چرا هنگام مرگ کل زندگی از برابر چشمانمان می‌گذرد؟

«جیمو بورجیگین» (جیمو بورجیگین)، نویسنده ارشد این مطالعه که آزمایشگاهش به درک مبانی عصبی آگاهی اختصاص دارد، به خبرگزاری فرانسه گفت: این اولین مطالعه در خود نیست، اما چیزی که این تحقیق جدید را متمایز می کند این است که جزئیات بیشتری دارد. آن به گونه ای است که پیش از این هرگز انجام نشده است.

تجربه‌های نزدیک به مرگ داشته‌اند تجربیات تجربی خارق‌العاده‌ای را به یاد می‌آورند مانند دیدن نور در انتهای یک تونل، شناور شدن در محیط خارج از بدن، با عزیزان فوت شده یا رویدادهای مهم زندگی در یک لحظه و اکنون شاهد فعالیت‌های رازآلود مغز هستند. لحظه ای پیش از مرگ بوده است.

خاص نیست چرا دو نفر از بیماران این علائم با «آگاهی پنهان» را تجربه کردند در حالی که دو نفر از این علائم را تجربه نکردند، چرا که بورجینی حدس می زدند که ممکن است آنها را به مغزی که آنها را آماده کرده بودند، برسانند.

زمانی که دستگاه مصنوعی دو نفر از چهار بیمار که یک زن ۲۴ ساله و یک زن ۷۷ ساله برداشته شد، ضربان قلب و همچنین مغز مغزی در فرکانس گاما در آنها افزایش یافت. این سریعترین مغز مغزی است و با آگاهی همراه است.

هر چهار نفر به کما بودند و پس از اینکه مشخص شد راهی برای نجات آنها وجود ندارد، دستگاه ها از آنها جدا شدند.

این تیم به سوابق چهار بیمار که در هنگام انجام نظارت بر مغزی آنها(EEG) در اثر ایست قلبی جان خود را از دست داده بود، نگاه کردند.

یکی از راه‌های انجام این کار ممکن است ایجاد آزمایشی باشد که تجربه نزدیک به مرگ را در شرایطی که بیمار تحت شرایط آزمایشگاهی تحت نظارت است، شبیه‌سازی کند.

بخوان  ناسا تلسکوپ را برای کشف جهان‌های بیگانه طراحی می‌کند

به گزارش ایسنا و به نقل از فیز، این حقیقت که این داستان‌های نزدیک به انسان‌های مختلف با پیشینه‌های فرهنگی، عناصر مشترک بسیاری دارند، نشان از احتمال وجود یک مکانیسم بیولوژیکی دارد که هنوز توسط دانشمندان رازگشایی نشده است.

برجیگین با اشاره به شدت زیاد فعالیت این ناحیه می‌گوید: اگر این قسمت از مغز روشن شود، به این معنی است که بیمار چیزی می‌بیند، می‌تواند چیزی را بشنود و ممکن است احساسی از بدن خارج از خود احساس کند.

مقاله دانشگاه میشیگان به بررسی عمیق‌تر این موضوع پرداخته است که کدام بخش‌های مغز فعال می‌شوند و فعالیت‌های «منطقه داغ قشر خلفی» (منطقه داغ قشر خلفی) متشکل از لوب‌های گیجگاهی، جداری و سری‌هایی که با تغییرات در هوشیاری مرتبط هستند، دیده می‌شوند.

در مقاله ای که روز دوشنبه در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم(PNAS) منتشر شد، پژوهشگران دانشگاه «میشیگان» شواهدی از افزایش فعالیت مغز مرتبط با هوشیاری در دو بیمار در حال مرگ یافتند.

انتهای پیام



منبع او افزود که فعالیت های مغز و قلب در چند ساعت آخر عمر به مکان نظارت قرار گرفته و به تحلیل و تحلیل کمک کرد.

مطالعات قبلی از جمله‌های مقاله‌ای قابل توجه است که در سال ۲۰۲۲ در مورد یک مرد ۸۷ ساله که بر اثر سقوط جان خود را از دست، منتشر شد نیز در برخی از افرادی که تجربه‌ی نزدیک به مرگ را داشتند، جهش‌هایی در همان گاما پیدا شده بودند.

بورجیگین امیدوار است در آینده اطلاعاتی را در مورد صدها نفر دیگر جمع‌آوری کند و شانس زنده ماندن برخی را افزایش دهند.

بخوان  جلوگیری از کوچک شدن مغز با مسواک زدن

به دلیل حجم کوچک نمونه‌ای از موارد، نویسندگان هشدار دادند که این نتایج را نمی‌توان به طور مستقیم به موارد دیگر مطالعه کرد. علاوه بر این، نمی‌توانم تأیید کنم که واقعاً احساس بینایی کرده‌ام، زیرا آنها زنده نمانده‌اند تا داستان خود را تعریف کنند.