نانو تکنولوژی چیست؟ شرکت فیدار پودر سرام ویرا | 1biti

یعنی مواد با ابعادی که در اطراف ما به چشم می خورد، خواص فیزیکی مشخصی دارند که برای همه ما شناخته شده است. امروز بشر با یک انقلاب دیگر در تکنولوژی روبروست؛ انقلابی که بسیار وسیع ‌تر و گسترده ‌تر از دو انقلاب کشاورزی و صنعتی بوده است. در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد. امروزه ممکن است به دلیل مشغله ی کاری امکان خرید حضوری و یا حتی مشاهده ی مدل ها برایتان مشکل شده باشد ؛ یکی از سایت های معتبر که امکان خرید اینترنتی را برایتان ایجاد کرده است ،دکورشاپمیباشد . کمپانیچشمه نوراست با قدمتی ۳۰ ساله میباشد ؛ همه ی محصولات این شرکت دارای گارانتی ۱۲ ماهه میباشند، برای مشاهده ی آن ها میتوانید به سایتدکورشاپمراجعه فرمایید. خاصیت آنتی‌باکتریال نانوذرات ZnO و ترکیبات آن از زمان‌های بسیار قدیم شناخته شده است.

معرفی محصولات IDH

برای بیماران تروما (تصادف و ضربه و جراحت شدید) که خونریزی داخلی دارند، روش دیگری برای کاهش میزان از دست دادن خون مورد نیاز است. کریستال های اکسید زیرکونیوم غیر خورنده، مقاوم مجله خبری 1 بیتی و بسیار سخت هستند و در برابر واکنش بدن، سازگاری دارند. از سویی با نانو تکنولوژی می توان فرمولاسیون رهایش دارو در بدن را تغییر داد و مواد دارویی موثرتری را تولید کرد.

  • دلیل این موضوعآزادی عمل اتمها و مولکولهای آنها در این مقیاس ذکر می گردد.
  • و هزاران هزار کاربرد متنوع دیگر در بخش های مختلف زندگی روزمره انسان.
  • تحلیلگران بر این باورند که فناوری نانو به همراه دو علم دیگر به نام های فناوری زیستی و فناوری اطلاعات IT ، سه شاخه علمی هستند که با یکدیگر، موج چهارم انقلاب صنعتی را شکل خواهند داد.
بخوان  تکنولوژی یا فناوری چیست؟ برایتو فروش اینترنتی لوازم التحریر، لوازم تحریر، ملزومات اداری | 1biti

به عبارت دیگر مواد در مقیاس‌های حدود نانومتر، خواص فیزیکی متفاوتی نسبت به حالت عادی از خود نشان می‌دهند. دلیل این امر را می‌توان اینگونه پاسخ داد که اتم و مولکول‌های مواد در مقیاس نانو، آزادی عمل بیشتری داشته که این امر روی خواص شیمیایی و در نتیجه خواص فیزیکی آن‌ها نیز تاثیر می‌گذارد. ساختارهای نانو مواد سطح بیشتری را در معرض پیوند با دیگر نانو ذرات قرار می‌دهند، از این حیث یکی از کاربردهای نانو مواد استفاده به عنوان کاتالیزور جهت افزایش سرعت واکنش‌های شیمیایی است.

با توجه به اهمیت پرورش متخصصان فناوری‌نانو، طی ده سال گذشته در ۲۳ دانشگاه ایران دوره‌های دکتری مرتبط با فناوری‌نانو تأسیس شده‌اند که در آن‌ها دانش‌پژوهان در رشته‌هایی نظیر نانوشیمی، نانوفیزیک، نانومواد، نانوپزشکی و چند رشته مرتبط دیگر تحصیل می‌کنند. تا پایان سال ۹۶، ۳۷۷۰ پروژه دکتری در حوزه فناوری‌نانو به اتمام رسید و ۷۴۰ پروژه نیز در دست انجام بود. در مقطع کارشناسی ارشد نیز بیش از ۱۶۰۰۰ پروژه انجام شد و ۳۴۰۰ پروژه هم در حال انجام بود. اعضاء هیئت عملی فعال در فناوری‌نانو نیز در سال ۱۳۸۳، ۲۴۴ نفر بودند که این رقم در پایان سال ۱۳۹۶ به ۲۴۵۰ نفر رسید.

http://118amoozesh.ir

در ادامه مطلب به صورت کامل مزایا و معایب این علم جدید را بررسی می‌کنیم. نانو تکنولوژی به بهبود چشمگیر و حتی متحول کردن بسیاری از بخش‌های فناوری و صنعت کمک می‌کند. با ما همراه باشید تا با کاربردهای فناوری نانو در عصر حاضر آشنا شوید. بسیاری از مزایای فناوری نانو به این واقعیت بستگی دارد که می‌توان ساختار مواد را در اندازه‌های بسیار کوچک برای دستیابی به ویژگی‌های خاص تنظیم کرد. با استفاده از فناوری نانو، مواد را می‌توان به طور موثری قوی‌تر، سبک‌تر، بادوام‌تر، واکنش‌پذیرتر، رسانای الکتریکی بهتر، در میان بسیاری از ویژگی‌های دیگر ساخت. استفاده ازنانو تکنولوژی در ساخت ابزارهای ابر محاسباتی در مقیاس کوچک یکی از کاربردهای فناوری نانو است که از آن می توان برای ذخیره سازی اطلاعات استفاده کرد.

بخوان  نقد و بررسی ضدآفتاب دور چشم سان سیف Sun Protected + نظرات گل من و تو

كاربرد تكنولوژي نانو در صنعت ساختمان