ابداع روش جدید برای چاپ سه‌بعدی فلز فلز


پژوهشگران موسسه فناوری ماساچوست(MIT) یک روش چاپ سه‌بعدی سریع داده‌اند که با استفاده از فلز می‌کند و می‌توان قطعاتی را به جای چند ساعت، تنها ظرف چند دقیقه ایجاد کرد.

به گزارش ایسنا، پژوهشگران موسسه فناوری ماساچوست(MIT) یک تکنیک چاپ سه‌بعدی سریع ابداع کرده است که از فلز فلز برای چاپ بسیار سریع می‌کند.

به نقل از انگجت، این روند می‌تواند قطعات موجود را انجام دهد. با استفاده از این فناوری، پایه‌های میز قاب و قطعات مبلمان ایجاد می‌شود.

این روش جدید، چاپ فلزات مایع (LMP) نامیده می‌شود و شامل هدایت لوله‌های مذاب در امتداد یک مسیر از پیش تعریف شده به بستری از دانه‌های شیشه‌های ریز است. این دانه‌ها به سرعت به شکل یک ساختار سه بعدی، سخت می‌شوند. پژوهشگران می‌گویند این روند جدید حداقل ۱۰ برابر سریع‌تر از روش‌های مشابه تولید فلز است.

با این حال، یک هشدار بزرگ وجود دارد. این فرآیند، دقت برای کارهای حساس و پیچیده ندارد. به همین دلیل است که پژوهشگران آن را برای ایجاد موارد غیر حساس مانند پایه‌های صندلی و نه مثلاً قطعات پیچیده با استفاده از هندسه‌های مختلف ساخته‌اند.

پژوهشگران MIT می‌گویند، این روش، این فناوری را برای ایجاد اجزای ساختارهای بزرگتر که به جزئیات بسیار دقیق نیاز دارند، می‌کند که شامل قطعاتی از مبلمان و همچنین اجزای سازنده برای ساخت و ساز و طراحی صنعتی است.

با وجود این مشکل، قطعات ساخته شده با استفاده از چاپ فلزات (LMP) بادوام هستند و می‌توانند ماشین‌کاری شوند، زیرا از چاپ سوراخ کاری و حفاری راندمان می‌کنند.

ابداع روش جدید برای چاپ سه‌بعدی فلز فلز

ابداع‌کنندگان این فناوری می‌گویند که سازه‌های آن از آن بسیار بدوامتر از سازه‌های ساخته شده با افزودنی قوسی هستند که یک روش چاپ فلزی معمولی است. به این دلیل است که مواد LMP را در طول کل پروسه، مذاب می‌دارد و احتمال ترک خوردن و تاب را کاهش می‌دهد.

بخوان  اگر 3 مشکل بزرگ را برطرف نکند، Mastodon به عنوان "توئیتر بعدی" به Hive بازنده خواهد شد

پژوهشگران LMP را با تکنیک‌های دیگر برای کارهایی که هم به سرعت و هم به وضوح بالا نیاز دارند، توصیه می‌کنند.

همچنین شایان ذکر می‌کند که این روش چاپ فقط به متکی نیست و می‌تواند با فلزات دیگری نیز کار کند.

پژوهشگران را به دلیل محبوب آن در ساخت و ساز و این واقعیت که به راحتی بازیافت می‌شود، به عنوان فلز پایه برای کار این فناوری انتخاب کرده است.

ایجاد کننده این فناوری امیدوارند که به توسعه آن برای بهبود قوام حرارتی، جلوگیری از چسبندگی و امکان کنترل بیشتر بر روی فلزات مذاب ادامه دهنده.

این مشکلات تیمی با قطر بزرگتر نازل است که منجر به چاپ‌های نامنظم می‌شود و مسائلی است که باید برطرف شوند.

پژوهشگران می‌گویند این روش می‌تواند در نهایت به یک تغییر تغییر دهنده بازی در تولید فلز تبدیل شود.

با وجود این که چاپ بعدی در فضای تجاری بیشتر مورد توجه قرار گرفته است، در سالهای بعدی رشد چشمگیری داشته است. به عنوان مثال پژوهشگران یک چاپگر سه بعدی کوچک ساخته شده اند که در واقع برای ترمیم و تمیز کردن آسیب به بدن وارد می شود. علاوه بر این، بخشی از قلب انسان با این روش چاپ شده است.

انتهای پیام



منبع