سیسکو تایید کرد: هک و سرقت اطلاعات توسط گروههای باج افزاری 1 بیتی

کانال techtube خبرهای جالب علمی و تکنولوژی را در زمینههای مختلف سایت 1biti به اشتراک میگذارد. هوش مصنوعی، با سرعت زیادی محبوبیت پیدا میکند؛ بر نحوه زندگی انسانها تأثیر میگذارد و تعامل با مشتریان و تجربه آنها را بهبود میبخشد. به وضوح میتوان گفت که اینترنت اشیا تاثیر بسیاری را در زندگی همه ی کاربران خواهد داشت. در درجهی اول باید مادهی مورد نظر ویژگی ترموپلاستیک از خود نشان دهد؛ به این معنا که مادهی مورد نظر نباید تحت تاثیر فشار و دمای بسیار زیاد از بین رود. این موارد از سیستم اندازه گیری ضربان قلب یا فشار خون گرفته تا سیستم های چک سلامت ضربانساز های مصنوعی و یا سمعک های پزشکی که هرکدام با برنامه های خاص خود کار می کنند.

در موارد پیشرفته تر دستگاه ها سیر درمان و دارو ها و دوز آنها را پایش می کند . این دستگاه ها اطلاعات خود را به دستگاه های پیشرفته ای انتقال می دهند. برای جبران این موضوع، رسانه ها به روش های نامناسبی نظیر مطالب کلیک خور، اخبار جعلی و زرد و اطلاعات غلط متکی شدند تا از جلب توجه مردم سود کسب کنند. نکته دیگر این که برای انتقال اطلاعات بین این دستگاه های مراکز داده ها یا اطلاعاتی نیز موجب صرف انرژی خواهند شد. تا از طریق گوشی هوشمند بتوانید دما و دیگر اطلاعات را چک کنید. LiteOS از تلفن های هوشمند، پوشیدنی ها، اپلیکیشن های تولید هوشمند، خانه های هوشمند و اینترنت وسایل نقلیه (IoV) پشتیبانی می کند. همچنین برنامه هایی در اینترنت اشیا طراحی شده اند که به وسیله آن پزشک می تواند پس از ترخیص بیمار از بیمارستان بیمار خود را تحت نظر داشته باشد. برنامه های اینترنت اشیا “internet of things” می تواند در زمینه های متنوع پزشکی از جمله سیستم “مراقبت از راه دور از بیماران” و “سیستم هشدار دهنده موارد اورژانسی” مورد استفاده قرار گیرد. ۹- در نهایت پیام زیر به نشانه موفقیت شما در انجام تنظیمات اینترنت نمایش داده می شود.

کامپیوترها و سایر دستگاهها از نشانی IP بهمنظور مسیریابی ترافیک داده استفاده میکنند. مایکروسافت، گوگل، سامسونگ، کوالکام، الجی و دیگر کمپانی های فعال در حوزه ی فناوری، تلاش میکنند تا پیش از باقی شرکت ها به یک پلتفرم جامع و هماهنگ برسند. در مقابل ، یادگیری بدون نظارت از یک رویکرد متفاوت استفاده می کند ، جایی که الگوریتم ها سعی در شناسایی الگوهای داده ها دارند و به دنبال شباهت هایی هستند که می توانند برای طبقه بندی آن داده ها استفاده شوند. حسگر های محیطی می توانند آلودگی های موجود در محیط و آب و سایر منابع زیست محیطی را کشف کرده و گزارش کنند. با استفاده از اینترنت اشیا مجموعه ای از فرصت ها و ارتباطات بی حدومرز در خانه، محل کار و سایر فضاهای شهری فراهم می شود. امروزه اینترنت اشیا به عنوان انقلابی در اینترنت به حساب می آید که به دنبال آن مفاهیمی همچون ارتباطات ماشین به ماشین”M2M”، ارتباطات، بیگ دیتا، هوش مصنوعی و غیره به همدیگر نزدیک شده و حجم عمده ای از محصولات هوشمند در ارتباط با یکدیگر به وجود خواهد آورد که بیشتر آنها بدون مداخله انسان و برای دستیابی به اهداف هوشمند سازی صورت می گیرد.

