ابداع مواد زیستی که بافت را از درون به بیرون ترمیم می‌کند

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، بر اساس بیانیه تحقیقاتی پژوهشی دانشگاه کالینیا سن‌دیگو ماده زیستی ساخته شده است که می‌تواند در داخل وریدی برای کاهش بافت و ترمیم سلول‌ها تزریق شود.

انتهای پیام



منبع

برخی از مزایای اصلی این درمان جدید این است که می‌توان آن‌ها را پس از استفاده از یک درمان تجویز کرد و به دلیل تزریق داخل وریدی می‌تواند به طور مستقیم در سراسر آسیب آسیب دیده شود.

دکتر رایان ریوز پزشک بخش پزشکی قلب و سلامت در دانشگاه کالیفرنیا سن‌دیگو می‌گوید: بیماری سرخرگ کرونری، سکته قلبی حاد و نارسایی قلب بیش‌ترین سنگین‌ترین مشکلات بهداشت عمومی هستند که جامعه ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد. من به عنوان یک متخصص قلب که بیماران مبتلا به بیماری سرخرگ کرونری و نارسایی قلب را به صورت روزانه می‌کنم، دوست دارم درمان دیگری برای بهبود نتایج بیمار و کاهش علائم ناتوان کننده داشته باشم.

این ماده به‌عنوان مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند باعث آسیب‌های قلبی شود، کمک می‌کند و باعث آسیب دیدگی می‌شود، آسیب‌هایی که عملکردها را کاهش می‌دهند و می‌توانند باعث آسیب به قلب شوند.

اکنون محققان امیدوارند که طی یک تا دو سال آینده مطالعه‌ای در مورد ایمنی و کارایی این ماده زیستی در انسان‌ها انجام دهند.

این ماده جدید در هر دو مدل جوندگان و حیوانات بزرگ آزمایش قرار گرفته و اختصاص داده شده است که کاربردهای زیادی در درمان آسیب بافتی ناشی از درمان و کمک به بیماران مبتلا به آسیب مغزی تروماتیک و فشار خون شریانی دارد.

محقق موفق به اختراع مواد زیستی می‌شود و می‌توان بافت را از درون به بیرون بهبود بخشد، چیزی که برای جلوگیری از آسیب بیشتر ناشی از کار ایده‌آل است.
بخوان  تکذیب ادعای قطع اینترنت در ساعات و روز‌های آینده

اکنون این گروه در حال یافتن موارد استفاده جدید برای این ماده زیستی است. اسپنگ می‌گوید: در حالی که عمده کار در این مطالعه مربوط به قلب بود، امکان درمان سایر اندام‌ها و بافت‌های غیرقابل‌بلد نیز وجود دارد.

مارتین اسپنگ نویسنده ارشد این مطالعه می‌گوید: ما به دنبال طراحی یک درمان با ماده‌ی زیستی بودیم که بافت به بافت‌ها و بافت‌هایی که به آن‌ها دسترسی پیدا می‌کند، ارائه می‌شود و به روشی برای بهره‌گیری از جریان خون و بافتی که قبلاً به این اندام‌ها و بافت‌ها می‌رسد، می‌شود. خون میرسانند، رسیدیم.

کارن کریستمن، استاد مهندسی زیستی در دانشگاه کالیفرنیا سن‌دیگو و محقق ارشد گروه سازنده این ماده می‌گوید: این ماده زیستی می‌تواند آسیب آسیب دیده را از درون به بیرون می‌دهد. این یک پروژه جدید برای مهندسی احیا است.