پنج تکنولوژی که آینده جهان را متحول خواهد کرد 1 بیتی

هوش مصنوعی در دوربین های امنیتی یا پهپادها میتواند چهره انسان را تشخیص داده و با پایگاه داده مطابقت دهد و هویت فردی که وارد شهرها، جوامع و دیگر مناطق حفاظت شده می شود را شناسایی کند. این مسابقه تبلیغاتی و معروف اولین باری بود که کاسپاروف قهرمان شکست می خورد و این باخت قدم بزرگی بود در پیشرفت برنامه های تصمیم گیری توسط هوش مصنوعی. در یادگیری ماشین به یک الگوریتم “آموزش” داده می شود تا با توجه به ورودی و خروجی های قبلی به ورودی مشخصی پاسخ مناسب دهد. وضعیت کلیدی راه حل های بیسیم ممکن است دولت نصب آنها باشد که قادر به کنار آمدن با مشکلات مربوط به گرفتن سیم از یک طرف به طرف دیگر از این حال این به این معنا نیست که انتخاب تکنولوژی همیشه بهترین گزینه است همچنین این بدان معنی نیست که تمام راه حل های بی سیم ساخته شده و برابر هستند میتوانند به جای یکدیگر استفاده شود. با این حال شوماخر تاکید میکند این راه ِ استفاده از تکنولوژی تنها راه استفاده از آن نیست و میتوان به شیوهای انسانی از تکنولوژی استفاده کرد. نباید فراموش کنیم که او با توجه به قدرت اقتصادی شرکتهایش توانایی نوسانگیری بالایی دارد و تحلیلهایش به منفعتطلبی آلوده است، چنانکه زمانی تسلا پس از خرید بیت کوین اعلام کرد خودروهایش را با بیت کوین میفروشد و پس از گران شدن بیت کوین (و احتمالاً نوسان گیری) این سیاست را متوقف کرد.

فروش این شرکت در سرتاسر دنیا آنقدر زیاد است که با درآمد ۱۲۵ میلیارد دلاری حاصل از آن تبدیل به بیست و نهمین شرکت پر فروش جهان شده است. درآمد 9/110 میلیارد دلاری حاصل از فروش این شرکت آن را به چهل و یکمین شرکت پر درآمد جهان تبدیل کرده است. یکی از مهمترین ذهنیت های اپلی ها مربوط به حوزه سخت افزار و اعداد و ارقام مربوط به قدرت پردازش دستگاه است.آنها معتقدند این اطلاعات هیچ چیز بیشتر از اعدادی روی کاغذ نیستند و باید عملکرد دستگاه را هنگام استفاده از آن ملاک قرار داد. برخی از افراد معتقدند تنها ماشینهایی که توانایی فکر کردن و اتخاذ تصمیم دارند، ربات محسوب میشوند. تعداد افراد کمی در دنیا به عنوان بزرگترین قهرمانان بازی چکر در نظر گرفته میشوند که بیش از ۵۰۰ میلیارد حرکت متفاوتی میتواند داشته باشد. به گفته تورینگ، انسان ها از طریق اطلاعات موجود به عنوان دلیلی استفاده می کنند تا به حل مشکلات و تصمیم گیری بپردازند. این “فکر کردن رباتی” که گفته می شود به زیر مجموعه ای از رباتیک مربوط می شود که با هوش مصنوعی ادغام شده و برای تعریف ربات نمی توانیم از آن استفاده کنیم.