هرچند ما نمیتوانیم تعریف دقیقی از هوش (Intelligence) ارائه دهیم، اما در حقیقت میتوان تمام رفتارهای انسانی از سادهترین تا پیچیدهترین آنها را به هوش نسبت داد، برای درک بهتر این موضوع یک حشره را در نظر بگیرید، پیچیدهترین رفتارهای یک حشره نیز نوع فرایند غریزی بوده و نمیتوان هوشمندی را برای آن در نظر گرفت، یک حشره حتی با وجود بارها تکرار یک عمل باز هم هیچگونه درک و استدلالی از آن نداشته و تنها به صورت غریزی (یا به نوعی از قبل برنامهریزی شده) یک عمل را انجام میدهد، اما در مورد موجود هوشمندی مانند انسان (و گونههایی خاص از حیوانات) امکان کسب اطلاعات و بهکارگیری آنها در سایر موقعیتها و حتی با اهداف گوناگون نیز امکانپذیر است. ممکن است سیستمی تنها به واسطه اطلاعات بیشتری که در حافظه ذخیره کرده است سرعت و دقت بیشتری در پردازش و انجام عملیات داشته باشد پس به این نتیجه میرسیم که هوشمندی ارتباطی با سرعت و دقت در سیستمهای مختلف ندارد.

بخوان  قیمت دریچه تهویه هوا خرید 6 نوع دریچه تهویه هوا ساختمان

زیرا بخش عظیمی از دادههای شبکه عظیم مورد نظر ما، بر روی سیستمهای ذخیره سازی ابری (Cloud Storage) قرار دارد. برای مثال اگر یک شرکت پست جعبهها را بار کامیون میکند باید دادههای خود را به شرکت حملونقل و کارخانهای که جعبهها را دریافت خواهد کرد نیز ارائه نماید. اگر شما هم کنجکاوید تا بدانید این فناوری دقیقاً چیست و چگونه در زندگی روزمره ما کاربرد دارد، خواندن این مقاله را از دست ندهید. در این لیست مشخص شده است که این آسیبپذیریها دقیقاً چه هستند، چطور به وجود آمدهاند، چگونه باید شناسایی و در نهایت برطرف شوند. احتمالا تنها استفاده از چیپهای شناسایی مبتنی بر فرکانسهای رادیویی، موسوم به RFIDرا در ذهن داشت. این بازیگران ظرفیت بیسیم را از دیگر شرکتهای مالک شبکههای سلولی (در نقاط مختلف) اجاره نموده و در اختیار فعالان اینترنت اشیا، مانند فروشندگان دستگاهها، قرار میدهند.

درنتیجه این پیشرفتها، انسانها به طور متوسط در معرض تعداد زیادی انسانهای دیگر قرار میگیرند. هنگامی که یک وسیله نقلیه از طریق ای یو ای آی و به صورت ۴۵ کیلومتری غرب می کند دوربین های چندگانه هزاران تصویر از خود را میگیرند با استفاده از این تصاویر بها زوایای چندگانه سیستم یک مدل 3D با رزولوشن با کیفیت بالا رنگ کامل و تجسم 2D از شاسی را ایجاد میکند. VP می تواند از تجزیه و تحلیل و توصیه AI برای تدوین استراتژی پیروزی استفاده کند. امروزه محدود اینترنت اشیا وسعت بسیاری پیداکرده است، به طوری که حجم وسیعی از زیرساخت های مدیریت انرژی، اقدامات سلامت و مراقبت های بهداشتی، سیستم های خانگی، امور شهری و سلامت و مراقبت های بهداشتی، سیستم های خانگی، امور شهری و سیستم های حمل ونقل را دربر گرفته است. او همچنین بسیاری از مسائلی را که امروزه بشر با آن دست به گریبان است، مانند وابستگی به واردات و صادرات، بحران انرژی، مسائل مرتبط با نفت و… بی تردید انقلابی که اینترنت اشیا در دنیا به راه انداخته به شدت در مدت زمان کوتاهی آثار متعددی در زندگی بشر برجای خواهد گذاشت. رشد فزاینده استفاده از ابزارها و وسایل هوشمند، استقبال چشمگیر از خودروها و خانه های هوشمند تنها بخشی از توسعه اینترنت اشیا و نقش آن در زندگی امروز بشر است که به سرعت محدوده آن در حال توسعه است.

