اولین خلبانی هوش‌مصنوعی با یک جنگنده تاکتیکی

این پرواز در یک دوره آزمایشی در ماه دسامبر انجام شد. لاکهید مارتین می‌گوید این اولین بار است که هوش مصنوعی به این شکل در یک هواپیمای تاکتیکی درگیر می‌شود و هدف آن استفاده از این مکان برای آزمایش طراحی هواپیماهایی است که روزی می‌توانند به طور مستقل پرواز کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، یک هواپیمای آموزشی ویژه بفرد که یک جت جنگنده ساخته شده است شرکت مشهور «لاکهید مارتین» به نام X-62A است، اولین هواپیمای تاکتیکی تبدیل شده است که توسط هوشمند مصنوعی کنترل و خلبانی شده است.

شرکت «لاکهید مارتین» اعلام کرد که به تازگی یک عامل مصنوعی ساخته است.

گفتنی است که ویستا (VISTA) توسط مرکز تحقیقات محرمانه Skunk Works در شرکت لاکهید مارتین با همکاری شرکت Calspan توسعه یافته است و در مدرسه خلبانی آزمایشی نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا در ادواردز برای تقلید از ویژگی‌های پروازهای هواپیماهای مختلف استفاده می‌شود و پیش از این می‌شود. برای توسعه نمایش مجازی و سیستم ورودی فرمان صوتی برای جنگنده F-35 Lightning II استفاده شده است.

انتهای پیام



منبع این مدرسه خلبانی اخیرا VISTA X-62A را با الگوریتم پیروی از مدل لاکهید مارتین(MFA) و سیستم کنترل شبیه سازی(SACS) ارتقا داده است. وقتی این سیستم‌ها یکپارچه می‌شوند، به VISTA کمک می‌کنند تا آزمایش‌های پروازی پیشرفته‌ای را انجام دهند که از استقلال و استفاده از هوش مصنوعی می‌کند.

طبق اعلام این شرکت، یک عامل هوش مصنوعی مصنوعی به ویستا(VISTA ) چندین بار با هواپیمای آموزشی X-62A بیش از ۱۷ ساعت از پایگاه نیروی هوایی هوایی “ادواردز” در کالیفرنیا در دسامبر ۲۰۲۱ پرواز کرد.

بخوان  تغییر گزینه رصدی "جیمز وب" برای جلوگیری از برخورد ریزشهاب‌سنگ‌ها

دکتر کریستوفر کاتینگ، مدیر تحقیقات دانشکده خلبانی آزمایشی نیروی هوایی آمریکا (USAF TPS) در بیانیه‌ای گفت: «ویستا» به ما امکان می‌دهد تا تکنیک‌های هوش مصنوعی پیشرفته را با طرح‌های جدید خودروهای بدون سرنشین موازی توسعه دهد. این پروژه همراه با آزمایش بر روی سیستم‌های خودروی جدید در حین تولید، به سرعت و خودرانی را برای سکوهای بدون خدمه می‌دهد و به ما امکان می‌دهد تا قابلیت‌های استقلال تاکتیکی مرتبط را به جنگنده خود ارائه دهد.

هوش مصنوعی VISTA مخفف Variable In-Flight Simulation Test Aircraft به معنی «هواپیمای آزمایشی شبیه‌سازی‌سازی در حین پرواز» است، می‌توان از شبیه‌سازی ویژگی‌های عملکرد هواپیماهای دیگر استفاده کرد که در این موقعیت، به جای آن از یک خلبان انسانی تقلید کرد. .