معرفی نانو تکنولوژی | 1biti

استفاده از طیف نانوتکنولوژی در زمینه های الکترونیک, پزشکی و نوری و همچنین زیست شناسی, محاسبات, ارتباطات و مهندسی شامل می شود. دولت از پروژه هایی با هدف پیشبرد فن آوری نانو از طریق تاسیس موسسه ملی نانوتکنولوژی حمایت می کند. “نانوساختن” همچنين در طراحي و ساخت مواد سبک‌وزن، پرقدرت و مقاوم در برابر حرارت، موردنياز براي هواپيماها، راکت‌ها، ايستگاههاي فضايي و سکوهاي اکتشافي سياره‌ا‌ي يا خورشيدي، تعيين‌کننده است. همچنين استفادة روزافزون از سيستمهاي کوچک‌شدة تمام خودکار، منجر به پيشرفتهاي شگرفي در فناوري ساخت و توليد خواهدشد. اين مساله با توجه به اينکه محيط فضا، نيروي جاذبة کم و خلا بالا دارد، موجب توسعة نانوساختار ها و سيستمهاي نانو – که ساخت آنها در زمين ممکن نيست- در فضا خواهدشد. “بررسی و تحلیل چگونگی بهره‌گیری از فناوری نانو در توسعه معماری پایدار”.

۳- دوام‌پذيري منابع: کشاورزی ، آب، انرژي، مواد و محيط زيست پاک:

توجه داشته باشید که لیست کردن خواص تمامی نانو مواد و نانو ذراتی که روز به روز در تحقیقات دانشگاهی بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود، امری غیر ممکن است. منظور از آبگریزی این است که سطح مذکور خیس نمی‌شود و مولکول‌های آب روی آن شکل کروی به خود گرفته و به راحتی سر می‌خورند. اخیرا در بازار‌های تجاری تبلیغات نانو پوشش‌های آبگریز برای بدنه‌های خودر و لباس‌ها مشاهده می‌شود. اغلب برای تولید نانو پوشش‌ها از سیستم‌های لایه نشانی به کمک پلاسما استفاده می‌کنند. دقت کنید که متاسفانه در تجارت و بازار با عبارت‌هایی مواجه می‌شویم که اساساً از لحاظ علمی اشتباه هستند. به عنوان مثال شاید عبارت «جوراب‌های نانو» را زیاد شنیده باشید؛ از این عبارت اینگونه برداشت می‌شود که اندازه و مقیاس جوراب در حدود نانومتر است!

بخوان  چگونه با یک بودجه کم یک اینترنت شگفت انگیز بدست آوریم

تصویربرداری فناوری نانو تکنولوژی

طرح ملی نانوتکنولوژی انتظار دارد که کاربردهای تجاری جدیدی در صنعت داروسازی از جمله سیستم های پیشرفته تحویل دارو, درمان های جدید و تصویربرداری در بدن توسعه یابد. به لطف نانوتکنولوژی, انواع زیادی از حسگرهای شیمیایی برای کشف یک ماده شیمیایی مجله خبری 1 بیتی خاص در سطوح بسیار پایین برنامه ریزی شده اند و این قابلیت برای سیستم های نظارت و امنیت در آزمایشگاه ها, مکان های صنعتی و فرودگاه ها ایده آل است. در جبهه پزشکی, برای تشخیص دقیق سلول ها یا مواد در بدن نیز می توان از آن استفاده کرد.

مایع چیست؟ – تعریف و خواص حالت مایع به زبان ساده

برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید. این مقاله در همکاری با شرکت اسنوا تهیه و در دیجیاتو منتشر شده است. جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید. اجازه می دهید کنترل بهتری نسبت به زمان بندی و توزیع داروها به بافت داشته باشد و برای انکولوژیست ها ها برای ارزیابی چگونگی عملکرد آن ها برای انکولوژیست ها آسان تر باشد.

  • ما می توانیم در اینجا ببینیم که تأثیرات عظیمی که کار در مقیاس بسیار کوچک بر جهان ما می گذارد.
  • همچنين استفادة روزافزون از سيستمهاي کوچک‌شدة تمام خودکار، منجر به پيشرفتهاي شگرفي در فناوري ساخت و توليد خواهدشد.
  • اعضاء هیئت عملی فعال در فناوری‌نانو نیز در سال ۱۳۸۳، ۲۴۴ نفر بودند که این رقم در پایان سال ۱۳۹۶ به ۲۴۵۰ نفر رسید.
  • هر چهار تای این روش ها آسیب به بافت های طبیعی و گاهی از بین بردن کامل سرطان را به خطر می اندازند.
  • محصولات نانوی ایران در سال ۹۶ به ۴۷ کشور دنیا (عمدتاً در آسیا و اروپا) صادر شده‌است.
بخوان  نحوه دریافت اینترنت برای کمتر از 100 دلار

نانو سیستم های سنتز شده از مواد آبی و معدنی در بخش داروسازی به منظور کاربردهای بیوپزشکی توجه زیادی را به خود جلب کرده است. فناوری نانو در ساخت لوازم پزشکی منجر به تولید لوازمی با کارایی بالاتر و ساختار مناسب تر شده است. سیلیکون کربید از نانو کریستال های سبک با مقاومت بالاست که با اعضای بدن انسان نیز سازگاری دارد. ساخت دریچه های مصنوعی قلب با نانو ذرات بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این کاربرد ها شامل ساخت تجهیزات تا تشخیص روش های درمانی برای بیماری های مختلف می شود.استفاده از نانو ذرات ها در داروهای پزشکی امکان جذب آن ها را ساده تر از گذشته کرده است.

http://118amoozesh.ir