به‌روزرسانی پیام‌های Google می‌تواند یک تغییر دهنده بازی برای برنامه‌های پیام‌رسان باشد – در اینجا دلیل آن است

راستش را بخواهید، چه کسی می داند؟ ما شک داریم که اپل هرگز بخواهد با دیگران خوب بازی کند. بارها پیشرفت های گوگل را رد کرده است RCS (خدمات ارتباطی غنی) در iOS. حتی حاضر است به‌جای تضعیف امنیت آن، iMessage را از آیفون‌های بریتانیا بیرون بکشید. مطمئناً، جریمه هنگفت اتحادیه اروپا می تواند نظر اپل را تغییر دهد یا ممکن است آن را به سادگی به عنوان هزینه انجام تجارت در اروپا بپذیرد.



منبع

ممکن است به زودی در دنیایی زندگی کنیم که در آن پلتفرم های پیام رسان بزرگ بتوانند به طور یکپارچه با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. گوگل در حال برداشتن اولین قدم به این دنیای جدید است و این هفته اعلام کرد که از استاندارد امنیت لایه پیام (MLS) با برنامه هایی برای گنجاندن این پروتکل در برنامه پیام های خود پشتیبانی می کند.

همانطور که قبلاً گفته شد، Google Messages روزی از پروتکل رمزگذاری جدید پشتیبانی خواهد کرد. علاوه بر به‌روزرسانی، این شرکت پیاده‌سازی MLS خود را در «پایه کد اندروید» منبع باز خواهد کرد. این می تواند منجر به این شود که توسعه دهندگان زمان آسان تری را برای گنجاندن MLS در نرم افزار خود داشته باشند – البته اگر آن را بپذیرند. در حال حاضر، گوگل تنها برندی است که ما از اعلام پشتیبانی آن آگاه هستیم. موزیلا یک پست ارسال کرده است نوعی فریاد تجمع به وبلاگ خود MLS را “استاندارد اینترنت” می نامید، اما به نظر نمی رسد فایرفاکس توسعه دهنده قصد دارد آن را به مرورگر خود اضافه کند.

بخوان  زمین در ۵ سال آینده می‌پزد

هزینه انجام تجارت

یک خط در پست وجود دارد که به نظر ما بسیار جالب بود. گوگل می گوید که «قویاً از تلاش های نظارتی حمایت می کند [requiring] قابلیت همکاری برای پلتفرم های بزرگ پیام رسانی سرتاسر. مانند 9To5Google در گزارش خود اشاره می کند، این می تواند اشاره ای به این باشد قانون بازارهای دیجیتال، قانونی که سال گذشته توسط اتحادیه اروپا تصویب شد و از شرکت های فناوری خواست تا “سطح قابلیت همکاری بین خدمات پیام رسانی” را افزایش دهند. و اگر آنها رعایت نکنند، متخلفان “ممکن است تا 20 درصد” از درآمد جهانی را برای تخلفات مکرر جریمه کنند.

گوگل ادعا می کند که MLS “کارایی عملی را در بین سرویس ها و پلتفرم ها فعال می کند”. در ادامه می‌گوید که این پروتکل «به اندازه کافی انعطاف‌پذیر است… برای مقابله با تهدیدات نوظهور… [user] امنیت”. تصور کنید که بتوانید با شخصی در واتس اپ تماس بگیرید و سپس از طریق اپلیکیشن پیام رسان انتخابی خود پیامی را برای دوستی در تلگرام ارسال کنید. برای ارتباط با مردم نیازی به پنج برنامه مختلف در گوشی هوشمند خود ندارید و نگران کمبود امنیت نخواهید بود.

گوگل مایل است طبق قوانین جدید بازی کند. حتی مایل است با منبع باز کد MLS آینده خود به سایر برنامه نویسان اندروید کمک کند. اما اپل چطور؟ آیا iMessage از پروتکل پشتیبانی می کند؟

همانطور که گوگل در خود اشاره می کند اطلاعیه وبلاگ امنیتی، یکی از مزاحمت های برنامه های پیام رسان عدم قابلیت همکاری است. هر پلتفرم نظرات متفاوتی در مورد رمزگذاری سرتاسر قوی برای متون دارد. توسعه دهندگان نمی خواهند “استانداردهای امنیتی خود را برای تامین کمترین مخرج مشترک و افزایش هزینه های اجرا” کاهش دهند. اگر آنها این کار را انجام دهند، نتیجه، همانطور که گوگل می‌گوید، «اسپاگتی از میان‌افزار موقت» خواهد بود که به طور بالقوه اطلاعات کاربر را به خطر می‌اندازد. با این حال، هدف MLS این است که یک استاندارد جهانی برای همه باشد. این می تواند راه حلی باشد که این شرکت های فناوری به آن نیاز دارند.

بخوان  کد کم می تواند ظرف چند ماه جایگزین کدگذاری "سنتی" شود

قابلیت همکاری بهتر