رونمایی از ۴ دارو با فناوری پیشرفته



چهار داروی جدید با فناوری پیشرفته رونمایی شد.

به گزارش ایسنا، ۴ دارو با فناوری جدید در نشست هم‌اندیشی و آیین تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه‌های علوم پزشکی رونمایی شد. این داروها در درمان حمله آسمی و همچنین درمان بیماری های مزمن ریوی، زخم پایی و انواع زخم ها و سوختگی ها، ترومبوسیتمی و داروی ضد روماتیسمی کاربرد دارند.

بهرام عینالهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ یونس پناهی، معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ حسین قناعتی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران؛ حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و حجت‌الاسلام مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در این مراسم حضور داشتند.

داروی «لیراکورت» با دو دز ۱۶۰ و ۳۲۰ در این مراسم رونمایی شد. لیراکورت حاوی یک بتا ۲ آدرنرژیک اثر و یک کورتیکواستروئید استنشاقی است که برای درمان آسمی و همچنین درمان بیماری های مزمن ریوی کاربرد دارد. تامین این دسته از داروها به صورت تولید محصول نهایی حدود ۲۵ میلیون یورو ارز بری دارد که با تولید این محصول توسط شرکت های دانش بنیان داخلی از خروج این میزان آرزو جلوگیری خواهد شد.

«برنامین» دیگر دارویی بود که در این برنامه رونمایی شد. برنامین دارای یک هزارم درصد فاکتور رشد اپیدرمی، یک درصد سیلوسولفازین است و برای ذخیره پایادی درجه ۱ و ۲ کاربرد دارد. همچنین درمان زخم‌های مزمن و مقاوم به درمان مانند ونوس اولسر، انواع سوختگی درجه یک تا، زخم‌های ناشی از جراحی، آسیب‌دیدگی و زخم‌های ناشی از رادیوتراپی و درمان با داروهای ضد سرطان از دیگر کاربردهای این دارو است.

بخوان  گوگل به تازگی با گوشی های اندروید زندگی را برای کاربران ویندوز 11 بسیار آسان کرده است

«ماده اولیه آناگرلاید» و «ماده اولیه اپرمیلاست» از داروهای دیگر بودند که در این مراسم رونمایی شدند.

انتهای پیام



منبع