۲۰ گیاه زینتی همیشه سبز در خانه

هر سال در سراسر جهان میلیونها عدد از برگ این گیاه زیبا برای تزئین دسته گل در مراسمهای مختلف استفاده میشود. یکی از گل های پر طرفدار در بین گل های زینتی گل یخ می باشد. آنها به دلیل جثه بزرگ و زیبایی که در هر کجا کاشته و رشد می کنند بسیار محبوب هستند. در ماه های آوریل و مه گل های آبی زیبایی می دهد، برای زنبورها جذاب هستند و در خاک مرطوب و با زهکشی خوب در سایه رشد می کنند. بخش بزرگی از این گیاهان دارای مزیت بهبود هوای تنفسی در اطراف خود هستند، این به این دلیل است که تمام موارد بد را جذب می کنند و آن را فیلتر می کنند تا بتوانند اکسیژن تمیز و خالص را دفع کنند. این علائم در انسان و حیوان مشترک است؛ درنتیجه گیاه را باید از کودکان و حیوانات خانگی دور نگه داشت. آویزان کردن گیاه از سقف با فاصله مناسب از زمین روش مناسبی برای دور نگه داشتن گیاه سمی پوتوس از کودکان و حیوانات خانگی است. گل فلامینگو در رشد حداکثری خود دارای ارتفاعی در حدود 36 الی 55 سانتی متر خواهد بود و در صورتی که گیاه به نور غیر مستقیم خورشید دسترسی داشته باشد رشد مناسبی داشته و گلدهی مجدد در آن ترغیب می شود.

برخی دیگر از گیاهان زینتی به دلیل عطر مطبوع و یا اثر بصری که به افرادی که آنها را مشاهده می کنند، کمک می کند تا احساس بهتر و آرامش بیشتری داشته باشند، در رفاه افراد مفید هستند. از سوی دیگر، اگر تعداد پیسانکاها زیاد شده باشد، زنجیرها محکم میشوند و نیکی تا یک سال دیگر بر شر پیروز میشود. اجرای این طرح به عنوان یک فعالیت تولیدی، ضمن اینکه گامی به سوی افزایش توان تولید و صادرات کشور در بخش محصولات کشاورزی به شمار می رود، می تواند بسترساز اشتغال به کار نیروهای متخصص (خصوصاً در علوم کشاورزی) و فاقد تخصص گردد. معمولا به عنوان شناخته شده است گیاهان زینتیآنها نه متعلق به خانواده ای هستند و نه انواع خاصی از گیاهان هستند، در واقع به آن دسته از گیاهانی گفته می شود که به عنوان یک جاذبه بصری در باغ ها و یا فضاهایی که تصمیم داریم در آنجا داشته باشیم رشد می کنند. بعضی از گونه های این گیاهان حتی در اتاق هایی که هیچ پنجره ای هم ندارد به خوبی رشد می کنند. لازم به ذکر است که بوته هایی وجود دارند که می توانند به اندازه یک باشند درخت از نظر اندازه کوچک هستند، بنابراین به دلیل قد و زیبایی که به مکانی که در آن قرار دارند از محبوبیت خاصی برخوردار هستند.

