ارائه طرح خانه‌های بادی مستحکم ۳۲ نفر برای سکونت در ماه

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، شرکت تریشی PneumoCell یک طرح مفهومی زیستگاه بادی ایجاد کرده است که می‌تواند با فضانوردان آرتمیس ناسا به ماه پرواز کند.

توماس هرزیگ طراح ارشد و طراح این شرکت توضیح می‌دهد که چگونه آینه‌های PneumoPlanet با استفاده از لوله‌های فیبر کربنی مرتبط با مکانیزم مغناطیسی چرخشی است که نور خورشید را ردیابی می‌کنند، معلق می‌کنند.

فناوری آینه به نور طبیعی خورشید اجازه می‌دهد تا از طریق یک فویل شفاف وارد شود و ۶۵ کیلووات انرژی یا ۲۶۵ وات بر متر مربع انرژی تامین کند. شرکت PneumoCell می‌گوید این مقدار ایده‌آل برای فعال کردن فتوسنتز و رشد غذا برای خدمه است.

این زیستگاه پس از برپایی، برای محافظت در برابر تشعشعات با خاک ماه که رگولیت نام دارد، پوشیده می‌شود.

شرکت PneumoCell از آژانس فضایی اروپا(ESA) بودجه دریافت کرده است تا سازه بادی فوق سبک اما مقاومت خود را توسعه دهد.

ارائه طرح خانه‌های بادی مستحکم ۳۲ نفر برای سکونت در ماه

ناسا اخیراً مکان‌های فرود احتمالی خود را در نزدیکی قطب جنوب ماه برای مأموریت سرنشین‌دار «آرتمیس ۳» اعلام کرده است. ایالات متحده آمریکا، روسیه و چین همگی به قطب جنوب ماه چشم دوخته‌اند، زیرا یک مکان ایده‌آل برای تولید یخ است که در نهایت برای آب و استفاده می‌شود.

این زیستگاه که PneumoPlanet نام دارد، می‌تواند تا ۳۲ فضانورد را در خود جای دهد و ۱۶ گلخانه را در اختیار آنها قرار دهد تا در محیط خشن ماه، محصولات زراعی پرورش‌دهنده و غذا دریافت کنند.

فناوری آینه‌های جدید برای زیستگاه‌های قمری

طبق اعلام، این زیستگاه قمری از انرژی خورشیدی، با غذا و غذا را بازیافت می کند.

بخوان  چرا نباید آیفون خود را تا ۱۰۰ درصد شارژ کنیم؟

شرکت PneumoCell می‌گوید که زیستگاه ابداعی‌اش از یک فناوری آینه‌های جدید استفاده می‌کند که نور خورشید را در محدوده طولی بهینه در داخل گلخانه منعکس می‌کند، آن هم بدون اینکه تابش مضر آن را منعکس کند. این کار به گلخانه اجازه می‌دهد تا به عنوان یک منبع غذایی طبیعی و یک فضای زندگی برای خدمه عمل کند و در واقع یک خانه را در ماه برای آنها فراهم کند.

زیستگاه جدید می‌تواند اقامت دائم در ماه را کند

این شرکت همچنین اعلام کرده است که این زیستگاه باید در نزدیکی یک «منطقه دائما در سایه‌»(PSR) ساخته شود تا مقدار زیادی یخ برای استخراج داشته باشد.

شرکت PneumoCell ادعا می‌کند که زیستگاه آن می‌تواند به عنوان یک پایگاه دائمی عمل کند، به این معنی که می‌تواند به ناسا برای ایجاد حضور دائمی در ماه کمک کند. چیزی که یکی از نا کلیدی برنامه آرتمیسسا است.

طراحی جدید زیستگاه بادی قمری می‌تواند تا ۳۲ فضانورد را در خود جای دهد و به عملی برساند و برنامه ریزی شود که می‌توان آن را برای ماموریت‌های سرنشین دار آتی آرتمیس ناسا مورد استفاده قرار داد.

انتهای پیام



منبع

این شرکت عملکرد عملکرد PneumoPlanet را در مقاله ای که در مجله Planetary and Space Science شرح داده شده، بازگو کرده است.