یادگیری ماشین و همه چیز در مورد آن 1 بیتی

به لطف پیشرفت تکنولوژی و ساخت تراشههای ارزان و همه گیری اینترنت wireless، میتوان همه چیز، حتی اگر در اندازه یک هواپیما باشد را به بخشی از اینترنت سایت 1biti اشیا تبدیل کرد. اینترنت همه چیز (IoE) یا Internet of Everything که به صورت مختصر به عنوان IoE نیز شناخته میشود، یکی از موضوعات بسیار مورد توجه است که در چند ساله اخیر بسیار به آن پرداخته شده است، اینترنت اشیاء یکی از فناوریهای مبتکرانه و فراگیر است که سبب میشود ارتباطات تحت شبکه بسیار منسجمتر و ارزشمندتر از سابق باشد. اساساً فلسفه که در فناوریهای آینده به کار گرفته میشود، به شکل به کارگیری متفاوت ابزارها، دیواسها و اشیا متصل به هم برای ایجاد یک جهان اینترنتی است.

ژاپن یک بازار مهم اینترنتی است، این بازار مهم دارای سهم خاص خود از موتورهای جستجوی بومی است. تنسنت همچنین یکی از بزرگترین کمپانیهای تولید بازیهای اینترنتی در جهان است. در گام نخست اجرای این پروژه، تا پایان سال 1401 ظرفیت انتقال کشور از حدود 30 ترابیت بر ثانیه به حداقل 60 ترابیت بر ثانیه افزایش خواهد یافت یعنی افزایش دو برابری ظرفیت انتقال در کمتر از 18 ماه. نایب رئیس کمیسیون اصل۹۰ مجلس شورای اسلامی در پاسخ قدس میگوید: کاملاً مسلم است میخواهیم این شبکه را راهاندازی کنیم و برای این منظور هم اعتبارات خوبی در بودجه سال۱۴۰۱ پیشبینی کردیم تا انشاءالله دولت بتواند اجرای شبکه یاد شده را بهخوبی پیش ببرد. سال ۱۳۷۴: در این سال، مجلس ایران تأسیس شركت «امور ارتباطات دیتا» تحت نظر شركت مخابرات ایران را تصویب کرد و مسؤولیت توسعه خدمات دیتا در سطح كشور را به طور انحصاری در اختیار آن شركت قرار داد. اما اگر تکنولوژی بعنوان یک منحرفکننده حواس استفاده شود و به شکل عمده ارتباطات شما تبدیل شود، آنوقت سلامت ذهنی و جسمی شما به اضافه زندگی اجتماعیتان شدیداً تاثیر خواهد گرفت.

در سایت هوشیو شما از آخرین پیشرفت ها، رویدادها و اخبار هوش مصنوعی در سطح ایران و جهان مطلع می شوید، پس مارو دنبال کنید. نخستین کتاب این مجموعه نیز در این راستا در پی نشان دادن نقش تکنولوژی در کانون تحولات اقتصاد سیاسی بینالمللی است. مفهوم اینترنت اشیا، به معنی ارتباط دادن میلیاردها دستگاه (device) فیزیکی که در سراسر جهان اطلاعات را جمع آوری و اشتراک گذاری میکنند، است. در فصل اول با مفاهیم پایه اینترنت اشیا، برد مورد نیاز و پلتفرم های مربوط آشنا خواهیم شد. در ادامه با ما همراه باشید و بدانید اینترنت اشیا چیست و اطلاعات بیشتری در این مورد کسب کنید. امروزه به حجم بی سابقه ای از اطلاعات دسترسی داریم که میتواند دستیاران دیجیتالی هوشمندی را برای ما خلق کنند که با طیف گستردهای از وظایف روبرو هستند و از انتخاب لباس گرفته تا امور مالی و مسائل مربوط به سلامتی به ما مشاوره میدهند. در واقع اتصال تمام دستگاهها به یکدیگر و افزودن حسگرها، باعث میشود که این تجهیزات نوعی هوش دیجیتالی کسب کنند و داده های لحظهای زنده (real-time data) را بدون دخالت انسان به یکدیگر ارتباط دهند.

