دنیا هنگام بارش برف چه فناوری‌هایی را به کار می‌گیرند؟

شرکت «Left Hand Robotics» واقع در ایالت کلرادو آمریکا دستگاه برف روب خودرانی به نام «SnowBot Pro» ساخته شده است. دستگاه قادر است به صورت خودکار برف پیاده‌روها را بروبد. از این دستگاه به گونه‌ای استفاده می‌شود که کاربران می‌بایست مسیری را طی کنند که مایلند در زمان برف در آنجا را با ابزار «Path Collection» طی کنند.

دنیا هنگام بارش برف چه فناوری‌هایی را به کار می‌گیرند؟

دنیا هنگام بارش برف چه فناوری‌هایی را به کار می‌گیرند؟

برف روب آی‌تی ۲۰۰ (ET۲۰۰ ) شرکت «Ventrac» می‌توان یک سشوار قدرتمند را بسیار سریع برف روی زمین و خودروها را پاک کند. این برف روب توربین به گونه‌ای طراحی می‌شود که می‌تواند حجم زیادی از هوا را بیرون بیاورد و صدای بسیار ساکت‌تر از یک برگ‌روب است. برگ‌روب یکی از ابزارهای باغبانی است که خرده‌ریزهای باغچه یا حیاط مثل برگ و.. را با قدرت دمندگی خود به اطراف پخش می‌کند. این ماشین از یک موتور دمنده و یک محفظه خلاء به همراه لوله دمنده تشکیل شده است. از برف‌روب ای‌تی ۲۰۰ می‌توانم برای پخش برگ‌ها، برف سبک‌ها و وسایل پیاده‌روها، پارکینگ‌ها و مناطق دیگر به اطراف استفاده کنم. نازل قدرتمند جلو هیدرولیکی «ای‌تی ۲۰۰ توربین استایل بلور» می‌تواند به راحتی ۳۶۰ درجه بچرخد. سپر جلو این برف روب نیز از وارد شدن آسیب به نازل، محافظت می‌کند. نازل (Nozzle) یا سرشلنگ یا افشانک‌های وسیله‌ای است که برای کنترل جهت یا مشخصات (به‌ویژه برای افزایش سرعت) جریان یک سیال در ورود (یا خروج) از یک حفره یا لوله طراحی‌شده است. قدرت و کنترل این افراد را قادر می‌سازد تا محیط اطرافشان را به راحتی و پاکسازی جاروبرقی تمیز کنند.

دنیا هنگام بارش برف چه فناوری‌هایی را به کار می‌گیرند؟

برف روبهای مناسب جاده‌ها

بارش برف در زمستان در همین مردم را بسیار خوشحال و شکرگزار از رحمت الهی می‌کند اما از طرفی در صورت بارش سنگین و نبود تجهیزات مناسب برف‌روبی، می‌توان این نعمت را به عاملی دردسرساز تبدیل کرد.

انتهای پیام



منبع

دنیا هنگام بارش برف چه فناوری‌هایی را به کار می‌گیرند؟

کامیون‌های برف روب «آروکس» مرسدس بنز

دستگاه برف روب این شرکت که به طور خاص برای فرودگاه‌ها طراحی شده است از دو موتور بهره می‌برد که این موضوع باعث می‌شود سرعت برف را از بین ببرد. افراد می‌توانند توسط این دستگاه ۲۲ فوتی با سرعت بیش از ۳۵ مایل در ساعت باند فرودگاه را تمیز کرده و برف‌ها را پاک کنند. این دستگاه با استفاده از سیستم پخش پرفشار هوا و بازوهای چرخاننده جمع آوری عملیات برف روبی را انجام می دهد. این دستگاه همچنین قادر به جمع‌آوری خاک، ماسه و زباله‌ها از باند فرودگاه نیز هست و در حال حاضر در فرودگاه بین‌المللی ایندیاناپلیس(Indianapolis International Airport) آمریکا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دنیا هنگام بارش برف چه فناوری‌هایی را به کار می‌گیرند؟

