نانو تکنولوژی چه مزایا و معایبی به همراه دارد؟ | 1biti

حتی در مواردی که قابل رویت است, ماهیت تومور – بدخیم یا خوش خیم – و ویژگی هایی که ممکن است به یک درمان خاص پاسخ دهد, باید از طریق نمونه برداری تهاجمی ارزیابی شود. سياستگذاري علم و تکنولوژي (مطالعه موردي نانوتکنولوژي در ايران)، دکتر قاضي نوري. Marvin Minsky تفکرات بسيار باروري داشت که مي­توانست به انديشه­ هاي Feynman قوت ببخشد.

http://118amoozesh.ir

در نتیجه عبارت‌هایی جمعی مانند «فناوری‌های نانو» یا «فناوری‌های ابعاد-نانو» به طیف گسترده‌ای از تحقیقات و کاربردها اشاره دارد که ویژگی مشترک همه آنها «اندازه» است. نانو تکنولوژی یا فناوری ریز ذرات به عنوان یک بخش از علمی کاربردی و تکنولوژی نوین شناخته می شود. موضوع اصلی این فناوری مهار کردن ماده یا دستگاه هایی است که ابعاد آن ها کمتر از یک میکرومتر می باشد. در حقیقت نانو تکنولوژی دانش به مجله خبری 1 بیتی کارگرفتن خواص جدیدی از متریال و سیستم هایی است که در این ابعاد وجود دارند. با استفاده از فناوری نانو مواد تاثیرات فیزیکی جدیدی را به صورت عمده از غلبه خواص کوانتومی بر خواص کلاسیک را از خود بروز می دهد. ماهيت فرارشته‌اي علوم و فناوري نانو به عنوان توانمندي توليد مواد، ابزارها و سيستمهاي جديد با دقت اتم و مولکول، موجب تعريف کاربردهاي بسياري زيادي در عرصه‌هاي مختلف علمي و صنعتي شده است.

ایران طی سال های اخیر توانسته از فناوری نانو به صورت عملی بهره برداری ‌کند و جایگاه جهانی خود در این حوزه را ارتقا دهد، به طوری که در حال حاضر از جایگاه قابل قبولی در میان کشورهای دارنده این فناوری برخوردار است. توجه داشته باشید که تهیه فهرستی دقیق از تمامی کاربردهای نانو غیرممکن است؛ چرا که روز به روز تحقیقات گسترده ای در سراسر دنیا در این زمینه انجام می شود و محققان هر روز به دستاوردهای جدیدی دست پیدا می کنند. فراتر از سهل‌شدن استفادة بهينه از دارو، نانوتکنولوژي مي‌تواند فرمولاسيون و مسيرهايي براي رهايش دارو تهيه کند، که به‌نحو حيرت‌انگيزي توان درماني داروها را افزايش مي‌دهد.رفتار مولکولي در مقياس نانومتر، سيستمهاي زنده را اداره مي‌کند.

بخوان  کاربردهای نانو تکنولوژی در زندگی | 1biti

اعطای گواهی نانومقیاس به ۱۲۶۶ محصول و تجهیز نانو (تا پایان مهرماه ۱۴۰۱)

نانوتکنولوژي تغيير بنياني مسيري است که در آينده، موجب ساخت مواد و ابزارها خواهد شد. امکان سنتز بلوک‌هاي ساختماني نانو با اندازه و ترکيب به دقت کنترل‌شده و سپس چيدن آنها در ساختارهاي بزرگتر، که داراي خواص و کارکرد منحصربه‌فرد باشند، انقلابي در مواد و فرآيندهاي توليد آنها، ايجاد مي‌کند. خدمت فناوری نانو، خدمتی است که برای ارائه آن از علم نانو یا فناوری نانو استفاده می‌شود که می‌تواند شامل بخش‌های تحقیق و توسعه نیز باشد. برای درک تأثیر فناوری نانو بر مویینگی، دو تکه شیشه را فرض کنید که توسط یک گیره در کنار یکدیگر قرار داده شده‌اند.

  • فن آوری های ایجاد شده توسط صنعت نیمه هادی نیز اکنون در ساخت ماشین های ریز مکانیکی کوچک برای سنجش و تحریک استفاده می شود.
  • با وجود اینکه پیشرفت های زیادی که در زمینه فناوری نانو بوجود آمده است ، هنوز هم دانشمندان به بیشتر توانایی های این فناوری شگفت انگیز پی نبرده اند و می توان گفت تنوع کاربردهای این فناوری انقلابی ، از تصور ما بسیار فراتر است.
  • به طور مثال در رویکرد فعلی (درمان مبتنی بر داروها) دارو ها به صورت سیستماتیک عمل می کنند .
  • با زوم بیشتر نیز مولکول‌های ساخته شده از اتم‌های کربن، هیدروژن و اکسیژن قابل رویت هستند.
  • فناوری نانو ممکن است بتواند بسیاری از مواد و دستگاه‌های جدید را با طیف گسترده‌ای از کاربردها در برای مثال نانوپزشکی، نانو الکترونیک، تولید انرژی مواد زیستی و محصولات مصرفی ایجاد کند.

نانو ربات ها برای کاهش خطر و بهبود کارایی نظامی ایده ای تحسین برانگیز هستند که جبران کاهش نیروی انسانی در مواقع ضروری را خواهد کرد. مطالعات نشان داده اند که این روش با موفقیت می تواند برای دستیابی به آلودگی های پراکنده شده در استخرهای زیرزمینی و با هزینه بسیار کمتر از روش هایی که برای تصفیه آب به بیرون از زمین نیاز دارند، استفاده شود. «اشکان ابوالحسنی» دانشجو مقطع دکتری واحد علوم و تحقیقات تهران در رشته مهندسی برق مخابرات، گرایش میدان و امواج است.

بخوان  بررسی تعمیرات و قطعات لیفتراک هلی | توکو لیفتراک

انتگرال سینوس – نحوه محاسبه و فرمول + مثال و تمرین