خیره‌کننده‌ترین تصاویر فضایی روزهای گذشته چه بودند؟

«تلسکوپ فضای جیمز وب» (JWST)، شواهدی را از تشکیل ستاره در یک کهکشان کوچک در حومه راه شیری پیدا کرده است.

خیره‌کننده‌ترین تصاویر فضایی روزهای گذشته چه بودند؟

خیره‌کننده‌ترین تصاویر فضایی روزهای گذشته چه بودند؟

خیره‌کننده‌ترین تصاویر فضایی روزهای گذشته چه بودند؟

خیره‌کننده‌ترین تصاویر فضایی روزهای گذشته چه بودند؟

انجیسی ۳۷۶

«دهانه تیکو» (Tycho Crater) در ماه یافت شده و به لطف یک سیستم راداری فوق‌العاده قدرتمند در «بانک تلسکوپ گرین» (GBO)، این تصویر از آن گرفته شده است.

مریخ‌نورد «استقامت»(Perseverance) ناسا، عکس گرفته شده است که گروه ماموریت آن را در روز ۱۱ ژانویه در توییتر منتشر کرد.

خیره‌کننده‌ترین تصاویر فضایی روزهای گذشته چه بودند؟

بانک تلسکوپی متعلق به شرکتی است که می‌کند سیستم رادار را آزمایش کند. آن چه در اینجا مشاهده می کنید، یک آزمایش تصویری است. یک سیستم راداری نسل بعدی در نهایت می‌تواند کمکی برای مطالعه اجرام درون منظومه شمسی باشد اما انرژی کمتری را نسبت به یک وسیله خانگی مصرف کند.

خیره‌کننده‌ترین تصاویر فضایی روزهای گذشته چه بودند؟

دنباله‌دار عصر حجر

ماه کامل ژانویه «ماه گرگ»( Wolf Moon) نامیده می‌شود و رفتار این حیوان را با درخشان‌ترین حالت ماه مرتبط می‌کند.

دهانه تیکو

این تصویر که در پنجم ژانویه گرفته شده است، عروسک را اندکی پس از بیرون آمدن از اوریون توسط گروه پشتیبانی زمینی در «مرکز فضای کندی»(KSC) ناسا در فلوریدا نشان می‌دهد.

تصویر «جیمز وب» از محل تشکیل ستاره

خیره‌کننده‌ترین تصاویر فضایی روزهای گذشته چه بودند؟

به گفته «ایلان ماسک» (Elon Musk)، دستگاه اسپیس ایکس، استارشیپ که از دو بخش «شیپ۲۴» (Ship ۲۴) و «بوستر۷» (Booster ۷) تشکیل شده است، می‌توان برای اولین سفر فضایی خود در آینده فوری پرتاب شد. .

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، رویدادهای فضای جالبی که در روزهای گذشته رخ داده است، از برترین عکس‌های فضای جدید را تشکیل می‌دهند.

بخوان  iOS 16.4 این هفته عرضه می شود – در اینجا 7 راه برای تقویت آیفون شما وجود دارد

چاماک این تصویر را در ۲۶ دسامبر ۲۰۲۲ در اوهایو گرفته است که هفته‌ها پیش از نزدیکترین فاصله‌ها دنباله‌دار به خورشید در روز ۱۲ ژانویه بود. این دنباله دار در دوم فوریه، نزدیکترین فاصله خود را به زمین خواهد داشت.

خیره‌کننده‌ترین تصاویر فضایی روزهای گذشته چه بودند؟

علاقمندان به آسمان در سراسر جهان، با دیدن اولین ماه کامل سال جدید میلادی شگفت‌زده شدند. این تصویر، ماه کامل را در ششم ژانویه ۲۰۲۳ نشان می‌دهد که بر فراز برج ساعت در وان ترکیه بالا می‌آید.

در طول ماموریت آرتمیس ۱، اسنوپی ۱.۴ میلیون مایل روی اوریون سفر کرد زیرا این فضایپیما رکورد دورترین فاصله از زمین را که توسط یک سفینه فضایی درجه بندی شده توسط انسان به دست آمده بود، شکست. رکورد قبلی مربوط به «آپولو ۱۳» بود.

حدود دو سال پیش که این مریخ‌نورد شش چرخ به مریخ رسید، یک بالگرد آزمایشی به نام «نبوغ» (Ingenuity) را همراه داشت. این بالگرد کوچک ۱.۸ وزنی، در این عکس روی تپه شنی مریخ قرار گرفته است که با دایره سفید نشان داده شده است.