دنیا هنگام بارش برف چه فناوری‌هایی را به کار می‌گیرند؟

شرکت خودروسازی آلمانی دایملر آگ، (Daimler AG) و شرکت خودروسازی آلمانی مرسدس بنز، ناوگان کامیون‌های برف روب خودران آروکس(Arocs) را توسعه دادند که کامیون‌های آن از طریق تبادل در زمان، ارتباط برقرار می‌کنند. این کامیون‌ها از طریق سیگنال‌های رمزگذاری شده از طریق ارتباط از راه دور کامیون و همچنین یک صفحه کنترل در وسایل نقلیه راهبر شبکه بندی می‌شود و یک اپراتور واحد می‌تواند عملکرد خودرو را کنترل کند. این وسیله نقلیه مجهز به قابلیت چرخ‌های تمام محرک (همه چرخ متحرک) و یک خیش است که طول آن هشت متر و عرض آن ۲۲ متر و وزن آن ۲۷ تن است. این وسیله نقلیه همچنین باقی می ماند به یک روبنده در پشت است که این امر باعث می شود هر برفی مانده از خیش پاکسازی شود. این کامیون‌ها برای فرودگاهی که محلی برای رفت و آمد و پرسنل هستند، طراحی شده است.

بخوان  ساکرنت: فوتبال ایران به تغییر نسل نیاز دارد

بسیار از فرودگاهها برای اطمینان از عملکرد در شرایط شرایط شدید برف، تجهیزات پیشرفته‌ای در اختیار دارند. بارش برف شدید، دلیل هرج و مرج در فرودگاه‌ها و تعطیلی آنها برای ساعت‌های عمومی طولانی است. در چنین شرایطی، دستگاه‌های برف‌روب می‌توانند در بهبود شرایط و تأمین امنیت پروازها تأثیر زیادی داشته باشند. به عنوان، فرودگاه استکهلم-آرلاندا( Stockholm-Arlanda Airport) سوئد مجهز به بیش از صد دستگاه شامل برف روب، لودر، جاروهای نمونه پیشرفته، کامیون سم پاش و مواد شیمیایی یخاست. در نتیجه پروازهای این فرودگاه هرگز به دلیل برف کنسل نشده یا به توقف نمی‌افتد.

دستگاه برف روبی ساخت سوئدیها

در برخی موارد در جاده‌های کوهستانی ممکن است از مناطق دیگر شاهد بارش برف باشیم. برای مثال سالی که برفی سنگین در «رشته‌ کوه هیدا» آمده بود و باعث شد بیش از 10 متر برف در اطراف جاده‌ها ایجاد شود. موتور آن 68 اسب بخار بود برای پاک کردن حجم عظیمی از برف جاده استفاده کنند. در جاهایی که بیش از یک متر بریده شده است می‌توانم از ماشین استفاده کنم و این دستگاه می‌تواند کوهی را از برف را کنار زده و جاده را باز کند. این ماشین به جی پی اس و تلفن ماهواره‌ای است. «تلفن ماهواره‌ای» (تلفن ماهواره‌ای)، نوعی تلفن همراه است که در محل اتصال به ماهواره‌های زمینی به مدار ماهواره‌های متصل می‌شود.

موارد لازم به ذکر است که دو حسگر لیدار(LiDAR) و شش دوربین این دستگاه نیز قادر به شناسایی مانعی در مسیر هستند. اگر حسگرهای غیرقانونی مانعی را که بر سر راه قرار می گیرد، شناسایی کند، برف روب را به صورت خودکار انجام دهد و سپس سایر مراکز عملیات رباتیک ابری را بررسی کند تا آن را بررسی می کند تا آن را بررسی کند. ارسال کند. قدرت موتور این دستگاه ۳۷ اسب بخار است. کاربران می‌توانند توسط برنامه تلفن همراه بر این دستگاه نظارت داشته باشند. کاربران همچنین می‌توانند به صورت همزمان تصاویر قبل و بعد از برف روبی از ناحیه مورد نظر را که توسط خود دستگاه ثبت می‌شود نیز مشاهده کنند.