هوش مصنوعی یک فناوری پیشرفته است که با استفاده از آن می توانیم سیستمهای هوشمند ایجاد کنیم که بتوانند هوش انسانی را شبیه سازی کنند. تمام این تجربیات جهتدهی آینده ما در دنیای فناوری تکنولوژی در پسا کرونا خواهد بود. او با وام گرفتن از اصطلاح «توسعه نیافتگی اقتصاد» تصریح میکند اقتصاد نه تنها کاری در جهت حل مسائل اصلی دنیای مدرن یعنی کیفیت زندگی، رشد شهرنشینی، محیط زیست و… معمولا – نه همیشه – هوش مصنوعی شامل یادگیری ماشین نیز می باشد. اینترنت نسل ششم با توجه به مزیت های فراوانی که دارد نه تنها انسان ها را به یکدیگر متصل می کند، بلکه دیگر محدودیتی برای پیاده سازی اینترنت اشیاء IOT ، ارتباطات ماشین ها و ربات ها ، حتی در دورترین نقاط زمین را نیز از بین خواهد برد. فضای کاری این اکوسیستم بسیار پویا است و با میانگین 40 روز برای استخدام یک مهندس، دره سیلیکون سریع ترین زمان استخدام را در امریکا دارد. تاثیر دره سیلیکون در مقیاس منطقه ای و جهانی غیر قابل انکار است. باید دقت کنید که در این بخش نیازی به سلطه جهانی نیست. لی در مورد این که چرا تنوع در هوش مصنوعی بسیار مهم است اظها میکند که: ” فنآوری ما مستقل از ارزشهای انسانی نیست و بیانگر ارزشهای انسانی است که در پس طراحی، توسعه و کاربرد تکنولوژی قرار دارند.

سنسورهای نسبتا سادهای که اطلاعات پایهای مانند قدرت، رطوبت و لرزش را جمعآوری میکنند، در صورت تفسیر صحیح میتوانند اطلاعات غافلگیرکننده و بسیار غنی ارائه دهند. هدف ما در این مطالعه بررسی این مسئله بود که آیا مدلهای پیشرفتهی کنونی تولید متن، میتوانند جملاتی برای توصیف سناریوهای طبیعی در زندگی روزمره ارائه کنند یا صرفا چیزی را میگویند که به آنها یاد دادهایم؟ مسئله دیگر آن که قرار نیست هوش مصنوعی و وجود آن تا به این حد سیاه باشد. مسئله امنیت امری پیچیده بوده که این ابزارها مسئله ی امنیت را فراتر از وضعیت فعلی خود پیچیده می کنند. از هوش مصنوعی می توان به طور تختصاصی در این زمینه بهره برد و کمک گرفت. در این سال پروسه تکنیکی انسان سراسر دنیا را در بر خواهد گرفت و تکنولوژی عامل زندگی برای انسان ها می شود. استونی اولین حکومت پادشاهی بود که در سال 2007 مورد حملات سایبری قرار گرفت. هوش مصنوعی (و تحول آن در یادگیری ماشین) و یادگیری عمیق آینده اساسی برای تصمیم گیری در مورد کسب و کار و بسیاری از حوزههای دیگر رقم است.

بخوان  جدیدترین محصولات نانو تکنولوژی در سال 2022 نانو کلین | 1biti

زمانی که خودرو خودران هزار علامت توقف را میبیند، میتواند به خودی خود علامت توقف را تشخیص دهد، زیرا بارها آن را دیده است. این خودروها مملو از حسگرهایی هستند که به صورت دائمی همه چیز را در اطراف خودرو ثبت میکنند و از هوش مصنوعی برای گرفتن تصمیم صحیح استفاده میکنند. علاوه بر این، آنها را میتوان به طیف گستردهای از سنسورهای نوری و صوتی مجهز کرد که در هنگام گشتزنی در اطراف تاسیسات منطقه، مانند پایگاه فضایی، قابلیتهایی مانند «چشم و گوش» انسانها داشته باشند. نقش هوش مصنوعی در زندگی امروز انسانها چیست؟ کارشناسان بر این عقیده اند که کاربران نقش مهمی در این درآمدها دارند و بدون استفاده آنها از اینترنت، گردآوری چنین دارایی امکان پذیر نیست. این بدان معناست که لازم نیست همه چیز را در یک جمله توضیح دهید. اما میتوانید یک ماشین را برای رانندگی آموزش دهید. علاوه بر اینکه قابلیت مناسب سازی برای هر کسب و کاری را نیز دارد. این دانشگاه درآمدی برابر ۱/۴میلیارد دلار تا پایان سال ۲۰۰۶ دارد. دکتر تیمور احمد از دانشگاه RMIT گفت:”محاسبات مبتنی بر نور سریعتر و دقیقتر بوده و نیاز به انرژی بسیار کمتری نسبت به فناوریهای موجود دارند. این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه عمومی در سال ۱۸۷۷ تاسیس شد.