ـ برخی از گیاهان سمی ذکر شده با گروهی از گیاهان آپارتمانی بیخطر شباهتهای ظاهری دارند. گیاه آپارتمانی فیلودندرون نیز سمی است و مانند گیاهان سمی ذکر شده دارای مقادیر بالایی از اگزالات کلسیم نامحلول است. در ایران گیاه پاپیتال یکی از گیاهان آپارتمانی محبوب به شمار میرود. مد و فشن یکی از موضوعات بسیار جذاب برای خانمها و البته برخی از آقایان است. بلعیدن مقدار زیادی از گیاه در انسان یا حیوان نیز علائمی مثل استفراغ و اسهال را به همراه دارد. در صورت بلعیدن قسمتی از برگ گیاه سیکاس رولوتا علائمی مثل استفراغ، اسهال، تشنج، فلجی، کما، تشنگی، افزایش ادرار، زرد شدن پوست و لثهها و کبودی ظاهر میشوند. نگهداری و پرورش این گیاه در خانه ممکن است برای کودکان یا حیوانات خانگی خطرناک باشد؛ چرا که جویدن یا بلعیدن قسمتی از ساقه و برگ گیاه موجب علائم آزار دهندهای میشود. این گیاه ممکن است تا ۲۰ متر هم رشد کند. البته در موارد شدید میتواند مسمویت ایجاد کند. افرادی که به این دو ماده حساسیت داشته باشند، پس از جویدن قسمتهای مختلف گیاه علائمی مثل سوزش شدید گلو و دهان را احساس خواهند کرد. برای انتخاب این لیست فاکتورهایی مثل میزان درآمد، تخصص مورد نیاز، سرمایه اولیه و میزان موفقیت را مدنظر قرار دادهایم.

بخوان  مرور سریع QRS تکنولوژی پرتوشناسی | 1biti

اکثر گونههای این گیاه قادر به رشد در سایه هستند. طبیعتا در گلدان به دلیل فضای اندک برای رشد ریشه، ابعاد گیاه کنترل خواهد شد. سیکاس به دلیل رشد کم گیاهی نسبتا گران و از نظر زیبایی گیاهی لوکس و تشریفاتی به حساب میآید که زینتبخش سالنهای بزرگ، مکانهای تجاری و خانههای اشرافی است. این بنا پس از انقلاب اسلامی، در سال ۱۳۷۲ به عنوان موزه ظروف معرفی گردید و در اواخر سال ۱۳۷۴ به نهاد ریاست جمهوری تحویل داده شد. در ادامه به معرفی سمیترین و خطرناکترین این گیاهان آپارتمانی خواهیم پرداخت. این گیاه آپارتمانی طبق مطالعات ناسا جزء گیاهان تصفیه کننده هوا معرفی شده است. طبق تاریخ، اولین مردمانی که از گیاهان برای مصارف تزئینی استفاده کردند، ایرانیان بودند که تصمیم گرفتند محل سکونت، کاخ ها، باغ ها و محیط های رایج خود را با انواع مختلف گیاهان زیبا کنند که جلوه بصری منحصر به فرد و بسیار دلنشینی ایجاد می کرد. وجود باِغ گیاهشناسی با چند صد گونه گیاهی نایاب و موزه جانورشناسی و کاخ سلیمانیه و هم چنین گروهها و رشتههای مختلف در زمینه کشاورزی و منابع طبیعی و محیط زیست در این دانشکده اهمیت و اعتبار خاصی به این دانشکده بخشیدهاست. این تنوع میتواند شامل سایههای رنگ بر روی برگها، مدل گلها، میوهها، مدل ساقهها، برش برگها و حتی خالهای مختلف بر روی برگها باشد.

دانه گیاه متمایل به رنگ قهوهای و تا حد زیادی سمی بوده، ریسین یک پروتئین بسیار سمی است که در دانههای کرچک وجود دارد. آنها این بدان معنی است که آنها را به همه آن دسته از گیاهانی می شناسند که به عنوان عنصر تزئینی برای یک فضای تمام شده چه در فضای باز و چه در داخل یک مکان یا خانه استفاده می شود. به طور کلی گیاهانی با گل هایی با این خصوصیات بسیار رایج و پرطرفدار هستند، زیرا هر سال گل ها از همین پیاز متولد می شوند، گل و ساقه آن با رسیدن فصل زمستان خشک می شود، در حالی که پیاز باقی می ماند، از همان جایی که همان پیاز است.