در دوره ما پروژه ها طوری اجرا میشوند که دسترسی از طریق اینترنت از سراسر جهان باشد. با توجه به این مسئله که دنیای اینترنت و فضای مجازی همواره تحت هجوم انواع هکرها قرار دارد، این سوال پیش میآید که در صورتی که اینترنت اشیا در ساختمان های هوشمند اجرا شود، آیا اینترنت اشیاء ایمن است و آیا قرار دادن بخش گستردهای از محل زندگی خود و همچنین دنیا در دایره اینترنت اشیاء اقدامی عقلانی است؟ از آنجایی که این ماهوارهها در مدارهایی پایینتر در گردش هستند، به شکلی درخشان قابل مشاهده خواهند بود و همین امر سبب نگرانی ستارهشناسان سبب شده است چراکه آلودگی نوری ایجاد شده توسط آنها، مشاهدات نجومی را با مشکل روبرو خواهد کرد و بر این اساس، اسپیسایکس وعده داده است تا راههایی را برای کاهش این آلودگی نوری پیدا کند.

حقیقت این است که هر دستگاهی که متصل به اینترنت است در معرض هکرها است اما برای IoT این مسئله بسیار تفاوت دارد، وضعیت کنونی فناوری، عدم برنامه ریزی مداوم در حوزه امنیت، همراه با هزینه ناچیز ساخت اشیا هوشمند، IoT را بسیار آسیب پذیر. به دهه 50 بازمی گردیم، پدران این شاخه، مینسکی و مک کارتی، هوش مصنوعی را به عنوان هر گونه عملی که توسط برنامه یا ماشینی(دستگاهی) انجام بشود تعریف کرده اند. در واقع صرفا به آموزش تئوریک اکتفا نمی شود و به صورت عملی هم کار را یاد خواهید گرفت. بگذارید کاربرد اینترنت اشیا در محصولات خانه هوشمند را به صورت جامع و کوتاه برایتان شرح دهیم. مثال اینترنت اشیا که در بخش قبل عنوان کردیم تنها نمونهای از کاربرد اینترنت اشیا در خانه هوشمند بود و حوزه های اینترنت اشیاء گستردهتر از این حرفها است. در نهایت به این یکی تغییر هم مثل قبلیها عادت کرده و کلی از آن بهره خواهید برد.

بخوان  QRS تکنولوژی پرتوشناسی با تخفیف ویژه فروشگاه پزشکی مد اسمارت | 1biti

بعد از گرفتن تصمیم نهایی، سیستم خانه هوشمند با اینترنت اشیا آن را به سیستم گرمایشی ارسال میکند. دادههایی که در خانه هوشمند با اینترنت اشیاء باید کنترل شوند عبارتند از دما، رطوبت، حرکت، آب و برق. براساس گزارشی که اوکلا (Ookla)، یکی از شرکتهای متخصص در حوزه تست سرعت اینترنت، منتشر کرده بود، سرعت اینترنت در سال ۲۰۱۷، به طور متوسط، ۳۰ درصد رشد داشته است. نکته: در صورت فعال بودن گزینه Data saver علاوه بر کاهش حجم مصرفی اینترنت، سرعت دانلود و بارگذاری داده ها نیز کاهش پیدا می کند. در این دهه کشور کره با کاهش وابستگی به تکنولوژی خارجی در صنایع سنگین و شیمیایی، تقریبا با استقلال کامل در صنایع سبک روبهرو میشود. تولید زبان طبیعی، نقطه مقابل فهم زبان طبیعی محسوب میشود. با کاهش هزینه تولید حسگرها، اینترنت اشیا، راه خود را در صنعت های مانند، خودرو، سیستم های امنیتی و خانه های هوشمند باز کرده است و پیش بینی میشود که این فناوری در دوره زمانی ۵ تا ۱۰ ساله به بیشترین میزان خود رسد. این موتورهای الکتریکی به صورت کامل از دل خط تولید هواوی بیرون میآیند و میتوانند در کمتر از ۳.۹۸ ثانیه، سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را به راننده هدیه کنند اما به علت مسائل ایمنی و جلوگیری از استهلاک گرمایی، حداکثر سرعت آنها به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

در محیط واقعی مدیریت ما نه تنها نیازمند توصیف کیفی از رفتار سیستم هستیم بلکه نیاز به آنالیز کمی نیز داریم. البته اگر بخواهیم کمی جزئیتر نگاه کرده و دقیقتر بیان کنیم، در واقع این سنسورها (حسگرها) هستند که دادهها را از اشیاء جمع آوری میکنند و در ادامه این محرکها هستند که دستورات لازم را از اینترنت دریافت میکنند. آخرین نسل یخچالهای موجود در بازار، یخچال های هوشمند و مجهز به اینترنت اشیاء (IOT) می باشند. مبحث اینترنت اشیاء، به تمامی تجهیزات محیط زندگی ما که قابلیت اتصال به شبکه اینترنت را دارند و توسط برنامه های موجود در تبلت، و تلفن های هوشمند کنترل و مدیریت می شوند اشاره دارد. این محیط از طریق دستگاهی به نام هدست و عینک واقعیت مجازی قابلدرک و دیدن است.

