بیمارستان مرموز که سالیانه صدها هزار قربانی می‌گیرند

پژوهشگران به منظور بررسی اینکه آیا A. baumannii نیز می‌تواند همین کار را انجام دهد یا خیر، تصمیم‌گیری از موش‌هایی را با آسیب‌های ضعیف و بیماری‌های عفونی (UTI) مورد مطالعه قرار می‌دهد.

گروه‌های جن اسینتوباکترها فاقد تاژک هستند که تعداد زیادی از آن‌ها برای حرکت (حرکت موجی و حرکت جهشی) از این ساختار استفاده می‌کنند. تحرک در A. baumannii همچنین ممکن است به دلیل دفع اگزوپلی ساکارید باشد که یک لایه از زنجیره‌های قندی با وزن مولکولی بالا در پشت است که حرکت رو به جلوی ایجاد می‌کند.

پیشنهاد می‌شود که این امکان وجود داشته باشد که بسیاری از افراد در حال حاضر حاضر هستند A. baumannii را در بدن خود حمل کنند و تا زمانی که سالم باشند، هیچ مشکلی نخواهند داشت. با این حال، زمانی که آنها بیمار و در بستری می‌شوند، این باکتری‌ها می‌توانند فرصتی برای تکثیر، گسترش و خطر ابتلا به جان بیماران پیدا کنند.

پژوهشگران مشتاقانه بیشتر منتظرند چنین باکتریهایی و روشهای پزشکی را پیدا کنند که آنها را به حرکت درآوردند و امیدوارند این یافته ها را در تغییر کنترل تأثیر در بیمارستانهای ایالات متحده آمریکا و سراسر جهان مفید داشته باشند.

پژوهشگران در حال حاضر آزمایش ترها بر روی موش‌ها بودند و متوجه شدند که کات‌های دستگاه آلوده (UTIs) پس از آزمایش در بدن موش‌ها ظاهر می‌شود. کاتترها لوله‌های استریل (بدون‌کاری) هستند که قبل از عمل جراحی در بدن بیمار قرار داده می‌شوند تا ذخیره شده در مثانه وی را انجام دهند.

به گزارش ایسنا و به نقل از سایت، بیمارستان‌ها به خوبی استریل می‌شوند و تمام دستورالعمل‌های لازم برای کنترل به شدت دنبال می‌شود. با این اوصاف، هر سال حدود صد هزار نفر تنها در ایالات متحده به دلیلی هستند که از بستری شدن در بیمارستان رخ می دهند، جان خود را از دست می دهند.

بخوان  بچه دار شدن زوج سالخورده پس از ۵۴ سال!

نویسندگان این مطالعه بر این باورند که بیماران بستری در بیمارستانی که قرار است عمل جراحی را انجام دهند نیز می‌توانند مانند موش‌ها به بیماران مبتلا شوند. بنابراین، غربالگری بیمار برای چنین بیماری‌هایی قبل از جراحی بسیار مهم است، زیرا مهم نیست که بیمارستان چقدر تمیز یا استریل باشد، به هر حال شما نمی‌توانید از بیمارانی که در درون آنها پنهان شده است، جلوگیری کنید.

در مرحله بعدی، آنها ترهای استریل را وارد بدن موش‌ها کردند و جالب اینجاست که تنها در عرض ۲۴ ساعت طی این آزمایش، ۵۰ کات‌های آلوده در درصد جمعیت موش‌های کاتتر شدند. این‌ها همان‌ها بودند که قبلاً توسط A. baumannii ایجاد می‌شد و حضور درون سلول‌های مثانه موش را بررسی می‌کرد.

خطر خطر ناشی از A. baumannii

آزمایش شوکه کننده روی موشها

انتهای پیام



منبع

نویسندگان این مطالعه پیشنهاد می‌کنند که بستری در بیمارستان‌ها به عنوان ناآگاهانه به عنوان منبع‌های مضر عمل می‌شوند.

یک مطالعه جدید از دانشکده پزشکی دانشگاه دانشگاه سنت لوئیس(WUSTL) یک عامل احتمالی را معرفی می‌کند که می‌تواند در این مرگ‌ها نقش داشته باشد.

پژوهشگران پس از بهبودی موش‌ها از بیماری‌های عفونی، بیماری‌ها را به مدت دو ماه بررسی می‌کنند و هیچ باکتری پیدا نمی‌کنند.