کامپیوترها، گوشی ها، تلویزیون ها، حسگرها، خودروها ،یخچال ها، حتی بسته های غذا و دارو، در این شبکه ی متشکل از اشیا قرار میگیرند. راهکارهای پیچیده و ظریف نمایانگر قدرت فناوری خالقان آن بوده و وبری بسیاری از محصولات مناسب هستند. «تناقض مُوراوِک» (Moravec’s paradox)، بیان میکند که برنامهریزی رباتها برای مهارتهای حرکتی که انجام آنها برای انسانها بسیار آسان است، کاری پیچیده و دشوار محسوب میشود. یک “شی” ممکن است به هر دستگاهی که دارای سنسوری جهت تبادل اطلاعات است، خطاب شود. اما در آینده ای نزدیک بسیاری از کارها و اطلاعات ما از طریق اینترنت و بین افراد مختلف توسط دستگاه های هوشمند رد و بدل خواهند شد.

با این حال مفهوم اینترنت اشیا برای بسیاری از افراد تعریف نشده است. در این میان برخی کارشناسان و مؤسسات فعال در این حوزه بهدنبال کاهش خطرات سیستمهای هوشمند و رفع نگرانی این افراد و در کل جامعه جهانی درباره این فناوری هستند. مدرساش مثل ربات میان وای میسن یه چیزی توضیح میدن (قشنگ معلومه تا حالا جلو دوربین نبودن). در سالهای اخیر محققان روشهایی را توسعه دادهاند که پیوند دوگانهی مقاوم میان کربن و اکسیژن را در دیاکسیدکربن میشکنند. همچنین با تکیهبر بلاک چین میتوان قابلیت توسعه معاملات و همکاری بین پروژهها را نیز فراهم کرد. اغلب اطلاعات بین ما و دوستان از طریق سرورهایی که وظیفه ی باز کردن وبسایت را برعهده دارند و نرم افزارهای ایمیل رد و بدل می شود.

بخوان  خرید و قیمت مرور سریع QRS-تکنولوژی پرتوشناسی سمیه ابراهیمی انتشارات جامعه نگر ترب | 1biti

مجموعهای از کامپیوترها که به یکدیگر متصل هستند و با یکدیگر تبادل اطلاعات انجام میدهند. چون سیستم کنترل هوشمند انبار در هر لحظه از موجودی تمام محصولات باخبر است و حتی کار سفارش را هم خودش انجام می دهد. هر کدام ازین دستگاه هایی که ساخته می شوند نیز باید پس از مدتی با دستگاه های جدیدتر جایگزین شوند. سیسکو (Cisco)، غول حوزه شبکه سیلیکونولی تایید کرد که مورد حمله یک گروه هکر (باج افزار) قرار گرفته و برخی از فایلهای آن شرکت سرقت شده است. خرید زمین، سرمایهگذاری روی آن و ایجاد فروشگاه نیز امکانهای دیگری هستند که در فضای فعلی متاورس وجود دارند.میلاد اصانلو، کارشناس حوزه فناوری، در خصوص تطبیقپذیری چنین توضیح میدهد:متاورس میخواهد فضاهای مختلف را باهم تطبیقپذیر کند؛ برای مثال، اگر یک آواتار در یک بازی دستاوردی کسب میکند، این دستاورد قابل انتقال و استفاده در یک بازی دیگر هم باشد. اینترنت اشیا توجهات قابل توجهی را به دنبال داشته است زیرا ارتباط گسترده و انواع مختلفی از چالش ها و موانع را شامل مقیاس پذیری، امنیت، بیگ دیتا، نیازهایی مانند انرژی و غیره ارایه می دهد.