فصل سوم اضافه کردن IFTTT به پروژه های برای حرفه ای تر شدن آن ها است. اساس ریاضی شبکههای عصبی و الگوریتمهای تغییر تصاویر، اعمال مشابه و مستقلاً موازی ای شامل ماتریسها هستند که باعث شدهاند پردازندههای گرافیکی بهطور روزافزون برای راه اندازی الگوریتمهای یادگیری ماشین استفاده شوند. در صورتی که برای هر کدام از هشدارها و یا اقدامات، به اقدام کاربر نیاز داشته باشد، از طریق یک رابط گرافیکی اطلاعات دریافتی به ابر ارسال میشوند و نتایج، مجددا پردازش و در صورت نیاز تغییر مییابند. در سال 1992 نشان داده شد که پیش آموزش بی نظارت دسته ای از شبکه های عصبی برگشتی می تواند سرعت نهایی یادگیری تحت نظارت مشکلات ترتیبی عمیق را افزایش دهد. برای اولین بار شخصی هلندی سیستم مانیتور کردن محصولات کشاورزی و چهارپایان را از طریق اتصال به اینترنت برای نظارت بر سلامتی آنها توسط کشاورزان و دامداران، راهاندازی نمود. این یخچالهای هوشمند، محصولات خانه و آشپزخانه را دچار تحولی اساسی نموده اند. در ضمن کاربرد دیگری که این حسگرها دارند این است که باعث میشوند شرکت ها درباره محصولات خود اطلاعات بیشتری کسب کنند و از آنها برای ساخت تجهیزات کارآمدتر استفاده کنند.

اشکالات نرمافزاری به صورت منظم کشف میشوند و به دلیل عدم امنیت کم به صورت منظم، مورد حمله هکرها قرار میگیرند. به طور خلاصه، امنیت اینترنت اشیا بسیار ضعیف است. با وجود اینکه حسگرهای متصل به تجهیزات مختلف داده های مهمی را جمع آوری میکنند، مانند کارهایی که شما در خانه انجام میدهید و یا آنچه میگویید و حفظ امنیت آنها بسیار مهم است، اما، امنیت آن تعریفی ندارد. فکر کنید خانه ای که در آن زندگی میکنید هوشمند است و همه چیز از زنگ در گرفته تا اجاق شما توسط سنسورهای مختلف کنترل میشود. هک کردن سنسورهای کنترل دما در یک نیروگاه و یا کنترل خودرو بدون راننده می تواند به فاجعه ختم شود. از جمله طرحهایی که در این کنگره اجرا شدند میتوان به شارژ خورشیدی، کاهش اتلاف مواد چاپی، استفاده دوباره و بازیافت مواد در محل برگزاری و استفاده از علامتهای دیجیتالی و ابزارهای الکترونیکی اشاره کرد.

بخوان  گروه تکنولوژی پرتوشناسی رادیولوژی دانشکده پیراپزشکیمعاونت آموزشی | 1biti

این دادهها با اطلاعات مربوط به میزان دمای هوا محیط بیرون ترکیب میشود و در اختیار سیستم قرار میگیرد؛ سپس سیستم خانه هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیا با بررسی این اطلاعات تصمیم میگیرد که آیا محیط خانه اکنون نیاز به فعالیت سیستم گرمایشی دارد یا خیر، و اگر نیاز دارد، درجه سیستم گرمایش تا چه حد باید باشد؟ IoT و افزودن هوش دیجیتالی در دهههای ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ بود که به صورت جدی آغاز شد، با این حال تاریخچه اینترنت اشیا در سالهای اولیه و به دلیل تراشههای بزرگ، عدم پیشرفت فناوری و نبود شیوه ای برای ارتباط موثر اشیا (objects)، چیزی زیادی برای عرضه ندارد و فقط در این دوره میتوان به vending machine (ماشین خودکار که با انداختن پول در آن جنس بیرون میدهد) اشاره کرد. فرمانداری نیویورک در سال 2009 میلادی فعالیت مشترکی را با شرکت IBM آغاز کرد و به موجب آن مرکز راهکارهای Business Analytics Solution برای ارائه خدمات جامع شهر هوشمند را در اختیار گرفت. خودکار سازی باعث یکنواختی و کنترل فعالیت های روزمره بدون دخالت انسان میشود. هیدروژن تولیدشده از این طریق هیدروژن خاکستری نامیده میشود و اگر CO2 گرفته و توزیع شود، آن را هیدروژن آبی مینامند؛ بههمیندلیل، هیدروژن سبز متفاوت است.