برف روبهای مناسب فرودگاهها

دستگاه برف روبی ساخت

برف روب «ای‌تی ۲۰۰ توربین استایل بلوئر»

برف‌روبی در فرودگاه عملیاتی است که در حال حاضر در اکثر فرودگاه‌ها به شکل دستی و توسط فرودگاه خدمه انجام می‌شود و پرسنل، تجهیزات و هواپیما و مسافران را در بدترین شرایط آب و هوایی در معرض خطر قرار می‌دهد. برف روب‌های این وسیله نقلیه خودران به یک تراکتور لاندبرگ ۶۲۵۰ متصل است که بیش از شش تن وزن دارد و حسگرها برای اسکن محیط به آن اضافه می‌شود. یک سیستم کنترل رایانه‌های امکان عملکرد خودران را می‌کند. این دستگاه از طریق شبکه ۴G به پشتیبانی پرسنل و کنترل‌کننده‌های هوایی متصل می‌شود و به طور مداوم مکان و وضعیت خود را در هنگام ارسال می‌کند.

بخوان  اولین کشتی آمونیاکی جهان امسال به آب انداخته می شود

در مواردی که پس از برف یخبندان می‌شود ترد برای خودروها سخت‌تر از گذشته است. به همین دلیل شرکت «WarmlyYours» یک راه حل برای این مشکل ارائه شده است و آن فرش کردن خیابان‌ها است. آنها طی این روش از یک روکش فرش در خیابان ها برای ذوب برف ها استفاده می کنند. این روش بسیار مناسب است زیرا علاوه بر این که باعث افزایش عمر سنگ‌فرش خیابان‌ها می‌شود، باعث افزایش سریع برف‌ها نیز می‌شود. انجام این عمل برای هر فوت مربع ۱۰ الی ۲۰ دلار است.

یک شرکت سوئدی دیگر نیز یک برف‌روب خودران فرودگاهی توسعه یافته است تا سایر انسان‌ها در این کار درگیر نباشند و برف روبی باند فرودگاه‌ها با دقت و سرعت عمل بیشتر انجام شوند. یک شرکت سوئدی به نام «LFV» با هدایت کنسرسیوم تحقیقاتی وسایل نقلیه خودکار برای فرودگاه‌ها(AVAP) یک برف‌روب خودران فرودگاهی توسعه داده شده است.

برف روب «Yeti Snow»

دستگاه برف روبی ساخت ژاپن

برخی از ماشین‌های برف روب مختلف

دنیا هنگام بارش برف چه فناوری‌هایی را به کار می‌گیرند؟

هنگام بارش سنگین برف در برخی مناطق راه‌ها به طور کامل مسدود می‌شوند و در آن هنگام است که برخی وسایل نقلیه مانند اتوبوس یا کامیون‌ها نمی‌توانند به راه خود ادامه دهند. در اینگونه مواقع می‌توان از خودروی برف‌روب رزمی« BAT-2 »ساخت شرکتی «Morozov Design Bureau» استفاده کرد. این ماشین با قابلیت‌هایی که دارد می‌تواند برف عظیم جاده‌ها را پاک کند و خوروهایی را که در برف گیر کرده‌اند، از برف بیرون بیاورد.

Yeti Snow یک برف روب خودران است که توسط شرکت توسعه محصولات سوئدی «Semcon »و تولید کننده تجهیزات نورژی«Øveraasen »ساخته شده است. آزمایش این برف روب در ماه مارس ۲۰۱۸ در فرودگاه لیرین فاگرنس(Fagernes Airport, Leirin) نروژ و در سپتامبر ۲۰۱۹ در فرودگاه اورنسکولدسویک(Örnsköldsvik Airport) سوئد آزمایش شد. طول این برف روب خودران ۲۰ متر و عرض آن ۵/۵ متر است و این دستگاه قادر به پاک کردن ۳۵۷۰۰۰ مترمکعب برف در هر ساعت است. یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های منحصر به فرد این وسیله نقلیه مدرن این است که به گونه‌ای طراحی می‌شود که در شرایط اجرای برف سنگین و کم‌تر نیز می‌شود.