اینترنت اشیاء در تمامی انواع حمل و نقل شامل هوایی، دریایی، زمینی و ریلی کاربرد دارد. اینترنت اشیاء نیاز به نرمافزاری دارد که از اطلاعات خصوصی و خود ابزار محافظت نماید. ردیابی مرسوله و بار، جمع آوری اطلاعات آماری نظیر زمان ورود و خروج، وزن کالا و مجوزها، شرایط تردد و مسیرهای عبور و مرور به منظور بهینه سازی و ردیابی مرسوله ها از کاربردهای اینترنت اشیاء در حمل و نقل بشمار میرود. کاهش هزینههای عملیاتی، کنترل دقیقتر ورود و خروج کالا، دریافت هشدار در صورت خروج و یا ورود کالا بدون مجوز به انبار، کنترل از راه دور دما، رطوبت و نور درون انبار و یا خودروهای حمل و پخش محصولات از موارد کاربرد این تکنولوژی در صنعت پخش و انبارداری میباشد. با توجه به اهمیت کنترل ورودی و خروجیهای هر انبار و آمار بالای سرقت از انبارها به دلیل حجم و تعداد بالای ورود و خروج کالا، استفاده از امکانات هوشمندسازی انبارها از اهمیت ویژهای برخوردار است.

هوشمندسازی پالایشگاههای نفت و گاز، قرائت کنتور، بررسی وضعیت و سلامت کنتورها، هشدار استفادههای غیرمجاز از مواردی است در بحث توزیع نیرو و انرژی مورد توجه است. برای تمامی کشورها به لحاظ سیاسی و اقتصادی، بحث تامین نیرو و انرژی اهمیت ویژهای دارد. وب ۳.۰ دارای مشخصههای منحصر به فردی است ولی برای این پدید آمده که اینترنت را غیر متمرکز کند. این ماژول از ماژول فرمور ارتباطی، رادیو باند چیپست و UICC ساخته شده است. ماژول فرمور ارتباطی است که یک API را برای اینترنت اشیا فراهم کرده و رادیو باند چیپست را کنترل میکند. این به آن معنی است که راهکارهای ارتباطی که نیازهای ابتدائی را پاسخگو هستند و هزینه کمتری دارند به گزینههای پیشرفتهتر ولی با هزینه بیشتر ارجحیت دارند. حتی درصورتی که نیاز به فایل فیزیکی کتاب داشته باشید، میتوانید در فهرست جهانی (WorldCat) جستجو نمایید تا کتابخانههایی که فایل فیزیکی کتاب مورد نظر را دارند و نزدیک به موقعیت مکانی شما هستند، مشخص شوند.

حافظه محدود: ماشینهای حافظه محدود، گروهی هستند که علاوه بر قابلیتهای واکنشی، امکان یادگیری از دادههای گذشته را نیز دارند. ماشینهای حافظه محدود ماشینهایی هستند که علاوه بر داشتن قابلیتهای ماشینهای واکنشی، کاملاً قادر به یادگیری از دادههای تاریخی خود برای تصمیمگیریهای بعدی هستند. قبلا، تصور مردم این بود که تنها انسانها توسط اینترنت به هم متصل میشوند و از قابلیتهای آن بهره میببرند. از سوی دیگر، موضوع رایانش ابری مطرح است. که انسان به فکر طراحی و ساخت آن بوده است و اینترنت اشیا این موضوع را به واقعیت تبدیل خواهد کرد. فناوری پتانسیل جدیدی برای خودکارسازی وظایف ایجاد می کند و در عین حال هوش تعامل انسان و ماشین را افزایش می دهد. این شبکه های عصبی هستند که رایانه ها را قادر به انجام اعمالی از قبیل درک گفتار می کنند.