زمانی که بیتکوین در سال ۲۰۰۹ میلادی برای نخستین بار در بازارهای جهانی ظهور پیدا کرد، ارزش آن حتی از یک دلار هم کمتر بود اما در یک سال گذشته علیرغم نوسانات گستردهای که داشت، ارزش آن حدود چهار هزار دلار است. این امر به دلیل آن است که کسب و کارها به فواید و مزیت های هوش مصنوعی در بازاریابی و بالطبع افزایش فروش و دستیابی به سود بیشتر پی برده اند. در پروژه Neuralink که در تلاش برای ترکیب کردن مغز انسان با ماشین های دیجیتال است نیز Zilis از ابتکارات استراتژیک خود در بخش مدیریت و رهبری استفاده کرده است. ایسنا نوشت: لباسهای تیمهای فوتبالی برتر جهان در جام جهانی معمولا از تکنولوژیهایی برای جذب عرق و خنک کردن بدن بهرهمند هستند. سازمان بهداشت جهانی تخمین میزند که که سالانه ۲۰ هزار نفر در اثر مسمویت با آفت کشها جان خود را از دست میدهند. چون اولاً بر مبنای اومانیسم، خدا را از زندگی خود حذف کرد، بنابراین برای فهم عالم و آدم به عقل خودبنیادخود و جزءنگر و تجربه های خود اکتفاء کرد، ثانیاً بر أساس نچرالیسم، همه جهان طبیعی را جهانی مرده تلقی کرد که با شلاق تکنولوژی میتواند از آن هرگونه بهره برداری را داشته باشد، ثالثا، هویت خود را یک هویت فردی تعریف کرد بر أساس این مبانی سهگانه، هیچ هدف دیگری جز منفعت طلبی و لذت طلبی مادی فردی برای او باقی نمانده است.

نمونه اولیهای که ما توسعه دادهایم یک جهش بزرگ به سمت نوروبوتیکها که فناوریهایی برای تعامل انسان و ماشین و سیستمهای بیونیک مقیاسپذیر هستند میباشد. آنها ماشینها را با سوالات چند گزینهای آزمایش میکنند، به گونهای که فضای جستجو برای ماشین کم است. نایب رئیس شورای عالی فضایی با بیان اینکه پرتاب ماهواره خیام را با دیپلماسی فعال دولت سیزدهم و فضای خوب حاکم در روابط ایران و روسیه توانستیم انجام دهیم، گفت: مهمترین موضوع این است که ما قرارداد خرید ماهواره را تبدیل به قرارداد انتقال تکنولوژی کردیم. استفاده از سنسورهای سطح جاده یا دوربین های نظارتی که در فضاهای پارک گنجانده شده است، به شهرها این امکان را می دهد که نقشه ترافیکی و فضاهای پارک موجود در زمان واقعی ایجاد کنند و همچنین به رانندگان در پیدا کردن فضای پارک خالی کمک کرده و در وقت خود صرفه جویی کنند. اینجاست که با وادار کردن برنامه نویسی برای تصمیم گیری اخلاقی در مورد چگونگی به حداقل رساندن خسارت رو به رو هستیم. Delaunay در مورد مبادلات بین کار در یک شرکت بزرگ و یک شرکت تازه تأسیس چنین صحبت میکند: “برخی از موفقیتها تنها در یک شرکت بزرگ قابل دستیابی هستند و برخی دیگر تنها در یک شرکت تازه تأسیس.