در این گزارش، به جدیدترین رویدادهای فضایی می‌پردازیم که موضوع خیره‌کننده‌ترین تصاویر فضای روزهای گذشته است.

«تلسکوپ فضایی هابل» به «ابر ماژلانی کوچک»(SMC) نگاه کرد تا این صحنه درخشان را مشاهده کند. این ستارگان بخشی از خوشه «ان‌جی‌سی ۳۷۶»(NGC ۳۷۶) هستند. انجیسی 376، یک خوشه نسبتا کوچک است که در آن استارگان به طور آزاد در کنار هم جمع شده اند. این خوشه با خوشه‌های کروی که در فاصله زمانی یک سال نوری به صورت جمع‌آوری شده، کاملا متفاوت است.

ماه گرگ بر فراز چین

بخوان  دانش‌آموز دبیرستانی اپلیکیشنی برای جلوگیری از ساخت خودکشی

ماه گرگ بر فراز ترکیه

خیره‌کننده‌ترین تصاویر فضایی روزهای گذشته چه بودند؟

شرکت هوافضای ماهواره اروپا «ایرباس»(Airbus) از موشک بزرگ «استارشیپ»(Starship) شرکت «اسپیس ایکس»(SpaceX) پس از قرار گرفتن آن روی سکوی پرتاب عکسبرداری کردند.

عکس موشک بزرگ «استارشیپ» از فضا

خیره‌کننده‌ترین تصاویر فضایی روزهای گذشته چه بودند؟

«جان چاماک» (John Chumack)، عکاس نجومی، این تصویر خیره‌کننده را از دنباله‌دار C/2022 E3 (ZFT) گرفته است. این دنبالهدار، یک سبز درخشان است که تقریباً هر ۵۰ هزار سال یک بار به دور خورشید می‌چرخد. برای درک این موضوع باید آخرین باری را گفت که این دنباله‌دار از زمین بازدید کرد، انسانها در عصر حج زندگی می‌کردند.

جیمز وب، سیستم قوی موسوم به «NIRCam» خود را به سمت سمت ابر ماژلانی کوچک گرفت و نمونه‌هایی را از محل شکل‌گیری استارگان یافت که قبلاً هرگز نشده بودند. این تصویر، ساختارهای قدیمی را نشان می‌دهد که به نظر می‌رسد ستاره‌های نوپا را تغذیه می‌کنند.

دختر کیهانی

جاسوسی «استقامت» از «نبوغ»

خروج «اسنوپی» از کپسول فضای «اوریون»

اسپیس ایکس در حال حاضر برای اولین پرواز مداری موشک خود آماده می‌شود که از موشک «سامانه پرتاب فضایی»(SLS) ناسا هم بلندتر است.

انتهای پیام



منبع

«اسنوپی»(Snoopy)، اسباب‌بازی فضانورد نشانگر جاذبه صفر، پس از سفر پیشگامانه‌ به ماه و بازگشت با کپسول «اوریون»(Orion) طی مأموریت «آرتمیس ۱»(Artemis ۱)، سرانجام از جعبه حمل و نقل و انتقال خود آزاد شد.

در این تصویر، «بوئینگ ۷۷۷» (بوئینگ ۷۷۷) یا «دختر کیهانی» (Cosmic Girl) شرکت «ویرجین اوربیت» (Virgin Orbit) را می‌بینیم که برای اولین ماموریت خود از بریتانیا درپایگاه فضایی کورنوال آماده می‌شود.

دختر کیهانی طبق برنامه روز نهم ژانویه از پایگاه فضایی کورنوال بلند شد. با وجود این، مرحله حیاتی بعدی ماموریت با شکست روبه‌رو شد زیرا موشک ۲۱ متری «لانچر وان»(LauncherOne) یک ناهنجاری شد و آن را به مدار وارد نکرد.

بخوان  مهندسان برای تقویت آینده بینایی کامپیوتر به منبعی قدیمی نگاه می کنند

در این عکس، ماه گرگ را بر فراز شهر ییچانگ در استان هوبی کشور چین، در شامگاه ششم ژانویه ۲۰۲۳ می‌بینیم. یک خطای دید، قرص ماه را احاطه کرده و ماه را مانند یک چرخ رنگارنگ جلوه می دهد.