بیماری های قلبی با تتوی الکترونیکی

متخصص تتوی الکترونیکی خود را بر روی پنج بیمار سالم در محیط‌های روزمره آزمایش می‌کنند که این دستگاه‌های اندازه‌گیری‌های دقیق را با نرخ خطای پایین ارائه می‌دهند. گام بعدی این است که این دستگاه را با هدف توسعه استفاده از آن برای انواع مختلف بر روی تعداد بیشتری آزمایش انجام دهد.

یکی از این مطالعه می‌گوید: بیشتر بیماری‌های قلبی خیلی واضح است. این آسیب در پسزمینه وارد می شود و ما حتی از آن اطلاعی نداریم. اگر بتوانیم نظارت مستمر و سیار را در خانه داشته باشیم، می‌توانیم تشخیص و درمان را به موقع انجام دهیم و اگر بتوانیم این کار را انجام دهیم، ۸۰ درصد از بیماری‌های قلبی قابل تنظیم هستند.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیواطلس، موتور یک تتوی الکترونیکی متحرک، غیرتهاجمی، فوق‌العاده نازک، استاندارد پذیرفته‌شده است که با باتری کار می‌کند و به طور همزمان فعالیت‌های الکتریکی و مکانیکی قلب را اندازه‌گیری کرده و روشی برای تشخیص و نظارت بر بیماری‌های قلبی ارائه می‌دهد.

این تتوی الکترونیکی 200 میکرومتری به اندازه عرض دو تار موی انسان است. وزن آن تنها ۲.۵ گرم است و با یک باتری به اندازه یک سکه کوچک (۱۹ میلی متر) است که بیش از ۴۰ ساعت دوام می‌آورد. علاوه بر این، باتری آن می‌تواند توسط کاربر تعویض شود. داده‌های جمع‌آوری شده به صورت بی‌سیم در لحظه به یک دستگاه دارای بلوتوث ارسال می‌شوند.

شفاف‌سازی الکترونیکی تتوی از مجموعه‌های کوچک و حسگرهایی ایجاد می‌شود که با دقت چیده شده‌اند و با اتصال پذیرنده‌ها به هم متصل شده‌اند و می‌توان آن را مانند یک پانسمان پزشکی به قفسه سینه فرد چسباند.

بخوان  تاریخ انتشار Rabbit r1، قیمت، ویژگی ها و هر آنچه که باید بدانید

بیماری‌های بیماری یکی از عوامل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان هستند و به همین دلیل روش‌های جدید تشخیص این بیماری‌ها همیشه مورد استقبال قرار می‌گیرند اگر این روش‌ها نیاز به حضور در بیمارستان یا کلینیک وجود نداشته باشد. تتوی الکترونیکی یا(e-tattoo) ابزاری برای ردیابی نشانگرهای زیستی مهم است که در این مورد توجه قرار گرفته است.

یک تتوی الکترونیکی متحرک جدید می‌تواند از بیماری‌های قلبی کمک کند.

انتهای پیام



منبع

گروهی به سرپرستی سرپرستی دانشگاه تگزاس در آستین، طراحی قبلی خود را که در سال ۲۰۱۹ با ساخت تتوی الکترونیکی به صورت بیسیم و متحرک بهبود بخشید، انجام شد.

مدیران می‌گویند که دستگاه‌های غیرتهاجمی متحرک آنها دارای تعداد زیادی هستند. برای مثال نیازی به رفتن به بیمارستان یا کلینیک نیست و استفاده از دستگاه های مورد نیاز سیمی حجیم و دست و پا گیر که به طور سنتی برای نظارت بر قلب استفاده می شود نیز نیست. علاوه بر این، پوشیدن یک دستگاه در خانه به جای تحت نظارت قرار گرفتن طی دوره‌های کوتاه در یک محیط بالینی امکان تشخیص زودهنگام مشکلات و مداخله پزشکی را فراهم می‌کند.

این تتوی جدید مانند مدل قبلی به طور مداوم فعالیت در قلب یعنی الکتروکاروگرافی یا ECG و صداهایی که هنگام تپش قلب ایجاد می‌شود را کنترل می‌کند که نشان‌دهنده حرکت مکانیکی قلب است. صداهای قلب ایجاد می‌شوند که دریچه‌های قلب جریان می‌یابد و باعث باز و بسته شدن آنها می‌شود. صداهای غیر طبیعی قلب ممکن است نشان دهنده وجود مشکل در دریچه های قلب باشد.

بخوان  لحظه فرود هواپیما در اتوبان شلوغ + فیلم

به طور معمول، صداهای قلب توسط پزشک با استفاده از گوشی پزشکی اندازه گیری می شود. راه های تتوی الکترونیکی برای نظارت بر صداهای قلب ارائه می دهد که نیازی به حضور پزشک ندارد. به‌گفته‌ای، می‌توان آن را برای اندازه‌گیری همزمان اطلاعات الکتریکی و مکانیکی برای تشخیص مهم استفاده کرد.

تتوهای الکترونیکی، ترکیبی از فناوری‌های چاپ سه بعدی و مدارک و نشان‌دهنده نسل جدید دستگاه‌های بهداشتی پوشیدنی هستند. آن‌ها مانند تتوی موقت روی پوست اعمال می‌شوند و حسگرهای یکپارچه آن‌ها مانند ضربان قلب و ریتم، فشار خون یا سطح استرس را به تلفن هوشمند یا دستگاه متصل دیگر انتقال می‌دهند.

این مطالعه در مجله Advanced Electronic Materials منتشر شده است.