود.

بخوان  مقالات حاوی کلیدواژه "تکنولوژی پزشکی" جویشگر علمی فارسی علم نت | 1biti

به عبارت دیگر، ابتدا سعی کنید یک شبکه عصبی ساده بنویسید و به تدریج روی شبکههای پیچیدهتر تمرکز کنید. برای درک بهتر این موضوع، باید ابتدا مفهوم عبارت “هوشمند” را برسی کنیم. به عبارت ساده، شبکه عصبی به مجموعهای از الگوریتمها گفته میشود که جهت یافتن روابط اصلی بین دادهها به کار میرود و در این مسیر عملکرد مغز انسان را تقلید میکند. به زبان ساده، با استخراج اطلاعات از مقادیر زیادی داده، این فناوری بینشهایی را ارائه میدهد که شهود خلاق را با داده ها پشتیبانی میکند و به طراح مد و همچنین صاحب برند کمک میکند تا بهتر به تولید پایدار دست پیدا کند.

در آن او به طور مجازی توانست کمد لباس خود را برای جلسه مجازی خود انتخاب کند. بسیاری از مشتریان از قابلیت استفاده از کنترل دسترسی بیسیم بیت الاحزان همچنین سیستمهای بیسیم از انرژی بسیار کمتری استفاده میکنند به دلیل اینکه با باطری کار می کند و زمانی که یک کارت اعتباری ارائه می شود آنها از یک باتری کوچک همیشه برای یک قفل مغناطیسی می از استفاده میکند. در حال حاضر هم اگر زیرساختهای پیشرفته وجود داشته باشد و استگاههای شارژ زیادی تاسیس شوند، میتوانیم به برق بی سیم دسترسی داشته باشیم. این خطر وجود دارد که بلوغ این علم به لحاظ سیاسی دوران کوتاهی داشته باشد، زیرا پیشاپیش به عنوان یک ابزار مفهومیبه کار رفته است تا بعضی موقعیتهای اجتماعی را فاقد اعتبار سازد ـ و یا به تعبیر دیگر، به بعضی ادعاهای شایستگی، صورت قانونی ببخشد. با معرفی این فناوری، هر کارگر فقط و فقط یک کار ساده انجام میداد. برای مثال هوش مصنوعی تشخیص چهره بهمرورزمان بهسادگی تبدیل به تکنولوژی تشخیص چهره میشود و یا چتباتهای هوش مصنوعی در آینده بهسادگی فقط چتبات خواهند بود. شما میتوانید هنرهای خیابانی سه بعدی را روی دیوارهایی ببینید که فقط به عنوان NFT وجود دارند؛ میتوانید واقعیت خود را از طریق این دنیای مجازی بیحدوحصر گشترش دهید.

چگونه می توانیم اندازه گیری کنیم که آیا هوش مصنوعی مانند یک انسان عمل می کند؟ مدل 600 جمع و جور و اقتصادی بود که با گیربکس اتوماتیکش، نقش مهمی در شکل گیری سیستم انتقال قدرت ماشینهای امروزی داشت. فکر و خیال داشتن یک ماشین کوپه که سقفش جمع میشود، تا پیش از از تولید پژو 401 اکلیپس (Peugeot 401 Eclipse) در سال 1935، فکر مهندسان و طراحان را درگیر کرده بود. در دنیای امروز، فرمان برقی دیگر یک آپشن لاکچری محسوب نمیشود، پیشتر تا سالها، فقط مخصوص افراد متمول و خودروهای گران قیمتشان بود. برخی از این اختراعات، فقط و فقط به اندازه یک نسل عمر کرده و پس از آن به کلی فراموش شدند، اما بدانید که اگر به خاطر این تکنولوژیهای قدیمی نبود، امروز به خودروهای خودران و دیگر اختراعات شگفت انگیز نمیرسیدیم. در حالی که دو نوع قبلی هوش مصنوعی به وفور یافت میشود و نمونههای فراوانی از آنها وجود دارد، دو نوع بعدی هوش مصنوعی در حال حاضر یا وجود ندارند، یا به عنوان یک مفهوم یا در حال توسعه و ایجاد هستند!