کاربردهای نانو تکنولوژی در زندگی | 1biti

سلاح‌های اتمی به راحتی ساخته می‌شوند و سلاح‌های جدید نیز تولید می‌شوند. یک احتمال، اصطلاحاً «گلوله هوشمند» است، یک گلوله رایانه‌ای که می‌تواند بسیار دقیق کنترل و هدف‌گیری شود. این تحولات ممکن است یک مزیت برای ارتش و مجله خبری 1 بیتی دفاع از یک ملت باشد، اما اگر نتوان از این موارد محافظت کرد، احتمالا شاهد بروز فاجعه خواهیم بود. امید است که نانوتکنولوژی بتواند مجموعه ارزشمندی از ابزارهای تحقیقاتی و دستگاه های مفید بالینی در آینده نزدیک ارائه کند.

كاربرد تكنولوژي نانو در صنعت ساختمان

به عبارت دیگر مواد در مقیاس‌های حدود نانومتر، خواص فیزیکی متفاوتی نسبت به حالت عادی از خود نشان می‌دهند. دلیل این امر را می‌توان اینگونه پاسخ داد که اتم و مولکول‌های مواد در مقیاس نانو، آزادی عمل بیشتری داشته که این امر روی خواص شیمیایی و در نتیجه خواص فیزیکی آن‌ها نیز تاثیر می‌گذارد. ساختارهای نانو مواد سطح بیشتری را در معرض پیوند با دیگر نانو ذرات قرار می‌دهند، از این حیث یکی از کاربردهای نانو مواد استفاده به عنوان کاتالیزور جهت افزایش سرعت واکنش‌های شیمیایی است.

  • این نوع کار با اتم ها و مولکولهای منفرد، “فناوری نانو شدید” نامیده می شود.
  • این مقاله در همکاری با شرکت اسنوا تهیه و در دیجیاتو منتشر شده است.
  • به این شکل پژوهشگران توانستند از این ترکیبات الگو برداری نمایند.
  • اما این داروها سلول های سالم را به علاوه سلول های تومور می کشند که منجر به اثرات جانبی معکوسی مثل حالت تهوع، ناخوشی، کاهش مو، خستگی، به خطر افتادن عملکرد سیستم ایمنی و آسیب احتمالی به قلب و دیگر اندام ها می شوند.
  • • افزايش توان محاسباتي بوسيلة نانوتکنولوژي، ترسيم وضعيت شبکه های ماکروملکولی را در محيط‌هاي واقعي ممکن مي‌سازد.
بخوان  فناوری ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | 1biti

این در حالی است که جوراب‌های مذکور تنها در میان بافت خود حاوی نانوذرات هستند. تحلیلگران بر این باورند که فناوری نانو به همراه دو علم دیگر به نام های فناوری زیستی و فناوری اطلاعات IT ، سه شاخه علمی هستند که با یکدیگر، موج چهارم انقلاب صنعتی را شکل خواهند داد. علم و فناوري نانو (نانو علم و نانو تكنولوژي) توانایي به دست گرفتن كنترل ماده در ابعاد نانومتري (مولكولي) و بهره برداري از خواص و پديده هاي آن در مواد و ابزارها است. با توجه به پیشرفت سریع و دامنه گسترده علم، فناوری نانو کاربردهایی را به همراه دارد که بشر تاکنون از انجام آن به کلی عاجز بود. در این مقاله سعی شده است نشان داده شود که فناوری نانو – بهره برداری از ماده هنگامی که عمداً در مقیاس بسیار کوچک ساخته شده باشد – چگونه می تواند مزایای بسیار زیادی را فراهم کند، همانطور که هر فناوری مفیدی باید داشته باشد.

تاثیر علم و فناوری نانو بر زندگی بشر

علاوه بر این چنانچه در بحث معرفی فناوری نانو در نمناک بیان شده است ، نانوتکنولوژی به دنبال حذف خطرات مرتبط با ارگانیسم های اصلاح شده است. بنابراین، استفاده گسترده از نانوتکنولوژی منجر به تولید بهتر و بیشتر غذا برای جلوگیری از قحطی شده است که ادعا می کند در بسیاری از کشورها جان خود را از دست داده است. همانگونه که اشاره شد بسياري از کشورهاي پيشرفته و در حال پيشرفت، برنامه‌هايي را براي پشتيباني از فعاليتهاي تحقيقاتي و صنعتي نانوتکنولوژي تدوين و اجرا مي‌نمايند. • مواد زیست سازگار با کارآيي بالا، از توانايي بشر در کنترل نانوساختارها حاصل خواهدشد.

بخوان  نانو تکنولوژی و کاربرد‌های آن در زندگی امروزی | 1biti

http://118amoozesh.ir

با توجه به اهمیت پرورش متخصصان فناوری‌نانو، طی ده سال گذشته در ۲۳ دانشگاه ایران دوره‌های دکتری مرتبط با فناوری‌نانو تأسیس شده‌اند که در آن‌ها دانش‌پژوهان در رشته‌هایی نظیر نانوشیمی، نانوفیزیک، نانومواد، نانوپزشکی و چند رشته مرتبط دیگر تحصیل می‌کنند. تا پایان سال ۹۶، ۳۷۷۰ پروژه دکتری در حوزه فناوری‌نانو به اتمام رسید و ۷۴۰ پروژه نیز در دست انجام بود. در مقطع کارشناسی ارشد نیز بیش از ۱۶۰۰۰ پروژه انجام شد و ۳۴۰۰ پروژه هم در حال انجام بود. اعضاء هیئت عملی فعال در فناوری‌نانو نیز در سال ۱۳۸۳، ۲۴۴ نفر بودند که این رقم در پایان سال ۱۳۹۶ به ۲۴۵۰ نفر رسید.