کاربرد دیگر IoT، ارائه محیط تعاملی تر با قابلیت کنترل بیشتر است، ترموستات های هوشمند، سیستم نور خانه، سیستم های امنیتی و بسیاری ویژگی های دیگر باعث میشوند که بسیاری از فعالیت ها را بدون حضور فیزیکی کنترل کنیم. شرکت «گروه مشاوران بوستون» (BCG) که شرکتی مطرح در زمینه مشاوره مدیریت کسبوکار است و در ماساچوست آمریکا فعالیت میکند، به تازگی لیستی از ۵۰ شرکت برتر جهان در زمینه نوآوری منتشر کرده که نام هوآوی در رتبهی ششم این لیست دیده میشود. این توانایی ارسال یا دریافت اطلاعات باعث میشود که اشیا هوشمند باشند. جهان به سمت هوشمند شدن در حال حرکت است و اینترنت هم از آن حالت ساده و کابلی خود فاصله گرفته است و روز به روز به شکلی جدیدتر و گستردهتر بر زندگی ما تاثیر میگذارد. این فناوری بر تجمیع اطلاعات و استفاده از منابع اطلاعاتی مختلف متمرکز است که می تواند زنجیره ارزشمندی از امکانات و اتصالات را در اختیار کاربران قرار دهد. همچنین با برنامهی Internet Speed Meter Lite، میتوانید، نحوهی استفاده برنامههای مختلف از اینترنت را مدیریت کنید. در یک بیان ساده و مختصر و در جهت پاسخ به این سوال که iot چیست، اینترنت اشیا به انگلیسی internet of things یعنی هنگامی که ما چیزهای فیزیکی (اشیاء) اطرافمان را به اینترنت وصل میکنیم.

اکنون میتوانید به جای تکیه بر نقشههای چاپ شده یا پرسوجو در مورد مسیر از Waze، Google Maps یا Apple Maps حتی اپلیکیشن فارسی مانند بلد و نشان را در تلفن خود نصب و استفاده کنید و مسیر مقصد خود را از این طریق پیدا کنید. در کنار تغییرات نرمافزاری، تغییرات سختافزاری نیز در زمینه حسابداری و پرداختهای بانکی روی داده است که میتوان به نصب نرمافزارهای حسابداری بر روی دستگاههای کارتخوان اندرویدی و ثبت خودکار تمام فروشها و مبالغ دریافتی به واسطه نرم افزار اشاره کرد. برای ثبت نام کافیست روی دکمه زیر کلیک کنید. پس از ثبت نام میتوانید فیلم های آموزشی را دانلود کنید. اما سوال دوم پس از پاسخ به اینکه IoT چیست، این است که چه دستگاه هایی شامل IoT میشوند؟

امنیت اینترنت اشیا چگونه است؟ یکی از شکل های جدید، اینترنت اشیا است. در عنوان های قبلی به این سوال که internet of things چیست، پاسخ دادیم؛ در ادامه شیوه کار آن توضیح داده خواهد شد. ترجمه ماشینی، در سادهترین حالت، از جابجایی کلمات یک زبان با کلمات زبان دیگر، برای ترجمه متون استفاده میکند (در این حالت، ترجمه خوبی حاصل نمیشود). در سادهترین عبارت، AI که مخفف هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) است، به سیستمها یا ماشینهایی اطلاق میشود که هوش انسان را برای انجام وظایفی تقلید میکنند و میتوانند بر اساس اطلاعاتی که جمعآوری میکنند، خود را به طور مکرر بهبود بخشند. IoT برای دستگاههایی استفاده میشود که معمولاً انتظار نمیرود اتصال اینترنت داشته، به همین دلیل، کامپیوتر و تلفن هوشمند به طور کلی یک دستگاه اینترنت اشیا محسوب نمیشود؛ با این حال، ساعت هوشمند، لامپ قابل کنترل با موبایل، ترموستات هوشمند و یا سایر تجهیزات مشابه ممکن است به عنوان دستگاههای IoT در نظر گرفته شود. در ضمن کشورهایی مانند انگلستان، اعلام کرده است که انتظار میرود تمام دستگاه ها گذرواژه منحصر به فرد خود را داشته باشند. با این حال عدم برخورداری از بودجه مناسب و ناآگاهی نهادهای مختلف کشور از اهمیت اینترنت اشیاء دو مانع بزرگ بر سر راه توسعه این فناوری و رونق بازار آن در ایران است.

