مقاله نقش تکنولوژی نانو در توسعه جهان امروز، بخصوص صنعت الکترونیک و کامپیوتر | 1biti

استفاده کرد که هر کدام به نوعی با زندگی روزمره انسان‌ها سر و کار دارند. اگر بخواهیم فناوری نانو را به زبان ساده تعریف کنیم باید بگوییم نانو یک واحد اندازه‌گیری بسیار ریز است؛ مثلا واحد اندازه‌گیری متر را در‌نظربگیرید، اگر اندازه یا طول چیزی از یک متر کمتر باشد، مقیاس آن براساس سانتی‌متر عنوان می‌شود. این اندازه‌ها وقتی خیلی کوچک‌تر شوند به میلی‌متر می‌رسیم به‌طوری که هر یک سانتی‌متر ١٠ میلی‌متر است. برای تقسیم میلی‌متر می‌توانید نوک مدادنوکی را تصور کنید؛ پهنای این نوک‌ها نیم میلی‌متر یا مثلا هفت‌دهم میلی‌متر است.

علم نانو (تکنولوژی نانو)

قانون مور بیان می‌کند که هر دو سال یک بار، تعداد ترانزیستورهای یک تراشه در مساحت ثابت، دو برابر می‌شود. فناوری نانو ، نانو فناوری یا نانوتکنولوژی رشته‌ای از دانش کاربردی و فناوری می باشد که صنايع زیادی را پوشش می‌دهد. موضوع اصلی آن نیز مهار ماده یا دستگاه‌هایی با ابعاد کمتر از یک میکرومتر، معمولاً حدود ۱ تا ۱۰۰ نانومتر می باشد. از همه این موارد گذشته، نمی‌توان تاثیر نانو تکنولوژی بر صنعت و مزایای بی نظیر آن را نادیده گرفت. نانو می‌تواند باعث بروز تحولاتی بی نظیر در صنعت شود که اگر بر روی آن‌ها سرمایه گذاری کرد، شغل‌های جدید ایجاد می‌کند.

http://118amoozesh.irبسیاری از بطری ها از پلاستیک حاوی نانوکیل ها ساخته می شوند که مقاومت به عبور اکسیژن, کربن دی اکسید و رطوبت را افزایش می دهند و این به حفظ آب و گاز و افزایش عمر قفسه ای تا چند ماه کمک می کند. کامپیوترهای سریع تر، کوچک تر، و قدرتمندتر که برق بسیار کمتری مصرف می کنند، با باتری هایی با دوام طولانی تر ، مدارهای ساخته شده از نانولوله های کربنی می توانند در حفظ رشد قدرت کامپیوتر، حیاتی باشند و اجازه دهند قانون موری ادامه یابد. در ادامه این بخش مهم و مفید از نمناک 10 اثر نانوتکنولوژی وجود دارد که زندگی ما را به صورت روزانه تحت تاثیر قرار می دهد. در کنار اين پيش‌بيني‌ها، اين سوال بايد مطرح شود که جايگاه کشورهايي که به نانوتکنولوژي دسترسي ندارند، در بازارهاي آينده و اقتصاد جهاني چه خواهد بود.

بخوان  بهترین سایت‌های اخبار تکنولوژی و فناوری smurchs Site | 1biti

جدیدترین محصولات نانو

اخیراً شرکت ساخت تراشه AMD موفق به ساخت تراشه‌هایی با لیتوگرافی ۷ نانومتری شده است. همچنین شرکت‌های تولید کننده تراشه بر اساس معماری ARM نیز وعده تولید تراشه‌هایی با لیتوگرافی 5nm را داده‌اند. دانشمندان EPFL نانوحسگرهایی با هوش مصنوعی ساخته‌اند که به محققان اجازه می‌دهد انواع مختلف مولکول‌های زیستی را بدون ایجاد اختلال در آن‌ها ردیابی کنند.

  • از سویی مطالعات روی تاثیرگذاری ذرات نانو روی مواد آلوده کننده آب های زیر زمینی و خاک هم نتایج خوبی در پی داشته است.
  • نانو تکنولوژی با کاتالیز بهتر کارایی تولید سوخت از مواد خام نفتی را بهبود می‌بخشد.
  • سعی داریم در مجموعه مقالات ارائه شده در نماروز در ابتدا به معرفی مختصری در خصوص فناوری نانو پرداخته و سپس به صورت تخصصی به کاربردهای این فناوری در صنعت ساختمان بپردازیم .
  • ظرفيت نهايي ذخيره اطلاعات به حدود يک ترابيت در هر اينچ ربع برسد، و اين امر موجب مي‌شود که ذخيره‌ سازي ۵۰ عدد DVD يا بيشتر در يک هارد ديسک با ابعاد يک کارت اعتباري شود.

دانشمندان و مهندسان امروزی در حال یافتن طیف وسیعی از روش ها برای ساخت عمدی مواد در مقیاس نانو هستند تا از خواص پیشرفته آنها مانند استحکام بالاتر، وزن سبک تر، افزایش کنترل طیف نور و واکنش شیمیایی بیشتر از نمونه های مقیاس بزرگتر خود استفاده کنند. ایده ها و مفاهیم پشت علوم نانو و فناوری نانو با یک سخنرانی تحت عنوان “فضای زیادی در پایین وجود دارد” توسط فیزیکدان ریچارد مجله خبری 1 بیتی فاینمن در یک جلسه انجمن فیزیکی آمریکا در انستیتوی فناوری کالیفرنیا در ۲۹ دسامبر ۱۹۵۹، مدت ها قبل از از فناوری نانو استفاده شد. فاینمن در صحبت های خود فرایندی را توصیف کرد که در آن دانشمندان می توانند اتم ها و مولکول های منفرد را دستکاری و کنترل کنند. بیش از یک دهه بعد، پروفسور نوریو تانیگوچی در کاوش در ماشینکاری فوق دقیق، اصطلاح فناوری نانو را ابداع کرد.

بخوان  همه چیز درباره ی فناوری نانو و کاربردهای نانو تکنولوژی شرکت شیمی صنعت رشد | 1biti

فناوری نانو تکنولوژی چیست ؟ + تمام فواید و کاربردهای نانو