شرکت خودروسازی تسلا فناوری ۴۸ ولتی که فرمان سایبرتراک از آن استفاده میکند را در اقدامی ناباورانه در سراسر قرار داد.
به گزارش ایسنا و به نقل از آیای، تسلا کاری غیرقابل ارائه شده است. این شرکت راهنمای فناوری 48 ولتی خود را رایگان در اختیار سایر شرکتهای خودروسازی دیگر قرار داده است. راهنمای این فناوری که مزایا و پیچیدگیهای این فناوری را توضیح میدهد، مستقیماً برای مدیران عامل سایر شرکتهای خودروسازی ارسال شده است.
این فناوری در فرمان سایبرتراک (Cybertruck) به کار برده شده و اکنون برای همه در دسترس است. این فناوری جدید نیست و پیش از این توسط شرکتهایی مانند فورد به کار گرفته شده بود، اما تسلا نوآوریهای هوشمندانهای در این زمینه انجام شد.
این فناوری جهان خودروهای برقی را متحول میکند و به سطح بعدی خودروهای الکتریکی دست مییابد.
اما چرا تسلا سقاوتمند شد؟
به نظر میرسد تسلا جاهطلبیهای بزرگتری نسبت به تسلط بر بازار دارد. هدف آنها تصاحب کامل خودروهای برقی است و مایلند دانش خود را برای تحقق آن به اشتراک بگذارند.
اینگونه تصور کنید. شارژ سریعتر، عملکرد بهتر و وسایل نقلیه کارآمدتر همه اینها به لطف یک فناوری مشترک محقق میشود. خیلی خوب به نظر میرسد، درست است؟
تسلا به پیشگام در صنعت خودروهایی که به عنوان یک خودرو شناخته میشوند، میشود که دائماً نوآوریها را فراتر میبرد و استانداردهای کشور را تعیین میکند. اما در حال حاضر، این شرکت به طرز شگفت انگیزی اسرار فناوری خود را فاش کرده است و آنها را به صورت رایگان با سایر خودروسازان به اشتراک گذاشته است.
چرا این یک اتفاق بزرگ است؟
فناوری ۴۸ ولت یکی از ویژگیهای کلیدی سایتهای اینترنتی است که آن را بسیار قابل توجه میکند. چنین قابلیتهایی چابکی و مانورپذیری وسیله نقلیه را افزایش میدهد. همچنین بهرهوری انرژی، سرعت شارژ و عملکرد آن را بهبود میبخشد.
سیستم ۴۸ولتی تسلا صنعت خودروهای برقی را متحول میکند؛ زیرا نشاندهنده قابل توجهی از سیستم ۱۲ برقی معمولی است که برای چندین دهه استفاده میشود. تسلا با تغییر به ولتاژ بالاتر، می تواند سیم کشی و وزن خودرو را کاهش دهد و قدرت و عملکرد قطعات الکتریکی را افزایش دهد.
سخاوت تسلا همچنین یک حرکت استراتژیک جسورانه است که نشاندهنده اعتماد و رهبری این شرکت در بازار خودروهای برقی است. در حالی که خودروسازان برای رسیدن به استفادههای فناورانه تسلا با مشکل مواجه میشوند، تصمیمگیری تصمیم گرفته شده را با آنها به اشتراک گذاشتن و رقبای خود را برای بهبود عملکرد به ضربه بکشد.
ارزشگذاری تسلا که از مجموع همه خودروسازان بالاتر است، جایگاه مسلط آن را در این صنعت نشان میدهند.
واکنش سایر خودروسازان چه بود؟
برخی از دریافتکنندگان راهنمای تسلا از این حرکت تشکر و قدردانی کردهاند. به عنوان، جیم فارلی (جیم فارلی)، مدیر عامل فورد، یک کپی از سند «چگونه یک خودروی ۴۸ تولیدی طراحی کنیم» با امضای ایلان ماسک را تایید کرد.
او در توییتر نوشت: آنها شوخی نمیکردند. ما سند را امروز در تاریخ پنجم دسامبر دریافت کردیم. با تشکر از ایلان ماسک. حرکتی عالی برای این صنعت!
ایلان ماسک، سرور تسلا در پاسخ به پست فارلی گفت: خوش آمدید.
البته فقط عده ای در این مورد قانع شده است. برخی فکر میکنند که تسلا تنها سعی میکند شبیه افراد خوب به نظر برسد. دیگر نگران هستند که فناوری را به رقبای آنها ارائه میکنند.
این حرکت چه معنایی برای آینده خودروهای برقی دارد؟
تصمیمگیری برای اشتراکگذاری فناوری 48 قدرت میتواند تأثیرات عمیقی بر روی آیندههای الکتریکی داشته باشد. تسلا با استفاده از سایر خودروسازان با استفاده از این فناوری، میتوان حرکت جهان را به سوی سویی از پاکتر و هوشمندتر را تسریع بخشد. علاوه بر این، با پرورش فرهنگ دسترسی آزاد و همکاری در این صنعت، تسلا میتوان نوآوری و رقابت را بیشتر کرد و در نهایت به مصرفکنندگان گزینههای بهتر و مقرون به صرفهتر خودروهای برقی را ارائه داد.
با این حال، سخنان تسلا با یک اخطار همراه است. خودروسازان دیگر باید ثابت کنند که شایسته فناوری تسلا هستند. باید نشان دهند که میتوانند آن را به طور مستقیم و کارآمد بدون خطر انداختن کیفیت یا ایمنی استفاده کنند.
همچنین باید نشان دهند که میتوانند ارزش و چشمانداز را به فرد خود بدون کپیبرداری از سبک یا ویژگیهای تسلا به بازار خودروهای برقی ارائه دهند.
انتهای پیام