بخوان  متخصص تکنولوژی پرتوشناسی- رادیولوژی در تهران ، بهترین دکتر تکنولوژی پرتوشناسی- رادیولوژی تهران پذیرش24 | 1biti

در این جلسه که به ریاست ابراهیم رئیسی و با حضور سران دو قوه دیگر و دیگر اعضای حقیقی و حقوقی شورای عالی فضای مجازی برگزار شد، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره زیرساختهای شبکه ملی اینترنت توضیح داده و رئیس دولت هم در حضور قالیباف و اژهای، بر ضرورت پیشبرد هر چه سریعتر اهداف شبکه ملی اطلاعات تاکید کرد. درست است که اینترنت اشیاء در حال راهاندازی یک انقلاب در دنیای ارتباطات و اینترنت است؛ اما این انقلاب اصلا چیز بدی نیست و تنها یک تغییر بزرگ است؛ مانند زمانی که کامپیوترها اختراع شدند یا گوشیهای هوشمند پا عرصه گذاشتند. اما امروزه بازاریابان و افراد خبره در حوزه تبلیغات میدانند که کدام قسمت از کارشان مشکل دارد و نیاز به بهبود دارد (یا حداقل میتوانند بفهمند.) این کار به وسیله برنامههای تحلیل و آنالیز وبسایت، فروشگاه آنلاین و صفحات اجتماعی امکان پذیر است. وب سایت خبری هافینگتون تنها در ماه آگوست گذشته ۵/۱۳ میلیون نفر بازدیدکننده را به خودش جذب کرده است که این رقم نسبت به همین زمان در سال ۲۰۰۹ تقریبا دو برابر شده است. هوش مصنوعی ضعیف در دهه گذشته پیشرفت های متعددی را تجربه کرده است که توسط دستاوردهای یادگیری ماشین و یادگیری عمیق تقویت شده است.

با اینکه بسیاری از شرکت ها به حریم خصوصی مشتریان خود وفادار هستند، اما تعدادی از آنها نیز حجم بالایی از درآمد خود را از فروش این اطلاعات به دست میآورند. زمان زیادی طول کشید تا ایسوس بتونه جایگاه فعلیش رو به دست بیاره. Microsoft: غول نرمافزاری جهان که در فهرست سال گذشته در جایگاه 38 قرار داشت، در فهرست امسال جایگاه 51 را به خودش اختصاص داده است. این شرکتهای بزرگ و معتبر که اغلب در سیلیکون ولی یا همان دره تکنولوژی در ایالت کالیفرنیا در ایالات متحده هستند، تا جمعی از بزرگان ثروتمند را تشکیل بدهند. با اینکه گستره اینترنت اشیا بسیار نامحدود است، ولی چند جزء به عنوان اجزای اصلی اینترنت اشیاء شناخته شدهاند. با توجه به اینکه کشور ما از نیروی جوان و متخصص در زمینه IT برخوردار است اینترنت اشیاء در ایران قابلیت بهره برداری و گسترش زیادی دارد؛ از این رو ایران چند سالی است که به کشورهای توسعه دهنده تکنولوژی iot پیوسته است. کل طرح این کابل یک شکست کامل بود و فقط به مدت چند روز از آن استفاده شد. اساساً ، پروتکل آستانه RTS قبل از ارسال بستههای داده بر روی آن ، کانال انتقال داده را پاک می کند. در عین حال نگرانی شما از بابت ایمنی اینترنت اشیا خانه هوشمند خود کاملا منطقی است؛ زیرا در اینترنت اشیا در ساختمان های هوشمند اطلاعات شما به صورت مداوم در حال ارسال به همه سمت است و به همین خاطر است که اینترنت اشیاء راههای بیشتری برای نفوذ و حمله به خانه شما و هر محل دیگری که مجهز به اینترنت اشیا باشد به هکرها میدهد؛ پس باید خیلی با دقت روی سیستم امنیت خانه هوشمند خود کار کنید و آن را در طراحی هر بخش سیستم خانه هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیا خود اضافه کنید؛ بخشهای پنلهای هوشمند، کلیدهای هوشمند، سنسورها و به طور کلی هر کدام از تجهیزات هوشمند خانه.