اما این حوزه درگیر افراد و بودجه صنعت فناوری است که میخواهد از هوش مصنوعی بهره ببرد. آنا پترسون در زمینه تولید و استقرار محصولات هوش مصنوعی هم در شرکت های بزرگ فناوری و هم در شرکت های نوپا فعالیت حرفه ای برجستهای داشته است. همچنین تبلیغات تلویزیونی آنها همراه با موسیقی های ملایم و روحانی همراه است تا بهترین حس ممکن را به بیننده منتقل کند. رباتهای مبتنی بر هوش مصنوعی میتوانند وظایف متعددی را انجام دهند و همچنین سرعت، دقت و ظرفیت عملیاتی بالاتری نسبت به انسانها داشته باشند، در حالی که در موقعیتهای یکنواخت و خسته نمیشوند. هوش مصنوعی به زبان ساده، فناوریای است که میتواند ماشینها را وادار کند تا مانند انسانها فکر و کار کنند. اما زمانی که در طبیعت ظاهر شود، تا زمانی که انسان آن را به روز نکند، تغییری نخواهد کرد اما هوش مصنوعی تغییر میکند. واقعیت مجازی (VR)، واقعیت افزوده و واقعیت مخلوط، شیوه ای را که مردم جهان، دیجیتال را درک می کنند، تغییر می دهند. این روند باعث تغییر مدلهای تجاری مستقر در بازار می شود. شاید باور نکردنی باشد که این سیستم می تواند حمل و نقل را با سرعت 6400 کیلومتر بر ساعت ممکن سازد و در عین حال مصرف سوخت بسیار پایینی داشته باشد.

بخوان  قبولی های کانون گروه تجربی در رشته تكنولوژي پزشکي هسته اي | 1biti

آن هم در حالی که همزمان برخی از تحلیلگران بودند که می گفتند ایران هنوز تکنولوژی ساخت چنین ماهواره ای ندارد. در حقیقت چیزی که باعث می شود تا بسیاری هوش مصنوعی و رباتیک را با یکدیگر اشتباه بگیرند، همین ناحیه هم پوشانی شده قرمز رنگ بین دو دایره می باشد. ربات های دارای هوش مصنوعی در حقیقت پل ارتباطی بین هوش مصنوعی و رباتیک هستند. در واقع زمانی که از هوش مصنوعی برای کنترل یک ربات استفاده می کنیم، در حقیقت این هوش مصنوعی تنها یک بخشی از سیستم رباتیکی بزرگتر است، که این سیستم بزرگتر خود شامل سنسورها، فعال کننده ها و برنامه نویسی های بدون هوش مصنوعی دیگری نیز می باشد. تکنیک هایی که به صورت معمول استفاده می شود، از روش های موجود در رشته هوش مصنوعی بهره می گیرند. محققان پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی موفق شدند با اصلاح و بهبود یک روش تشخیصی جدید با بهره گیری از نانو تکنولوژی، مقالهی آن را در یکی از مجلات گروه نشریه نیچر منتشر کنند. این مسئله چهارچوب منطقی مقاله ای، با نام محاسبات و هوش ماشینی، بود که او در سال ۱۹۵۰ منتشر کرد. آنها در مقاله خود که در کنفرانس یافتههای تجربی در زمینه پردازش زبان طبیعی (EMNLP) منتشر شد، دقت معیاری که برای این آمار مطرح شده بود را بررسی کردند و به همین سادگی توانستند سطح پیشرفت این علم را به چالش بکشند.

هوش مصنوعی به عنوان یک سرویس (Artificial Intelligence as a Service) شخص ثالثی است که از عهده برون سپاری هوش مصنوعی (AI) بر می آید. او در سال ۲۰۱۷ صندوق سرمایه گذاری AI Google Gradient Ventures را راه اندازی کرد که جایی است که امروزه بر روی استارتآپهای هوش مصنوعی که در مرحله اولیه خود قرار دارند، سرمایه گذاری می کند. ” انجام شده است، گارتنر میگوید: “رقبای شما در کجا سرمایه گذاری میکنند؟ ” پرداختهایم برای خواندن این مقاله بر روی لینک کلیک کنید. در این مقاله قصد داریم به مقایسه و ارائه تفاوتهای هوش مصنوعی و هوش انسانی بپردازیم. در مجموع، این سنسورهای متفاوت میتوانند به عنوان نوعی سیستم عصبی عمل کنند و نوعی هوش مصنوعی (AI) را ارائه دهند که وضعیت ابزار، رفتار و کاربردهای سیستمهایشان را درک میکند.

