جهان پسا کرونا و پیشبینیهای دنیای تکنولوژی 1 بیتی

در دهه ۱۹۸۰، سیلیکون ولی به عنوان یک مرکز قابل قبول صنعت رایانهای در سراسر جهان شناخته شد. تا چند سال گذشته ساخت یک سامانه تشخیص تقلب با پنج لایه پنهان تقریبا ناممکن بود ولی امروزه با توجه به قدرت شگفتانگیز توان پردازشی و نیز کلان دادهها این قضیه کاملا تغییر یافته است. می توان استدلال کرد که این امر به بهبود زندگی ما ادامه داده و ما را بیشتر به اطلاعات ، سرگرمی و یکدیگر متصل می کند. وای فای بنابر نظر خیلی ها باعث ایجاد تنبلی و کسالت بین افراد شده است، تا حدودی این حرف درست است چون کارها را نسبت به زمان های گذشته آسانتر کرده است اما این امر به نحوه استفاده اشخاص از آنها هم بستگی دارد.

مهمترین هدفی که فناوری دارد برقراری ارتباطات است که از طریق رسانه های اجتماعی خانواده ها را دور هم جمع کرده است. اتوماسیون در بالاترین قله در آخرین روند فناوری اطلاعات قرار دارد. بنابراین، بیایید نگاهی به آخرین روند فناوری ها در سال 2021 بیاندازیم که در آینده زندگی ما را تحت تأثیر قرار می دهند. آخرین مورد از لیست 11 فناوری برتر سال 2021 Multiexperience قرار گرفته است. بسیاری از شرکت های بزرگ در حال پیگیری این گرایش های فناوری در سال 2021 هستند، مانند Boston Dynamics که تعداد زیادی دستگاه تقویت کننده انسان تولید کرده است که در کارخانه ها و جبهه های جنگ مورد استفاده قرار بگیرند. در سال 1997 ، Wi-Fi اختراع شد و برای استفاده مصرف کننده منتشر شد. تلفن های هوشمند و اینترنت که امروزه از آنها استفاده می کنیم بدون فناوری های ارتباط بی سیم مانند Wi-Fi امکان پذیر نبود. Wi-Fi به قدری برای زندگی شخصی و حرفه ای ما ضروری است که تقریبا کمتر جایی را مشاهده می کنید که به سیستم وای فای متصل نباشند. مثلا امروزه به وسیله وای فای می توان چندین دستگاه را بدون دخالت انسالن با هم ارتباط داد که هر کدام کارهای متفاوت و برنامه ریزی شده ای انجام دهند.

خردهفروشی: هوش مصنوعی قادر به عرضه خدمات خرید و فروش مجازی است که در آنها پیشنهادهای شخصی شده و گزینههای فرآیند خرید به مشتری ارائه میشود. هوش مصنوعی قادر است به دقت باورنکردنی موجود در شبکههای عصبی دست یابد؛ چیزی که درگذشته غیرممکن بوده است. این تلفن همراه با ویژگی های قدرتمند قادر به اجرای هزاران برنامه است. همچنین این کتابخانه برای کار با سایر کتابخانههای گرافیکی از Matplotlib استفاده میکند. ورزش: از هوش مصنوعی برای تصویربرداری از بازیها و به دنبال آن، ارائه گزارشهای سودمند به مربیان استفاده میشود. او تحصیلات در دانشگاه هاروارد را رها کرد و به دنبال رویای خود در آینده رفت. در این راستا به نظر میرسد، پرفسور کارلوس گاسترین استاد دانشگاه واشنگتن راهکاری را در این زمینه ابداع کرده است. او برای بهبود زبان انگلیسی خود آنها را به صورت رایگان در اطراف شهر میبرد و مناطق دیدنی را نشان میداد. شکل نمودار ۷ نشان میدهد که تعداد انتشارات در این حوزه همواره صعودی بوده و از سال ۲۰۱۵، به بعد نیز این روند سرعت بیشتری به خود گرفته است. آنها نشان دادند که جهت گیری واضحی به سمت پذیرش تکنولوژیهای هوشمند و نوآوری دارند.