برخی از افراد ممکن است هرگز ندانند، اما ممکن است برخی از باکتری‌های کشنده در بدن آنها پنهان شوند و فقط منتظر چیزی باشند که فعالیت‌هایی را که آنها را به حرکت درآورند. این گونه‌های باکتریایی هیچ آسیبی به افراد سالم وارد نمی‌کنند، اما می‌توانند به عوامل خطرساز زندگی در محل و سایر بیماران بستری در بیمارستان می‌شوند.

بخوان  برنامه ناسا برای دو ماموریت تجاری سرنشین‌دار جدید

می‌توان، ممکن است حامل یک باکتری باشد که پس از بستری شدن در بیمارستان به شما حمله کند، بنابراین بیمارانی که در بیمارستان‌های بستری می‌شوند باید بیشتر مراقب باشند.

اسکات هالتگر، نویسنده این مطالعه و متخصصان بیماری برای توضیح بیشتر این موضوع گفت: باید در تمام طول مدت وجود داشته باشد و معرفی کاتترهای درون سلول‌های مثانه پنهان شده باشد. کاتتریز باعث می‌شود و می‌تواند باعث فعال شدن آن شود و شکوفا می‌شود.

ماریو فلدمن یکی از نویسندگان این مطالعه و استاد دانشگاه WUSTL می‌گوید: این مطالعه نشان می‌دهد که بیماران ممکن است ناخواسته باکتری‌ها را به بیمارستان منتقل کنند و این پیامدهایی را برای کنترل کنترل کند.

در مواردی که از جنس Acinetobacter استفاده می‌شود، نمونه‌هایی از خاک پیدا می‌کنند که باعث می‌شود این تصور اشتباه رایج باشد که A. baumannii نیز یک ارگانیسم خاکی است، اسینتوباکتر بومانی به طور غیرقابل تقریبی از محیط‌های بیمارستانی جدا شده است. با این که گاهی اوقات در نمونه‌های خاک و آب محیطی یافت شده است، اما زیستگاه طبیعی آن هنوز مشخص نیست.

علاوه بر این، آنتی‌بیوتیک‌ها بسیار مقاوم هستند و کنترل می‌کنند که در بیمارانی که ضعیف هستند، می‌کنند. بنابراین، بسیار مهم است که با غربالگری بیمارانی که برای انواع درمان‌ها از بستری شدن استفاده می‌شوند، از بروز چنین عوارضی جلوگیری می‌شود.

اسینتوباکتر بومانی یک عنصر گرم منفی، معمولاً گرد و میله‌ای شکل است. نام این باکتری از نام علمی‌شناسی به نام «پلومن» گرفته شده است. این یک عامل پاتوژن فرصت طلب در انسان است و بر روی افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، تأثیر می‌گذارند و به عنوان یک آسیب بیمارستانی در حال افزایش است.

بخوان  حذف بازدید‌های مربوط به سقط جنین از نتایج مکانی گوگل

این در حالی است که قبل از آزمایش، هیچ اثری از آن در مثانه موشها نبود. کاتتر نیز عاری از باکتری بود. با این، موشها می‌شوند، زیرا این سلول‌های موجود در سلول‌های موش‌ها پنهان شده بودند.

این مطالعه در مجله Science Translational Medicine منتشر شده است.

وی افزود: اگر فردی یک عمل جراحی انجام شود و از کاتتر برای استفاده استفاده شود، می‌توانیم تلاش کنیم تا مشخص شود که کدام یک از بیماری‌ها یا خیر و قبل از جراحی، آن فرد را درمان کنیم. در ایده آل، این امر احتمال می‌دهد که یکی از این حالت‌های عامل زندگی را کاهش دهد.

موش‌هایی را که آنها قوی هستند در تحقیقات خود نمی‌بینند، زیرا چنین موش‌هایی مانند انسان‌های سالم تحت تأثیر A. baumannii قرار نخواهند گرفت.

باکتری Escherichia coli یک باکتری است که باعث عفونت در افراد سالم می شود. پژوهش‌های قبلی نشان دادند که این باکتری می‌تواند در سلول‌های روده یا مثانه انسان پنهان بماند و باعث ایجاد عفونت‌های عودکننده و سایر عوامل آسیب‌زا شود.

با کمال تعجب، پس از آزمایش موش‌ها، اسینتوباکتر بومانی (Acinetobacter baumannii)، یک باکتری گِرَم منفی که باعث آسیب‌پذیری، آسیب‌های ریوی و مشکلات سلامتی در انسان می‌شود، ظاهر می‌شود و شروع به تکثیر در بدن موش‌ها می‌کند.