لیست قیمت انواع پاور منبع تغذیه کامپیوتر Power computer

در حدود تعیین شده در استاندارد، در صورت افزایش بار مصرفی خارج از توان حداکثر، منبع تغذیه به صورت خودکار خاموش شود. در صورت به وجود آمدن اتصال کوتاه در هر یک از شاخه های خروجی، منبع تغذیه به صورت خودکار خاموش شود. در حدود تعیین شده در استاندارد، در صورت افزایش ناگهانی ولتاژ در ورودی، منبع تغذیه دچار آسیب جدی نشود.

Power Raidmax RX-450XTB پاور ریدمکس

برق را از یک پریز برق دریافت می کند و جریان را از AC (جریان متناوب) به DC (جریان مستقیم) تبدیل می کند که این همان چیزی است که کامپیوتر به آن نیاز دارد. همچنین ولتاژ را به میزان کافی تنظیم می کند که به کامپیوتر اجازه می دهد بدون گرم شدن بیش از حد کار کند. منبع تغذیه جزء جدایی ناپذیر هر کامپیوتری است و باید به درستی کار کند تا بقیه اجزا کار کنند. درگذشته به هنگام خرید پاور نیاز بود تا به محدوده کارکرد و همخوانی پاور با برق شهری دقت شود اما امروزه پاورها به‌صورت اتوماتیک خود را با برق شهری هماهنگ می‌کنند درنتیجه خرید راحت‌تر شده است.

  • البته قبلا در این راهنما در بخش “محاسبه توان پاور” به تفصیل در مورد این موضوع صحبت کرده‌ایم و در اینجا فقط باید تاکید کنیم که هنگام خرید پاور کامپیوتر چک کردن این مورد از سایر موارد مهم‌تر است.
  • یکی از این سیم‌های مهم، سیم ۵ ولت استندبای است (البته این سیم تا زمانی در سیستم اهمیت دارد که پاور به کامپیوتر متصل و روشن باشد).
  • همیشه در خرید منبع تغذیه به این نکته توجه کنید که حداکثر توان واقعی پاور شما در حدود ۲۰ درصد بیشتر از توان مصرفی سیستم شما باشد زیرا این عامل باعث افزایش کارایی و همچنین ماندگاری سیستم و پاور در شرایط سخت کاری می شود .
  • شرکت ایسوس نقش پیشرو در زمینه قطعات کامپیوتر و سایر دستگاه‌های الکتریکی ایفا می‌کند.
بخوان  کارشناسی تکنولوژی پزشکی هسته ای مرکز مشاوره پدرام | 1biti

در این پاورها، کابل‌های اصلی یعنی کابل 20 یا 24 پین ATX و کابل پردازنده به صورت پیش‌فرض وجود دارند ولی سایر کابل‌ها را می‌توانید خودتان انتخاب کنید. مثلا اگر در کامپیوترتان کارت گرافیک نصب نمی‌کنید نیازی به کابل PCI-E هم ندارید و می‌توانید آن را حذف کنید. همچنین می‌توانید به تعداد درایوهایی که دارید کابل SATA نصب کنید نه بیشتر. مثلا اگر یک درایو HDD و یک درایو SSD دارید تنها به دو کابل SATA نیاز خواهید داشت. این در حالی است که پاورهای غیرماژولار به صورت پیش‌فرض شش کابل SATA دارند که در بیشتر موارد برخی از آنها بی‌استفاده می‌مانند و فقط باعث تجمع بیشتر کابل‌ها داخل کیس می‌شوند. سپس این توان‌ها را با یکدیگر جمع زده و برای احتیاط پاوری خریداری کنید که توانش 50 وات از حاصل جمع توان موردنیاز قطعات کامپیوترتان بیشتر باشد.

دو پاور با توان برابر ممکن است که خروجی‌های متفاوتی داشته باشند پس این نکته حائز اهمیت است به آن کمی توجه نمایید. اکثرا ما انسان‌ها در هنگام خرید کامپیوتر به پردازنده، کارت گرافیک و رم دقت می‌کنیم و کمترین توجه به پاور کامپیوتر می‌شود؛ اما بهتر است این را بدانید که یک منبع تغذیه قوی با توان کافی، عمر قطعات را بیشتر می‌کند. داشتن پاور نامناسب مشکلات عدیده‌ای را ایجاد می‌کند پس به این موضوع حتما دقت کنید. در واقع همین توان است که برای تامین انرژی که سیستم به آن نیاز دارد، نقش مهمی را ایفا می کند که به دو شکل توان واقعی یا Real و توان حداکثر یا Peak بر آن ثبت خواهد شد. در توان واقعی پاور بدون اینکه فشاری را متحمل شود به تامین انرژی می پردازد اما در توان حداکثر این فرایند حدود یک دقیقه طول می کشد.

بخوان  موبایل خود را به واقعیت تبدیل کنید

در آخر تصمیم شما خریدار است که کدام مدل و برند را برای خرید پاور انتخاب کنید. اما کیس های خانگی یا به اصطلاح PC ها اغلب از یک کیس به همراه یک صفحه مانیتور استفاده می کنند. تمام مدل های کیس ها از برق مستقیم استفاده می کنند چرا که کامپیوتر های شخصی برای حمل و نقل ساخته نشده اند. زمانی که شما می خواستید با نیروی برق مستقیم کار کنید برای عمر بیشتر این باتری ها را باید از لپ تاپ جدا می کردید.

توضیحات پاور کامپیوتر