این گیاه قادر است سمومی مانند فرمالئید، زایلن و تولوئن را از هوای محیط بزداید. به طور کلی گیاهانی که در این گروه قرار می گیرند، گیاهانی هستند که در طول سال به طور کامل با چرخه زندگی خود مطابقت دارند. گل پپرومیا دارای رنگ زرد یا سفید است که در اوایل بهار تا اواخر پاییز دیده می شود. برگ های گیاه آپارتمانی پوتوس به شکل قلب بوده و طیف رنگ های آنها از سبز تا زرد متغیر است. به طور کلی، اینها یکی از پرکاربردترین ها هستند، به خصوص در فضاهای باز مانند پارک ها، باغ های بزرگ، پاسیو، میدان ها و غیره. اسپاتی فیلوم یکی از گیاهان محبوب آپارتمانی است که در تصفیه هوای محیط نقش بهسزایی دارد. شربت ضد سرفه “پروسپان” از عصاره این گیاه گرفته شده است.

بخوان  با این نکات اینترنت خود را تقویت کنید

به طور کلی از این نوع گیاهان برای زیباسازی و یکنواختی به خاک استفاده می شود، علاوه بر این به دلیل ایجاد حس طبیعی به خاک محل یافتن آن ها بسیار معروف هستند. همچنین علاوه بر آب، نیاز به نور فراوانی نیز می باشد مثلا در پاسیو خانه بهترین مکان برای این گیاه می باشد. گل های آپارتمانی کم نور را برای آپارتمان با پنجره های جنوبی انتخاب کنید. نوک شاخه ها را نباید کوتاه کرد، مگر اینکه صدمه دیده باشند. یکی از سادهترین و زیباترین گیاهان آپارتمانی از جهت نگهداری بنفشه آفریقایی است؛ به همین خاطر به این گیاه عروس گیاهان آپارتمانی هم میگویند، آبیاری بنفشه عمدتاً از طریق زیرگلدانی یا فیتیله انجام میشود، بنفشه آفریقایی به شدت در مقابل خیسشدن برگهای خود حساس است، به هیچ عنوان نباید هنگام آبیاری برگهای آن خیس شود و در صورت همچین موردی حتماً باید با دستمال نرم آن را خشک کرد.

خاک آن نباید دائم مرطوب باشد. و یا اینکه باید تا حد ممکن همیشه مرطوب نگهداشته شود که البته اگر میزان رطوبت آن بیش از اندازه مورد نیاز شود، امکان زرد شدن گیاه وجود دارد و غیره. به آبیاری زیاد حساس است و باید اجازه دهید تا خاک آن کاملا خشک شود تا آبیاری مجدد را انجام دهید. کمبود ذاتی زهکشی در تراریوم باعث پوسیدگی ریشه شده و درنتیجه نیاز به آبیاری کم میشود. در ماه های گرم سال بعد دوباره متولد می شود. است. گونه مورد نظر بومی مالزی می باشد. گل رز را میتوان یکی از زیباترین گل های جهان از این نظر به شمار آورد که دارای محبوبیت خاصی است و طرفداران زیادی در سرتاسر جهان دارد.

نیاز به فضای زیادی ندارد چون هرگز بیش از 45 سانتی متر رشد نخواهد کرد. انها طبق معمولً حدود 90 سانتی متر تا 1 متر درسال رشد میکنند. طبق تحقیقات ناسا گیاه پاپیتال برای تصفیه هوای منزل موثر بهترین گیاهان زینتی است. این گیاه در فهرست 10 گیاه تصفیه کننده هوا در لیست ناسا قرار گرفته است. این روش از خطر مسمویت کودک یا حیوان خانگیتان میکاهد. این گیاه میتواند سم فرمالدئید و بنزن را از محیط بزداید. این دو ماده علاوه بر خاصیت ضد ویروسی، ضد باکتریایی و ضد قارچی به عنوان سم حساسیتزا نیز شناخته میشوند. گیاه زامیفولیا با نامهای متداول دیگری همچون گیاه ZZ، گیاه ابدیت، گوهر زنگبار و نخل زمرد شناخته میشود. همچنین عصاره گیاه پاپیتال به عنوان پاک کننده سموم بدن و داروی ضد سرفه و ضد التهاب شناخته میشود. استفراغ و سرفه پس از جویدن برگهای گیاه اسپاتیفیلوم در گربهها مشاهده شده است. خرید و نگهداری هر یک از گیاهان آپارتمانی سمی ممکن است عواقب جبران ناپذیری به همراه داشته باشد؛ در نتیجه بهتر است گیاهان آپارتمانی خطرناک و سمی را بشناسیم و آنها را از دسترس کودکان، افراد دچار زوال عقل و حیوانات خانگی دور نگه داریم.