به همین دلیل معمولا از نامهای آشنا و معتبر تکنولوژی در جهان در این فهرست اثری پیدا نمیشود و در عوض خانههای این فهرست را شرکتهای تحقیقاتی و علمی سایت 1biti پر کردهاند. او مدرک دکترای خودش را در رشته تکنولوژی از دانشگاه برکلی کالیفرنیا گرفته و حالا شش سال است که مدیریت این شرکت را به عهده دارد. در صنعت عمدتاً زنان به سمت مشاغلی که تاکید بر نیروی فیزیکی دارد گرایش دارند و کمتر به سراغ مشاغلی که بر مهارت های فنی و فکر خلاق متکی است می روند. شهر لندن به واسطه طراحی سیستم های پایدار در جهتت بهره مندی از نوآوری های فناورانه شهرتی فراوان کسب کرده است و البته ساماندهی سیستم حمل و نقل عمومی به واسطه خدمات شهر مجازی نیز توانسته است بر اعتبار آن بیفزاید. با گزارش کمیسیون جهانی محیط زیست و توسعه (WCED) موسوم به گزارش براندتلند (Our common future 87, Brandt land report) در سال ۱۹۸۷ برای نخستین بار بهطور رسمی مجموعهای از پیشنهادها و اصول قانونی جهت دستیابی به توسعهٔ پایدار برای کشورهای در حال توسعه فراهم آمد. این کشور به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت، ۱۵۶ شرکت فعال در حوزه ICT دارد، در حالی که این رقم برای کشورهای شیلی، مکزیک و جمهوری چک به ترتیب به ۱۲۹، ۱۲ و ۲۰ شرکت میرسد.

ایده آل هوش مصنوعی عمومی آن است که این سیستم توانایی های شناختی و درک تجربی کلی از محیط هایی که در آن قرار دارد را به همراه توانایی پردازش این داده ها با سرعت بسیار بیشتر از انسان ها داشته باشند. بهطور کلی متوسط درآمد مدیران این فهرست در سال مالی 2016 برابر با 9/ 16 میلیون دلار بوده که نسبت به سال 2015 رشد 9 درصدی را تجربه کرده است. ربات های هوش مصنوعی که امروزه وجود دارند یا حداقل آن دسته از ماشین هایی که به عنوان ربات تلقی می شوند ، دارای هوش طبیعی کلی نیستند و نمی توانند مانند انسان ها فکر کنند، اما قادر به حل مشکلات و “فکر کردن” با ظرفیتی محدود هستند. رباتیک علمی است که با طراحی، ساخت و برنامه نویسی انواع ربات ها سر و کار دارد و تنها بخش کوچکی از زیر مجموعه آن است که به هوش مصنوعی مربوط می شود و با آن ادغام شده و تشکیل ربات های دارای هوش مصنوعی را می دهد. این گرایش کامپیوتر هنوز در حال بلوغ است و مسائل حل نشده بسیاری در آن وجود دارد. برچسبگذاری دادهها، فرآیند شناسایی دادههای خام (تصاویر، فایلهای متنی، فیلمها و غیره) و افزودن برچسبهای معنیدار برای تهیه محتوا است تا یک مدل یادگیری ماشین بتواند از آن یاد بگیرد.

بخوان  این دستگاه دارای قابلیت گرمکن است

لین گفت: “آزمایش ما نشان میدهد برای اینکه یک مدل بتواند عملکرد بهتری را ارائه کند، باید تواناییهای ادراک و تشخیص بیشتری داشته باشد. این شکاف مشکلی بود که پایتون در مدل سازی و آنالیز دادهها داشت. مثلا زمانی که از گوگل مپ برای مسیریابی استفاده میکنیم یا زمانی که در سایت یا اپلیکیشن دیجیکالا در حال گشت هستیم، این فروشگاه به کمک هوش مصنوعی پیشنهادهای شخصی سازی شدهای را به هر کاربر نمایش میدهد! نکته مهم: واحد پهنای باند بیت بر ثانیه است که با نماد b/s یا bps نمایش داده میشود. پیشرفتهای فناوری در مقیاس نانو، نرم افزار اصلی برای راهاندازی هوش مصنوعی را با سخت افزار ضبط تصویر در یک دستگاه الکترونیکی واحد ترکیب کرده است. بر خلاف هوش مصنوعی عمومی ، هوش مصنوعی محدود بر زیر مجموعه واحد از توانایی ها و پیشرفت های شناختی در یک کار بخصوص تمرکز دارد. مردم اکنون در حال آشنا شدن با اهمیت این واقعیت هستند و این مسئله مشکلی است که وجود دارد. با وجود این مسئله که نسبت مردان فعال در این حوزه بیشتر از بانوان است، ساختار این تکنولوژی به طور کامل نشاندهنده جامعهای نیست که برای تبدیل به آن آماده میشویم.

