ساخت رباتی برای تمیز کردن خانه و محل کار

کنترل واکنشی سیستمی است که در آن از واکنش های خودکار مانند رفلکس حرکتی زانو، برای تصمیم گیری استفاده می شود. این سیستم‌ها ربات‌ها را قادر می‌سازند تا به صورت واکنشی یک شی را بغلتانند یا آن را با کف دست یا انگشتان بخرند تا بهتر شی را نگه دارند.

مهندسان موسسه فناوری ماساچوست در تلاش برای انتقال انتقال‌های انسانی به ربات‌ها، اکنون رباتی ساخته شده است که اجسام را طی مراحلی مشابه واکنش غیر ارادی انسان، می‌گیرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، واکنش به محرک‌هایی که در هوای پرواز می‌کنند تا امروز در اختیار موجودات زنده بوده است. در دنیایی که هیچ چیز ثابتی نیست، سازگاری ما با تغییرات محیطی دلیل بزرگی برای ادامه حیات ما به عنوان یک گونه است.

در آزمایش‌های انجام‌شده، مهندسان طرح‌های جدید خود را برای گرفتن اجسام آزمایش کردند و در بیش از ۹۰ درصد موارد نیاز به جستجو مجدد نبودند. این در حالی است که مساحت گرفتن موفق اجسام در مقایسه با کنترل‌کننده‌های معمولی تا بیش از ۵۵ درصد افزایش یافته است.

تیم کیم با استفاده از محرک‌های سریع و واکنش‌دهنده پلتفرم برای رباتی موسوم به یوزپلنگ کوچک ساختند. یوزپلنگ کوچک یک ربات چهارپایه است که برای دویدن، جهیدن و سازگاری با سطوح مختلف طراحی شده است.

علاوه بر این پلتفرم، در این طراحی جدید از یک بازوی پرسرعت و دو انگشت وزن و چند لایه تشکیل شده است. دوربینی که روی پایه بازو نصب شده و حسگرهای پهنای باند سفارشی در نوک انگشتان، نیرو و مکان هر تماسی را دارد و نزدیکی اشیاء نزدیک به انگشت را بیش از 000 بار در ثبت می‌کنند.

بخوان  رونمایی از ۴ دارو با فناوری پیشرفته
موسسه متخصص فناوری ماساچوست(MIT) یک ربات با قابلیت گرفتن اجسام طراحی کرده است که به زودی می‌تواند خانه‌های ما را تمیز کند.

این تیم الگوریتمی طراحی کرد که ربات را هدایت می‌کند تا به سرعت یک مانور گرفتن اجسام را در پاسخ به داده‌های دریافت شده توسط نوک انگشتان، بدون یک برنامه‌ریزی سطح بالا، فعال کند.

کیم این روند را به انجام وظایفی به بخش‌های سطح پایین‌تر در یک شرکت تشبیه می‌کند به جای اینکه مدیر عامل همه جزئیات را مدیریت کند.

انتهای پیام



منبع

ساخت رباتی برای تمیز کردن خانه و محل کار

اندرو سالوتوس(Andrew SaLoutos)، دانشجوی کارشناس ارشد در بخش مهندسی مکانیک موسسه فناوری ماساچوست می‌گوید: در محیط‌هایی که مردم در آن زندگی می‌کنند و کار می‌کنند، همیشه عدم ثبات وجود دارد. یک فرد می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎ ما امیدواریم رباتی با واکنش با این نوع عدم ثبات سازگار و کار کند.

بیشتر ربات‌های مدرنی که قابلیت گرفتن اجسام را دارند به‌های بصری، و از دوربین‌ها، متکی هستند. این موارد ممکن است باعث تغییر زمان در واکنش ربات شود.