مراقبت از موهای فر؛ همیشه یک مو فرفری جذاب بمانید!

مراقبت از موهای فر؛ همیشه یک مو فرفری جذاب بمانید! موهای فر و مجعد زیبایی خاص خود را دارند و البته طرفداران بسیار! اما در کنار زیبایی و هزار نکته که در پیچش این مو وجود دارد، نگهداری از آنها نیاز به رعایت نکات ویژهای است. برخلاف موهای صاف، موهای مجعد فاقد رطوبت هستند و بهراحتی خشک میشوند. این موضوع، مراقبت از آنها را دشوارتر میکند. میزان فر شدن موهای شما تحتتأثیر فولیکولهای مو است، بدین شکل که موهای مجعد و فر، فولیکولهای بیضی یا نامتقارن بیشتری دارند که البته بستگی به ژنتیک هر فرد دارد. اگر بهدنبال افزایش درخشندگی موهای فر و نکات سالم نگاهداشتن آنها هستید، ما در ادامه برخی نکات مهم برای مراقبت از موهای فر را به شما آموزش میدهیم. روشهای بسیار ساده و طبیعی برای مراقبت از موهای فر وجود دارند که با کمترین هزینه قادر به انجام آن در خانه هستید. این نکات پایه اصلی داشتن موهایی خوشحالت و خوشفرم هستند.

از سوی دیگر، روغن ویتامین E حاوی آنتیاکسیدانهای مختلفی است که از موهای شما در مقابل رادیکالهای مضر محافظت میکنند. ابتدا باید روغن ویتامین E و روغن نارگیل ارگانیک را به نسبت ۱: ۴ آماده کنید. این دو روغن را با هم مخلوط کنید و آن را در یک ظرف دارای در محکم نگه دارید. بسته به طول موهایتان مقداری از مخلوط را بردارید و آن را روی پوست کف سرتان بمالید. آن را به آرامی به مدت چند دقیقه ماساژ بدهید. سپس بعد از ۴۵ دقیقه، موهایتان را کاملا بشویید. این روش را دو بار در هفته برای خلاص شدن از شر موهای فر و وز و صاف کردن مو ها تکرار کنید. موز برای نرم و مرطوب کردن موها بسیار موثر است. ماسک موز تمام مواد مغذی مورد نیاز مو را در بر دارد. این ماسک درخشش را برای موهایتان به ارمغان میآورد و بافت مو را بهبود میبخشد.

بخوان  10 شرکت برتر تکنولوژی در جهان 1 بیتی

به جای این کار باید اصولی را برای مراقبت از مو در این قسمت هم به کار گیرید. نکته اول این است که موهای چتری را باید مستقیم زیر دوش بگیرید و همان طور که در تصویر بالا میبینید، آنها را صاف بشویید. بعد از آن توصیه میکنیم که از کمی موس استفاده کنید و چتریها را به همان حالت رو به پایین با سشوار ملایم (و نه خیلی داغ) کمی خشک کنید. در نهایت با استفاده از یک کلیپس یا گیره مو، چتریها را به یک طرف محکم ببندید تا فر نخورند و بعد از چند دقیقه جهت چتریها را به سمت دیگر تغییر دهید. این کار باعث میشود چتریها بسیار خوش حالت شوند و انعطاف طبیعی و بدون وزی پیدا کنند. یکی از کلیدیترین نکات مراقبت از مو ، استفاده متعادل از شامپوست. بنابراین اگر عادت دارید که با هربار حمام کردن، موهای خود را شامپو بزنید، هر چه زودتر این عادت نادرست را کنار بگذارید.

چرا که یکی از مهمترین قدمها در راه آگاهی در زمینه بهداشت مو، شناخت مو می باشد. تنوع موهای انسان ها در قاره های مختلف و کشورهای جهان بسیار بالاست. از موهای بلوند و کاملا صاف تا موهای فرفری و مجعد. انسان ها خصوصیات پوست و موی خود را از خانواده به ارث می برند. البته این یک دسته بندی کلی است و افراد با نژادهای مختلف ممکن است دارای موهای مختلفی باشند. برای مثال در قاره اروپا که عمدتا مردمان این قاره سفیدپوست هستند، افراد دارای رنگ و نوع موهای مختلفی هستند. و یا در میان نژاد زردپوست افرادی با موهای مختلف تیره و یا بلوند دیده می شود که نشان دهنده تنوع رنگ و جنس موها در این نژاد است. از طرف دیگر سفیدپوستان (برای مثال سفیدپوستان غرب آسیا و یا شمال قاره آفریقا) نیز دارای رنگ موهای مختلف و متفاوتی هستند. از موهای نرم و بلوند تا موهای فرفری و مجعد.

بخوان  همارزِ «sustainable Development»؛ منبع: گروه واژهگزینی