در سال ۲۰۰۹، او برای ایجاد سیستمهای یادگیری ماشین که توانایی درک احساسات انسان را دارند، استارت آپ Affectiva را به عنوان اسپینوت MIT تاسیس کرد. تکامل هوش مصنوعی را باید در پسزمینهی برزگتر پیشرفتهای تکنولوژی و علوم کامپیوتر دید و دنبال کرد. با توجه به این موضوع ، جامعه فناوری به سمت تکامل سیستم های هوش مصنوعی گسترده تر و عمومی تر پیش می رود. Buolamwini در خط مقدم یک جنبش در حال پیشرفت برای شناسایی و رسیدگی به پیامدهای اجتماعی فناوری هوش مصنوعی ایستاده است، و این جنبشی است که او از طریق سازمان غیر انتفاعی عدالت الگوریتمی خود پیش میگیرد. قدرت بینظیر شبکههای اجتماعی آنلاین در به اشتراکگذاری اطلاعات٬ آگاهیرسانی٬ روشنگری و سازماندهی نیروهای اجتماعی و سیاسی٬ اگرچه بسیاری از سیاستمداران را در سراسر جهان نگران کرده٬ اما شهروندان را هر روز توانمندتر از دیروز میسازد. زیرا اگر «بهترین» نبود به معنای آن است که یا خداوند نمیدانسته یا نمیتوانسته و یا نمیخواسته که بهترین نظام ممکن را بیافریند، که این هر سه فرض با ذات خداوندی ناسازگار است(آیتالله جوادی آملی، تفسیر تسنیم، ج7، ص253). رابطهای دقیقاً مشابه رابطه میان مزدوران یک نظام دیکتاتوری با حاکمیت آن. از میان این پنج شرکت، آمازون، اپل، مایکروسافت و آلفابت هرکدام ارزشی برابر با یک تریلیون دلار (trn$1) دارند و این رقم برای فیسبوک ۶۲۰ بیلیون دلار ($620bn) برآورد شده است.

تحقیقات پیشگامانه روس در حوزه رباتهای مشارکتی شبکهای (یعنی رباتهایی که میتوانند با هم کار کنند و با یکدیگر ارتباط برقرار کنند)، توانست رباتهایی را که میتوانند ساختار خود را تغییر دهند تا با محیط خود سازگار شوند و روبات های بدون بدنه سخت را تولید کند. در ابتدا مجموعهای از مثالها را به سیستم نشان میدهیم و زمانی که اشتباه میشود، روش برچسب گذاری دادهها را تغییر میدهیم تا سیستم بداند که اشتباه کرده است. در آن زمان نیز، برای تامین مالی هزینه های مربوط به پیشرفت هوش مصنوعی، نیاز بود که دلایل منطقی برای سرمایه گذاری بر روی مفهوم آن و ضمانت نامه از افراد برجسته و معتبر داشته باشد تا منابع مالی مجاب شوند و بر روی هوش مصنوعی سرمایه گذاری کنند. بیشتر شرکتها با جمعآوری دادههای مورد نیاز خود، کیفیت محرک و ظرفیت خود را گسترش میدهند؛ درحالیکه در همین حین، تمرکز خود را بر روی پردازش سازگاری و تعیین منابع آینده برای برنامهریزی کارآمد و موثر حفظ میکنند. پذیرش منابع پرقدرت اطلاعات به عنصری الزامی در بهرهوریهای علمی تبدیل شده است.