بخوان  تراشه الکترونیکی جدید، هوش مصنوعی هوشمندتر و کم مصرفتری را ارائه میدهد 1 بیتی

به هرحال بهتراست گیاه را از دسترس کودکان و حیوانات خانگی دور نگه دارید. خوردن مقادیر بالایی از برگ یا بذر گیاه منجر به آسیب و نارسایی کبد و حتی مرگ میشود؛ بنابراین گیاه را از دسترس کودکان، افراد دچار زوال عقل و حیوانات خانگی دور نگه دارید. ـ برای دور نگه داشتن گیاهان آپارتمانی سمی بهتر است آنها را در محفظه بسته شیشهای نگهداری کنید. در صورتی که انسان یا حیوان قسمتی از گیاه را بلعید، باید فوری به پزشک یا دامپزشک مراجعه کنید. در کنار این همه فواید باید بدانید که گیاه پاپیتال سمی است. این گونه گیاه درختچهای دارای فرمهای رویشی و اصلاح شده متنوع است که به صورت گیاهی گلدانی در ایران نگهداری میشود. گلدانی که گیاه کروتون در آن کاشته شده باید حتما زهکش داشته باشد. هنگامی که گیاهان یاس بنفش شما برای حدود 10 سال رشد کردند، باید برنامه منظمی برای هرس مجدد و حذف مکنده ها (در صورت نیاز) شروع کنید. هریک از ما در زندگی خود تجربیاتی بدست آوردهایم و حتی در زمینههایی تخصص داریم، شما میتوانید از این تجربیات و مهارتهای خود برای کسب درآمد استفاده کنید و به افراد مختلف در حوزه های گوناگون مشاوره دهید و برای کاربران برنامهریزی کنید.

اگر شما در زمینه سرمایهگذاری ایمن تبحر دارید، میتوانید از این دانش ذاتی برای مشاوره دادن به دیگران استفاده کنید. اگر کودک یا حیوان خانگی شما با گیاه سینگونیوم مسموم شده است، به سرعت به پزشک مراجعه کنید. اگرچه بیشتر گیاهان با نور مستقیم خورشید چندان میانهی خوبی ندارند، اما این گیاه با استقبال تمام آفتاب میگیرد. گیاه زیبای سانسوریا نیز در ردیف گیاهان سمی آپارتمانی قرار میگیرد. برای نگهداری از گیاهان سمی آپارتمانی در صورت داشتن نوزاد یا حیوان خانگی در منزل نیاز است تا نکاتی را مد نظر قرار بدهید. اگر به نگهداری از گیاهان آپارتمانی شبیه به نخل در خانه علاقمند هستید، به جای نخل سیکاس رولوتا از نخل اریکا، نخل کنتیا و نخل پارلور که سمی نیستند، استفاده کنید.

این نوع گیاهان معمولاً بیشتر زینتی و گلدار هستند. اما همانطور که قبلا اشاره کردیم این نوع گیاهان معمولا در همان سالی که شکوفه می دهند پژمرده می شوند و به همین دلیل به آنها یکساله می گویند. پیچک انگلیسی حاوی چندین نوع سم است که هم برای انسان و هم حیوان اثرات بدی دارد. سیکاسین یک ماده شیمیایی بسیار سمی است که مصرف آن در انسان و حیوان موجب بروز مشکلات کبدی میشود. خطر این گیاه برای انسان پایین است. این گیاه گرمسیری با ظاهر زیبایش، خانه شما را بسیار جذاب و مدرن جلوه میدهد. بگونیا رکس دارای برگ های بسیار زیبایی می باشد به طوری که این احساس به شما منتقل می شود که برگ های گیاه نقاشی شده است.