برف روب «پرینوث»

آسفالت ذوب برف

دستگاه برف روبی ساخت آمریکا

دنیا هنگام بارش برف چه فناوری‌هایی را به کار می‌گیرند؟

به گزارش ایسنا، شدید برف می‌توان یک فرودگاه را برای کنترل فرود و تیک آفات هواپیماها به نصف کاهش می‌دهد، در نتیجه تعداد زیادی از پروازها حذف می‌شوند یا در صورت پرواز بیم رویداد وجود دارند. در سراسر جهان در مواجهه با برف و یخبندان مسائل متفاوتی را در پیش می‌گیرند و پیش از آن چه مشکلات جدی برای افراد پیش می‌آید، این مسائل را حل می‌کنند، در این گزارش قصد داریم چند مورد از آخرین تجهیزات برف روبی در جهان را داشته باشیم. حل این مشکل در فرودگاه‌ها و جاده‌ها توسعه یافته و کاربردهای فراوانی را معرفی می‌کنند.

بخوان  «نیروی فضایی آمریکا» مصرف سوخت سوخت فضایی شد

شرکت سوئیسی Boschung اخیراً به منظور حل مشکلاتی است که پس از بارش برف برای فرودگاه ها رخ می دهد سیستم اختراع برف طراحی کرده است. سیستم هشدار این شرکت که «سیستم هشدار زودهنگام یخی» به نام جمع آوری، انتقال و ارزیابی داده ها را می‌کند. حسگرهای بیهوده درون این سیستم اطلاعات مربوط به شدت بارش برف، دید، هوا و دمای نسبی را جمع آوری و به ایستگاه اندازه گیری از راه دور منتقل می کنند. پس از تجزیه و تحلیل و تحلیل داده‌ها، در صورت عدم هشدار زنگ خطر زده می‌شود.

توسط این کار، این ابزار را به عنوان مجموعه‌ای از ایستگاه‌های جی.پی.اس که به مرکز عملیات رباتیک ابری(ROC) متصل است، آپلود می‌کند. در آن، داده‌های جی پی به یک برنامه مسیریابی منتقل می‌شوند و زمانی که آن زمان می‌رسد که دستگاه SnowBot مورد استفاده قرار می‌گیرد، این دستگاه به مرکز عملیات رباتیک دسترسی پیدا می‌کند و آن برنامه را دانلود می‌کند. یک واحد اندازه‌گیری مرتبط که شامل شتاب سنج، ژیروسکوپ و مغناطیس‌سنج است نیز به آن کمک می‌کند تا به درستی مسیر آن را طی کند.

بارش برف سنگین و بادهای قوی در پایتخت روسیه باعث کاهش سرعت عبور و مرور و کاهش در پروازهای متعدد می‌شود. چند سالی است یک ماشین برف‌روبی فوق‌العاده جالب با عملکردی بی‌نظیر در روسیه طراحی و ساخته شده است. این ماشین که «دست طلا» (Golden Hands) نام دارد در روسیه آزمایش شده و با موفقیت در خیابان‌ها را از انبوهی از برف پاکسازی کند. این ماشین دارای دو بازوی آهنی و شبیه گاوآهن بوده است که برف‌های خیابان را درو کرده و روی یک تسمه در حال حرکت و سپس در کامیونی که در پشت آن قرار دارد می‌ریزد. Golden Hands با طراحی به فرد می‌تواند به مشکلاتی که در شهرهای بزرگ پدید می‌آید حل کند.

دنیا هنگام بارش برف چه فناوری‌هایی را به کار می‌گیرند؟

دستگاه برف روب “Kodiak America”

سیستم اخطار برف یخ و برف«Boschung»

دنیا هنگام بارش برف چه فناوری‌هایی را به کار می‌گیرند؟

دنیا هنگام بارش برف چه فناوری‌هایی را به کار می‌گیرند؟

دستگاه برف روبی ساخت روسها

دنیا هنگام بارش برف چه فناوری‌هایی را به کار می‌گیرند؟

این ماشین یک ماشین فوق‌العاده برای برف‌روبی پیاده روها و مسیرهای باریک است. از این ماشین در سطح شهر و برای مسیرهای باریک استفاده می‌شود. «پرینوث» با قدرت فوق‌العاده خود برف را از سطح زمین می‌روبد و برای اطمینان از آب شدن یخ‌های زیر برف از پشت نمک می‌پاشد.