واقعیت مجازی و واقعیت افزوده پتانسیل بسیار زیادی در زمینه آموزش، توان بخشی، سرگرمی و بازاریابی دارند. در غیر این صورت ممکن است مشکلات زیادی را برای ما ایجاد کند. با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی،در دوران شیوع ویروس کرونا شرکت های صاحب نام و بزرگ امورات و جلسات خود را به صورت دورکاری برگزار می کنند.این مهم در سایه فناوری های بروز است که امکان پذیر است که لازمه آن اینترنت پر سرعت و توسعه فناوری است.مزایای دورکاری برای کارمندان اینگونه شرکت ها زیاد است که از جمله ی آنها می توان به بستن قراردادهای کاری و ارسال مدارک مورد نیاز به صورت آنلاین است.دورکاری این امکان را فراهم ساخته است که افراد با ماندن در خانه هم به قطع زنجیره ویروس کرونا کمک کنند و هم منازل خود را ترک نکنند.با اجرای این گونه طرح ها به طور چشمگیری آمار مرگ و میر کاهش می یابد. اگر شبکهی بین شما و سرور مورد نظر سریعتر یا کندتر باشد، نتیجهی تست میتواند از سرعت ارتباط اینترنتی شما بیشتر یا کمتر باشد (برای مثال سرورهای شرکت ارائه دهندهی اینترنت شما). در بیشتر موارد هوش مصنوعی در قالب یک اپلیکیشن مستقل فروخته نخواهد شد بلکه بهبود عملکرد محصولات مورد استفاده کاربران را به همراه دارد، مانند Siri که به عنوان یک قابلیت، به نسل جدید محصولات اپل اضافه شده است.

بخوان  تنظیمات اینترنت گوشی سامسونگ برای همراه اول، ایرانسل و رایتل 1 بیتی

موبایلهایی که در آخرین نمایشگاه ایفا رونمایی شدند به این ترتیب است: سونی اکسپریا XZ، موتو زد پلی و اچتیسی A9s. درنهایت اینکه این نمایشگاه تاکنون نهتنها نتوانسته خود را در میان نمایشگاههای بینالمللی جای دهد، در خود کشور هم محبوبیت چندانی کسب نکرده است. نمایشگاه بینالمللی CES عبارت کوتاهشده Consumer Electronics Show به معنای نمایشگاه الکترونیک مصرفی است. اما این تکنولوژی جدید تنها به معنای راحتی بیشتر برای تماشای فیلم یا استفاده روزمره از شبکههای مجازی نیست. این سیستم از فناوری اینترنت اشیا (IoT) و بینایی ماشین استفاده می کند که به مشتریان امکان می دهد محصولات را بدون انجام بررسی دستی و به صورت مجازی بررسی کنند. برای انجام تست سرعت، ابتدا نوع تست (فوری یا دقیق) و سرور مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس دکمه شروع تست را کلیک کنید. واقعیت مجازی در ابتدا برای اهداف بازی توسعه یافت ولی اکنون برای آموزش نیز استفاده می شود. سوال مهمی که وجود دارد، این است که چطور می توان از امکانات دیجیتالی برای زندگی بهتر استفاده نمود؟ به کمک این تکنولوژی می توان از، از دست دادن مردم جلوگیری کرد.

همچنین به کمک هوش مصنوعی، فناوریهای مدیریت انبار و طراحی فروشگاه نیز بهبود مییابد. كاربرد عمده دیگر هوش مصنوعی در طراحی ماشین ها به نسبت هوشمند است. اکنون ، 13 سال پس از معرفی آیفون ، بیش از 3.5 میلیارد نفر در سراسر جهان از این تلفن هوشمند استفاده می کنند ، تقریبا نیمی از جمعیت کره زمین. هر شرکت و سازمان بزرگی بر روی بهبود تجربه مشتری و مدرن سازی اقدامات تجاری خود با استفاده از هوش مصنوعی متمرکز شده است. تمام شرکتها به لطف هوش مصنوعی در حال تحلیل رفتار مخاطبان در سطح و مقیاسی هستند که پیش از این قابل تصور نبود. ایفا همواره مکانی بوده برای عرضه اولینها و به همین سبب بهمرور توجه مخاطبان را به خود جلب کرد.

