ادعای جدید پژوهشگر هلندی برای پیشگویی زمین‌لرزه

به گزارش ایسنا و به نقل از نامال، تعداد زیادی از مردم پاکستان و هندوستان از «فرانک هوگربیتس»(Frank Hoogerbeets)، پژوهشگر هلندی خواستند تا توضیح دهد که چرا کشور آنها زمین‌لرزه را تجربه کرده است.

در حال حاضر نمی‌توان زمان و مکان زلزله و همچنین بزرگی آن را به طور دقیق پیش بینی کرد. با وجود این، لرزه‌شناسان می‌توانند با تخمین احتمالات و پیش‌بینی‌ها، محل زلزله را تخمین بزنند.

پژوهشگر هلندی که به خاطر ادعای خود مبنی بر پیشگویی زمین‌لرزه ترکیه مشهور بود، این بار نظریه را در مورد زمین‌زه‌ پاکستان، افغانستان و هندوستان ارائه کرد.

ادعاهای هوگربیتس در توییتر، بیشتر با اطلاعات بیشتر که توییتر در قالب بنر مفهومی به توییت‌هایش پیوست می‌کند، به چالش کشیده می‌شود. دلیل کار توییتر این است که از نظر علمی نمی‌توان زمین‌لرزه را پیش‌بینی کرد. به گفته، همیشه در منطقه قرار گرفتن خطوط گسل، احتمال وقوع زلزله وجود دارد.

ادعای جدید پژوهشگر هلندی برای پیشگویی زمین‌لرزه

دقایقی پس از زمین‌لرزه ۶.۵ ریشتری که بخش‌های وسیعی از پاکستان، افغانستان و هندوستان را به لرزه درآورد، هوگربیتس در یک توییت نوشت: امروز یک «ماه نو»(مقرنه ماه و خورشید) است، اما یک مقارنه سیاره با خورشید را نیز می‌توان مشاهده کرد. . من الان منتظر یک «بنر مفهومی»(context banner) جدید هستم.

انتهای پیام



منبع

هزاران نفر بر این باورند که هوگربیتس، زمین‌لرزه ویران‌گر ترکیه را چند روز پیش از آن پیش‌بینی کرده بود.

بخوان  ویژگی های جدید آیفون ۱۴