بایگانی‌ها نانو تکنولوژی نانو فناوران اسپادان | 1biti

لذا یکی از وظایف کارگروه ترویج، معرفی تجربه های موفق زنجیره تولید ثروت به گستره مخاطب فناوری نانو خواهد بود. این پوشش جلا دهنده، علاوه بر ضد آب نمودن سطح سازه ، بدلیل براقیت عالی و چسبندگی خوب به سطح ، در برابر زردگرائی ، جرم پذیری و رطوبت زیاد دارای مقاومت بسیار بالائی می باشد. به این شکل پژوهشگران توانستند از این ترکیبات الگو برداری نمایند. در نتیجه برای سایر ساختارها نیز این گونه حجم‌های مشبک گونه را طراحی و تولید می‌نمایند. به دلیل کوچک بودن نانولوله‌ها، نانوسیمها یا نانوذرات، چند مولکول گازی برای تغییر خصوصیات الکتریکی عناصر سنجش کافی است. این امر باعث می شود غلظت بسیار کمی از بخارات شیمیایی تشخیص داده شود.

  • علوم نانو و فناوری نانو شامل توانایی دیدن و کنترل اتمها و مولکولهای منفرد است.
  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  • نانو تکنولوژی همچنین به دنبال ارائه راه حل هایی برای امنیت غذایی است.
  • نیروی کشش سطحی (میل طبیعی مولکول‌های آب برای چسبیدن به یکدیگر) تمایل دارد که آب را درون فنجان نگه دارد.
  • یکی از مهمترین تجهیزات مودم، لوازم جانبی آنها می باشد، که شما عزیزان می توانید به راحتی در فروشگاه IDH این محصولات را خریداری کنید.

اخیراً شرکت ساخت تراشه AMD موفق به ساخت تراشه‌هایی با لیتوگرافی ۷ نانومتری شده است. همچنین شرکت‌های تولید کننده تراشه بر اساس معماری ARM نیز وعده تولید تراشه‌هایی با لیتوگرافی 5nm را داده‌اند. دانشمندان EPFL نانوحسگرهایی با هوش مصنوعی ساخته‌اند که به محققان اجازه می‌دهد انواع مختلف مولکول‌های زیستی را بدون ایجاد اختلال در آن‌ها ردیابی کنند.

بخوان  چه چیزی تکنولوژی را کاملاً متفاوت می سازد

کیمیا زیست گستر نوین

دانشمندان و مهندسان امروزی در حال یافتن طیف وسیعی از روش ها برای ساخت عمدی مواد در مقیاس نانو هستند تا از خواص پیشرفته آنها مانند استحکام بالاتر، وزن سبک تر، افزایش کنترل طیف نور و واکنش شیمیایی بیشتر از نمونه های مقیاس بزرگتر خود استفاده کنند. ایده ها و مفاهیم پشت علوم نانو و فناوری نانو با یک سخنرانی تحت عنوان “فضای زیادی در پایین وجود دارد” توسط فیزیکدان ریچارد مجله خبری 1 بیتی فاینمن در یک جلسه انجمن فیزیکی آمریکا در انستیتوی فناوری کالیفرنیا در ۲۹ دسامبر ۱۹۵۹، مدت ها قبل از از فناوری نانو استفاده شد. فاینمن در صحبت های خود فرایندی را توصیف کرد که در آن دانشمندان می توانند اتم ها و مولکول های منفرد را دستکاری و کنترل کنند. بیش از یک دهه بعد، پروفسور نوریو تانیگوچی در کاوش در ماشینکاری فوق دقیق، اصطلاح فناوری نانو را ابداع کرد.

تحقیق و توسعه[ویرایش]

قانون مور بیان می‌کند که هر دو سال یک بار، تعداد ترانزیستورهای یک تراشه در مساحت ثابت، دو برابر می‌شود. فناوری نانو ، نانو فناوری یا نانوتکنولوژی رشته‌ای از دانش کاربردی و فناوری می باشد که صنايع زیادی را پوشش می‌دهد. موضوع اصلی آن نیز مهار ماده یا دستگاه‌هایی با ابعاد کمتر از یک میکرومتر، معمولاً حدود ۱ تا ۱۰۰ نانومتر می باشد. از همه این موارد گذشته، نمی‌توان تاثیر نانو تکنولوژی بر صنعت و مزایای بی نظیر آن را نادیده گرفت. نانو می‌تواند باعث بروز تحولاتی بی نظیر در صنعت شود که اگر بر روی آن‌ها سرمایه گذاری کرد، شغل‌های جدید ایجاد می‌کند.

بخوان  اطلاعیه ویژه خبرنگارانی که تاکنون مشمول اینترنت هدیه نشدهاند 1 بیتی

این یک زمینه واقعی، کاملاً گسترده و چند رشته ای از فعالیت های انسانی است و نه فقط یک عنوان رمزگذاری که می تواند در آخرین پیشنهاد تحقیق یا فعالیت تجاری در تلاش برای تأمین بودجه آن اعمال شود، اگرچه اعتراف می شود که اغلب به این روش استفاده می شود. برای تصویربرداری، درک، سنتز و استفاده از بسیار کوچکترین ذرات و همچنین مطالعه خطرات موجود در آنها ، ما به علوم علوم نانو نیاز داریم. آنها در مناطق مختلفی وجود دارند ، از جمله تحقیقات مواد، اپتیک، الکترونیک، بیوتکنولوژی، فناوری اندازه گیری و پزشکی. لیپوزوم ها، که اولین ابزار در مقیاس نانو هستند، به عنوان وسایل نقلیه تحویل دارو در چندین محصول مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال، لیپوزومال آمفوتریسین B برای درمان عفونت های قارچی اغلب همراه با عملیات ضد سرطانی تهاجمی استفاده می شود.

http://118amoozesh.ir