در سال ۱۹۹۳، نیروی دریایی مفتی فیلد (Moffett Field) را به عنوان اسکله برای ذخیره و نگهداری تجهیزات نیروی دریایی خریداری کرد. تسریع کننده : مهمترین عامل در رسیدن یک شرکت به موفقیت دستیابی به نیروی انسانی است. نیروی فضایی ایالات متحده آمریکا در پایگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال خود از سگهای روباتیکی شرکت Ghost Robotics برای گشتهای امنیتی و وظایف دیگری استفاده میکند. چین و آمریکا بلاکچین را برای عملیات های کاربردی استفاده می کنند. در سالهای ۲۰۰۲ و ۲۰۰۴ هم سبیت آمریکا برگزار شد که از ۲۰۰۵ به بعد برپایی آن متوقف شد. صنعت ساخت و ساز هم با تکنولوژیهای جدیدی که امکان ساخت سریعتر، بهتر و ارزانتر را فراهم میآورند، متحول خواهد شد. تقویت انسان، فناوری جدیدی است که کشف می کند چگونه می توانیم از این فناوری برای ارائه پیشرفت های فکری و جسمی به عنوان یک بخش اساسی از درک انسان استفاده کنیم. از دیگر خصوصیات تلویزیون سونی 55 اینچ و تلویزیون ال جی اندازه بزرگ صفحه نمایش آن می باشد که بیشتر افراد از آن به عنوان یک سینمای خانگی استفاده می کنند زیرا قابلیت پخش انواع فرمتهای مختلف مثل کیفیت1080, 720, 480, 4 کا و غیره را دارد و در هنگام پخش دچار هیچ مشکلی نظیر هنگ کردن هنگام پخش، کاهش کیفیت، عدم وضوح تصویر و صدا و غیره در هنگام استفاده نمی شود و بهترین کیفیت و نایابت ترین تصویر و صدا را برای شما به نمایش می گذارد.

آیا اتصال به استارلینک ازطریق گوشیهای هوشمند امکانپذیر خواهد شد؟ اگرچه در فیلمهای هالیوود و رمانهای علمی – تخیلی، هوش مصنوعی به شکل روباتهای انساننمایی که کنترل جهان را به دست میگیرند معرفی میشود، ولی پیداست که امروزه، شکل تکاملیافته این فناوری تا این حد ترسناک یا هوشمند نیست. سلول های خورشیدی مدتی است که مورد استفاده قرار میگیرند ولی بازده بالایی ندارند. شما برای آموزش مدلهای یادگیری عمیق، به دادههای بسیار زیادی نیاز دارید زیرا آنها به طور مستقیم از دادهها آموزش میگیرند. برای بهتر زندگی کردن قطعا نیاز داریم که این فناوری ها رو بشناسیم و زندگی خود را با آن ها طبیق بدیهم. کسانی که مخالف گسترش و تقویت این زیرساختها هستند، الان در بدترین وضعیت خود به سر میبرند بعد از این هم دیگر نمیتوانند با گسترش این زیرساخت مخالفتی داشته باشند. این موضوع نشان داد که چقدر در تکنولوژی این زمینهها خلاء وجود دارد که میتوانیم بر روی آنها کار کنیم. همانطور که در سلاح های خود مختار برنامه ریزی شده برای کشتن استفاده می شود (و حتی مسابقاتی نیز در این زمینه وجود دارد)، AI یا همان هوش مصنوعی می تواند خطرات زیادی را ایجاد نماید.

بخوان  متخصص تکنولوژی پرتوشناسی- رادیولوژی در تهران ، بهترین دکتر تکنولوژی پرتوشناسی- رادیولوژی تهران پذیرش24 | 1biti

