تکنولوژی چیست؟ بررسی مفهوم Technology به زبان ساده | 1biti

استفاده از فناوری هایی مانند بلاک چین، داده های بزرگ، بیومتریک. خوب، پس ما نوعی درک از معانی مختلفی داریم که «تکنولوژی» می تواند به خود بگیرد. در زیر به برخی از حوزه‌هایی که توسط مزایای تکنولوژیکی مختل شده‌اند نگاهی می اندازیم. در ماه‌های گذشته، من در گفتگوهای زیادی با افرادی که علاقه‌مندی خود را برای انتقال به حرفه فناوری ابراز کرده‌اند، شرکت کرده‌ام. و آن وسیله را با توجه به علم ، شناخت و دانشی که آموخته ایم به عمل تبدیل کنیم. اگر بخواهیم همزادِ دیجیتالی را معنی کنیم باید بگوییم که این مفهوم Digital Twin یک شمایِ مجازی از یک فرایند یا شیء فیزیکی است که به صورت همزمان می‌تواند آن را شبیه‌سازی کند.

  • این سواد شامل استفاده از فناوری برای ارزیابی، ایجاد و ادغام اطلاعات می‌شود.
  • در بیرون نیز، به دلیل اشباع شدن فضای سرمایه گذاری در کشورهای پیشرفته، سرمایه گذاران غربی و شرکتهای بین المللی به همکاری مشترک و سرمایه گذاری در این کشورها راغب بوده‌اند.
  • در این میان یک فرد دارای سواد تکنولوژی ، کمتر در معرض فریب خوردن قرار میگیرد.
  • این گونه ها شامل شامپانزه ها، برخی از جوامع دلفین ها و کلاغ ها می باشد.
  • سیستمی که از فناوری برای دریافت یک ورودی، و سپس تغییر آن با توجه به کاربرد، و تولید خروجی استفاده می‌کند به عنوان سیستم تکنولوژیک یا سامانه فناوری شناخته می‌شود.

تکنولوژی را به تمامی نمی‌توان به منزلۀ ابزار سرمایه‌داری و نظام سلطه تلقی کرد، در عین حال که بی‌تردید تکنولوژی با نظام اقتصاد سرمایه‌داری و نظام سلطه نسبتی دارد. تکنولوژی بخشی از زنده‌گی و جهان کنونی و یکی از عناصر بنیادین قوام‌بخش و تعین‌بخش عالم کنونی ماست. در پدیدۀ تکنولوژی مجله خبری 1 بیتی نیز، درست هم‌چون خود زنده‌گی و همۀ رویدادهای آن و درست هم‌چون خود جهان و همۀ پدیدارهای آن، امری تبیین‌ناپذیر وجود دارد، امری که صرفاً خود را در نوعی رویداده‌گی آشکار می‌سازد. خیلی طول نکشید که انسان ها پی بردند می توان از واگن های چرخ دار برای حمل بار های سنگین استفاده کنند.

بخوان  8 حتی تواناییها برای (انجام) هوش مصنوعی Loss Remarkably Properly

فناوری

او هشدار می دهد که این تکنولوژی ها، چالش های بی سابقه و جدیدی را برای بشر ایجاد می کنند. این نگرانی ها بین فیلسوف های دیگر، دانشمندان و روشنفکران عمومی(مانندFrancis Fukuyama ،Jürgen Habermas ، William Joy وMichael Sandel ) نیز وجود دارد و آن ها نیز مطالبی را در زمینه مسائل مشابه مطرح کرده اند. استفاده از واژه تکنولوژی در طی ۲۰۰ سال گذشته تغییر چشمگیری یافته است. قبل از قرن بیستم، این واژه در زبان انگلیسی متداول به شمار نمی رفت و از آن یا برای اشاره به توصیف و مطالعه هنر های مفید و یا برای اشاره کردن به تحصیلات فنی(مشابه تحصیلاتی که از سال ۱۸۶۱ در MIT ارائه می شد) استفاده می شد. توسینسو مخفف کلمه های Total Single Solutions می باشد و یک مجموعه آموزشی تخصص محور در حوزه فناوری اطلاعات بصورت آنلاین بوده که بیش از ده سال از فعالیت آن به زبان فارسی می گذرد.

حواشی عجیب جشنواره فیلم فجر ! / جولان بازیگران تازه کار در غیاب سوپر استارها ! + عکس بازیگران

از پیراهن‌های هوشمند با قابلیت جمع‌آوری اطلاعات گرفته تا لباس‌های خواب برای بررسی وضعیتِ خواب، کمک به بیمارانِ دیابتی و خطرِ ابتلا به سرطان سینه در زنان فقط بخشی از دستاوردهای این حوزه یعنی لباس هوشمند است. علاوه بر انبوهی از اطلاعات، آن‌ها به ابعاد داده‌ها dimensions of data نیز می‌توانند دسترسی داشته باشند. توجه داشته باشیم وقتی دربارۀ «تکنولوژی» می‌اندیشیم، نمی‌توانیم از تکنولوژی به منزلۀ صرفاً مجموعه‌یی از ابزارها، به منزلۀ امری صرفاً علمی و تکنیکی، به مثابه امری صرفاً اجتماعی، سیاسی یا امری دارای تاثیرات روان‌شناختی، یا… سخن بگوییم. می خوانند هالت اشتله مکانی که مترو یا اتوبوس ایست می کند تا مسافران پیاده شوند.

بخوان  خرید و قیمت دزدگیر هوشمند اماکن تویا Tuya Smart Security System ترب-امن باش

این‌ جانب در طی بیست و اندی سال تجربه در حوزه‌ی اعطای امتیاز تکنولوژی، به عنوان عضوی از سازمان‎های مطرح حوزه‌ی امتیاز تکنولوژی، به عنوان مشاوری مستقل در دو شرکت نوپا و نهایتاً به عنوان استاد دانشکده‌ی بازرگانی فعالیت داشته‎ام. در تمام این سال‎ها، همواره از من خواسته شده تا مرجعی مناسب در مورد اطلاعات پایه‎ای امتیاز تکنولوژی پیشنهاد کنم، ولی من هیچگاه چنین کتابی که تمامی اطلاعات لازم، به شکلی واضح و مختصر در آن منعکس شده باشد نیافتم. لذا در اینجا دیدگاه‎های خود (و بسیاری از دوستان و همکاران خود) را در مورد مبانی فروش یا خرید امتیاز تکنولوژی به شما عزیزان تقدیم می‎کنم. بنابراین، لازم است تا محدودیت های تکنولوژی و به طور کلی تر دانش علمی، به خصوص در مواردی که با عدالت محیطی و مشکلات مربوط به سلامتی سر و کار دارند، پذیرفته شود.

http://118amoozesh.ir