جلوگیری از کوچک شدن مغز با مسواک زدن

تحقیقات آن‌ها به ارتباط بین بیماری لثه و از دادن دندان و کاهش ماده خاکستری در مغز و کاهش سلامت روان اشاره دارد.

وی ادامه داد: مطالعه ما نشان داد که این شرایط ممکن است در سلامت ناحیه مغزی که فکر و حافظه را کنترل می‌کند، نقش داشته باشد و به دلایل دیگری برای مراقبت بهتر از دندان‌های خود وجود دارد. جویدن، جریان یافتن خون و به سوی سر را حرکت می‌کند و سلامت مغز را ارتقاء می‌دهد. از سوی دیگر، از دست دادن دندان ممکن است به عادات غذایی ناسالم شود.

این کشف می‌تواند پیامدهای بالینی داشته باشد، زیرا مراجعه به دندانپزشک ممکن است به بیماری آلزایمر به عنوان رایج‌ترین شکل زوال عقل، کمک کند.

انتهای پیام



منبع

دکتر ساتوشی یاماگوچی (Satoshi Yamaguchi) نویسنده این مطالعه از دانشگاه توهوکو می‌گوید: از دست دادن دندان و بیماری لثه اصلی که به بافت اطراف دندان گفته می‌شود می‌شود باعث انقباض لثه‌ها و لق شدن دندان‌ها می‌شود، بسیار شایع است. آن با زوال عقل بسیار مهم است.

از آنجایی که پیش‌بینی می‌شود، تعداد موارد ذوال عقل در سراسر جهان تا سال ۲۰۵۰ برابر می‌شود و به بیش از ۱۵۰ میلیون نفر می‌رسد. بیماری لثه که در اثر بافت‌های نگهدارنده دندان ایجاد می‌شود، از هر هفت نفر یک نفر را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

شرکت‌کنندگان تحت معاینات دندانپزشکی و تست‌های حافظه قرار گرفته و اسکن مغزی برای اندازه‌گیری حجم هیپوکامپ را در ابتدا و چهار سال بعد انجام دادند. تعداد دندان‌های هر شرکت کننده را شمارش کرده و بیماری لثه را بررسی کرده و سپس نتیجه را می‌گیرند که مطالعات بیشتری با شرکت‌کننده بزرگتر نیاز دارند.

بخوان  Stellantis فناوری هوش مصنوعی استارت‌آپ را برای پلتفرم نرم‌افزار داخل خودرو به دست می‌آورد

مسواک زدن از کوچک شدن مغز جلوگیری می کند و خطر زوال عقل را کاهش می دهد.

در این مطالعه ۱۷۲ شرکت کننده ژاپنی با سنی ۶۷ سال که در ابتدا مشکلی نداشتند بررسی قرار بگیرند. در افراد مبتلا به بیماری خفیف لثه، از دست دادن دندان با سرعت سریع تر انقباض مغز در هیپوکامپ چپ مرتبط بود؛ بخشی از مغز که برای یادآوری زبان و کلمات بسیار مهم است. همین بیماری در افراد مبتلا به بیماری شدید لثه که دندان‌های بیشتر شناسایی شدند.

سال گذشته، يك مطالعه بين‌المللي كه بيش از يك ميليون نفر را شامل مي‌شود، نشان داد كه احتمال مي‌رود به آلزايمر در افرادي كه بهداشت دهان و دندان ناتواني دارند، 21 درصد بيشتر باشد. مطالعات قبلی همچنین بیماری‌های مرتبط با بیماری، بیماری‌های قلبی و بیماری‌های سیستمیک مزمن مرتبط دانسته‌اند.

این نتایج مهم حفظ سلامت دندان‌ها و نه فقط حفظ آن‌ها را نشان می‌دهد. دکتر یاماگوچی می‌کند: یافته‌ها نشان می‌دهد که حفظ دندان‌ها با بیماری شدید لثه، با آتروفی مغز مرتبط است. کنترل بیماری لثه از طریق ویزیت‌های منظم دندانپزشکی بسیار مهم است و دندان‌های فرد مبتلا به بیماری شدید ممکن است نیاز به کشیدن و جایگزینی با گزینه‌های مصنوعی مناسب داشته باشند.

این یافته ها در مجله Neurology منتشر شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از اساف، بر اساس تحقیقات جدید، بهداشت خوب دهان و دندان ممکن است سلامت مغز را بهبود بخشد و خطر به زوال عقل را کاهش دهد. دانشمندان ژاپنی دریافته‌اند که دهان و دندان را به خوبی رعایت کنند، برای مثال به طور منظم مسواک می‌کنند، سلول‌های عصبی بیشتر در هیپوکامپ (زن از مغز که برای حافظه لازم است)، دارند.

بخوان  ۴۸ ماهواره «استارلینک» به مدار زمین پرتاب شدند