دانشمندان مختلفی در طول تاریخ علم راه را برای پیدایش و پیشرفت هوش مصنوعی هموار کردند. آنها کار روی نرمافزار سایت را شروع کردند. هر چه بتوانید مدلها را با دادههای بیشتری تغذیه کنید، دقت آنها افزایش مییابد. در حوزه پزشکی، امروزه تکنیکهای هوش مصنوعی اعم از یادگیری عمیق، طبقهبندی تصاویر و تشخیص شیء (Object Recognition) میتواند با همان دقت رادیولوژیستهای آموزشدیده و بسیار حرفهای، برای شناسایی سرطان در امآرآیها به کار رود. به بسیاری از دلایل دیگر، هوش مصنوعی موفقیت بزرگی در زمینه تولید خواهد بود. یخهای گرینلند به دلیل تغییرات آب و هوایی درحال ذوب شدن هستند و احتمال داده میشود حاوی مواد معدنی گرانبهایی باشند که تا پیش از این توجه چندانی به آنها نشده بود. بنابراین جهان مادی دائماً در حال آفریده شدن است. فناوری با سرعت زیادی در حال تفییر است. آیا شما هم در تلاش هستید که با این سرعت بالای تکنولوژی، خودتان را طبیق بدهید.

در CES امسال نیز اغلب شرکتهای مطرح در حوزه تکنولوژی حضور داشتند و حتی برخی از آنها مانند الجی و سونی و سامسونگ به رسم هر سال پیش از افتتاحیه کار خود را آغاز کردند و با برگزاری نشستها و جلسات مطبوعاتی به معرفی محصولات خود سایت 1biti پرداختند. همچنین در سال ۱۹۳۹، ویلیام هیولت و دیو پاکارد شرکت هیولت پاکارد یا به اختصار HP را در پالو آلتو تاسیس کردند. با گزارشی پیشبینی شده است که میزان بازار جهانی فرآیند رباتیک با رشد 31.1 درصدی تا سال 2025 به 3.97 میلیارد دلار برسد. بنابراین با توجه به مباحث فوق هدف این نوشتار بررسی برخی چالش ها و فرصت های گسترش روزافزون تکنولوژی های اطلاعات و ارتباطات بر جهان کنونی است. این کار با هدف ارتقای بسیاری از فناوریهای مورد استفاده در منازل و محیطهای کاری انجام میشود، از هوش امنیتی (Security Intelligence) گرفته تا تجزیه و تحلیل سرمایهگذاری (Investment Analysis). این نمایشگاه پذیرای بیش از ۳۰۰ هزار بازدیدکننده بود و هدف اصلی آن چگونگی توسعه دیجیتالی اقتصاد و تمرکز بر تجارتهای کوچک بود. او پیشگام تجارت آنلاین بود. تغییرات زیادی مانند اختلالات در بخش های بهداشت، فناوری، علوم، فرهنگ و تجارت ایجاد خواهد شد.

او مثل بسیاری از رهبران کنونی دنیای دیجیتال، پتانسیل نامحدود اینترنت را در بهترین زمان ممکن درک کرد و آن را بنیان کسبوکار خود قرار داد. توانایی روزافزون ما در درک و کنترل مواد در مقیاس کوچک باعث تولید مواد و محصولات جدید در آینده میشود. مشتریانی که به وضوح می دانند اطلاعات شخصی آنها چقدر ارزشمند است، خواستار کنترل آن ها هستند. امروزه ده ها میلیارد دستگاه متصل به اینترنت در سراسر جهان وجود دارد که به ما امکان می دهند کارهای خانه هوشمند خود را مانند روشن کردن چراغ ها انجام دهیم ، بررسی کنیم که چه کسی جلوی درب منزل است و وقتی اتفاقی در خانه اتفاق میافتد به سرعت به ما هشدار می دهد. تلفن های همراه کم حجم بودند و و می توانستید با آنها علاوه بر تماس کمی هم بازی کنید و دسترسی به اینترنت پر سرعت بسیار سخت و خیلی آهسته بود. پخش کننده سی دی و دی وی دی یک سرگرمی جذاب بود .