بخوان  معرفی نانو تکنولوژی | 1biti

وظیفه ی این پروتکل ها این است که تعامل و یکپارچگی کامل اشیای مجازی و فیزیکی جهان پیرامونمان را تضمین کنند. این کلمه از عبارت “The Internet of the Things” برگرفته شده است. ↑ “What to Expect From Apple’s Neural Engine in the A11 Bionic SoC – ExtremeTech”. ↑ Characterization of Proposed Standards. ↑ “How GPU came to be used for general computation”. ↑ ۲٫۰ ۲٫۱ Romano, Benjamin (September 4, 2013). “Paul Allen Hires Oren Etzioni for New Artificial Intelligence Push”. انتقال اطلاعات از طریق وای فای، بلوتوث و ایمیل مثال هایی از نحوه برقراری دستگاهها به همدیگر است. شرکت طلوع آرین هوشمند با قابلیت ارائه راهکارهای مبتنی بر اینترنت اشیاء (Internet of Things) بر پایه تجهیزات ایمن و پرکاربرد این صنعت، گامی بلند در گسترش و بکارگیری اینترنت اشیاء در صنایع مختلف برداشته است. بیشتر سیستم های هوشمند که اکنون استفاده می شوند برنامه های رایانه ای هستند. ارتباط دستگاههای اختصاصی از طریق ارتباطهای دارای مصرف انرژی کم مانند بلوتوث و ZigBee صورت می پذیرد. با این حال، این هواپیماها مجبور خواهند بود در فضایی مملو از هواپیماهای کوچک و بالگردهای پزشکی پرواز کنند. علاوه بر امکانات صرفهجویی و کنترل مصرف، قابلیت بهینه سازی روشهای توزیع نیز از طریق ویژگیهای IoT امکانپذیر خواهد بود.

خردهفروشی: ویژگیهای خرید مجازی که توسط Retial AI ارایه شده، مبتنی بر پیشنهادها مناسب و کمک به مشتریان در خرید محصولات مناسب است. نکته اصلی که در مورد این تحلیلها وجود دارد، ناتوانی آنها در تشخیص و یا پیش بینی شکل گیری غول های بعدی است. بسیاری از مفاهیم در طراحی زبان برنامه نویسی و روش شناسی که اکنون در علوم رایانه عمومیت دارد، از برنامه نویسی هوش مصنوعی نشأت گرفته اند. در اروپا برنامه افق ۲۰۲۰ منابع مالی برای نرمافزار اینوی را تأمین کردهاست، نرمافزاری که طراحی شدهاست تا به روزنامه نگاران برای شناسایی اسناد دیپ فیک کمک کند. یکی از بهترین ابزارها برای سنجش سرعت وایفای و مقایسه آن با سرعت اینترنت، نرمافزار Wi-Fi Utility است که هر دو سرعت را به طور جداگانه به شما نشان میدهد. و از طریق ترکیبی از تکنولوژیهای ارتباطی زمان خود” بهطور مثال زمانی RFID و زمانی Wi-Fi “با یکدیگر به تبادل داده بپردازند. در این تکنولوژی به هر چیز یک شناسه “ID” منحصر به فرد و همچنین یک IP”” تعلق میگیرد که بتواند داده ها را برای پایگاه داده مشخص شده ارسال کند. براساس آخرین اخبار منتشرشده درباره اینترنت اشیا، شرکت آمریکایی« سوارم » قصد دارد با ارسال ۱۵۰ ماهواره کوچک (Spacebees) شبکه ارتباطاتی جهانی برای اینترنت اشیا فراهم کند.

دنیایی را تصور کنید که در آن بتوان یخچالتان را طوری تنظیم کنید که وقتی تعداد تخم مرغهای داخلش به دو عدد رسید، به صورت خودکار سفارش خرید تخم مرغ به فروشگاه نزدیک خانه تان ارسال شود! به طور مثال دستگاه هایی می توانند میزان آب دهی به گیاهان و درختان را طوری تنظیم کنند که در مصرف آب صرفه جویی شود و گیاه به مقدار نیازش آب دریافت کند. تنظیم زمان باز و بسته شدن کرکرههای پنجرهها برای کنترل نور طبیعی، زمانبندی آبیاری گیاهان و تغذیه، تنظیم سیستمهای صوتی و تصویری برای ساکنین مانند سالمندان و یا حیوانات خانگی، سیستم اعلان حریق، سیستمهای گرمایشی و سرمایشی از موارد استفاده در صنعت ساختمان سازی میباشد. زیرا وقتی مرورگر خود را باز می کنید هر صفحه بارگیری می شود.