بخوان  ارزشمندترین برندهای تکنولوژی جهان 1 بیتی

هر سال نمایشگاههایی از این دست برگزار میشوند که هم تولیدکنندگان محصولات و نوآوریهای خود را ارائه کنند و هم مخاطبان از دیدن آنها لذت ببرند. محققان آلمانی روشی را برای شناسایی اختلالات روانی بر اساس حالات چهره ابداع کردهاند که توسط یک برنامه خلاقانه هوش مصنوعی تجزیه و تحلیل میشود؛ این برنامه جدید هوشمصنوعی میتواند بین افرادی که تحت تأثیر یک اختلال قرار گرفته یا قرار نگرفته همچنین بین موارد افسردگی و اسکیزوفرنی و میزان ابتلای بیمار به این بیماری تمایز قائل شود. تولید: هوش مصنوعی میتواند دادههای اینترنت اشیای کارخانه را که از تجهیزات متصل به اینترنت به دست میآید تحلیل کرده و میزان عرضه و تقاضای احتمالی را پیشبینی کند.

این شهر در رتبه سی و هفتم پیشرفتهترین شهرهای جهان قرار دارد و این رتبه نسبت به سال گذشته هفت پله سقوط کرده است. شهر سنگاپور پایتخت کشور سنگاپور است که رتبه ششم را در میان برترین شهرهای پیشرفته جهان به خود اختصاص داده است. بلکه قرار است الگوی اینترنت چین را در کشور ایجاد کند. شرکت Chinalysis که داده ها، نرم افزارها، خدمات و تحقیقات را به سازمان های دولتی، صرافی ها، موسسات مالی و شرکت های بیمه و امنیت سایبری در بیش از 50 کشور ارائه می دهد به دلیل توسعه فناوری های مقابله با پولشویی شناخته می شود ، با استفاده از بلاکچین توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. با استفاده از گوشی های هوشمند ، ما می توانیم طیف وسیعی از وظایف را به سادگی و تنها با لمس کردن یک صفحه انجام دهیم. جهان قبلاً شاهد تولید گجت های پوشیدنی هوشمند بوده است. میتوانیم شاهد دستگاههای باشیم که فرامین را به روشهای خلاقانهتر از انسان دریافت میکند.

با گذشت سالها ، وای فای به تدریج سریعتر شد و راه خود را به رایانه ها ، دستگاه های تلفن همراه و حتی اتومبیل پیدا کرده است . هوش مصنوعی با ورود سیری ، دستیار Google و الکسای آمازون پیشرفت چشمگیری کرده است. اگرچه این اولین تلفن هوشمند نبود که ساخته و وارد بازار میشد اما اپل در سال 2007 توانست با ورود به بازار همه چیز را به دست بگیرد. اکنون ما از تلفن های هوشمند برای خرید ، به عنوان یک چراغ قوه و بعضی اوقات حتی برای تماس با مردم استفاده می کنیم. برای نمونه، تعاملات شما با الکسا، Google Search و Google Photos همگی مبتنی بر یادگیری عمیق (Deep Learning) است و هرچه بیشتر از این ابزار استفاده کنید، دقت آنها بیشتر میشود. به عنوان یک ارائه دهنده اخبار پیشرفته فناوری (Tech)، وظیفه ما این است که شما را با آخرین روند فناوری ها به روز کنیم.

با استفاده از هوش مصنوعی و تحلیل رسانه های اجتماعی از طریق الگوریتم های موجود می توان به اهداف مشخصی رسید. این گفته این باور را به وجود می آورد که یادگیری ماشینی و دیگر زیر مجموعه های هوش مصنوعی اساسا یک فرایند «حافظه محور» هستند و داشتن مقدار بی نهایت حافظه (یا حداقل حجم بالایی از آن) می تواند سبب ایجاد بالاترین حد پیچیدگی شود که با کمک آن با استفاده از الگوریتم ها می توان هر مسئله ای را حل کرد. با استفاده از هوش مصنوعی می توان تمام اتفاقات روزانه یک شخص را تحلیل و بررسی کرد. گوشت از ترکیبی از اتم ها و مولکول ها که به شکلی خاص کنار هم قرار گرفته اند تشکیل شده است، اگر بتوان آن اتم ها و مولکول ها را دقیقا به همان شکل کنار هم گذاشت، می توان گفت گوشت تولید کرده ایم. امروزه می توان خیلی از چیزها را هوشمند ساخت. هوش مصنوعی میتواند اتوماسیون، پلتفرمهای گفتوگو، روباتها و ماشینهای هوشمند را با مقادیر انبوهی از دادهها ترکیب کند.